Buy cheap website traffic
آموزش کسب درآمد از یوتیوب  (کامل‌ترین راهنما)

آموزش کسب درآمد از یوتیوب (کامل‌ترین راهنما)

کسب درآمد از یوتیوب آرزوی خیلی از علاقه مندان به کسب درآمد اینترنتی است. خیلی از دوستان قصد کسب درآمد دلاری از یوتیوب را دارند و می خواهند داشتن کسب و کار در یوتیوب را تجربه کنند. ولی فکر می کنند چون در ایران هستند و ما ایرانی هم از جانب یوتیوب تحریم هستیم، این کار برای ما غیر ممکن خواهد بود. در صورتی که اصلا اینطور نیست!

کسب درآمد از یوتیوب بسیار جذاب است. خصوصا چون پای ویدیو در میان است. ویدیو که یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی در دنیاست. یوتیوب به ازاری دیده شدن ویدیوهای شما حاضر است به شما پول بدهد. جالب است نه؟ ولی آیا این واقعیت داره؟ آیا تنها این را برای کسب درآمد از یوتیوب مناسب است؟

در این مقاله قصد دارم دقیقا در مورد روش های کسب درآمد از یوتیوب صحبت کنم. سوالی که این روزها خیلی از دوستان از من می پرسند این است که چگونه از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

البته تا پای کسب درآمد از یوتیوب به میان می آید همه فکر می کنند حتما باید کانالی بزنند و از طریق افزایش دیده شدن ویدیو هایشان کسب درآمد کنند. شاید این راه سختی باشد ولی شدنی است و این که این روش فقط تنها راه کسب درآمد از یوتیوب نیست! همراه من باشید تا شما را با تمام روش ها و راه کارهای کسب درآمد از یوتیوب آشنا کنم.

خلاصه مطلب

آیا کسب درآمد از یوتیوب در ایران واقعا امکان پذیر است؟

کسب درآمد میلیونی از یوتیوب

در یک کلام کسب درآمد از یوتیوب امکان پذیر است. حتی اگر در ایران هم باشید کسب درآمد مستقیم و غیر مستقیم هم از یوتیوب امکان پذیر خواهد بود.

منظور از کسب درآمد مستقیم از یوتیوب این است که مستقیما از خود یوتیوب پول بگیریم. و منظورم از کسب درآمد غیر مستقیم از یوتیوب هم کسب درآمد به کمک یوتیوب است که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

البته همانطور که می دانید یوتیوب ایران را تحریم کرده است و اگر بخواهید از داخل ایران توسط یوتیوب کسب درآمد داشته باشید مسیر سختی را در پیش خواهید داشت. برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز به داشتن حساب Google AdSense است که اگر در ایران باشید نمی توانید داشته باشید. چون نیاز به آدرس واقعی شخص در کشوری غیر از ایران است. اگر کسی را در خارج از کشور دارید که مطمئن است می توانید از او بخواهید که یک حساب گوگل ادسنس با نام خودش برای شما ایجاد کند تا بتوانید کسب درآمد از سایت یوتیوب را شروع کنید.

توجه داشته باشید که در این زمینه به هیچ وجه نمی توانید یوتیوب را دور بزنید. فکر نکنید با داشتن یک سرور مجازی و اطلاعات جعلی می توانید این کار را انجام دهید! الگوریتم های یوتیوب بسیار پیشرفته هستند و ممکن است حساب شما را غیر فعال کنند و تمام زحمات شما بر باد برود. پس سعی کنید از راه قانونی و اصولی از یوتیوب کسب درآمد کنید.

چگونه باید با یوتیوب تسویه حساب کنیم؟

اما یک سوال مهمی که اینجا پیش می آید این است که ما که ایران هستیم و تحریم هستیم چطور باید از طریق یوتیوب درآمد حاصله را دریافت کنیم؟ مگه ما تحریم نیستم؟ بله تحریم هستیم و همیشه راه هایی برای دور زدن تحریم برای ما ایرانی ها وجود دارد.

یکی از بهترین راه ها این است که به کمک آشنا و دوستی که در خارج از کشور داریم در یوتیوب عضو شویم و یک کانال راه اندازی کنیم. توجه داشته باشید تمام مراحل را پارتنری که در خارج داریم انجام بده بهتر است. و بعد از آن شما را به عنوان یکی از مدیران کانال انتخاب می کند. خیلی ساده است، فقط کافیه ایمیل شما را به عنوان یکی از مدیران ثبت کند.

از این به بعد دیگه کار تمومه و شما مدیر اصلی کانال هستید. یعنی تمام فعالیت ها برای درآمد زایی را خودتان باید انجام دهید و فقط موقع تسویه حساب پارتنرتان باید اقدام کند. بعد از آن هم از طریق صرافی می تواند پول شما را به حساب ایران تان واریز کند. این یک راه مطمئن و ساده است که یوتیوب به هیچ عنوان به شما شک نمی کند و همه چیز هم قانونی پیش می رود.

روش بعدی این است که یک سرور مجازی تهیه کنید (برای مدت زمان طولانی) که از طریق آن یک حساب پی پال راه اندازی کنید و هم اینکه همه فعالیت های یوتیوبی تون رو از طریق آن انجام دهید. اما این روش ریسکش خیلی بالاست. البته برای باز کردن حساب هم نیاز به آدرس واقعی یک شخصی دارید که در خارج از کشور زندگی می کند. این هم یک مشکل بزرگ برای شماست.

یوتیوب چگونه به شما پول می دهد؟

یوتیوب چگونه پول میدهد؟ این سوال مهمی است که باید دقیقا بدانید. قانونی که یوتیوب برای واریز درآمد به شما دارد این است که اولا کانال شما باید دارای 1000 عضو فعال یا همان Subscribe باشد. و دوم اینکه ویدیو های شما بیش از 4000 دقیقه دیده شده باشند. این به این معنی است که مجموعا 4000 دقیقه از ویدیو های شما دیده شده باشد. حالا ممکن است کلا 5 تا ویدیو داشته باشید که هر کدام از ویدیو ها 10 دقیقه ای باشند و بیش از 100 نفر آن ها را تا آخر دیده باشند. که در مجموع میشه 5000 دقیقه!

قانون دوم این است که شما باید حتما سرویس گوگل ادسنس هم داشته باشید. یعنی باید در آن هم عضو شده باشید چون درآمد شما از طریق گوگل ادسنس پرداخت می شود که عضویت در این سیستم هم راحت است.

نکته بسیار مهم این است که حتما باید مشخصات حساب بانکی تان با مشخصات حساب تان در یوتیوب و گوگل ادسنس یکی باشد. حتی ایمیل تان! منظورم همان مشخصات پارتنر شما در خارج از کشور است. همه چیز باید واقعی و طبیعی باشد. انگار پارتنر شما داره از یوتیوب کسب درآمد می کند. پس باید مشخصاتش همه جا یکی باشد.

پیشنهاد می کنم مقاله کسب درآمد دلاری در ایران را حتما بخوانید.

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

برای شروع کسب درآمد میلیونی از یوتیوب ابتدا باید قسمت کسب درآمد از کانال یوتیوب خود را فعال کنید. این به این معنی است که یوتیوب اجازه دارد تا در ابتدای ویدیوهای شما تبلیغات کلیکی خودش را نمایش دهد. همینطور با فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب تمام نمایش های ویدیوهای شما محاسبه خواهد شد.

برای این منظور به قسمت تنظیمات کانال یوتیوب خود مراجعه کنید. روی گزینه My Channel کلیک کنید و سپس روی دکمه Customize Channel کلیک کنید.

سپس در صفحه باز شده همانند تصویر زیر روی گزینه View additional features کلیک کنید.

فعال سازی درآمد از یوتیوب

در نهایت در صفحه بعدی در قسمت Monetization روی گزینه Enable کلیک کنید. کار تمام است و کسب درآمد از یوتیوب شما برای کانال تان فعال شده است.

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

چگونه به روش یوتیوبرهای حرفه ای از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

همان طور که می دانید یکی از مهمترین اصول کسب درآمد از طریق یوتیوب این است که کانالی داشته باشید که ویدیوهای جذابی داشته باشد. در این قسمت قصد دارم شما را با صفر تا صد کسب درامد از یوتیوب آشنا کنم.

جذاب بودن ویدیو ها برای کسب درآمد از یوتیوب بسیار مهم و حیاتی است. چون قراره از طریق افزایش بازدید ویدیوها و تعداد دنبال کنندگان کانال مان کسب درآمد داشته باشیم. در ادامه روش هایی را می گویم که بتوانید از طریق یوتیوب دقیقا مثل یوتیوبر های حرفه ای کسب درآمد کنید.

بهترین مهارت‌های کسب‌وکار و درآمدزایی

ویدیوهای آموزشی تولید کنید

یکی از جذاب ترین موضوعات برای مردم آموزش است. بله ویدیوهای آموزشی همه جای دنیا در هر پلتفرم یا شبکه اجتماعی طرفداران خاص خودش را دارد. سعی کنید در حوزه ای که تخصص دارید آموزش دهید. آموزش های خاص یا آموزش هایی عمومی تر که نیاز اصلی مردم است.

به عکس زیر نگاه کنید. ببینید ویدیو اول چه عنوانی دارد و چقدر هم دیده شده است. آموزش دادن چیزهایی که واقعا مردم دنبالش هستند باعث می شود بازدید ویدیوهای شما به شکل ناگهانی افزایش یابد.

ویدیوهای آموزشی در یوتیوب

ویدیوهای بهترین ها تولید کنید

بهترین ها هم همیشه برای مردم جذاب بوده است. بهترین گوشی های موبایل، بهترین فیلم ها، بهترین روش های درآمدزایی و … همیشه مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است. تاپ تن ها یا معرفی 10 تا از برترین ها هم یکی از بهترین روش ها برای تولید ویدیو های جذاب است.

درست مثل تصویر زیر که می بینید ویدیوی اول چقدر بازدید داشته است. کانال هایی که کلا ویدیوهای بهترین ها تولید می کنند زیاد هستند و شما هم از این روش می توانید برای تولید ویدیوهای جذاب استفاده کنید.

ویدیوهای بهترین ها در یوتیوب

ویدیوهای نقد و بررسی تولید کنید

یکی دیگه از پر طرفدار ترین موضوعات نقد و بررسی است. از نقد و بررسی گوشی های موبایل گرفته تا فیلم های ایرانی و خارجی! همیشه نقد و بررسی برای مردم جذاب بوده است. شما با تولید ویدیو های نقد و بررسی می توانید بازدید کانال یوتیوب خود را به صورت شگفت انگیزی بالا ببرید.

تا دلتان هم بخواهد موضوع برای نقد کردن  وجود دارد. فقط باید فکر کنید چه موضوعاتی برای نقد و بررسی کردن می تواند برای مردم جذاب باشد.

ویدیوی گیم پلی منتشر کنید

یکی از بهترین روش ها برای تولید محتوا در یوتیوب، تولید ویدیوهایی مربوط به گیم پلی یا نمایش اطلاعات و مشخصات بازی های جدید بسیار محبوب است. ویدیوهایی که مربوط به بازی های جدید پرطرفدار باشند در یوتیوب بسیار ویو می خورند.

از بررسی محصولات ویدیو تهیه کنید

یکی دیگر از سری ویدیوهایی که محبوب و پر طرفدار می شود ویدیوهایی است که مربوط به نقد و بررسی محصولات می باشند. حتما این نوع ویدیوها را در یوتیوب زیاد دیده اید. نمونه ایرانیش هم در سایت دیجی کالا بخش دیجی مگ زیاد دیده می شود. سعی کنید از محصولات جدید مثل سری جدید گوشی های آیفون یا سامسونگ که خیلی طرفدار دارند نقد و بررسی ویدیویی درست کنید و در کانال یوتیوب خود منتشر کنید.

درآمد از یوتیوب

اگر بتوانید ویدیوهای پربازدیدی در این زمینه تولید کنید در آینده به راحتی می توانید از طریق همکاری در فروش که در ادامه بیشتر در موردش توضیح می دهم کسب درآمد میلیونی در ماه داشته باشید. حتی اگر گزینه کسب درآمد از یوتیوب کانال خود را فعال نکرده باشید.

از عنوان های جذاب برای ویدیوها استفاده کنید

درست مثل تصویری که در بالا در مورد ویدیوی آموزش کباب کوبیده بود باید برای ویدیوی خود عنوانی انتخاب کنید که جذاب باشد و باعث شود افراد بیشتری ترغیب به دیدن ویدیوهای شما شوند. عنوان همیشه در هر جا مهم بوده و در یوتیوب هم مهم خواهد بود.

اگر ویدیوی شما عنوان خوبی نداشته باشد انتظار نداشته باشید که دیده شود. حتی اگر محتوای خیلی خوبی هم در ویدیوی شما ارائه شده باشد!

از عکس های سفارشی برای ویدیوهای خود استفاده کنید

بعد از عنوان، جذاب ترین چیزی که باعث می شود ویدیو شما دیده شود تصویر اولیه آن است. که به آن عکس سفارشی یا Custom Thumbnail  می گویند. در حالت عادی بعد از آپلود شدن ویدیوی شما در یوتیوب یکی از شات های ویدیو روی عکس اولیه آن قرار می گیرد که شما می توانید عکس ویدیو خود را جداگانه درست کنید و روی آن قرار دهید.

به عکس زیر نگاه کنید. این عکس که روی این ویدیو به صورت سفارشی قرار داده شده است باعث شده بیشتر دیده شود. همان طور که می بینید علاوه بر عنوان ویدیو، این عکس به جذاب شدن ویدیو بیشتر کمک کرده است.

عنوان جذاب در ویدیوهای یوتیوب

از وب سایت یا دیگر شبکه های اجتماعی استفاده کنید

اگر وب سایت دارید حتما مخاطبان خود را برای بیشتر دیده شدن ویدیو ها به کانال یوتیوب تان دعوت کنید. همچنین یکی از بهترین راه کارها برای بیشتر شدن بازدید ویدیوهای تان این است که مستقیما از ویدیو های یوتیوب خود در وب سایت تان استفاده کنید.

اگر هم در دیگر شبکه های اجتماعی فعال هستید ویدیو های خود را در آن ها به اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شوند.

اولین فروش اینترنتی رو چطور انجام بدم؟

چگونه فالوور بفروشیم ؟

با دنبال کنندگان کانال خود در تعامل باشید

سعی کنید با دنبال کنندگان کانال خود همیشه در تعامل باشید. اگر کامنتی دریافت می کنید حتما به آن پاسخ دهید. بعضی وقت ها بهتر است از آن ها بپرسید که بیشتر به چه موضوعاتی علاقه مند هستند که شما هم در همان موضوع تولید ویدیوهای خود را انجام دهید.

9 روش عالی برای کسب درآمد میلیونی از یوتیوب

روش های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که تا اینجا اصلی ترین و مهمترین روش کسب درآمد از یوتیوب یعنی راه اندازی کانال در یوتیوب و کسب درآمد از طریق آن را به شما گفتم. از این به بعد راه های پول درآوردن از یوتیوب و آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران به شیوه های دیگر را با هم مرور می کنیم.

کسب درآمد از گوگل ادسنس از طریق یوتیوب

یکی از راه های کسب درآمد از یوتیوب استفاده از گوگل ادسنس است. در واقع بدون گوگل ادسنس درآمد شما از یوتیوب بالا نخواهد بود. بعضی از دوستان فکر می کنند به ازای هر هزار بازدیدی که از ویدیو های شان می گیرند می توانند درآمد خوبی از یوتیوب داشته باشند. در صورتی که اینطور نیست!

روش اصلی کسب درآمد از یوتیوب نمایش تبلیغات و کلیک روی آن ها توسط بازدید کنندگان در ویدیوهای شماست. یعنی شما باید گوگل ادسنس خود را فعال کنید و به کانال یوتیوب خود ارتباطش دهید تا از کلیک روی تبلیغاتی که در ابتدای ویدیوهای شما به نمایش در می آید کسب درآمد کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله کسب درآمد از گوگل ادسنس که قبلا نوشته ام را حتما بخوانید.

همکاری در فروش محصولات

یکی از بهترین روش های کسب درآمد از طریق یوتیوب کسب درآمد از همکاری در فروش محصولات است. شما می توانید از طریق بازاریابی محتوا و همکاری در فروش محصولاتی از یوتیوب کسب درآمد داشته باشید.

به عنوان مثال در تصویر زیر ویدیویی مربوط به آموزش راه اندازی یک استودیو خانگی و تجهیزات لازم آن را می بینید. دختری که در این ویدیو می بینید طریقه راه اندازی یک استودیو خانگی را آموزش می دهد و در ویدیو تجهیزات لازمه را معرفی می کند. در قسمت توضیحات ویدیو هم لینک خرید محصولات معرفی شده در ویدیو که خودش داره ازش استفاده می کند را گذاشته است.

بازاریابی محتوا در یوتیوب
همکاری در فروش در یوتیوب

از این طریق همکاری در فروش انجام می دهد. این یکی از بهترین روش های بازاریابی محتوا محسوب می شود. معرفی محصول در لابه لای محتوای آموزشی!

شما هم از این روش می توانید با شرکت های همکاری در فروش کالا، همکاری داشته باشید و به عنوان مثال همکاری در فروش دیجی کالا راه اندازی شده است و می توانید تعداد زیادی از محصولات دیجی کالا را به صورت واسطه ای از طریق معرفی آن ها در ویدیو بفروش برسانید.

فروش محصولات

اگر محصولاتی دارید می توانید طریقه استفاده از آن ها را آموزش دهید و از این طریق مردم را ترغیب به خرید آن ها کنید. یکی از بهترین روش ها برای فروش محصولات آموزش استفاده از آن ها به صورت ویدیویی است.

چون با آموزش استفاده از آن ها مزیت های محصول هم آشکار می شود و این باعث می شود تعداد زیادی از مخاطبان محصول شما را بخرند.

طی تحقیقات انجام شده بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان محصولات پس از دیدن ویدیوی آموزش استفاده از آن، ترغیب به خرید آن محصول شده اند.

پس این هم یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد از یوتیوب به صورت غیر مستقیم است. توجه داشته باشید در این روش و دو روش معرفی شده قبلی هیچ نیازی به دور زدن تحریم ها و باز کردن حساب ارزی نیست! شما فقط به کمک یوتیوب دارید کسب درآمد می کنید همین و بس.

تبلیغات اسپانسری

زمانی که تعداد مخاطبان کانال یوتیوب شما افزایش پیدا کند منبع خوبی برای تبلیغات برندهای مطرح می شود. شما با دریافت تبلیغات برندهای مختلف و معرفی محصولات و خدمات آن ها در ویدیوهای خود می توانید از یوتیوب کسب درآمد داشته باشید.

برای دریافت سفارش تبلیغات از برندهای مختلف هم نیاز نیست خودتان اقدام کنید! مطمئن باشید اگر تعداد مخاطبان کانال شما افزایش پیدا کند و شما به یک فرد تاثیر گذار تبدیل شوید آن ها خودشان به سمت شما می آیند و پیشنهاد همکاری می دهند.

افزایش بازدید سایت از طریق یوتیوب

اگر وب سایتی دارید که خدمات یا محصولاتی را ارائه می دهد یوتیوب گزینه بسیار خوبی برای افزایش ترافیک سایت تان و در نهایت افزایش فروش تان است. از طریق تولید محتوای آموزشی مطابق با موضوع وب سایت تان در یوتیوب می توانید مخاطبان زیادی را به وب سایت تان هدایت کنید.

برای اینکار کافی است از محتوای فعلی وب سایت تان استفاده کنید. یعنی محتوای متنی وب سایت تان را به محتوای ویدیویی تبدیل کنید و در یوتیوب به اشتراک بگذارید. دلیل این کار این است که بتوانید علاوه بر ترافیک فعلی، ترافیک جدیدی را از طریق یوتیوب به وب سایت تان هدایت کنید.

راه اندازی عضویت ویژه در یوتیوب

حتما می دانید یوتیوب به تازگی قابلیت اعضای ویژه را در کانال ها فعال کرده است. یعنی شما می توانید یک سری از ویدیو ها را فقط به اعضای ویژه نمایش دهید. در این صورت هر کسی که می خواهد جزء اعضای ویژه کانال شما شود باید به صورت ماهانه مبلغی را پرداخت کند تا به ویدیو های اعضای ویژه دسترسی داشته باشد.

این روش به درد کسانی می خورد که آموزش های خاصی ارائه می کنند که برای مخاطبان بسیار ارزشمند است. جالب است بدانید گری مک کوین با این روش ماهانه بیش از 150 هزار دلار درآمد دارد.

کسب درآمد از سرویس YouTube Red

سرویس YouTube Red سرویسی است که کاربران را از دیدن تبلیغات منع می کند. یعنی کاربرانی که عضو این سرویس در یوتیوب هستند دیگر هیچ تبلیغاتی در ابتدای ویدیوهای یوتیوب برای آن ها به نمایش در نمی آید.

این روش با دیگر روش های کسب درآمد از یوتیوب متفاوت است. در این روش چون تبلیغاتی که در ابتدای ویدیوها وجود دارد برای کسی نمایش داده نمی شود یوتیوب حاضر است بخشی از درآمد حاصل را به تولید کنندگان محتوای کانال ها بپردازد.

پس در این روش هر چقدر که سعی کنید مخاطبان سرویس YouTube Red را افزایش دهید درآمد شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

تبلیغ در توضیحات ویدیو

یکی از جالب ترین روش های کسب درآمد از طریق یوتیوب تبلیغ در توضیحات ویدیو است. توضیحاتی که در ویدیو نوشته می شود هم مورد توجه بینندگان ویدیو قرار می گیرد و همیشه بی تفاوت نسبت به آن نیستند! اگر کانالی با بازدید زیاد دارید و ویدیوهای شما را افراد زیادی دنبال می کنند و در واقع یک فرد تاثیر گذاری در یوتیوب شده باشید می توانید از این روش هم درآمدزایی داشته باشید.

به تصویر زیر نگاه کنید. در توضیحات این ویدیو یک اپلیکیشن موبایلی جذاب برای دانلود معرفی شده است. شما هم دقیقا از این روش می توانید درآمد داشته باشید. یا محصولات خود را معرفی کنید، یا محصولات همکاری در فروش تان را و یا اینکه مستقیما سفارش تبلیغات از دیگران بگیرید.

تبلیغ در توضیحات ویدیوهای یوتیوب

کسب درآمد از لایو گذاشتن در یوتیوب

یکی از روش های جالب کسب درآمد از یوتیوب زمانی است که شما به صورت لایو با مخاطبان کانال تان در تعامل هستید. در این صورت با پرداخت مبلغی از طرف فالوورهایتان می توانند پیام شان را بالای لیست پیام ها بیاورند. این بلغ بین 1 تا 500 دلار می تواند باشد. حالا هرکسی پول بیشتری بدهد می تواند پیام خود را در باکس چت آنلاین در لایو استریم بالاتر نمایش دهد.

حالا این روش چه سودی برای مخاطبان شما دارد؟ خب معلوم است وقتی در یک لایوی که چندین هزار نفر آنلاین هستند پیام شان بالاتر از همه در معرض دید باشد به راحتی می توانند تبلیغ کنند.

خب حالا برای کسب درآمد از طریق این روش چه کار باید کنیم؟ کافی است از قسمت monetization سوپرچت را فعال کنید. سهم یوتیوب در سوپرچت به ازای هر پرداختی توسط کاربران 30 درصد است.

درآمد یوتیوب از کجاست؟

سوالی که ذهن خیلی از دوستان را به خود مشغول کرده است اینه که درآمد یوتیوب از کجاست؟ کاملا مشخص است. درآمد یوتیوب هم مثل بیشتر کمپانی های معروف دنیا از تبلیغات است. همانطور که می دانید یوتیوب هم برای گوگل است و گوگل هم همانطور که در جریان هستید بیشترین درآمدش از تبلیغات گوگل ادز است. از طریق یوتیوب و گوگل ادسنس هم این درآمد را افزایش داده است.

قانون کپی رایت در یوتیوب چگونه است؟

همانطور که می دانید کلا قانون کپی رایت به جز ایران در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و بسیار هم سخت گیرانه است. با توجه نقض کپی رایت هایی که در این سال ها گاها توسط افراد در سراسر دنیا انجام می شد یوتیوب تصمیم به قوی تر کردن سیستم تشخیص کپی رایتش کرد. و اکنون یوتیوب یکی از قوی ترین سیستم های تشخیص کپی رایت را دارد.

اگر شما بدون اجازه حتی قسمتی از موسیقی خواننده ای را در ویدیوی خود استفاده کنید یوتیوب می تواند آن را شناسایی کند و به صاحب اثر اطلاع دهد. در این صورت صاحب اثر می تواند از یوتیوب درخواست کند تا درآمدی که از آن ویدیو برای شما حاصل شده است را به حسابش واریز کند. همچنین اگر چندین بار این کار را تکرار کنید ممکن است کانال یوتیوب شما برای همیشه از دسترس خارج شود.

نکته جالب توجه این است که اگر قسمتی از ویدیوی شما نقض کپی رایت دارد می توانید از ادیتور آنلاین یوتیوب برای حذف آن استفاده کنید. به همین راحتی می توانید از ایدتور آنلاین ویدیوی یوتیوب برای ویرایش ویدیوهای خود استفاده کنید.

برای اینکه بدون دردسر بتوانید از آهنگ ها و موسیقی مورد نظرتان در ویدیوهای خود استفاده کنید می توانید از قسمت YouTube Library آهنگ های بدون کپی رایت را انتخاب کنید و از آن ها استفاده کنید.

آیا کسب درآمد از یوتیوب بدون ساختن ویدیو هم امکان پذیر است؟

کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو

از آنجایی که کسب درآمد دلاری کلا جذاب است و هرکسی را حتی افراد تنبل را وادار می کند به سمتش بروند خیلی از دوستان به هر قیمتی که شده قصد دارند از یوتیوب درآمد دلاری داشته باشند. خیلی از دوستان هم اصلا نمی توانند خودشان ویدیوی اختصاصی درست کنند یا به هر دلیلی نمی توانند جلوی دوربین ظاهر شوند.

خبر خوب برای این گروه از دوستان این است که بدون ساخت ویدیو هم می توانند از یوتیوب درآمد داشته باشند، یعنی با استفاده از ویدیوهای دیگران اما باید نکات مهمی را قبلش بدانند که بعدا به مشکل بر نخورند. اول اینکه شما نیاز نیست ویدیویی از خودتان بگیرید یا بخواین حتما خودتان را نشان دهید. اصلا این قضیه در این روش مهم نیست. دوم اینکه باید ویدیوی هایی بسازید که ارزش افزوده ای در آن وجود داشته باشد. یعنی کپی پیست کامل نباشد. باید تغییراتی در آن ها دهید که در ادامه بیشتر در موردش صحبت می کنم.

کانال هایی در یوتیوب هستند که صرفا با ادیت چند ویدیو و اضافه کردن صدای خود یا موسیقی هایی که کپی رایت ندارند و انتشار آن ها در یوتیوب درآمدهای فوق العاده ای در ماه دارند. مثلا کانال motiversity یکی از کانال های پرطرفدار و خوب در یوتیوب است که ویدیوهای انگیزشی منتشر می کند. بازدیدهای بسیار بالایی هم دارد. پیشنهاد می کنم همین حالا به این کانال یوتیوب سری بزنید و چندتا از ویدیوهایش را ببینید.

کانال یوتیوب motiversity

کاری که این کانال انجام داده این است که تکه هایی از ویدیوهای افراد موفق در دنیا که معمولا قسمت هایی از سخنرانی های انگیزشی محسوب می شود را ادیت کرده و موسیقی متنی روی آن ها قرار داده و جملات انگیزشی را خودش روی ویدیو گذاشته است. البته منظور به صورت ویس است. یعنی خودش روی ویدیوها صحبت کرده است. شما هم دقیقا می توانید از این روش ویدیو بسازید و در یوتیوب منتشر کنید و کلی دلار به جیب بزنید.

اما چند نکته مهم را باید بدانید. اول اینکه حتما باید از ویدیوهای Creative Commons داخل یوتیوب استفاده کنید. برای جست و جو و پیدا کردن چنین ویدیوهایی در یوتیوب باید از قسمت فیلتر ها Creative Commons را تیک بزنید تا ویدیوهای بدون کپی رایت رو برای شما نمایش دهد. نکته بعدی این است که باید از چند ویدیو و چند موسیقی متفاوت در ویدیوها استفاده کنید تا ویدیو را از آن حالت کپی در بیاورید. بهتر است حتما روی ویدیوها لوگوی کانال یوتیوب خود را قرار دهید.

شما از این روش می توانید هم در کانال با محتوای انگلیسی و هم در کانال یوتیوب با محتوای فارسی استفاده کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله روش های دانلود از یوتیوب را حتما بخوانید.

محاسبه درآمد یوتیوب دیگران

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما باشد این است که چطور درآمد دلاری یوتیوب دیگران را محاسبه کنیم؟ خب حق دارید شما هم مشتاق هستید تا بدانید چقدر از یوتیوب می توان درآمد داشت. به نظرم ایده خوبی است که قبل از شروع هر کاری متوجه این شویم که چقدر پول توی آن کار وجود دارد. چون تا ندانیم چقدر قرار گیرمان بیاید انگیزه ای برای انجام دادنش نداریم. در واقع هر چقدر میزان درآمد ما در آینده شفاف تر باشد اشتیاق بیشتری برای شروع و ادامه کار خواهیم داشت.

برای اینکه بدانید دیگران از یوتیوب چقدر درآمد دارند می توانید از سایت Social Blade استفاده کنید. خیلی از افراد برای اینکه بدانند سلبریتی ها از شبکه های اجتماعی شان حدودا چقدر درآمد دارند از این سایت کمک می گیرند. این سایت دقیقا برای همین کار طراحی شده است. سایت Social Blade یک ابزار تحلیلی شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و توئیچ است. با استفاده از این ابزار می توانید درآمد افراد در یوتیوب و دیگر سوشال ها را بررسی کنید. البته اعدادی که این سایت به شما نشان می دهد به صورت حدودی است.

سایت آنالیز درآمد یوتیوب

خب هماطور که می دانید برای محاسبه درآمد کانال های یوتیوب باید میزان آمار بازدید ویدیوها را در بیاوریم. این وب سایت دقیقا این کار را برای شما انجام می دهد. از تعداد سابسکراب ها گرفته تا تعداد بازدید هفتگی، ماهانه و سالانه را نشان می دهد. طبق همین موارد درآمد حدودی کانال مورد نظر را هم در هفته و ماه نشان می دهد.

برای استفاده از این سایت کافی است آدرس کانال مورد نظرتان را داخل کادر وسط سایت بنویسید و روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید. سپس باید چند لحظه منتظر شوید تا اطلاعات کانال مورد نظر کاوش شود و به شما نشان داده شود.

همانطور که در تصویر زیر می بینید بر اساس تعداد سابسکرایب ها و ویوهای کانال یکسری رتبه از طرف سایت سوشال بلید به کانال مورد نظر داده شده است. میزان بازدید در ماه گذشته و میزان درآمد ماهانه را هم نشان داده شده است. البته توجه کنید میزان بازدید با توجه به بازدید کل ویدیوهای کانال در ماه گذشته بود است. همینطور میزان ریزش ساب ها در 30 روز گذشته را هم می بینید.

میزان درآمد از یوتیوب

البته ابزار دیگری که به صورت افزونه روی مرورگر کروم ارائه شده است Tube Buddy نام دارد. با استفاده از این افزونه وارد هر کانال یوتیوبی که می شوید یکسری آمار تحلیلی از بازدیدها، نرخ تعامل و … به شما نشان می دهد. این افزونه بیشتر برای پیدا کردن و تدوین استراتژی محتوایی کانال یوتیوب مورد استفاده قرار می گیرد. وگرنه میزان درآمد را نشان نمی دهد! خودتان با توجه به بازدیدها باید درآمد حاصل را تخمین بزنید.

بهترین و پولسازترین یوتیوبرهای ایرانی در سال 1401

بهترین یوتیوبرهای ایرانی

پیشنهاد می کنم لیست بهترین یوتیوبرهای ایران و بهترین یوتیوبرهای جهان را حتما ببینید!

چند سوال مهم درباره کسب درآمد از طریق یوتیوب

سوالات مهم درباره کسب درآمد از یوتیوب

چه عواملی در افزایش درآمد من تاثیر دارد؟

به طور کلی میزان دیده شدن ویدیو های شما که قبلا هم بهش اشاره شده و به صورت کلی و بر اساس دقیقه محاسبه می شود. تعداد اعضای کانال شما و میزان به اشتراک گذاری کانال شما توسط اعضا. یعنی ویدیو های شما را در دیگر شبکه های اجتماعی مثل توئیتر و لینکدین به اشتراک بگذارند و همینطور کامنت ها و لایک های ویدیوهای شما هم در افزایش درآمد شما تاثیر گذار است.

آیا احتمال بسته شدن کانالم برای همیشه وجود دارد؟

بله صد در صد، با توجه به قوانین یوتیوب اگر محتوای غیر اخلاقی و هر محتوایی که خلاف قوانین یوتیوب باشد ارائه دهید باعث بسته شدن کانال شما می شود. البته یوتیوب سه بار به شما اخطار می دهد و بار چهارم کانال شما را مسدود می کند. یکی دیگه از مواردی که باعث می شود کانال شما مسدود شود دستکاری در بازدید ویدیو ها است. منظور استفاده از روش های فیک برای افزایش بازدید، لایک و شیر و کلیک روی تبلیغات است.

آیا می توانم درآمدم از یوتیوب را بیش از این افزایش دهم؟

بله صد در صد با مواردی که در ادامه قرار است توضیح بدهم علاوه بر کسب درآمد مستقیم از یوتیوب یعنی افزایش دنبال کنندگان و افزایش بازدید از ویدیو ها، شما قادر هستید از روش های دیگری هم برای افزایش درآمد خود استفاده کنید.

یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر می دهد؟

درآمدهای حاصل از یوتیوب به ازای دیدن هر ویدیو محاسبه نمی شود! پس عملا این سوال که یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر می دهد اشتباه است. یوتیوب به ازای مجموع دیده شدن ویدیوهای یک کانال در ماه پول می دهد. همینطور درآمدها حاصله از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس.

اگر کسی را در خارج از کشور نداشته باشم باز هم می توانم از یوتیوب درآمد داشته باشم؟

این کار غیر ممکن نیست ولی خیلی سخت است و ریسک بسیار بالایی دارد. اگر می خواهید مستقیما از یوتیوب درآمد داشته باشید شاید در این صورت شدنی نباشد! اما درآمد غیر مستقیم از یوتیوب همیشه و در هر حالی ممکن است که در ادامه روش های آن را معرفی می کنم.

آیا کسب درآمد از یوتیوب واقعا ارزش دارد؟

بله کسب درآمد از یوتیوب یکی از بهترین روش های درآمد دلاری است. البته به این سادگی ها هم نیست! اگر واقعا به تولید محتوای ویدیویی علاقه و تخصص دارید پیشنهاد می کنم حتما سمت کسب درآمد از یوتیوب بروید.

اگر هم توانایی کسب درآمد مستقیم دلاری از یوتیوب را ندارید منصرف نشوید چون در ادامه قرار است روش های دیگری را به شما معرفی کنم که بتوانید به کمک یوتیوب درآمدهای خوبی را داشته باشید.

آیا برای افزایش دنبال کنندگان کانالم می توانم از سابسکرایب فیک استفاده کنم؟

یوتیوب بازدید و سابسکرایب جعلی را به راحتی می تواند شناسایی کند. حتی اگر حساب شما برای کسب درآمد فعال نشده باشد هم دنبال کنندگان فیک کانال شما را می تواند شناسایی کند. به هیچ وجه سمت خرید سابسکرایب یوتیوب نروید! چون این کار باعث می شود زحمات شما یک شبه در باد رود و کانال یوتیوب خود را برای همیشه از دست بدهید.

آیا تایید حساب گوگل ادسنس از ایران امکان پذیر است؟

این کار توسط برخی از شرکت های واسط پرداخت های ارزی در ایران امکان پذیر است اما به هیچ وجه توصیه نمی شود! بسیاری از سایت های خدمات ارزی را دیده ایم که خدمات فتتاح حساب گوگل ادسنس ارائه می دهند. اما نکته مهم این است که حساب ادسنس به نام آن ها بازگشایی می شود و ممکن است پول شما را ندهند! حتی شما نمی توانید از آن ها شکایت کنید چون آن حساب به نام آن هاست و مالک اصلی آن ها هستند. پس حتما به این قضیه خوب فکر کنید و اگر واقعا کسی را پیدا کردید که قابل اعتماد است این کار را کنید.

آیا می توانم قسمتی از آهنگی را در ویدیوی خودم استفاده کنم؟

قانون کپی رایت در یوتیوب بسیار سخت گیرانه است. یوتیوب به راحتی می تواند آن آهنگی که بدون اجازه در ویدیو خود ازش استفاده کردید را شناسایی کند. همچنین اگر کسی گزارش نقض کپی رایت شما را به یوتیوب بدهد کارتان تمام است. ممکن است برای اولین بار اخطار دریافت کنید و اگر باز هم تکرار کنید حساب کاربری شما در یوتیوب مسدود می شود. پس حتما به قانون کپی رایت در یوتیوب توجه کنید اگر می خواهید برای همیشه و بی دردسر از یوتیوب کسب درآمد داشته باشید.

برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب کانال فارسی بزنیم یا انگلیسی؟

مسلما اگر بتوانید کانال انگلیسی یعنی منظور این است کانالی با محتوای انگلیسی بزنید خیلی درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. اما خب لازمه اش این است که به زبان انگلیسی مسلط باشید. همینطور می توانید از روش کسب درآمد بدون ساخت ویدیو هم استفاده کنید. البته فکر نکنید کانال یوتیوب با محتوای فارسی به دردتان نمیخور و پول توش نیست! اصلا اینطور نیست. کانال های یوتیوب فارسی زیادی هستند که درآمدشان در ماه به بیش از 50 هزار دلار رسیده است. اما مهمترین نکته این است که یا فارسی کار کنید یا انگلیسی. هرگز هر دو محتوای فارسی و انگلیسی را در یک کانال نداشته باشید.

آیا کسب درآمد از یوتیوب حلال است؟

حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب نشان می دهد که هر گونه کسب درآمد اگر بر پایه عرف باشد حلال است و منع قانونی ندارد. هر چند که سایت مذکور در کشور ما فیلتر است و نمی توان با آی پی ایران به آن متصل شد اما کسب درآمد از یوتیوب هیچ مشکل شرعی و قانونی ندارد!

جمع بندی و حرف آخر

اگر قصد کسب درآمد از طریق یوتیوب را دارید قطعا موارد عنوان شده در این مقاله می تواند به شما کمک کند. اگر احساس می کنید در تولید محتوای ویدیویی توانا هستید همین حالا تجهیزات لازم را خریداری کنید و شروع به تولید ویدیو کنید. سعی کنید ویدیوهایی تولید کنید که از هر نظر جذاب باشند. چه موضوع، چه عنوان و چه محتوای ویدیو برای جذب مخاطبان بسیار مهم است. به دنبال ایده های جدید برای تولید محتوا در یوتیوب باشید.

از تمام روش های عنوان شده هم در هر شرایطی می توانید استفاده کنید. ولی پیشنهاد می کنم اگر شخص قابل اطمینانی در خارج از کشور ندارید این ریسک را نکنید که از یوتیوب درآمد دلاری کسب کنید. امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله واقعا براتون مفید بود در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *