Buy cheap website traffic
ایده های  استوری برای اینستاگرام

ایده های استوری برای اینستاگرام

یکی از بهترین نوع ایده برای استوری برای اینستاگرام در پیج های فروش محصولات فیزیکی، هدف قرار دادن افرادی است که همیشه به دنبال جدیدترین مدل ها از محصولات و خدماتی هستند که شما ارائه می کنید.

فالوورهایتان به مشتریان تبدیل کنید

بسیاری از صاحبان پیج های کاری تصور می کنند که تنها استوری گذاشتن و رفع تکلیف کردن، می تواند آن ها را به بازدید بالا و تعامل و درگیری مخاطب برساند.

در واقعیت امر، اینطور نیست ! مقاله ما را در مورد روشهای افزایش فالوورها اینستاگرام بخواند

شما باید در طول زمان با کمک گرفتن از انواع ایده ها برای استوری اینستاگرام، مخاطب خود را وادار به واکنش روی استوری کنید. این واکنش می تواند مثبت یا منفی باشد و این کاملاً بستگی به استراتژی شما و نوع محتوایی دارد که در استوری خود به اشتراک می گذارید.  در ادامه این مقاله چندین ایده استوری تعاملی یا به اصلاح خودمان (ایده استوری ریپلای خور) را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

ایده استوری برای پیج کاری

بسیار خوب بدون معطلی بریم سراغ چند ایده استوری برای پیج کاری که قرار است هدف اصلی این پیج ها تشویق کاربران برای ایجاد انگیزه بیشتر به خرید شود و در نهایت تعداد افراد بیشتری به این نقطه برسند که از شما خرید کنند.

ایده جدیدترین مدل ها

یکی از بهترین نوع ایده برای استوری در پیج های فروش محصولات فیزیکی، هدف قرار دادن افرادی است که همیشه به دنبال جدیدترین مدل ها از محصولات و خدماتی هستند که شما ارائه می کنید.

مثلاً اگر یک پیج فروشِ انواع لباس بچه گانه دارید، این ایده می تواند به شما کمک کند که مادران را از آخرین مدل هایی که به دست شما می رسد با خبر کنید و از این طریق افراد را ترغیب به خرید کنید.

یا مثلا اگر یک پیج فروش گوشی داشته باشید، همیشه باید در استوری، آخرین نسخه تولید شده از محصول مورد نظر را (سامسونگ، شیائومی یا … ) در استوری اطلاع رسانی کنید برای افرادی که به دنبال جدیدترین مدل گوشی هوشمند هستند.

ایده نمایش کاربرد محصول

یکی از بهترین ایده های تعاملی و جذاب برای بازدید کننده، انتشار استوری هایی است که مزیت ها و کاربرد های اصلی محصول را به صورت ویدیویی یا عکس به نمایش می گذارید.

مردم زمانی در برابر خریدِ یک محصول مقاومت کمتری نشان می دهند که بدانند کاربردش چیست و تهیه این محصول چه دردی از آن ها دوا می کند.

مثلاً اگر یک پیج فروش تیشرت با رنگ تیره و مشکی هستید، می توانید دائماً در استوری ها این موضوع را به روش های مختلف بیان کنید که با لباس های تیره، لاغر تر به نظر برسید !

این ایده ای است که در واقع چرایی  و دلیل خرید از شما را روشن تر می کند و افراد به صورت ناخودآگاه ترغیب می شوند تا محصول شما را خریداری کنند.

البته نوع بیان و طرز گفتن این موضوع هم تاثیر بالایی برای درگیر کردن مخاطب دارد اما به هر حال این هم یکی از ایده های استوری پیج کاری است که می تواند کمک زیادی به شما کند.

 ایده استوری نمایش نظرات خریداران قبلی

مردم چیزهایی را خریداری می کنند که افراد دیگری قبلاً آن ها را خریده باشند. در واقع افراد دوست ندارند اولین نفری باشند که محصول یا خدمات شما را تست می کنند.

این موضوع اطمینان خاطر و امنیت خرید را بالاتر می برد. پس اگر شما مشتریان قبلی دارید، به طریقی (ویس، ویدیو و حتی متن) نظر واقعی جمع آوری کنید و این نظرات را در قالب سلسله استوری هایی به خصوص در زمان کمپین فروش، استوری کنید و دائماً روی این موضوع تمرکز کنید که افرادی از قبل محصول شما را خریداری کرده انند و بسیار راضی بوده اند.

استوری برای اینستاگرام

نمایش تایید بزرگان حوزه خود !

یک ایده برای اینکه بتوانید اعتماد زیادی برای پیج کاری خود به دست آورید، تایید افرادی است که در حوزه خودتان افراد سرشناسی هستند و اگر بتوانید با این افراد یک لایو مشترک داشته باشید و بخش  های مهم را به صورت تکه استوری هایی منتشر کنید، این کار به شدت می تواند باعث ایجاد تعامل در استوری شود و افراد سوالات و نظرات خود را به صورت ریپلای روی استوری، ارسال می کنند که خودش یک ایده جدید استوری برای اینستاگرام است و می توانید آن نظرات را مجدد منتشر کنید.

ایده نمایش فرآیند تولید، و محیط کار

یکی از ایده های جذاب این است که اگر محل فیزیکی برای فعالیت کاری خود دارید، حتماً از حال و هوای کارگاه، دفتر و یا کارخانه خودتان و شوخی ها و جذابیت هایی که در محیط کار ایجاد می شود استوری بگیرید و خیلی سریع بدون هیچ تدوینی استوری کنید.

همین صداقت در استوری به شما کمک خواهد کرد تا افراد بیشتر به شما اعتماد کنند و بدانند که واقعاً پشت این پیج کاری یک فرد واقعی قرار دارد و فقط از استوری هایی استفاده نکنید که تصویر یا نوشته باشد.

ایده استوری تعاملی برای پیج اینستاگرام

می دانید که یکی از بهترین کارهایی که سبب رشد بازدید استوری و پست ها در اینستاگرام می شود، ایجاد تعامل در یک پیج اینستاگرام است. در ادامه با چند ایده استوری تعاملی یا به اصطلاح (ریپلای خور) آشنا می شویم.

طرح یک سوال و درخواست پاسخ

یکی از روش های رایج که معمولاً جواب هم می دهند این است که شما یک سوال جذاب و تجربی محور را طراحی کرده و از مخاطبان خود در استوری بپرسید و از آن ها بخواهید که در Question Box به شما پاسخ دهند.

مثلاً فرض کنید شما یک پیج آموزش خیاطی دارید. اینجا باید یک سوال که معمولاً بین خیاطان تازه کار رایج است را در استوری بپرسید.

مثلا بپرسید: ” راهکارتون برای جلوگیری از برش نادرست الگوی خیاطی چیه؟ ” و بخواهید تا هرکس نظر خودش را برای حل این مشکل بیان کند. این پاسخ از جنس تجربه است و این نوع استوری ها به شدت باعث ایجاد تعامل و درگیری با مخاطب می شود.

ایده باکس نظرسنجی کشویی

همه ما می دانیم که در اینستاگرام استیکر باکس نظر سنجی کشویی وجود دارد که هر فرد می تواند از کم به زیاد نظر خود را در مورد محتوای استوری ارائه کند. اما مهم این است که از این ایده استوری اینستاگرام چطور استفاده می کنید. روش کار به این شکل است که معمولاً باید چیزی را در استوری به اشتراک بگذارید که به اندازه کافی انگیزه نظرسنجی را در مخاطب ایجاد کند.

مثلاً اگر بخواهیم برای همان پیج آموزش خطاطی مثالی بزنیم، یک ایده این است که از همه هنرجویان دوره آموزشی خود بخواهید تا از بهترین نمونه کارهای خود عکس گرفته و برای شما ارسال کنند. حال شما برای تک تک این استوری ها از استیکر باکس کشویی نظرسنجی استفاده کنید و از مخاطبان خود بخواهید تا در مورد نمونه کارهای دانشجویان از کم به زیاد نظر دهند. حال شما می توانید این موضوع را برای خودتان پساده سازی کنید.

ایده برای استیکر Poll در اینستاگرام

می دانیم که استیکر Poll امکان انتخاب یکی از دو گزینه را به مخاطب ما می دهد.

این استیکر را می توانید برای امور روزمره یا کاری خود دو انتخاب قرار دهید و از افراد بخواهید تا یکی از این دو مورد را انتخاب کنند. مثلاً هر کجا در طول روز بین دو گزینه و دو انتخاب گیر کردید، می توانید آن را به عنوان یک ایده استوری کنید.

  • کدام نوع پارچه را انتخاب می کنید؟
  • کدام رنگ را برای دوختن استفاده می کنید؟
  • تا حالا شده الگوی خیاطی را اشتباه برش دهید؟ (بله / خیر)
  • در زمستان کلاه بدوزیم یا ژاکت ؟
  • کدام طرح خیاطی قشنگ تره ؟ (1 یا 2)
  • کدام روش دوخت را ترجیح می دهید.
  • و…

ایده نمایش نتیجه آنچه برایش تلاش می کنید!

این ایده استوری بیشتر برای دوستانی کاربر دارد که در زمینه آموزش و کوچ فعالیت می کنند.

مثلاً فرض کنید شما یک مشاور رشد کسب و کار از طریق اینستاگرام هستید و پیج های مختلفی را کوچ و همراهی می کنید تا به درآمد ایده آل خود برسند. اینجا شما می توانید نتایج دانشجویان و افرادی که در مسیر رشد با شما همراه می شوند را به اشتراک بگذارید و به عنوان مثال اگر به تعداد فروش بالا یا نتایج فوق العاده رسیدند به نمایش بگذارید. این کار نه تنها سبب درگیری بیشتر مخاطب با پیج شما می شود بلکه میزان اعتماد را چندین برابر بیشتر خواهد کرد.

بهترین ایده برای استوری

ایجاد حس خوب در استوری

مهم ترین کاری که شما باید در یک سلسله استوری انجام دهید این است که مخاطب حس خوبی از دنبال کردن استوری های شما به دست آورد. این احساسات ممکن است برانگیختن هیجان، ایجاد تفکر در ذهن مخاطب و یا دعوت به اقدام برای انجام کاری باشد.

تا زمانی که احساسات درگیر نشود، خیلی نباید انتظار ریپلای زدن روی استوری و یا پرسش و واکنش در دایرکت باشد.

گاهی اوقات غیر منتظره باشید !

بد نیست که گاهی اوقات هم چالش های غیر عادی و غیر عرف را به عنوان ایده استوری برای اینستاگرام خود انتخاب کنید. البته حواستان باشد که از چارچوب و ارزش های تجاری خود فاصله نگیرید که این موضوع می تواند همچون یک چاقوی دو لبه باشد و حتی باعث آنفالو کردن شما شود !

مثلاً یک بار یادم هست که من در یکی از استوری های خودم، مطرح کردم که یک تولید کننده محتوای متنی می تواند در ماه بیش از 12 میلیون درآمد داشته باشد و با ذکر دلیل این موضوع را بیان کردم. بسیاری از افراد تازه وارد که خیلی در این زمینه درآمد بالایی نداشتند انگار یکدفعه تکانی خوردند و شروع به ارسال ریپلای روی استوری کردن و آن استوری من به یکی از پر ریپلای ترین استوری هایی بود که در یک ماه گذشته منتشر کرده بودم.

بلاگری و نمایش مکان های تفریحی !

این ایده به شدت جواب می دهد به خصوص زمانی که شما در پیج کاری خود به صورت فردی فعالیت می کنید. بد نیست که گاهی اوقات موضوعات غیر کاری را مطرح کنید و یا اینکه اگر به یک مکان تفریحی، گردشگری و تاریخی می روید، آن را برای فالوورهای خود استوری کنید.

این کار سبب فاصله گرفتن از امور کاری می شود و فالوورهای خود را هم با خود همراه می کنید و مجدد یکی دو روز بعد با بازگشت به محیط کاری خود، شروع به انتشار استوری های کاری خود کنید.

ایده استوری سریالی در کمپین های فروش

یکی از ایده های بسیار خوب برای اینکه ما بتوانیم یک کمپین فروش موفقی را تجربه کنیم، این است که از ایده های استوری سریالی استفاده کنیم. در ادامه چند ایده برای استوری های سریالی را مطرح می کنیم.

طرح چند سوال چالشی مرتبط به یکدیگر

ایده اصلی از این قرار است که شما چند استوری را به صورت چالش و طرح سوال مطرح می کنید و این سوال ها را به صورت استوری های پشت سر هم منتشر می کنید. البته می توانید ما بین آن ها خودتان به سوالات پاسخ دهید. این استوری ها می تواند هم به صورت ویدیو سلفی از خودتان و هم به صورت متنی ایجاد شود و در نهایت استوری فروش که می تواند یک پیشنهاد ویژه تخفیف باشد منتشر شود.

مثلا اگر بخواهیم یک عطر با رایحه سیب را به فروش برسانیم، می توانیم از این مدل ایده استوری سریالی استفاده کنیم.

  • کدام رایحه و بیشتر می پسندی؟ (سیب / هلو)
  • رایحه سیب کدام حواس را در مغز فعال می کند؟
  • مزیت های رایحه هلو چیست ؟
  • عطر با رایحه سیب بیشتر برای چه افرادی مناسب است؟
  • تخفیف ویژه 20 درصد خرید عطر …. با رایحه سیب

البته این فقط یک مثال است و شما می توانید برای استوری نهایی فروش خود، سلسله استوری های جذابی ایجاد کنید که باعث هدایت افراد به سمت استوری آخر و ایجاد فروش بیشتر خواهد شد.

ایجاد اعتماد در استوری های سریالی

ایده دیگر برای اینکه بتوانید اعتماد مخاطب خود را جلب کنید این است که بتوانید در چند استوری پشت سر هم، بتوانید محتوایی منتشر کنید که پایه های اعتماد را برای مخاطبان ایجاد کند. مثلاً می توانید به سبک زیر سلسله استوری های خود را چینش کنید:

  • استوری نمایش نظر راضی به صورت ویدیویی از مشتریان قبلی
  • نمایش نتیجه بعد از تهیه محصول از سوی خریداران
  • نمایش کاربرد محصول و چگونگی استفاده از محصول
  • نمایش یک نظر به از مشتریان راضی به صورت متنی

این فقط یکی از ده ها ایده استوری است که می توانید به صورت سریالی در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید.

یک نکته مهم وجود دارد و آن هم اینکه برای استوری هایی که محتوای آن به صورت زنجیروار بهم متصل است. بهتر است همه را پشت سر هم و در یک تایم منتشر کنید اما استوری هایی که به خودی خود، دارای محتوای مستقل است، بد نیست که با فاصله زمانی حداقل 2 تا 3 ساعت منتشر شود.

نمایش مهارت های غیر کاری

یکی دیگر از استوری هایی که می تواند افراد را وادار به واکنش بر روی استوری شما کند این است که اگر مهارت یا هنر دیگری غیر از زمینه کاری خود دارید، حتماً آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید و سعی کنید نشان دهید که شما غیر از حوزه کاری خود، استعدادها و مهارت های دیگری هم دارید و این خودش سبب ایجاد تشویق و و اکنش برای فالوورهای شما خواهد شد.

مثلاً اگر شما علاوه بر زمینه کاری خود خطاطی، نوازندگی یا … را در کنار برنامه های خود دارید، حتماً در استوری ها به اشتراک بگذارید و حتّی نظر بازدیدکنندگان را در مورد استوری ها بخواهید.

عکس‌ها و ویدئوها توی اینستاگرام چه سایزی باید باشند؟

اشتراک گذاری سایر صفحات مرتبط

سعی کنید هر از چندگاهی، یکی از پست های همکاران خود را در استوری به اشتراک بگذارید و ID آن ها را تگ کنید. اینکار می تواند باعث شود تا پیج مقابل هم به نشانه تشکر، اشتراک گذاری شما را در استوری خود باز ارسال کند و همین مسئله باز می تواند به رشد بازدید استوری های شما کمک بسیار زیادی کند.

نمایش هدیه ها و گواهی نامه های دریافتی

اگر از برند خاصی و یا یک مرکز آموزشی که نام آشنا هست ، گواهی یا هدیه دریافت کرده اید بد نیست که به عنوان یکی دیگر از ایده های استوری در اینستاگرام، منتشر کنید. با این کار می توانید از اعتبار آن برندهای معروف، به اعتبار خود اضافه کنید و همین موضوع می تواند سبب رشد اعتبار برند شما در دید مخاطب شود.

شمارش معکوس برای شروع یک رویداد

یکی از استیکرهای بسیار جذاب، استفاده از استیکر شمارش معکوس در استوری است.

معمولاً زمانیکه شما یک رویداد، وبینار و یا لایو در پیش دارید، می توانید آن را به صورت شمارش معکوس روی استوری خود اطلاع رسانی کنید و از افراد بخواهید برای اینکه از رویداد جا نمانند، روی استیکر کلیک کنند.

با ضربه روی استیکر، موقع اتمام زمان شمارش معکوس، روی گوشی برای افراد یادآوری خواهد شد که زمان برگزاری رویداد فرا رسیده و می توانند وارد فضای رویداد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *