Buy cheap website traffic
باور غلط در باره سئو

باور غلط در باره سئو

سئو همواره به عنوان فرایندی شناخته می‌شود که درباره آن اطلاعات غلط فراوان و سوتفاهم‌های زیادی ، باور غلط وجود دارد. گوگل با پنهان کردن یک سری از حقایق سعی دارد از تعداد اشخاصی کم کند که قصد دارند از رتبه‌های گوگل سواستفاده کنند. هرچند گه گوگل اخیراً فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه افزایش شفافیت از طریق فعالیت در انجمن‌های سئو انجام داده‌است.صحبت‌های کارشناسانی از قبیل John Mueller, Gary Illyes و Danny Sullivan  از طریق نرم افزارهایی مانند Hangouts و توییتر و کانال‌های یوتیوب، در جهت تلاش برای جایگزینی تصورات غلط با حقایق سئو بوده‌است.در ادامه 10 تصور غلط و دلایل غلط بودن آنها را بررسی می‌کنیم:📷

SEO Vector

13 باور غلط در باره سئو

۱- گوگل محتوای تکراری را پنالتی می‌کند

پنالتی شدن محتوای تکراری واقعیت ندارد. گوگل سایت‌ها را به دلیل تولید محتوای تکراری از صفحه نتایج جستجو حذف نمی‌کند.گوگل به خوبی می‌داند که محتوای تکراری بخشی از وب است و سایت‌ها با تولید محتوای تکراری قصد دارند تا دفعات بیشتری برای کاربرانی که به دنبال خدمات آنها هستند در صفحه نتایج جستجوی گوگل به نمایش گذارده شوند.بدترین سناریوی صفحاتی که محتوای تکراری دارند این است که گوگل تنها یکی از صفحات تکراری را ایندکس کند و یک صفحه به جای صفحه دیگر به نمایش در بیاید. متخصصان سئو حتی می‌توانند به گوگل بگویند که کدامیک از این صفحات را برای آنها ایندکس کند کافیست که به درستی از canonicals، نقشه سایت Sitemap و لینک‌های داخلی استفاده کنند.

۲- گوگل همواره صفحات دارای آدرس Canonical را برای ایندکس کردن انتخاب می‌کند

فقط به دلیل آن‌که شما از تگ canonical برای مشخص کردن آدرس ترجیحی شما برای ایندکس کردن استفاده کرده‌اید به آن معنی نیست که گوگل نیز به این ویژگی صفحه احترام بگذارد و آن صفحه را برای ایندکس کردن انتخاب کند.در نسخه‌های جدید کنسول جستجوی گوگل می‌توان گزارش‌هایی حاکی از نمایش سایت‌هایی که فاقد Rel=canonical بوده‌اند یافت. نمایش عبارت  Submitted URL not selected as canonical در گزارش ایندکس صفحات.گوگل ممکن است صفحه‌ای متفاوت از آنچه شما برای ایندکس شدن انتخاب کرده‌اید را ایندکس کند. زیرا که به نظر گوگل آن صفحه کاندیدای بهتری برای نمایش در صفحه جستجو بوده‌ است. در این شرایط شما ابتدا باید مطمئن شوید که آیا صفحه‌ای که به عنوان canonical انتخاب کرده‌اید، آیا واقعاً صفحه‌ای است که می‌خواهید توسط گوگل ایندکس شود. در این صورت شما باید عواملی مانند نقشه سایت و لینک‌های داخلی را بررسی کنید و مطمئن شوید که به صفحات مد نظر شما به عنوان نسخه اصلی اشاره می‌کنند.

۳- به‌روزرسانی‌های کیفی گوگل به پنالتی شدن سایت‌ها می‌انجامد

مهندس گوگل Fili Wiese در این باره چنین می‌گوید:”برخی گمان می‌کنند که به‌روزرسانی الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم گوگل پاندا و الگوریتم گوگل فانتوم که به نام گوگل فرد هم شناخته می‌شود، با به‌روزرسانی کیفی که به صورت روتین انجام می‌شود، در واقع برای پنالتی کردن سایت‌هاست و به آنها الگوریتم‌های پنالتی می‌گویند.”درواقع پنالتی شدن الگوریتمیک وجود خارجی ندارد. الگوریتم‌ها وسیله‌ای برای محاسبه هستند. جعبه بزرگی را فرض کنید که اطلاعاتی وارد و پردازش شده و نتیجه از آن خارج می‌شود. اطلاعات خارج شده از این الگوریتم‌ها در واقع رتبه سایت شما خواهد بود.الگوریتم‌ها به‌صورت مداوم درحال تغییر و بروز رسانی هستند و خروجی آنها مدام تغییر می‌کند ولی باز هم این تغییر به معنی آن نیست که الگوریتم‌ها برای پنالتی کردن سایت‌ها تغییر یافته‌اند.

۴- گوگل سه عامل رتبه‌بندی اصلی دارد

این باور زمانی ایجاد شهید که در سال 2016 که Andrei Lipattsev اعلام کرد: گوگل سه عامل کلیدی بک لینک، محتوا، رنک برین RankBrain، را برای رتبه بندی در نظر می‌گیرد.اما این جمله در ویدئو منتشر شده توسط جان مولر Mueller در Webmaster Hangout رد شد. او در آن ویدئو گفته بود که امکان تعیین مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی ناممکن است زیرا که این عوامل با توجه به کلمات کلیدی جستجو شده و با توجه به زمان جستجوی این کلمات متغیر است.او پیشنهاد می‌کند که به جای تمرکز روی عوامل خاص در رتبه‌بندی سایت به بهینه‌سازی سایت برای ارتقای تجربه کاربری و رسیدن به اهداف مد نظر کاربر بپردازید. به‌روز نگه داشتن سایت با اطلاعات مفید بهترین روش توسعه سایت از نظر گوگل است.

۵- گوگل سندباکس هنگام ایندکس شدن سایت‌های جدید یک فیلتر اعمال می‌کند

برخی از سئوکاران بر این باورند که با اعمال یک فیلتر از ایندکس شدن سایت‌های جدید جلوگیری می‌کند تا از رتبه‌گیری سایت‌های اسپم جلوگیری کند. اما این باور توسط Mueller رد شده‌ است و او اعلام کرده‌ است که چنین فیلتری روی سایت‌های جدید وجود ندارد.هرچند که او اذعان می‌کند که ممکن است چند الگوریتم به طور همزمان رفتاری بروز دهند که نتیجه آن چیزی شبیه یک سندباکس باشد. اما این الگوریتم‌ها تنها تلاش دارند تا به سایت‌هایی که برای دریافت رتبه در یک کلمه کلیدی مشترک رقابت می‌کنند، آنهایی را انتخاب کنند که بهترین بازخورد مخاطب را به همراه خواهند داشت. سایت‌ها ممکن است در زمان‌های مختلف رتبه‌های بالا یا پایینی را به دست بیاورند و این رتبه‌ها فقط در اثر رقابت با سایر سایت‌ها ارائه می‌شود.

۶- برای نگهداشتن Site’s Link Profile یا پروفایل لینک سایت میتوان از Disavow استفاده کرد

یکی از وظایف تاریخی سئوکاران این بوده است که لینک‌های بی‌کیفیت را با کمک ابزار Disavow حذف کنند. الگوریتم‌های گوگل به مرور زمان پیشرفت کرده و امروزه این الگوریتم‌ها به خوبی میدانند که باید بک لینک‌های بی‌کیفیت را نادیده بگیرند. بنابراین نیازی به استفاده از ابزار حذف بک لینک‌های بی‌کیفیت وجود ندارد. تنها زمانی لازم است که از disavow استفاده کنید که در بخش manual action وبمستر سایت خود پیامی مبنی بر لزوم حذف بک لینک مشاهده کنید.

۷- گوگل برای تمام بک لینک‌های گرفته شده از سایت‌های معتبر ارزش قائل است

چند نکته را باید درباره بک لینک‌ها یادآوری کنیم. اول آنکه اعتبار دامنه‌ای که به شما لینک داده‌ است تنها زمانی ارزش دارد که از نظر محتوا ارتباطی میان سایت شما و سایت لینک‌دهنده وجود داشته‌ باشد. موضوع دیگر آن است که کاربران با دنبال کردن لینک یک موضوع باید اطلاعات بیشتری درباره آن موضوع به دست بیاورند. کیفیت لینک تنها زمانی با معنی خواهد بود که شما محتوای با ارزشی در سایت خود داشته باشید.

۸- گوگل سرعت سایت را به عنوان یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد

می‌دانید که گوگل از سال 2010 سرعت بارگذاری صفحات سایت را به عنوان یکی از عوامل رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرد. اما موضوع اینجاست که این عامل هنوز به یکی از عوامل کلیدی تعیین رتبه در الگوریتم های گوگل تبدیل نشده‌ است.مولر Muller می‌گوید که در سال 2018 نسخه‌ی به‌روز شده سنجش سرعت سایت ارائه خواهد شد. تا آن زمان گوگل از الگوریتم بررسی سرعت صرفاً برای تعیین سایت‌های کند و سایت‌هایی استفاده می‌کند که در محدوده سرعت بارگذاری طبیعی قرار دارند. سایت DeepCrawl نشان داد که گوگل صفحاتی که برای بارگذاری خود به بیش از سه دقیقه زمان نیاز دارند را ایندکس می‌کند.به خاطر داشته باشید که سرعت بارگذاری پایین سایت تجربه کاربری منفی برای سایت شما رقم می‌زند. اگر برند مشهوری باشید این موضوع به بحثی میان کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبدیل خواهد شد.

۹- به‌روزرسانی الگوریتم گوگل فرد در ارتباط با کیفیت لینک بوده است

گوگل الگوریتم‌های جستجوی خود را به سرعت به‌روزرسانی می‌کند و گفته می‌شود که به‌روزرسانی مرتبط با الگوریتم گوگل فرد در مارس 2017 مرتبط با کیفیت بک لینک ها بوده‌است.اما تغییراتی که در رتبه‌بندی سایت‌ها ایجاد شده به احتمال زیاد تحت تاثیر این به‌روزرسانی نبوده‌ است. برای جلوگیری از هرگونه آسیب به رتبه سایت پیشنهاد شده‌ است که تمرکز خود را بر تولید محتوای باکیفیت و دریافت ترافیک مرتبط با آن محتوا از طریق اشتراک‌گذاری لینک‌های باکیفیت در سایت‌های مرتبط و معتبر، بگذارید.

۱۰- هزینه ربات‌های Crawl مشکل ساز نیست

گوگل به‌راحتی می‌تواند سایت‌های کوچک و متوسط را ایندکس کند. سایتی با حدود 200 هزار صفحه توسط ربات‌های گوگل در یک بازدید از سایت به طور کامل ایندکس می‌شود. اما سایت‌های بزرگتر چطور؟ سایت‌های بزرگتر باید مطمئن شوند که گوگل تمام صفحات آنها را ایندکس کرده‌است. یکی از راه‌های انجام این‌کار بررسی تعداد خطاهای 404 دریافتی گوگل در نتیجه بررسی صفحات سایت است.

11- تگ گذاری مطلب مفید است.

تگ به طور کلی صفحه ای در سایت ایجاد میکند که محتوای خود را از دیگر صفحات سایت میگیرد و عملا هیچ گونه محتوایی در خود ندارد.تگ گذاری از مواردی بود که در الگوریتم های گذشته ی گوگل (به دلیل اینکه به بک لینک بهای بیشتری میداد تا محتوا)، مثبت بود.اکنون با توجه به تغییر الگوریتم گوگل و توجه ویژه به محتوای خوب، تگ حتی مضر نیز می باشد.

12- تعداد کلمه ی کلیدی در متن، هرچه بیشتر باشد بهتر است.

یکی از کارهایی که نه تنها تاثیر مثبت ندارد، بلکه ضرر نیز دارد تراکم بالای کلمه کلیدی در یک متن است. در مقاله ی محتوا گذاری چگونه باشد، به طور مفصل این مورد توضیح داده شده است.

گوگل از کار غیر منطقی اصلا خوشش نمی آید و حتی در صورت تکرار این کار، سایت شما را جریمه میکند. کارهایی از قبیل تکرار کلمه کلیدی های زیاد در متن و نوشتن چند کلمه کلیدی بصورت پشت سر هم، از جمله کارهایی است که گوگل را مجاب میکند شما در حال تقلب هستید. در صورتی که چند بار از این روش در صفحات گوناگون استفاده کنید به صورت کلی سایت شما را جریمه میکند. همه چیز را بصورت طبیعی انجام دهید و حتما مقاله ی محتوا گذاری چگونه باشد را بصورت دقیق مطالعه نمایید.

13- هرچه تعداد بک لینک بیشتر باشد، بهتر است.

باور غلط

 این جمله نیز به این شکل صحیح است: هرچه تعداد بک لینک هدفمند و دائمی (بک لینک خوب) بیشتر باشد، بهتر است.

همانطور که در مقاله ی بک لینک چیست؟ چگونه ثبت می شود؟ ، توضیح دادیم، بک لینک های هرز و اسپم که از سایت های بی ربط گرفته می شود و یا بصورت ماهیانه ثبت می شوند، تاثیر مثبت ندارد و حتی در صورت تشخیص گوگل که توسط خود شما ثبت شده اند، سایت شما را دچار جریمه میکند.

این مورد نیز در گذشته بی تاثیر و حتی مثبت قلمداد می شد ولی در الگوریتم های جدید گوگل، بک لینک باید بصورت هدفمند و دائمی و طبیعی گرفته شود تا تاثیر مثبت خود را نشان بدهد.

جمع‌بندی

سئو علاوه‌بر اصولی که دارد، کاملا تجربه‌محور است و این امکان وجود دارد که هر کارشناسی نظر و تجربه خودش را داشته باشد. به همین دلیل بعضی ادعاها رفته‌رفته تبدیل به باورهای غلط شده است. در این مطلب درباره ۱۰ باور غلط در سئو صحبت کردیم و گفتیم که چرا این موارد تصورات اشتباه هستند. اگر شما هم از باورهای غلط سئو می‌دانید برای من در بخش نظرات بیشتر بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *