Buy cheap website traffic
رعایت اصول سئو در محتوا و راهنمای نوشتن متن سئو شده

رعایت اصول سئو در محتوا و راهنمای نوشتن متن سئو شده

در بسیاری از موارد قصد دارید تا محتوا یا مطلبی را برای وب سایت خود تهیه کنید . 

دراینن موارد به یاد داشته باشید . که مهمترین اصل بر رعایت اصول سئو باشد . در این زمینه مواردی هست که باید رعایت کنید و در این جا تعدادی ازانها را به شما توضیح میدهیم . امید وارید مفید باشند . محتوا برای یک سایت اهمیت بسیار بالایی دارد ولی محتوای با کیفیت نیز برای دیده شدن نیاز به رتبه بالا در گوگل دارد. اگر می خواهید که محتوای شما توسط قشر وسیع تری از مخاطبان بازدید شود باید محتوای خود را به صورت بهینه شده برای موتورهای جستجو تولید کنید.

کیفیت محتوا همواره از اهمیت بالایی برخودار است. مثلاً وقتیکه کالای جدیدی به یکفروشگاه آنلاین اضافه می کنید در حقیقت یک محتوای جدید اضافه نموده اید، و سئو در این فرایند به معنی آن است که شما این کالا را بر اساس خواسته مخاطبان به سایت خود اضافه کرده باشید. مثلاً نام کالا را به صورتی که غالب مخاطبان جستجو می کنند در سایت درج کنید و یا اگر مخاطبان شما در باره کالری کالای خوراکی حساس هستند این اطلاعات را در سایت درج کنید.

تولید محتوای سئو محور چندان دشوار نیست شما کافیست که با عوامل سئو داخلی آشنا باشید و هنگام تولید محتوا از قواعد آن پیروی کنید.

در این مقاله تمرکز ما بر روی تولید محتوایی است. ورعایت اصول سئو  که کاربر نهایی و موتورهای جستجو براحتی با آن ارتباط برقرار کرده و با آن تعامل داشته باشند. برای تولید چنین محتوایی باید گام های زیر را پیمود.

چگونه محتوا خود را با اصول سئو تولید کنید

محتوای منحصر به فرد تولید کنید

قبل از آنکه به اهمیت کپی نکردن محتوا به پردازیم باید بگوییم که امروزه تقریباً هیچ موضوعی نیست که به توان در باره آن به صورت صد در صد متن منحصر به فرد نوشت. شما چه بخواهید و چه نخواهید تحت تاثیر نوشته دیگران خواهید نوشت. حتی مشهورترین رمان های دنیا نیز از این قائده مستثنا نیستند. اما باید توجه داشت که گوگل به خوبی یک محتوای اقتباسی با کیفیت را از یک کپی بی ارزش که در آن تنها جمله بندی ها تغییر کرده است تشخیص می دهد.

ایجاد یک محتوای جدید بدون اعتبار لازم برای آنکه به صورت مستقل کاربرد داشته باشد چه ارزشی میتواند داشته باشد؟ حتی اگر محتوای خود را از چندین منبع تهیه می کنید. باید دیدگاه خود را نیز به آن اضافه کنید تا یک مقاله منحصر به فرد داشته باشید.

برخی سایت ها هستند که به شما در یافتن محتوای کپی کمک می کنند. مثلا سایت Copyscape اما متاسفانه این سایت ها در عمل چندان دقیق نیستند و واژه هایی مانند تماس با ما را به عنوان واژه کپی شده باز می گردانند که قطعاً از نظر گوگل کپی محسوب نمی شوند.

عنوان سایت را بهینه سازی کنید

رعایت اصول سئو

عنوان سایت شما هنگامیکه کاربران از طریق موتورهای جستجو سایت شما را مشاهده می کنند اولین عاملی است که برای آنها جلب توجه خواهد کرد. استفاده از عناوین جذاب در افزایش کلیک لینک سایت شما در گوگل نقش بالایی بازی می کند.

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان سایت نیز ایده بسیار خوبی می باشد. اما در به کارگیری کلمات کلیدی در عنوان زیاده روی نکنید. 55 تا 60 کاراکتر در عنوان سایت به کار ببرید این تعداد کاراکتری است که گوگل در صفحه نتایج جستجوی خود به نمایش خواهد گذاشت.

به یاد داشته باشید که ارتباط بین آدرس سایت و عنوان سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از به کارگیری اعداد بی معنی در آدرس صفحات خود نیز به پرهیزید.

ساختار صفحات سایت خود را مورد توجه قرار دهید

بازدید ماهانه وبلاگ 2

محتوا به تنهایی در سئو نقش بازی نمی کند. ساختار محتوای درج شده نیز به نحوه درک موتورهای جستجو از محتوا کمک می کند. استفاده از ساختار مناسب و به کارگیری صحیح سر تیترها و عناوین و متن ها به گونه ای که کاربران نهایی و موتورهای جستجو براحتی بتوانند با ساختار صفحات سایت ارتباط برقرار کنند. به دستیابی سایت شما به رتبه بالاتر درگوگل منجر می شود.

تگ های هدینگ به موتورهای جستجو برای یافتن یک درک سریع و صحیح از محتوای صفحه کمک می کنند. به همین دلیل مهم است که حداقل یک بار از کلمات کلیدی در هدینگ یا سرتیتر ها استفاده کنید.

 مهم نیست که شما تصمیم بگیرید از تمام تگ های H1-H6 در صفحه خود استفاده کنید و یا صرفاً با به کارگیری تگ های H2 و H3 یک ساختار منطقی به صفحه خود بدهید. تا زمانیکه شما ساختاری سازگار با محتوای خود داشته باشید از امتیاز بهتری در گوگل برخودار خواهید بود.

استفاده از کلمات کلیدی

به کمک کلمات کلیدی شما می توانید با ارائه یک خلاصه از موضوع صفحات خود در کلمات کلیدی موفقیت بیشتری در سئو به دست بیاورید.

تحقیقات کلمات کلیدی با توجه به الگوریتم های جدیدی مانند الگوریتم رنک برین RankBrain اهمیت بالایی دارد. به یاد داشته باشید که پایین آوردن کیفیت محتوا برای افزودن کلمات کلیدی به آن؛ کار بسیار اشتباه و غلطی از نظر سئو است. به کارگیری بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا می تواند مسیر پیشرفت سایت در سئو را معکوس کند.

مقاله مفید

ارتقاء قابلیت خوانایی متن را هدف خود قرار دهید

زبان ساده در متن قابلیت خوانایی را افزایش می دهد. در محتوای خود از خطاهای گرامری و دستوری به پرهیزید و ساختار جمله را به درستی به کار بگیرید.

برای آنکه متنی خوانا داشته باشید باید مشخص کنید که مخاطب هدف شما از چه میزان قابلیت خواندن برخوردار است. توان درک مطلب توسط مخاطب به عوامل زیر بستگی دارد:

  • طول جمله ها
  • تعداد سیلاب های هر کلمه
  • تناوب تکرار افعال غیر انفعالی(شد، بود، است.)

با توجه به تنوع فرمولهای موجود برای نوشتن یک محتوای ساده شما می توانید با توجه به نیاز مخاطب خود فرمولی جدید برای بیشترین بازخورد مخاطب ارائه دهید.

به کارگیری لینک های داخلی و خارجی

بک لینک ها به افزایش اعتبار یک موضوع مشخص در صفحات شما کمک می کنند. بک لینک ها می توانند با کمک انکر تکست anchor text اهمیت محتوای صفحه را در ارتباط با موضوع مد نظر بیشتر جلوه بدهند. هدف ایجاد لینک های داخلی و خارجی دو چیز است. اول کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای صفحات. دوم افزایش بازدید مخاطب از صفحه ای که دارای محتوای با ارزشی است.

لینک به سایت های دیگر نیز حائز اهمیت است. با توجه به اینکه داشتن منبع و رفرنس در مقالات حرفه ای اهمیت بالایی دارد. پیشنهاد می گردد از لینک های خارجی برای نمایش این منابع بهره بگیرید. هنگامیکه شما بعنوان رفرنس به یک منبع مورد تایید گوگل لینک می دهید گوگل سایت شما را نیز به اندازه آن منبع مورد توجه قرار خواهد داد و این به افزایش رتبه سایت خواهد انجامید. به خاطر داشته باشید که تنها به سایت های معتبر و مرتبط لینک بدهید.

 هنگام ایجاد بک لینک در متن خود مطمئن شوید که هر بک لینک یک هدف منحصر به فرد دارد و به آن هدف نیز دست می یابد.

نوشتن مقاله

بهینه سازی تصاویر و عکس ها

بهینه سازی تصاویر و عکس ها در سایت به شما یک فرصت اضافه برای نمایش سایت در موتور جستجو خواهد داد و این فرصت جدید از طریق جستجوی تصاویر در گوگل مهیا می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *