Buy cheap website traffic
بهترین راهنمای ساختار سایت

بهترین راهنمای ساختار سایت

چرا ساختار سایت شما مهم است؟

ساختار وب سایت شما هم برای قابلیت استفاده و هم برای یافتن آن بسیار مهم است. بسیاری از سایت ها فاقد ساختاری مناسب برای راهنمایی بازدیدکنندگان به اطلاعات مورد نظرشان هستند. داشتن ساختار سایت واضح همچنین منجر به درک بهتر سایت شما توسط گوگل می شود ، بنابراین برای سئوی شما بسیار مهم است. بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه کار این بیاندازیم.

اهمیت برای قابلیت استفاده

ساختار وب سایت شما تأثیر قابل توجهی بر  تجربه بازدیدکنندگان شما  (UX) دارد. اگر بازدیدکنندگان نتوانند محصولات و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، به احتمال زیاد به بازدیدکنندگان یا مشتریان دائمی تبدیل نخواهند شد. به عبارت دیگر، شما باید به آنها کمک کنید تا در سایت شما حرکت کنند. ساختار سایت خوب به این امر کمک خواهد کرد.

ناوبری باید آسان باشد. شما باید پست ها و محصولات خود را دسته بندی و پیوند دهید تا به راحتی آنها را پیدا کنید. بازدیدکنندگان جدید باید بتوانند فوراً آنچه را که درباره آن می نویسید یا می فروشید درک کنند.

اهمیت برای سئو

ساختار سایت مستحکم به میزان زیادی شانس شما را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو افزایش می دهد. سه دلیل اصلی برای این وجود دارد:

آ. این به گوگل کمک می کند تا سایت شما را درک کند

نحوه ساختار سایت خود به گوگل سرنخ های حیاتی در مورد اینکه کجا می تواند ارزشمندترین محتوای سایت شما را بیابد، می دهد. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند که سایت شما عمدتاً در مورد چیست یا چه چیزی را می فروشید. ساختار مناسب سایت همچنین موتورهای جستجو را قادر می سازد تا مطالب را به سرعت پیدا کرده و فهرست بندی کنند. بنابراین یک ساختار خوب باید منجر به رتبه بالاتر در گوگل شود.

ب شما را از رقابت با خودتان باز می دارد

در سایت خود، ممکن است پست های وبلاگی کاملا مشابه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر در مورد سئو مطالب زیادی می نویسید، می توانید چندین پست وبلاگ در مورد ساختار سایت داشته باشید که هر یک جنبه متفاوتی را پوشش می دهد. در نتیجه، گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام یک از این صفحات مهم‌تر است، بنابراین شما با محتوای خود برای کسب رتبه بالا در گوگل رقابت خواهید کرد. باید به گوگل اطلاع دهید که کدام صفحه از نظر شما مهمتر است. برای انجام این کار به یک پیوند داخلی و ساختار طبقه بندی خوب نیاز دارید، بنابراین همه آن صفحات می توانند برای شما کار کنند، نه بر علیه شما.

ج با تغییرات وب سایت شما سروکار دارد

محصولاتی که در فروشگاه خود می فروشید احتمالاً در طول زمان تکامل می یابند. محتوایی که می نویسید نیز همینطور است. احتمالاً با فروختن سهام قدیمی، خطوط محصول جدیدی را اضافه می کنید. یا مقالات جدیدی می نویسید که مقالات قدیمی را اضافی می کند. شما نمی خواهید گوگل محصولات قدیمی یا پست های وبلاگ حذف شده را نشان دهد، بنابراین باید با این نوع تغییرات در ساختار سایت خود مقابله کنید.

آیا با راه اندازی ساختار سایت خود مشکل دارید؟ نمی دانید بهترین استراتژی برای پیوند دادن از یک پست به پست دیگر چیست؟ آموزش ساختار سایت ما را که بخشی از اشتراک آموزش آکادمی Yoast SEO است، بررسی کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، می توانید رتبه بندی خود را با ایجاد بهترین ساختار برای سایت خود بهبود بخشید!

چگونه ساختار سایت خود را تنظیم کنیم

بنابراین، چگونه می‌توانید یک ساختار سایت محکم بسازید؟ ابتدا ساختار سایت ایده آل را بررسی خواهیم کرد. سپس نحوه رسیدن به این هدف را برای سایت خود توضیح خواهیم داد.

ساختار سایت ایده آل

بیایید با بررسی یک وضعیت ایده آل شروع کنیم: اگر از صفر شروع می کنید، چگونه باید سایت خود را سازماندهی کنید؟ ما فکر می‌کنیم که یک وب‌سایت به خوبی سازمان‌دهی شده شبیه یک هرم با چندین سطح است:

1. صفحه اصلی

2. دسته‌ها (یا بخش‌ها)

3. زیر مجموعه ها (فقط برای سایت های بزرگتر)

4. صفحات و پست های فردی

صفحه اصلی باید تماماً در بالا باشد. سپس، شما چند بخش یا صفحه دسته در زیر آن دارید. شما باید بتوانید تمام محتوای خود را در یکی از این دسته بندی ها ثبت کنید. اگر سایت شما بزرگتر است، می توانید این بخش ها یا دسته بندی ها را نیز به زیر دسته ها تقسیم کنید. در زیر دسته‌ها یا زیرمجموعه‌های شما، صفحات و پست‌های فردی شما قرار دارند.

ساختار سایت ایده آل
ساختار سایت ایده آل شبیه یک هرم است. در بالا صفحه اصلی را پیدا خواهید کرد، درست در زیر آن بخش‌ها یا دسته‌های اصلی، احتمالاً پس از زیرشاخه‌ها. در زمین، همه پست‌ها و صفحات جداگانه را خواهید یافت.

صفحه اصلی شما

در بالای هرم صفحه اصلی قرار دارد. صفحه اصلی شما باید به عنوان یک مرکز ناوبری برای بازدیدکنندگان شما عمل کند. این بدان معناست که، در میان سایر موارد، باید به مهمترین صفحات خود از صفحه اصلی خود پیوند دهید. با انجام این:

  1. بازدیدکنندگان شما بیشتر به صفحاتی می‌رسند که می‌خواهید در آن قرار بگیرند.
  2. شما به گوگل نشان می دهید که این صفحات مهم هستند.

در ادامه این مقاله، ما به شما کمک خواهیم کرد تعیین کنید کدام یک از صفحات شما برای کسب و کار شما ضروری است.

مراقب باشید که سعی نکنید به صفحات زیادی از صفحه اصلی خود پیوند دهید، زیرا باعث به هم ریختگی می شود. و یک صفحه اصلی درهم و برهم بازدیدکنندگان شما را به جایی راهنمایی نمی کند. اگر می خواهید صفحه اصلی خود را بیشتر بهینه کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. مقاله مایکل در مورد سئو صفحه اصلی را بخوانید  تا متوجه شوید که چه چیزی چیست.

علاوه بر داشتن یک صفحه اصلی با ساختار مناسب، ایجاد یک مسیر ناوبری واضح در سایت شما نیز مهم است. پیمایش در سراسر سایت شما از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: منو و خرده نان .

منو

ابتدا بیایید نگاهی به منو بیندازیم. منوی وب سایت رایج ترین کمکی برای پیمایش در وب سایت شما است و می خواهید بهترین استفاده ممکن را از آن داشته باشید. بازدیدکنندگان از منوی شما برای یافتن چیزهایی در وب سایت شما استفاده می کنند. این به آنها کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را درک کنند. به همین دلیل است که دسته بندی های اصلی سایت شما باید در منوی صفحه اصلی شما جایی داشته باشند.

علاوه بر این، همیشه لازم نیست همه چیز را فقط در یک منو قرار دهید. اگر یک سایت بزرگ با دسته بندی های زیادی دارید، این ممکن است وب سایت شما را به هم ریخته و منوی اصلی شما را بازتاب ضعیفی از بقیه سایت شما کند. در جایی که منطقی است، ایجاد منوی دوم کاملاً خوب است.

به عنوان مثال، eBay یک منو در بالای صفحه دارد – که به آن منوی نوار بالا نیز می گویند – و علاوه بر آن، یک منوی اصلی نیز دارد. این منوی نوار بالای صفحه به صفحات مهمی پیوند می خورد که در فروشگاه دسته بندی نمی شوند، مانند صفحاتی که مربوط به حساب شخصی بازدیدکننده در سایت هستند. منوی اصلی مهمترین دسته بندی محصولات را در eBay منعکس می کند.

ناوبری 2 لایه

در نهایت، درست مانند صفحه اصلی خود، نباید لینک های زیادی به منوی خود اضافه کنید. اگر این کار را انجام دهید، هم برای کاربران شما و هم برای موتورهای جستجو ارزش کمتری خواهند داشت.

همه چیز در مورد  بهینه سازی منوی وب سایت خود را در  اینجا بخوانید یا آموزش ساختار سایت ما را که شامل نمونه های زیادی است، بخوانید!

چطور برای سایت خود مشتری ایجاد کرده و فروش تان را افزایش دهید؟

شما می توانید ساختار سایت خود را با افزودن پودر سوخاری به صفحات خود واضح تر کنید. Breadcrumbs پیوندهای قابل کلیکی هستند که معمولاً در بالای صفحه یا پست قابل مشاهده هستند. Breadcrumb ها ساختار سایت شما را منعکس می کنند. آنها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا تعیین کنند کجا در سایت شما هستند. آنها هم تجربه کاربری و هم سئوی سایت شما را بهبود می بخشند، همانطور که می توانید در راهنمای Edwin در مورد پودر سوخاری بخوانید .

اگر از سایت وردپرسی استفاده می کنید، می توانید از یکی از افزونه های breadcrumb زیادی که در دسترس است استفاده کنید. شما همچنین می توانید از افزونه Yoast SEO ما استفاده کنید ، زیرا ما یک عملکرد خرده نان را نیز در افزونه خود پیاده سازی کرده ایم.

طبقه بندی ها

وردپرس از طبقه بندی های به اصطلاح برای گروه بندی محتوا استفاده می کند (سایر CMS ها اغلب سیستم های مشابهی دارند). کلمه “تاکسونومی” اساساً یک اصطلاح فانتزی برای گروهی از چیزها – صفحات وب سایت، در این مورد – است که یک چیز مشترک دارند. این راحت است زیرا افرادی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع هستند می توانند مقالات مشابه را راحت تر پیدا کنند. شما می توانید محتوا را به روش های مختلف گروه بندی کنید. طبقه بندی های پیش فرض در وردپرس دسته ها و برچسب ها هستند.

دسته بندی ها

شما باید پست های وبلاگ یا محصولات سایت خود را به چند دسته تقسیم کنید. اگر این دسته‌ها خیلی بزرگ شدند، باید این دسته‌ها را به زیر دسته‌ها تقسیم کنید تا دوباره همه چیز روشن شود. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه پوشاک دارید و کفش می فروشید، می توانید تصمیم بگیرید که این دسته را به تعدادی زیر شاخه تقسیم کنید: “چکمه”، “پاشنه بلند” و “پلاس”. همه این زیرمجموعه ها حاوی محصولاتی هستند، در این مورد کفش، از آن نوع خاص.

افزودن این سلسله مراتب و دسته بندی به صفحات خود به کاربر و گوگل کمک می کند تا تک تک صفحاتی که می نویسید را درک کنند. هنگام پیاده سازی ساختار دسته بندی خود، مطمئن شوید که دسته بندی های اصلی خود را به منوی اصلی سایت خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از صفحات دسته بندی و برچسب برای سئو »

برچسب ها

ساختار سایت شما نیز از افزودن برچسب ها سود خواهد برد. تفاوت بین یک دسته و یک برچسب بیشتر به ساختار مربوط می شود. دسته ها سلسله مراتبی هستند: می توانید زیرمجموعه ها و حتی زیر شاخه ها داشته باشید. با این حال، برچسب ها این سلسله مراتب را ندارند. برچسب ها فقط می گویند: “سلام، این مقاله یا محصول دارای ویژگی خاصی است که ممکن است برای یک بازدید کننده جالب باشد.” اینطور فکر کنید: دسته ها فهرست مطالب وب سایت شما هستند و برچسب ها شاخص هستند. یک برچسب برای فروشگاه آنلاین لباس ذکر شده در بالا می تواند یک نام تجاری باشد، به عنوان مثال، Timberlands.

به خواندن ادامه دهید: تفاوت بین برچسب ها و دسته ها چیست؟ »

سعی کنید تگ های زیادی ایجاد نکنید. اگر یک برچسب منحصر به فرد جدید به هر پست یا مقاله اضافه کنید، چیزی را ساختار نمی دهید. مطمئن شوید که هر تگ حداقل دو بار استفاده می شود و برچسب های شما مقالاتی را که واقعاً به هم تعلق دارند گروه بندی می کند.

برخی از تم های وردپرس برچسب ها را با هر پست نشان می دهند، اما برخی نه. اطمینان حاصل کنید که برچسب‌های شما در جایی، ترجیحاً در پایین مقاله یا در نوار کناری، در دسترس بازدیدکنندگان شما هستند. گوگل تنها کسی نیست که برچسب ها را دوست دارد: آنها برای بازدیدکنندگان شما نیز مفید هستند که ممکن است بخواهند در مورد همان موضوع بیشتر مطالعه کنند.

در ادامه بخوانید: برچسب گذاری پست مناسب برای کاربران و سئو »

پیوند داخلی متنی

ساختار سایت همه چیز در مورد گروه بندی و پیوند دادن محتوای سایت شما است. تا به حال، ما بیشتر در مورد پیوندهای به اصطلاح طبقه بندی بحث می کردیم: پیوندها در صفحه اصلی شما، در ناوبری و طبقه بندی شما. از سوی دیگر، پیوندهای متنی، پیوندهای داخلی درون کپی در صفحات شما هستند که به صفحات دیگر در سایت شما اشاره می کنند. برای اینکه یک پیوند متنی باشد، صفحه ای که به آن پیوند می دهید باید برای کسی که صفحه فعلی را می خواند مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر به پاراگراف قبلی نگاه کنید، ما به پستی در مورد برچسب گذاری پیوند می دهیم تا در صورت علاقه افراد بتوانند در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مهم ترین صفحات شما احتمالاً اغلب بسیار مرتبط هستند تا در چندین صفحه در سراسر سایت خود ذکر شوند، بنابراین اغلب به آنها پیوند می دهید. فقط به یاد داشته باشید که نه تنها صفحه ای که به آن لینک می دهید مرتبط است، زمینه پیوند نیز مهم است.

Google از زمینه پیوندهای شما برای جمع آوری اطلاعات در مورد صفحه ای که به آن لینک می دهید استفاده می کند. همیشه از متن لنگر (یا متن پیوند) استفاده می‌کرد تا بفهمد صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید چیست. اما متن لنگر تنها چیزی نیست که گوگل به آن نگاه می کند. امروزه محتوای اطراف لینک را نیز برای جمع آوری اطلاعات اضافی در نظر می گیرد. گوگل در تشخیص کلمات و مفاهیم مرتبط بهتر شده است . افزودن پیوندها از یک زمینه معنادار به گوگل این امکان را می دهد که به درستی صفحات شما را ارزش گذاری و رتبه بندی کند. Yoast SEO Premium با پیشنهاد خودکار محتوای مرتبط از سایت شما برای پیوند دادن، پیوندهای داخلی را آسان می کند.

پیوند متنی برای وبلاگ ها

روش های کسب درآمد از طریق سئو چیست ؟ [ پولسازی با سئو ]

برای وبلاگ ها باید به طور گسترده در مورد موضوعاتی که می خواهید رتبه بندی کنید بنویسید . شما باید چند مقاله اصلی (مقالات  سنگ بنای خود ) بنویسید و پست های مختلفی در مورد موضوعات فرعی آن موضوع بنویسید. سپس از این پست‌های مرتبط به مقاله‌های سنگ بنای خود، و از مقالات سنگ بنا به پست‌های مرتبط برگردید. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که مهمترین صفحات شما دارای بیشترین لینک و مرتبط ترین لینک هستند.

استعاره زیر ممکن است به شما در درک این اصل کمک کند: تصور کنید که به نقشه ایالت یا کشور نگاه می کنید. احتمالاً شهرهای کوچک و چند شهر بزرگتر را خواهید دید. همه شهرها و شهرها به نوعی به هم مرتبط خواهند شد. متوجه خواهید شد که شهرهای کوچک اغلب دارای جاده هایی هستند که به شهرهای بزرگ منتهی می شوند. آن شهرها سنگ بنای شما هستند و بیشترین پیوندها را دریافت می کنند. شهرهای کوچک پست های شما در مورد موضوعات خاص تر هستند. برخی از جاده ها (پیوندها) منتهی به این شهرهای کوچکتر هستند، اما نه به اندازه شهرهای بزرگ.

پیوندهای داخلی استعاره جاده ها

به خواندن ادامه دهید: پیوند داخلی چرا و چگونه »

فرصت های پیوند متنی برای فروشگاه های آنلاین

پیوندهای داخلی متنی در یک فروشگاه آنلاین با تعداد بسیار کمی یا بدون صفحاتی که منحصراً برای اطلاع رسانی هستند، متفاوت عمل می کند. شما موضوع خاصی را در صفحات محصول خود بررسی نمی کنید: شما در حال فروش یک محصول هستید. بنابراین، در صفحات محصول، بیشتر می خواهید افراد را در یک صفحه نگه دارید و آنها را برای خرید محصول متقاعد کنید. در نتیجه، پیوندهای متنی در این زمینه بسیار کمتر برجسته است. به طور کلی نباید پیوندهای متنی را به توضیحات محصول خود اضافه کنید، زیرا ممکن است منجر به کلیک کردن افراد از صفحه شود.

فقط چند راه معنی دار برای افزودن پیوندهای متنی به صفحات محصول شما وجود دارد:

  1. پیوند از یک صفحه بسته محصول به تک تک محصولات
  2. بخش “اقلام مرتبط” یا “مقایسه با موارد مشابه”.
  3. بخش «مشتریان نیز خریدند».
  4. بخش «بسته‌های محصول» یا «متداول خرید با هم».

با آموزش ساختار سایت ما ، بخشی از اشتراک آموزش آکادمی Yoast SEO ما، همه چیز را درباره راه اندازی یک ساختار عالی (پیوند داخلی) برای فروشگاه آنلاین خود بیاموزید . ما نمونه های زیادی را از وب سایت های واقعی آورده ایم!

صفحات فرود

صفحات فرود صفحاتی هستند که می خواهید مخاطبان شما هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاصی که برای آنها بهینه سازی کرده اید، پیدا کنند. برای مثال، ما می‌خواهیم افرادی که «آموزش سئو رایگان» را جستجو می‌کنند، در صفحه آموزش رایگان ما به نام «SEO برای مبتدیان» قرار بگیرند . شما باید به محتوای مهم ترین صفحات فرود خود متفاوت از سایر صفحات معمولی خود نگاه کنید.

در اینجا، ما دو نوع صفحه فرود را مورد بحث قرار خواهیم داد: صفحات سنگ بنا و صفحات فرود محصول. آنها هر دو صفحاتی هستند که شما دوست دارید افراد از موتورهای جستجو در آن قرار بگیرند، اما به رویکرد کاملا متفاوتی نیاز دارند. اما ابتدا، به زودی به هدف جستجو می‌رویم، زیرا باید بدانید که مخاطب شما واقعاً به دنبال چه چیزی است.

هدف جستجو

هنگام تنظیم ساختار سایت خود، باید به هدف جستجو فکر کنید. این در مورد چیزی است که شما فکر می کنید مردم هنگام وارد کردن یک پرس و جو در موتور جستجو به دنبال آن هستند. مردم چه چیزی را می خواهند پیدا کنند؟ و: انتظار دارند چه چیزی پیدا کنند؟

برای فکر کردن به احتمالات مختلف در هدف جستجو وقت بگذارید، زیرا ممکن است بخواهید انواع مختلفی را در سایت خود تهیه کنید. آیا مردم فقط به دنبال پاسخ به یک سوال یا یک تعریف هستند؟ آیا آنها محصولات را قبل از خرید مقایسه می کنند؟ یا، آیا آنها قصد خرید فوری چیزی را دارند؟ این اغلب در نوع پرس و جوی آنها منعکس می شود. همچنین می‌توانید از نتایج جستجوی Google برای ایجاد محتوای عالی و متناسب با نیازهای افراد استفاده کنید.

هنگامی که شما ایده ای از هدف جستجو دارید، ضروری است که مطمئن شوید صفحه فرود شما با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. صفحات می توانند به بیش از یک هدف جستجو پاسخ دهند، اما حداقل برای مهمترین صفحات خود به یک نمای واضح نیاز دارید.

همه چیز را در مورد هدف جستجو و چرایی اهمیت آن برای سئو بخوانید .

صفحات محتوای سنگ بنا

مقالات Cornerstone مهمترین مقالات اطلاعاتی در وب سایت شما هستند. تمرکز آنها ارائه بهترین و کامل ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است، هدف اصلی آنها فروش محصولات نیست.

به دلیل این تمرکز، معمولاً وقتی در مورد محتوای سنگ بنا صحبت می کنیم به وبلاگ ها فکر می کنیم. البته این بدان معنا نیست که فقط می تواند یک پست وبلاگ باشد. همه انواع مختلف وب سایت ها مقالات سنگ بنای دارند! قانون سرانگشتی: اگر یک مقاله همه چیزهایی را که در مورد یک موضوع گسترده می‌دانید جمع آوری کند، یک مقاله محتوایی سنگ بنا است.

در این مقاله، Marieke توضیح می دهد که محتوای سنگ بنا چیست و چگونه آن را ایجاد کنید. آیا می خواهید استراتژی محتوای سنگ بنای خود را تنظیم کنید؟ تمرین سئوی پیوند داخلی جدید ما ، پیاده سازی رویکرد محتوای سنگ بنا را آسان می کند!

صفحات فرود محصول

صفحات فرود محصول به طور قابل توجهی با مقالات سنگ بنا متفاوت است. موارد دوم طولانی هستند، جایی که صفحات فرود محصول نباید آنقدر طولانی باشند. به جای مقالات کامل، آنها باید متمرکز شوند. این صفحات فقط باید نشان دهند که بازدیدکنندگان شما باید بدانند تا متقاعد شوند. آنها نیازی به نگهداری تمام اطلاعات ندارند.

واضح است که شما می خواهید با این صفحات رتبه بندی کنید، و این بدان معناست که آنها به محتوا نیاز دارند. محتوای کافی برای گوگل برای اینکه بفهمد صفحه درباره چیست و برای چه کلمه کلیدی باید رتبه بندی کند. در جایی که مقاله‌های سنگ بنا با هزاران کلمه ساخته می‌شوند، چند صد مورد برای صفحات فرود محصول کافی است. تمرکز اصلی محتوا باید روی محصولات شما باشد.

میشیل تمام موارد ضروری صفحه فرود محصول شما را در اینجا فهرست کرده است.

حفظ ساختار سایت شما

ساختار یا تغییر ساختار محتوای شما همیشه در هر کاری که باید انجام دهید اولویت بالایی ندارد. مخصوصاً وقتی زیاد وبلاگ می‌زنید، یا محتوای دیگری را به طور منظم اضافه می‌کنید، ممکن است کاری طاقت فرسا به نظر برسد. اگرچه همیشه سرگرم کننده نیست، باید این کار را انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است وب سایت شما به هم ریخته شود. برای جلوگیری از این اتفاق، نه تنها باید ساختار سایت خود را اصلاح کنید، بلکه در حین افزودن محتوای جدید، مراقب آن باشید . ساختار سایت قطعا باید بخشی از استراتژی سئو بلند مدت شما باشد.

هنگامی که هدف کسب و کار یا وب سایت شما تغییر می کند، منوی شما نیز باید تغییر کند. زمانی که به بازسازی سایت خود فکر می کنید، برنامه ریزی بصری کارها نتیجه خواهد داد. فلوچارت درست کنید.

با یک یا دو سطح عمیق از منوی جدید خود شروع کنید و ببینید آیا می توانید در صفحات بیشتری که در طول سال ها ایجاد کرده اید قرار بگیرید یا خیر. متوجه خواهید شد که برخی از صفحات هنوز معتبر هستند، اما دیگر به منوی شما مرتبط نیستند. مشکلی نیست، فقط مطمئن شوید که به آنها در صفحات مرتبط و در نقشه سایت خود لینک دهید تا گوگل و بازدیدکنندگان شما همچنان بتوانند این صفحات را پیدا کنند. فلوچارت همچنین هرگونه شکاف در ساختار سایت را به شما نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: بهینه سازی منوی وب سایت شما »

در طبقه بندی خود تجدید نظر کنید

ایجاد یک نمای کلی از دسته ها، زیرمجموعه ها و محصولات یا پست های خود نیز به شما کمک می کند تا در طبقه بندی سایت خود تجدید نظر کنید. این می تواند یک صفحه گسترده ساده باشد، اما می توانید از ابزارهای بصری بیشتری مانند LucidChart یا MindNode نیز استفاده کنید.

آیا دسته بندی ها و زیرمجموعه های محصولات شما هنوز یک نمای کلی منطقی از محدوده محصول یا پست ها و صفحات شما ارائه می دهند؟ شاید تا به حال متوجه شده باشید که یک دسته بندی بسیار موفق تر از سایرین بوده است، یا شاید تعداد زیادی پست وبلاگ در مورد یک موضوع و تعداد کمی در مورد موضوعات دیگر نوشته اید.

اگر یک دسته بسیار بزرگتر از سایرین باشد، هرم سایت شما ممکن است از تعادل خارج شود. در مورد تقسیم این دسته به دسته های مختلف فکر کنید. اما، اگر برخی از خطوط تولید در نهایت بسیار کوچکتر از بقیه هستند، ممکن است بخواهید آنها را ادغام کنید. فراموش نکنید مواردی را که حذف می کنید تغییر مسیر دهید.

در صورت بعید که نقشه سایت HTML خود را به صورت دستی ساخته اید، پس از تغییر ساختار سایت، نقشه سایت را به روز کنید. در صورت محتمل‌تر شدن نقشه سایت XML ،  آن را دوباره به کنسول جستجوی Google ارسال کنید .

به خواندن ادامه دهید: ساختار یک وبلاگ در حال رشد »

محتوای قدیمی را پاک کنید

ممکن است بتوانید برخی از مقالات قدیمی را به‌روزرسانی و بازنشر کنید تا دوباره مرتبط شوند. اگر مقاله ای قدیمی است اما به هر حال کسی آن را نمی خواند، ممکن است به طور کلی از شر آن خلاص شوید. این می تواند سایت شما را به خوبی پاک کند.

آنچه در این مورد باید بدانید این است که هرگز نباید فقط یک صفحه یا مقاله را حذف کنید. اگر گوگل نتواند صفحه را پیدا کند، صفحه خطای 404 را به کاربر ارائه می دهد. هم موتور جستجو و هم بازدیدکننده شما این پیغام خطا را می بینند که می گوید صفحه وجود ندارد و این تجربه بدی است و بنابراین برای سئوی شما مضر است.

در این مورد هوشمند باشید! شما باید URL صفحه ای را که در حال حذف آن هستید به درستی تغییر مسیر دهید، بنابراین کاربر شما (و گوگل) در صفحه دیگری قرار می گیرد که به آنها مربوط است. این حتی می تواند سئوی شما را بهبود بخشد!

محتوای قدیمی برای پاکسازی در سایت خود دارید؟ با تمرین سئوی محتوای یتیم ما که در Yoast SEO Premium موجود است، صفحات پنهان و بن بست ها را در چهار مرحله آسان مرتب کنید.

از آدمخواری کلمات کلیدی خودداری کنید

وب سایت شما در مورد یک موضوع خاص است که می تواند کاملاً گسترده یا دقیق تر باشد. هنگام اضافه کردن محتوا، باید از آدمخواری کلمات کلیدی آگاه باشید . اگر مقالات خود را برای کلمات کلیدی بسیار مشابه بهینه سازی می کنید، شانس خود را برای رتبه بندی در گوگل از دست خواهید داد. اگر مقالات مختلف را برای عبارات کلیدی مشابه بهینه کنید، با خودتان رقابت خواهید کرد و باعث می شود هر دو صفحه رتبه پایین تری داشته باشند.

اگر از دستکاری کلمات کلیدی رنج می برید، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. به طور خلاصه، باید در مورد عملکرد محتوای خود تحقیق کنید و احتمالاً برخی از آن را ادغام و تغییر مسیر دهید. هنگام ادغام پست ها، توصیه می کنیم با شبیه سازی یکی از پست های اصلی با افزونه Yoast Duplicate Post یک پیش نویس جدید ایجاد کنید . این به شما این آزادی را می دهد که بدون ایجاد این تغییرات در یک پست زنده، روی پست ادغام شده خود کار کنید. راهنمای Joost را بخوانید تا در مورد آدمخواری کلمات کلیدی و نحوه رفع آن بیشتر بدانید .

آیا از این همه توصیه کمی غرق شده اید؟ Yoast SEO ابزارهای مفیدی برای آسان کردن لینک های داخلی دارد.

شمارشگر پیوند متن Yoast SEO پیوندهای شما را تجسم می کند تا بتوانید آنها را بهینه کنید. پیوندهای داخلی در یک پست و پیوندهای داخلی یک پست را نشان می دهد. شما می توانید از این ابزار برای بهبود ساختار سایت خود با بهبود پیوندهای بین پست های مرتبط خود استفاده کنید. مطمئن شوید که سنگ بنای شما بیشترین پیوند (مرتبط) را دارد!

شمارنده پیوند متنی

Yoast SEO Premium به شما در پیوند داخلی شما نیز کمک می کند. ابزار پیشنهادات پیوند داخلی ما  به شما نشان می دهد که کدام مقاله با مقاله ای که می نویسید مرتبط است، بنابراین می توانید به راحتی به آنها پیوند دهید: فقط با کشیدن پیوند به ویرایشگر خود!

پیشنهادات پیوند داخلی در نوار کناری Yoast SEO
پیشنهادات پیوند داخلی حتی شامل انواع محتوای دیگر نیز می شود

علاوه بر این، ابزار ما به شما این امکان را می‌دهد که مشخص کنید کدام مقاله‌ها را به عنوان محتوای اصلی در سایت خود می‌دانید. به این ترتیب آن مقالات در بالای پیشنهادات پیوند داخلی نشان داده می شوند. هرگز فراموش نخواهید کرد که دوباره به آنها پیوند دهید.

در ادامه بخوانید: چگونه از Yoast SEO برای استراتژی محتوای سنگ بنای خود استفاده کنیم »

ساختار سایت: به طور خلاصه

همانطور که دیدیم، دلایل متعددی وجود دارد که ساختار سایت مهم است . ساختار خوب سایت به بازدیدکنندگان و گوگل کمک می کند تا در سایت شما حرکت کنند. اجرای تغییرات را آسان تر می کند و از رقابت با محتوای خود جلوگیری می کند. بنابراین از نکات و نکات موجود در این راهنما برای بررسی و بهبود ساختار سایت خود استفاده کنید. به این ترتیب، از همه چیز مطلع خواهید بود و از رشد خارج از کنترل وب سایت خود جلوگیری می کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *