Buy cheap website traffic
فالوورهایتان به مشتریان  تبدیل کنید

فالوورهایتان به مشتریان تبدیل کنید

طی شبانه روز گذشته شما برای جذب فالوورهای خود در شبکه های  اجتماعی مختلف همچون توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین به وب سایت تجارت و یا فروشگاه اینترنتی تلاش زیادی را صرف نموده اید طوریکه حتی شعار وب سایت فروشگاهی خود را نیز در بستر این شبکه های اجتماعی بسط داده اید و آمارهای مربوط به بازدید ویدئو در توییتر و اینستاگرام را بررسی نموده اید و حال می خواهید فالوورهای بیشتری را جذب و آنها را به بازدید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب و با آنها در تعامل و تداوم باشید.

با توجه به تلاش شبانه روزی شما برای ارائه پستهای مناسب و ویدئوها هنوز هیچ کدام از دنبال کنندگان شما در شبکه ها اجتماعی مختلف به وب سایتتان مراجعه نکرده اند و به مشتری شما برای خرید تبدیل نشده اند به راستی کجا کارتان ایراد دارد و آیا این شایعه واقعیت دارد که نمی توان از بستر شبکه های اجتماعی در عصر حاضر برای جذب مخاطب یا مشتری وب سایت استفاده نمود؟ آیا شما از استراتژی شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب استفاده می کنید؟ برای پاسخ به این سؤال و سؤالات مشابه در ادامه همراه ما باشید.

PEW RESEARCH در سال 2015 میلادی یک بررسی در این زمینه انجام داد، در این بررسی اعضای تیم PEW از افرادی که در تست شرکت کرده بودند خواستند تا نظراتشان را در ارتباط با اپلیکیشن چت بگویند، نتیجه ای که از این نظرخواهی و تست حاصل شد تعجب برانگیز بود چرا که در آن بیش از 36 درصد افرادی که از گوشی هوشمند داشتند از برنامه های مختلف همچون واتس آپ، کیک و آی مسیج برای چت استفاده می کردند که در این میان بیش از 49 درصد دارندگان گوشی های همراه هوشمند که سنی بالغ بر 18 تا 29 سال داشتند از اپلیکیشن های چت به طور مکرر برای برقراری ارتباط بهره می بردند.

بنیان گذار Delpi Group آقای Thomas koulopoulos در این باره می گوید رسانه ها یا شبکه های اجتماعی در آینده نه چندان دور می توانند بر وب سایت ها به خصوص در مسائل اقتصادی تأثیر بگذارند. در این زمینه ما به طور قطع نمی توانیم بگوییم که رسانه های اجتماعی(شبکه های اجتماعی) از دور خارج شده اند بلکه آنها در حال حاضر وارد دنیای جدیدی شده اند که مطالب مختلفی را می توان در آنها به اشتراک گذاشت که می تواند نکته کلیدی در جذب فالوورهای شبکه های اجتماعی به مشتریان سایت باشد که شرکتهای مختلف و بنامی در آن حضور دارند که از قابلیت شبکه های اجتماعی و فالوورهایی که دارند برای جذب مشتری وب سایت خود استفاده می کنند.

یافته های Saleforce نشان می دهد که بیش از 77 درصد مشتریان شرکت B2c از طریق فیسبوک وارد سایت شرکت می شوند و بیش از 43 درصد بازاریان بیشتر مشتریان خود را از طریق شبکه اجتماعی لینکدین جذب نموده اند که نشان دهنده قدرت این شبکه ها برای جذب مشتری وب سایت به شمار می رود که شما نیز می توانید از این ظریفت استفاده و فالوورهایتان را به مشتری دائمی وب سایت خود تبدیل کنید.

نکات مهم و اساسی عدم تبدیل فالوورهای شبکه های اجتماعی به مشتریان وب سایت

بسیاری از شرکت ها از بستر شبکه های اجتماعی و فالوورهایی که دارند مخاطبان و مشتریان جدیدی را به وب سایت خود اضافه می کنند و از این طریق به نوعی کسب درآمد می کنند؛ ولی سؤالی که پیش می آید این است که به راستی چرا شما نمی توانید از ظرفیت این رسانه ها برای جذب مشتریان وب سایت خود استفاده کنید؟ از دلایل عدم تبدیل فالوورهای شبکه های اجتماعی به مشتریان وب سایت می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مخاطب

برند خود را در شبکه های اجتماعی بسط نمی دهید

یکی از نخستین دلایل عدم جذب فالوورهای شبکه های اجتماعی به مشتریان وب سایت عدم بسط نام شرکت یا برند است؛ زمانی شما می توانید در این زمینه موفق ظاهر شوید که استراتژی پست در برابر فروش را کنار بگذارید و بر روی این نکته تمرکز کنید که مشتریان و مخاطبان وب سایت شما بیشتر بر روی برند و همچنین تجارت شما چه صحبت هایی را ردوبدل و بیشتر درباره چه چیزی گفتگو می کنند. آمار منتشر شده حکایت از این دارد که بیش از 70 درصد مکالمات در بستر شبکه های اجتماعی در ارتباط با برندها توسط افرادی که به دنبال اطلاعاتی از برند هستند صورت می گیرد که در آن از فالوورهای خود و همچنین افراد دیگر در بستر این شبکه های اجتماعی برای معرفی برند خاص کمک می گیرند تا بتوانند از توصیه آنها استفاده کنند که در این بین بسیاری از این افراد قصد خرید کردن ندارند و صرفاً به دنبال جمع آوری اطلاعات و توصیه هایی در این زمینه هستند، تحقیقات به عمل آمده در گوگل نیز نشان دهنده این موضوع است که شبکه های اجتماعی بستر آگاهی فردی را تا حدود زیادی بالا می برد ولی الزاماً به خرید از وب سایت منتهی نمی شود.

شما نیز برای شروع می توانید از سیستم عامل Hootsuite For Social Listening استفاده کنید تا بتوانید از این طریق مواردی که مشتریان و مردم درباره برندتان صحبت می کنند را مشاهده و بر آنها نظارت داشته باشید و با آنها هم کلام و وارد بحث و گفتگو شوید و برای مشکلاتی که بیان می کنند راهنما باشید و در این زمینه راه حل هایی نیز ارائه دهید. با استفاده از این سیستم عامل در مکالماتی که به نفع تجارت و برند شماست وارد و سرویس و همچنین محصولات سایت خود را به مخاطبان تبلیغ کنید و از این طریق تجارت خود را به کاربران شبکه های اجتماعی معرفی کنید تا در هر زمانی که به مشکل برخوردند سریعاً به وب سایت شما مراجعه کنند.

نتایج به دست آمده طی یک تحقیق مفصل نشان دهنده این موضوع است که بیش از 70 درصد مشتریان وب سایت ها تمایل دارند تا برندی که به هنگام استفاده از آن تجربه مثبتی کسب کرده اند را به اشتراک بگذارند که در این زمینه کاربران شبکه های اجتماعی بیشترین تمایل را برای اشتراک گذاری دارند چرا که بیش از 67 درصد کاربران توییتر از برندهایی که خرید می کنند و از آنها تجربه مثبت دارند را به اشتراک و در معرض دید فالوورهای خود قرار می دهند.

فالوور

عدم انتخاب درست شبکه اجتماعی مناسب

تا به حال به این فکر کرده اید که مشتریان شما بیشتر از طریق چه رسانه ای وارد وب سایت شما می شوند و چرا؟ برای این منظور بر روی داده های خود در Google Analytics تمرکز کنید تا مشاهده کنید که مشتریانتان از طریق چه شبکه اجتماعی به وب سایتتان راه پیدا می کنند. برای درک بهتر موضوع مثالی برایتان می آورم، اگر مخاطبان وب سایت شما بیشتر از طریق توییتر یا اینستاگرام وارد وب سایت شما می شوند مطالعه و تحقیق کنید که چرا مشتریانتان وب سایت شما را انتخاب نموده اند و اینکه از چه طریقی به وب سایت شما ورود و جذب آن شده اند که شما می توانید برای حمایت بیشتر به این مشتریان خدمات پشتیبانی رایگان ارائه و یا منابعی را در اختیار آنها قرار دهید همچنین می توانید از کدهای تخفیف استفاده و به آنها هدیه دهید تا تمایل بیشتری داشته باشند و از وب سایت شما بازدید و به این موضوع یقین حاصل کنند که وب سایت تجاری شما از هر نظر انتخاب درستی بوده است؛ به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر تعداد کاربران در شبکه های اجتماعی از برند شما صحبت بیشتری کنند میزان مشتریان وب سایت شما نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

انتخاب درست شبکه اجتماعی در واقع تضمین کننده تبدیل فالوورهای شبکه های اجتماعی به مشتریان وب سایت شماست؛ برای این منظور بهتر است در رسانه ای حضور پیدا کنید که میزان مخاطبان شما در آن شبکه بیشتر از سایر شبکه هاست تا از این طریق بتوانید مخاطبان زیادی را به وب سایت خود جذب و آمار بازدید روزانه خود را تا حدود زیادی افزایش دهید و آنها را به مشتریان دائمی و وفادار خود تبدیل کنید.

دسترسی اشتباهی به مخاطبان

Crazyegg در این باره این مطلبی را بیان می کند که میزان دسترسی مخاطبان به وب سایتهای اشتباهی،نادرست و نامتناسب مهمترین دلیلی است که بازدید کننده یا مشتریان یک وب سایت را به مشتریان دائمی و واقعی تبدیل نمی کند. مخاطبان اشتباهی ممکن است روز به روز افزایش پیدا کنند که در این زمینه انتخاب شبکه اجتماعی نیز باعث شدت گرفتن افزایش مشتریان وب سایت می شود. به عبارت دیگر زمانی که شما پست های زیادی را در شبکه های اجتماعی مختلف همچون توییتر، فیسبوک و اینستاگرام با موضوع فناوری و تکنولوژی منتشر و آنها را به اشتراک می گذارید در واقع تمام تلاش خود را می کنید تا افرادی که با شما صحبت می کنند نیز جذب شما شوند تا اینجای کار هیچ اشتباهی صورت نگرفته است چرا که این موضوع زمانی ایجاد مشکل می کند که شما بخواهید لوازمی را به فروش برسانید که در واقع هیچ ارتباطی به تکنولوژی و فناوری ندارد که در این صورت شما مخاطبان را به صورت اشتباهی با پست هایی که منتشر می کنید وارد وب سایت خود می کنید که نه تنها عاید فروشی برای شما ندارد بلکه تمام تلاش و وقتتان نیز به هدر می رود و از سوی دیگر نام برند و وب سایت شما در میان مخاطبان به صورت نادرست شیوع پیدا می کند.

بدون پرسش از مخاطبان برای اینکه از چه راهی وارد وب سایت شما شده اند خیلی راحت با استفاده از Survey Monkey می توانید اطلاعاتی در ارتباط با نیاز کاربران، محصولات، سرویس ها و دلایلی که باعث شده تا کاربران به وب سایت شما دست پیدا کنند را به دست بیاورید، هر چقدر زمان بیشتری به هنگام صحبت کردن کاربران در ارتباط با برندتان بگذارید به همان نسبت نتایج درخشانی را کسب و از آن در وب سایت خود در جذب مخاطب استفاده کنید و در میان رقبا خود ممتاز و برجسته شوید؛ به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر اهداف و خواسته هایتان با مشتریانی که در اختیار دارید در یک خط باشد درآمد و تجارت شما نیز افزایش پیدا می کند.

مخاطبان خود را به بخش های نامتناسبی از وب سایت هدایت می کنید

زمانی که پستی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید به این فکر کرده اید که مخاطبان و فالوورهایتان با کلیک به روی آن قسمت به کدام بخش از وب سایت شما وارد می شوند، این سؤالی است که بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ آن هستند.

Kissmetric در این زمینه برای تبدیل فالوورهایتان به مشتری وب سایت توصیه ای هایی به قرار زیر دارد.

  • کانال یا صفحه شما + پست وبلاگ به اضافه لینک وب سایت + جذب مخاطب به وب سایت شما.
  • کانال یا صفحه شما + ورود به محتوای وب سایت + جذب مخاطب به وب سایت و همچنین تجارت شما.
  • کانال یا صفحه شما + پست وبلاگ شما + ثبت نام بازدید کنندگان و دریافت ایمیل و فریم هایی که در وب سایت خود برای این منظور قرار داده اید.

توجه داشته باشید که هر یک از استراتژی های بالا برای موفقیت نیازمند یک استراتژی مربوط به بازاریابی محتوا است تا بتواند فالوورهای شبکه های اجتماعی شما را به مشتریان دائمی وب سایتتان تبدیل کند، برای این منظور بهتر است پست هایی را که در شبکه اجتماعی ارسال می کنید را لینک دار کنید به گونه ای که مشتری با کلیک بر روی آن به صفحه اصلی وب سایتتان که محصولات و سرویس خود را در آنجا به فروش می رسانید متصل شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر فالوورهای شما در شبکه های اجتماعی با کلیک بر روی لینک مورد نظر به بخش هایی از وب سایت شما بروند که هیچ گونه جذابیت و اهمیتی برای مخاطب ندارد بدون معطلی کاربر وب سایت شما را ترک می کند، بنابراین بسیار مهم است پست های خود را لینک دار کنید تا مخاطبان به بخش هایی از وب سایت شما متصل شوند که محصولات خود را ارائه می دهید که در این صورت مخاطب با مشاهده محصولاتتان اقدام به خرید می کند.

توجه داشته باشید صفحه ای که مخاطب از طریق لینک وارد آن می شود باید طراحی جذابی داشته باشد تا بتواند مخاطبان را راضی نگه دارد و نظر آنها را جذب و آنها را به مشتری واقعی تبدیل کند.

با تیتر مناسب جذب مخاطب کنید و مخاطب وبلاگ خود راجذب کنید تا کسب دارمد کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *