Buy cheap website traffic
نحوه فروش آنلاین عکس: هم برای آماتورها و هم برای عکاسان حرفه ای

نحوه فروش آنلاین عکس: هم برای آماتورها و هم برای عکاسان حرفه ای

توانایی کسب درآمد آنلاین به عنوان یک عکاس ، مانند یوتیوب یا یك اینستاگرامر ، در واقع استفاده از خلاقیت موجود در قلب كار شما و استفاده از آن برای درآمدزایی از استعدادهاست.

ساخت آن دشوار به نظر می رسد وقتی کسی با جدیدترین آیفون بتواند خود را عکاس بنامد و همه از نوعی نرم افزار ویرایش عکس رایگان استفاده می کنند . اما موفقیت برای بیشتر خالقانی که به کارآفرینی روی می آورند به سه چیز برمی گردد:

  1. یافتن جایگاه خود را
  2. ایجاد مخاطب
  3. ایجاد چندین جریان درآمد منفعل

این راهنما برخی از مواردی را که باید در مورد فروش عکس آنلاین بدانید ، با منابع و ایده های تجاری کشف می کند تا به شما کمک کند تجارت مبتنی بر عکاسی خود را به واقعیت تبدیل کنید.

فهرست مطالب

بهترین مکان ها برای فروش آنلاین عکس

برای شروع ، در اینجا 18 بهترین مکان برای فروش یا مجوز آنلاین تصاویر و عکس ها وجود دارد:

فروش عکس

صدور مجوز یکی از محبوب ترین راه ها برای “فروش” عکس های شما به صورت آنلاین به مارک ها ، ناشران یا هر کسی است که ممکن است علاقه داشته باشد از عکس های شما برای اهداف خود استفاده کند.

و این کلید اینجاست. شما باید عقب مانده عمل کنید و به این فکر کنید که چگونه عکس های شما توسط یک مارک تجاری یا ناشر قابل استفاده است. عکس های همه کاره که ایده ها را بیان می کنند ، به ویژه هنگامی که از موضوعات انسانی استفاده می کنند ، محبوب هستند.

تعداد زیادی سایت عکس عکس برای انتخاب وجود دارد. بیایید به مکان های برتر برای فروش آنلاین عکس نگاه کنیم:

1. عالمی

وب سایت عالمی

Alamy با بیش از 215 میلیون تصویر سهام ، بردار ، فیلم و تصاویر پانورامای 360 درجه ، متنوع ترین مجموعه عکس سهام جهان را در اختیار دارد. شما می توانید از تصاویر روزمره تا طاقچه های خاص هر چیزی را بفروشید. این پلت فرم بیش از 60،000 مشارکت کننده در سراسر جهان و بیش از 110،000 خریدار دارد. این برنامه همچنین یک برنامه به نام Stockimo ارائه می دهد ، جایی که می توانید عکس های آیفون را بفروشید و از سلفی های خود پول بیشتری دریافت کنید. 

Alamy ماهیانه به همکاران پرداخت می کند و یک ساختار پرداخت مستقیم دارد. اگر تصاویر شما با Alamy منحصر به فرد باشد ، 50٪ فروش مستقیم دریافت می کنید. تصاویر اختصاصی Alamy ، 40٪ از کل فروش مستقیم را به خود اختصاص می دهند. همچنین هیچ قراردادی طولانی مدت با علامی منعقد نشده است. 

2. 500 پیکسل

وب سایت 500px

مجوز 500px (نخست پیکسل 500px) میزبان میلیون ها عکاس است که از طریق سایت عکاسی سهام خود ، 500px ، عکس های آنلاین را می فروشند. شرکای توزیع آن به بیش از یک میلیون مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می دهند و گزینه اصلی محتوای خلاقانه هستند. تمام محتوای ارسالی به سایت از حق امتیاز برخوردار نیست ، به این معنی که برای استفاده نامحدود ، دائمی مجوز دارد و قیمت گذاری براساس اندازه پرونده است.

500px همچنین بستری مبتنی بر جامعه برای عکاسان آماتور و حرفه ای است. شما می توانید عکاسان دیگر را دنبال کنید ، عکس های خود را در بازار آنها لیست کنید و در مسابقات Photo Quest برای جوایز شرکت کنید. شما می توانید تا 60٪ حق امتیاز برای تصاویر اختصاصی و 30٪ حق کمیسیون برای عکسهای غیر اختصاصی کسب کنید. 

شروع کار ساده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری ایجاد کنید ، عکس های خود را ارسال کنید ، فروشگاه خود را مجاز کنید و فرم های مربوط به هر تصویر را از جمله مدل های منتشر شده و مسئولیت را پر کنید – سپس فروش را شروع کنید!

3. SmugMug Pro

SmugMug Pro

خواه یک عکاس جدید باشید و یا یک حرفه ای مستقر ، SmugMug می تواند با یک نمونه کاره زیبا ، بستر فروش و ابزارهایی که به رشد شما کمک می کند ، به فروش آنلاین عکس های شما کمک کند. SmugMug به شما امکان می دهد 85٪ از سود را بین قیمتی که تعیین کرده اید و قیمت چاپ پیش فرض SmugMug را نگه دارید . 

بگویید شما یک چاپ 5×7 به قیمت 10.79 دلار می فروشید. اگر قیمت پیش فرض SmugMug 0.79 دلار باشد ، علامت گذاری برای آن چاپ 10 دلار است. در این حالت ، شما 8.50 دلار به عنوان سود نگه دارید. با این حال ، شما باید برای عضویت ماهانه ثبت نام کنید ، هزینه ای که حداقل 200 دلار در سال در برنامه نمونه کارها هزینه می کند ، هرچند این برنامه به شما کمک می کند تا به تعداد زیادی ابزار تجارت الکترونیکی برای فروش آنلاین عکس کمک کنید. 

4. شاتر استوک

شاتر استوک

Shutterstock یک وب سایت پیشرو عکاسی سهام برای فروش آنلاین عکس است. این پلتفرم طی 15 سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار به جامعه خود پرداخت کرده است و می تواند عکس های شما را توسط میلیون ها مشتری مشاهده کند.

Shutterstock به عنوان یک سایت خرد سهام در نظر گرفته می شود ، جایی که عکس ها ارزان تر و غیر انحصاری هستند ، و روش اصلی برای افزایش بارگیری ها مشارکت در تعداد زیادی از تصاویر است که می تواند به عنوان استعاره های تصویری استفاده شود. انتظار کسب درآمد در اینجا را نداشته باشید ، اما اگر تازه می آموزید که چگونه عکس های سهام را بفروشید مکان خوبی است. 

پرداخت ها براساس درآمد شما در طول زمان است و از 20٪ تا 30٪ است. همچنین یک برنامه وابسته وجود دارد که در صورت مراجعه به عکاسان یا مشتریان جدید ، می توانید درآمد اضافی کسب کنید.

5. iStock Photo

عکس iStock

iStock Photo بخش انبوه سهام شرکت گتی ایماژ است. تفاوت عمده این دو غیر انحصاری بودن عکس های شما در iStock است ، به این معنی که می توانید عکاسی خود را با آژانس های دیگر نیز بفروشید. با این حال ، این بدان معنی است که شما کمیسیون کمتری نسبت به عکس های اختصاصی دریافت می کنید. بسته به اختصاصی بودن یا غیر انحصاری بودن عکس ها ، کمیسیون از 15 تا 45 درصد است.

نرخ انحصار فعلی ، با توجه به شرکت مادر گتی، به شرح زیر است:

پرداخت حق امتیاز برای iStockPhotos

6. اتسی 

اتسی

اگر می خواهید عکس ها را به صورت آنلاین بفروشید ، افتتاح فروشگاه عکاسی Etsy گزینه خوبی برای شما خواهد بود. شروع کار آسان است: شما می توانید به سرعت چاپ کنید و ساختار هزینه هم به درد عکاسان حرفه ای و هم برای مبتدیان می خورد. Etsy فقط 5٪ از قیمت معامله را شامل می شود که شامل هزینه حمل و نقل شما می شود. اگر از طریق Etsy Payments پرداخت می کنید ، پس از فروش چاپ ، 3٪ + 0.25 دلار هزینه پردازش پرداخت نیز جمع می شود. 

تفاوت بین Etsy و مکان های دیگر برای فروش عکس آنلاین این است که اکثر افراد برای جستجوی تصاویر سهام نمی آیند. شما می خواهید در طراحی و بازاریابی فروشگاه Etsy خود سرمایه گذاری کنید تا بیشترین بهره را از این پلتفرم ببرید. با این حال ، با یک برش کوچک از هر فروش ، ممکن است ارزش انرژی شما را داشته باشد.

7. گتی ایماژ

گتی ایماژ

گتی ایماژ در انتهای بالاتر سایت های عکاسی سهام است. این مارک ها و ناشران را که به دنبال تصاویر اختصاصی با کیفیت بالا یا سخت برای یافتن مجوز هستند ، جذب می کند. این پلت فرم به همراه سایت microstock خود ، iStock ، به بیش از 1.5 میلیون مشتری در سراسر جهان می رسد. 

استانداردهای مشارکت کننده بودن به طور قابل پیش بینی از بسیاری از سایت های عکس عکس دیگر بالاتر است. با این حال ، نرخ عکس های دارای مجوز از طریق Getty Images از 20٪ شروع می شود و می تواند به 45٪ برسد. 

8. سهامدار

سهامدار

Stocksy یک سایت محبوب عکاسی سهام میان رده است ، به ویژه در میان ناشران و خلاقان. تبدیل شدن به یک مشارکت کننده سهام ، پرداخت های بالایی را در اختیار شما قرار می دهد – عکاسان می توانند با مجوزهای استاندارد 50٪ حق امتیاز و با مجوزهای طولانی مدت 75٪ حق امتیاز دریافت کنند – اما همه عکس ها 100٪ انحصاری هستند ، به این معنی که نمی توانید از آنها در وب سایت های دیگر عکس سهام استفاده کنید 

Stocksy همچنین یک تعاونی متعلق به هنرمندان است ، به این معنی که بخشی از مالکیت مشاغل را در اختیار دارید و می تواند به کنترل جهت آن کمک کند. همکاران می توانند در صورت داشتن مازاد تعاونی ، مشارکت در سود را به صورت بازپرداخت سرپرستی دریافت کنند. مبالغ بر اساس مشارکت شما در همکاری از طریق فروش عکس ها و یا فیلم های شما تعیین می شود. 

اگر به فروش عکس در Stocksy علاقه دارید ، س FAالات متداول مربوط به برنامه همکار آن را بررسی کنید .

9. Can Stock Photo

CanStockPhoto

بیش از 92،000+ عکاسان فروش عکس سهام آنلاین با می توانید سهام عکس . ساختارهای مختلف پرداختی از درصدها تا مبالغ ثابت وجود دارد و Can Stock به ازای هر 50 عکسی که ارجاع شما می فروشد 5 دلار به شما می دهد. هنگامی که عکس ها را در Can Stock Photo می فروشید ، عکس های شما را برای فروش در Fotosearch ، آژانس عکاسی سهام نیز لیست می کند.

10. Adobe Stock

AdobeStock

Adobe Stock یکی از بهترین مکان ها برای فروش آنلاین عکس به صورت رایگان است ، زیرا وقتی عکس های فروشی را در اینجا لیست می کنید ، آنها در سایت سهام Fotolia نیز موجود هستند . اگر در حال حاضر از مجموعه Adobe برای سایر پروژه های خلاقانه استفاده می کنید ، می توانید تصاویر ، فیلم ها ، وکتورها یا تصاویر خود را مستقیماً از Adobe Lightroom CC و Adobe Bridge CC و از طریق وب به Adobe Stock اضافه کنید.

با فروش عکس در Adobe Stock ، می توانید به میلیون ها خریدار برسید و در معرض بزرگترین جامعه خلاق جهان در داخل برنامه های مورد علاقه خود قرار بگیرید. و می توانید 33٪ پورسانت عکسهایی را که از طریق آن می فروشید بدست آورید.

11. بیست و بیست

20

Twenty20 به عنوان ابزاری برای عکاسان اینستاگرام برای فروش تصاویر خود به مارک های تجاری آغاز به کار کرد. اکنون این یک سایت عکاسی سهام قوی است که در آن می توانید عکس ها را به صورت آنلاین بفروشید و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. از سه طریق می توانید درآمد کسب کنید: 

  • درآمد 2 دلار برای هر عکس دارای مجوز
  • کسب جوایز نقدی از چالش های عکس
  • دریافت 100٪ کارمزد از هر مارکی که شما را برای شلیک برنامه ریزی شده استخدام کند

با Twenty20 می توانید عکس ها را در برنامه آن بفروشید یا در صفحه وب سایت خود در دامنه نام تجاری بارگذاری کنید. در هر صورت ، مکانی عالی برای فروش آنلاین تصاویر و کسب درآمد برای کاری است که دوست دارید.

12. Depositphotos

Depositphotos

Depositphotos یک بازار جهانی برای محتوای بصری با کتابخانه ای با بیش از 150 میلیون پرونده و مشتری از بیش از 200 کشور است. Depositphotos بیش از 100000 مشارکت کننده از سراسر جهان دارد و مورد اعتماد شرکت های بین المللی برجسته از جمله برادران وارنر ، TripAdvisor ، سوبارو و غیره است. کمیسیونها براساس تجربه و وضعیت یک مشارکت کننده در سیستم عامل و همچنین نوع وضوح و مجوز بنا شده اند و بین 34 تا 42 درصد هستند.

13. زمان خواب

وقت خواب

نزدیک به 20 سال است که Dreamstime  تصاویر با کیفیتی را در بازار خلاقانه از مشتریان مستقل در بخش خصوصی گرفته تا 500 شرکت Fortune ارائه داده است. آژانس سهام بیش از: 

  • 31 میلیون عضو ثبت شده
  • 600000 عکاس کمک کننده
  • 144 میلیون عکس ، تصویر ، کلیپ آرت و بردار 
  • ماهانه 20 میلیون بازدید کننده وب سایت ماهانه 

Dreamstime پرداختی سخاوتمندانه به مشارکت کنندگان ارائه می دهد. با این حال ، این به تعهد بیشتری احتیاج دارد: شما باید حداقل 70٪ از نمونه کارها را حداقل برای مدت شش ماه در سایت داشته باشید. اما مشارکت کنندگان غیر انحصاری می توانند 25٪ -50٪ درآمد کسب کنند و عکسهای اختصاصی 27.5٪ -55٪ پورسانت ایجاد می کنند. همچنین می توانید برای مراجعه به سایت ، هم از طرف مشارکت کننده و هم از طرف خریدار ، درآمد کسب کنید.

14. EyeEm

چشم

تمرکز EyeEm بیشتر بر تبلیغات عکاسی از سهام است و اگر می خواهید در فضای عکاسی تجاری باشید یکی از بهترین مکانها برای فروش آنلاین عکس است. همچنین می توانید برای عکاسی توسط مارک هایی مانند Airbnb ، Spotify و سایر مارک های بزرگ رزرو کنید. 

این انجمن از بیش از 25 میلیون عکاس و فیلمبردار از بیش از 150 کشور پشتیبانی می کند و برای هر عکس فروخته شده 50٪ کمیسیون ارائه می دهد. 

15. 123RF

123RF

123RF بازیگر بزرگی در صنعت عکاسی سهام است. تمام محتوای این پلتفرم غیر اختصاصی است ، بنابراین می توانید در وب سایت های دیگر نیز به فروش برسید. به علاوه ، 123RF عکس های شما را به بیش از پنج میلیون خریدار در 44 کشور جهان و به 17 زبان مختلف بازاریابی می کند. پس از تبدیل شدن به یک مشارکت کننده ، می توانید برای هر مجوز فروخته شده بین 30 تا 60 درصد درآمد کسب کنید. 

16. کف کف

کف

Foap توسط بیش از سه میلیون خلاق جامعه تعریف شده است. خواه بخواهید یک عکس حرفه ای بارگذاری کنید (یا با فروش عکسهایی از خودتان درآمد کسب کنید!) ، می توانید از برنامه Foap برای فروش عکسهای خود استفاده کنید. 

Foap به مشارکت کنندگان چند روش مختلف برای کسب درآمد در فروش عکس آنلاین ارائه می دهد: 

  • 5 دلار برای هر عکس فروخته شده
  • 100 تا 2500 دلار برای Missions ، جایی که مارک ها خلاصه عکس ارسال می کنند و برای برنده شدن در مسابقات جایزه نقدی تعیین می کنند
  • فروش آنلاین عکس از طریق سیستم عامل های شریک ، مانند Adobe و Alamy

اگر می خواهید عکس ها و فیلم های خود را در برابر مارک هایی مانند KraftHeinz ، Nivea ، Heineken و … دریافت کنید ، Foap گزینه مناسبی برای شماست. 

17. زنفولیو

زنفولیو

Zenfolio فروش آنلاین عکس را برای مبتدیان و متخصصان آسان می کند. شما می توانید برای نمایش کارهای خود ، جذب مشتری جدید و فروش آنلاین عکس های خود وب سایتی ایجاد کنید. به علاوه ،  گزینه های چاپ عکاسی و محصولات دیجیتال را با هزینه کمیسیون 7 درصد ارائه می دهد. با این حال ، شما باید یک اشتراک ماهانه با Zenfolio داشته باشید که از 5 دلار در ماه شروع می شود. 

18. Pixieset

پیکسی ست

Pixieset بسته کاملی را برای به اشتراک گذاری ، تحویل و فروش آنلاین عکس به عکاسان ارائه می دهد. با Pixieset ، به راحتی می توانید یک فروشگاه آنلاین زیبا برای فروش چاپ عکس ، محصولات و موارد دیگر با تکمیل خودکار ایجاد کنید. 

Pixieset به شما امکان کنترل کامل فروشگاه شما را می دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که قیمت فروش محصولات خود را تعیین کنید و عکس های خود را به بازار عرضه کنید. برای برنامه های رایگان 15 درصد کارمزد لازم است ، اما برای برنامه های پولی 0 درصد ، که فقط با 8 دلار در ماه شروع می شود. 

لیست خواندن رایگان: نکات طراحی فروشگاه آنلاین

ظاهر فروشگاه آنلاین شما می تواند تأثیر زیادی در فروش داشته باشد. با لیست رایگان و متشکل از مقالات با تأثیر بالا ، طراح داخلی خود را آزاد کنید.لیست خواندن رایگان را دریافت کنید

نحوه فروش آنلاین عکس: دو مرحله اساسی

اکنون که می دانید کجا عکس را به صورت آنلاین بفروشید ، بیایید در مورد چگونگی دستیابی به موفقیت برای تجارت عکاسی خود صحبت کنیم. 

1. جایگاه خود را تعریف کنید

هر عکاس موفق یک سبک یا مضمون سازگار را در کار خود دارد. چه چیز شما مسافرت باشد ، مد ، منظره شهر ، طبیعت ، غذا و غیره ، سازگاری کلیدی است.

مردم سایر افراد را به صورت آنلاین دنبال می کنند تا در وهله اول هر آنچه را که به آنها علاقه مند است بیشتر ببینند. افراد در صورت برآورده نشدن انتظارات سایر افراد را دنبال نمی کنند.

اگر می خواهید تصاویر آنلاین بفروشید یافتن جایگاه خاص خود معمولاً چیزی است که احساس می کنید با دیدن سبک ها و عکس های مورد توجه مخاطبان خود احساس می کنید. اما شما همچنین می توانید تقاضای برخی از موضوعات را با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی ارزیابی کرده و حجم جستجو را برای اصطلاحات مربوط به عکس خود تجزیه و تحلیل کنید.

کلمات کلیدی همه جا یک افزونه مرورگر است که حجم جستجو را دقیقاً در زیر جستجوی Google به شما نشان می دهد ، یافتن و آزمایش موضوعات و زاویه های مورد تقاضا برای دیدن آنچه می توانید با عکس های خود تهیه کنید آسان است.

کلمات کلیدی هر جستجوی تصاویر Pug

به عنوان یک پیشنهاد ، هر چیزی که بیش از 1000 جستجوی ماهانه دارد ، حجم قابل توجهی است که باید از آن استفاده کنید.

عکاسان ، دقیقاً مانند وبلاگ نویسان ، YouTubers و هنرمندان از هر نوع ، باید در ساخت مخاطبان خود سرمایه گذاری کنند ، زیرا در نهایت این چیزی است که به آنها کمک می کند تجارت عکاسی خود را انجام دهند و به صورت آنلاین عکس بفروشند.

خواه در حال آزاد سازی یا فروش آنلاین عکاسی به عنوان چاپ باشید ، باید شبکه خود را بسازید و از آن استفاده کنید تا قابلیت دسترسی و اعتبار شما گسترش یابد.

سیستم عامل های اجتماعی بصری با مخاطبان داخلی مانند اینستاگرام و Tumblr می توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان گسترده ای داشته باشید. اما سایت های اشتراک عکس نیز وجود دارند که می توانند شما را با سایر عکاسان متصل کنند ، به شما کمک کنند افراد زیر را بسازید و بسته به سیستم عامل مجوزهای استفاده از عکس های دیجیتال خود را بفروشید (بعداً اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهید داد).

پیوند دادن حساب های مختلف ، مدیریت اشتراک عکس در چندین سیستم عامل را آسان تر می کند ، که برای دید عکس های شما بسیار مناسب است – به ویژه هنگامی که می خواهید نحوه فروش عکاسی خود را بفهمید ، بسیار مهم است. برای مثال در اینستاگرام می توانید به گزینه ها> تنظیمات> حساب های پیوندی بروید تا Tumblr ، Facebook و موارد دیگر را متصل کنید تا در بیش از یک مکان با یک پست منتشر کنید.

IFTTT ابزاری رایگان است که می تواند به شما کمک کند ادغام های مفید دیگری را بین برنامه هایی که معمولاً ادغام نمی شوند مانند Instagram و Dropbox ایجاد کنید.

در اینستاگرام ، می توانید از Hashtagify برای کشف هشتگهای مرتبط و فعال برای افزایش قابلیت مشاهده عکس های خود در سیستم عامل و دریافت لایک ، نظر و تعامل بیشتر استفاده کنید.

2. تجارت الکترونیکی را در نمونه کارهای خود ادغام کنید

اکثر عکاسان دارای یک سایت نمونه کارها اصلی برای نمایش کار خود به مشتریان بالقوه هستند. اما با افزودن تجارت الکترونیکی به سایت خود ، از جمله توانایی پذیرش پرداخت از طریق PayPal یا Shop Pay ، می توانید چندین درب دیگر برای درآمدزایی مانند فروش دوره ها ، محصولات فیزیکی و خدمات باز کنید.

به عنوان مثال دیو سنفورد ، فروشگاهی دارد كه در آن عكاسی از حیات وحش وی را به نمایش می گذارد ، در حالی كه به مردم اجازه می دهد چاپ و تقویم را خریداری كنند.

نمونه عکس صفحه عکس
عکاسی چاپ صفحه محصول نمونه از عکسهای دیو سنفورد

می توانید نمونه کارها یا فروشگاه خود را در Shopify ایجاد کنید ، برنامه های مربوطه را نصب کنید تا متناسب با نیازهای شما و استراتژی های درآمدزایی تنظیم شود و از طریق Shopify POS به اشتراک گذاری و فروش عکاسی خود به اشکال مختلف ، مانند رسانه های اجتماعی ، تبلیغات یا حتی آفلاین اقدام کنید .

برخی از موضوعات هنری و عکاسی را بررسی کنید یا یک تم رایگان را برای شروع انتخاب کنید (همیشه می توانید بعداً تغییر مکان دهید). همچنین ممکن است بخواهید با نصب برنامه های Shopify مانند بارگیری دیجیتال (رایگان) ، گالری اینستاگرام و موارد دیگر ، قابلیت های بیشتری را اضافه کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که سایت تجارت الکترونیکی شما می تواند بهترین مکان برای فروش آنلاین عکس باشد که بسیاری از آنها را در زیر بررسی خواهیم کرد.

نحوه فروش چاپ عکس ، محصولات و کتاب عکس

فقط مارک ها و ناشران نیستند که ممکن است کار شما را بخواهند. طرفداران شما نیز ممکن است

چیزهای زیادی برای ساخت و فروش وجود دارد که طرفداران شما می توانند به طور بالقوه مالک آن باشند ، چه به صورت یک چاپ ساده قاب دار و چه یک بالش. خوشبختانه ، فروش محصولات فیزیکی خود بسیار ساده تر از آن است که فکر می کنید.

سایت ها و ابزارهای بسیاری وجود دارد که می توانید عکس های خود را بارگذاری کرده و تصاویر خود را به عنوان چاپ عکس روی کاغذ یا محصولات فیزیکی مانند لیوان ، تی شرت و تقویم به فروش برسانید.

شما می توانید با یک آزمایشگاه عکس محلی که چاپ را حمل می کند کار کنید یا از یک سرویس چاپی درخواستی مانند Printful استفاده کنید تا طیف وسیعی از محصولات (چاپها ، قاب های تلفن ، بالش ها و موارد دیگر) را با عکس های خود رها کنید.

یک بالش را بکشید

ابتدا اطمینان حاصل کنید که کیفیت محصولات با کیفیت عکس های شما مطابقت دارد ، نمونه ها را نیز سفارش دهید.

نماد الگو

دوره رایگان: ایجاد یک کسب و کار چاپ بر اساس تقاضا

بیاموزید که چگونه محصولات مارک سفارشی خود را به راحتی ایجاد و بفروشید. آدریان موریسون ، متخصص تجارت الکترونیکی ، چهارچوب خود را برای راه اندازی یک فروشگاه چاپی مطابق تقاضا در دوره ویدئویی رایگان ما به اشتراک می گذارد.ثبت نام رایگان

نحوه فروش عکاسی به عنوان کتاب عکس

همچنین می توانید با ایجاد کتاب عکس با عکس و فروش آنلاین آن ، نحوه فروش تصاویر را بیاموزید.

کتاب های عکس یکی دیگر از محصولات مبتنی بر عکاسی فیزیکی است که می تواند مکمل هر میز قهوه خوری باشد. هرچه عکاسی شما از ظرافت و سازگاری بیشتری برخوردار باشد ، به احتمال زیاد شما می توانید یک کتاب عکس ستاره ای را بر اساس یک موضوع جذاب گردآوری کرده و هنر خود را به صورت آنلاین بفروشید.

برای ایجاد ، چاپ و ارسال آنها به درخواست ، می توانید از سرویسی مانند Blurb ، Lulu xPress یا Shutterfly استفاده کنید.

اگرچه با خدمات چاپ بر اساس تقاضا بهترین حاشیه را نخواهید داشت ، اما این یک روش عالی بدون ریسک برای آزمایش تقاضای محصولاتتان قبل از تصمیم به سرمایه گذاری اولیه است.

چگونه عکاسی خود را به عنوان سرویس بفروشیم

چه در حال پوشش خبری رویدادها باشید ، چه در فواصل مد ، یا درگیر عکاسی از محصولات شوید ، فرصتهای تجاری زیادی وجود دارد که می توانید از تقاضای عکاسی حرفه ای استفاده کنید. در اینجا نحوه فروش عکاسی خود به عنوان سرویس آمده است:

در حالی که شما می توانید خدمات خود را در فهرست های مستقل مانند Fiverr و Upwork لیست کنید ، یا متقاضی یک Shopify Expert شوید ، فروش عکاسی خود به عنوان یک سرویس با حقوق مناسب معمولاً شامل شبکه سازی محلی است ، زیرا شما نیاز به سفر شخصی برای ملاقات مشتری دارید.

در اینجا چند نکته برای ساخت شبکه خود آورده شده است:

  • همیشه کارتهای بازرگانی دستی داشته باشید – شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است با مشتری بالقوه ملاقات کنید ( برای ایجاد کارتهای شخصی خود از مولد کارت ویزیت رایگان ما استفاده کنید).
  • مشخصات LinkedIn خود را مرتب کنید ، کارهای خود را به نمایش بگذارید و آن را برای خدمات اصلی عکاسی که ارائه می دهید بهینه کنید (به عنوان مثال “عکاس رویداد”).
  • در رویدادهای شبکه ای که کارآفرینان و برگزارکنندگان رویدادها می روند شرکت کنید – این افراد به ناچار در آینده به یک عکاس حرفه ای نیاز خواهند داشت.
  • به عنوان یک عکاس ، یک مارک شخصی بسازید تا وقتی دیگران در شبکه شما به دوربین و مهارت های DSLR شما احتیاج دارند ، سرآمد باشید.

از آنجایی که عکاسان ، برخلاف سایر فریلنسرها ، باید در بازه های زمانی دقیق کار کنند ، خوب است که یک بستر رزرو داشته باشید که بتوانید با استفاده از آن بتوانید به مشتریان احتمالی برنامه خود را ببینید و در صورت دسترسی از شما رزرو کنند.

هر دو Setmore و SimplyBook دارای برنامه ها و ویژگی های رایگان هستند که برای عکاسان بسیار مناسب است. یا اگر از Shopify استفاده می کنید ، می توانید BookThatApp را نصب کنید تا قرارها را مستقیماً از سایت خود برنامه ریزی کنید.

حال ، بیایید در مورد حقوق استفاده و محافظت از کار شما صحبت کنیم.

آغازگر قانونی یک عکاس برای فروش آنلاین عکس

کشف نحوه فروش آنلاین عکاسی می تواند به اندازه کافی طاقت فرسا باشد. و گرچه به نظر می رسد حقوق و مجوزهای مربوط به فروش عکاسی یک زبان خارجی است ، برخی از اصطلاحات و مفاهیم وجود دارد که باید برای محافظت از خود در برابر سرقت و نقض حقوق دیگران هنگام فروش عکس ، آنها را بدانید.

این به هیچ وجه یک لیست جامع یا جایگزین مشاوره حقوقی واقعی نیست (من وکیل نیستم) ، اما باید تعاریف گسترده ای به شما ارائه دهد که به شما کمک کند در دنیای حقوق استفاده کنید.

واژه نامه اصطلاحات قانونی برای فروش آنلاین عکس

برای سهولت در ارائه موارد قانونی ، برخی از اصطلاحاتی را که می خواهید هنگام فروش عکس به صورت آنلاین بدانید برجسته کردیم. 

استفاده از ویراستاری. مجوز استفاده در وبلاگ ها ، روزنامه ها ، مجلات و سایر نشریات.

استفاده تجاری. اجازه استفاده در بازاریابی و تبلیغات برای تبلیغ محصول یا خدمات.

استفاده از خرده فروشی. اجازه استفاده در ایجاد یک محصول فیزیکی برای فروش. این شامل چاپها ، پوسترها و محصولاتی است که عکس را نشان می دهد (بالش ، لیوان و غیره). گاهی اوقات در همان زمینه استفاده تجاری صحبت می شود ، اما باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

انحصاری. استفاده انحصاری به این معنی است که شخصی که مجوز را از شما خریداری می کند تنها کسی است که می تواند از عکس استفاده کند.

غیر انحصاری مجوزهای عکس غیر انحصاری توسط هر کسی قابل خریداری و استفاده است و هزینه آن معمولاً کمتر از مجوز اختصاصی است.

دامنه عمومی هیچ محدودیتی یا ادعای حق چاپ ندارد و می تواند برای اهداف تجاری ، سرمقاله و شخصی مورد استفاده قرار گیرد. آثاری که توسط آژانس های دولتی فدرال ایالات متحده (مانند ناسا) ایجاد می شوند ، معمولاً در این دسته قرار می گیرند ، مگر اینکه خلاف آن قید شده باشد.

عوام خلاق. استفاده مشروط از کار شما تا زمانی که با محدودیت های گفته شده مطابقت داشته باشد مجاز است. اسناد به اعتبار سازنده گاهی اوقات لازم است. برای تهیه نشان برای این مجوز به صورت رایگان به Creative Commons مراجعه کنید .

حق امتیاز آزاد. دیگران می توانند مجوز بخرند و از عکس برای مدت زمان نامحدود و چند بار نامحدود استفاده کنند. این متداول ترین نوع پروانه خریداری شده و در انتهای ارزان قیمت طیف است ، زیرا این عکسها معمولاً غیر اختصاصی هستند.

حقوق مدیریت شده برای استفاده از عکس با محدودیت های مربوط به توزیع می توان مجوز یکبار مصرف را تهیه کرد. مجوزهای اضافی باید برای استفاده بیشتر خریداری شوند.

حق تبلیغات سوژه های موجود در عکس های شما هنگام ورود به عکس در عکس شما از حقوق خاصی برخوردار هستند ، مخصوصاً وقتی صحبت از استفاده تجاری هنگام فروش آنلاین عکس می شود. این یک نگرانی جداگانه از ملاحظات مربوط به حق چاپ در بالا است و شما برای ایمن بودن ابتدا باید به دنبال اجازه صریح یک موضوع باشید.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد قوانین مربوط به حق چاپ و صدور مجوز در ایالات متحده ، این س FAالات متداول را بررسی کنید تا قوانین مربوط به حق چاپ را که از کار شما محافظت می کند ، درک کنید و یا به هر سایت عمده عکس سهام نگاه کنید تا نحوه تعریف انواع مختلف مجوزها را بررسی کنید.

اگر کسی عکسهای شما را بدزدد چه باید کرد

سرقت در مورد محتوا معمول است و بسیاری از افراد ناآگاهانه این کار را انجام می دهند.

این روش عادی است که عکاسان قبل از فروش آنلاین تصاویر خود را علامت گذاری کنند تا حداقل لایه محافظت در برابر سرقت را به آنها ارائه دهند. اگر می خواهید عکس های خود را بفروشید یا به اشتراک بگذارید ، می توانید علامت شناسایی را در فتوشاپ اعمال کنید یا از یک مولد علامت استفاده کنید .

یک علامت چاپی کوچکتر ، اغلب در گوشه ، به دیگران امکان می دهد از عکس شما لذت ببرند ، در حالی که یک علامت کاشی بزرگتر با کاهش تیرگی بیشترین محافظت را در برابر سرقت دارد.

اما اگر کسی تصمیم به سرقت و استفاده از عکسهای شما بگیرد به هر حال چه می کنید؟ درخواست توقف و انصراف معمولاً مثر است. یا می توانید برای استفاده از عکس خود ، مقصر فاکتور ارسال کنید. ترکیبی از این دو با ارائه گزینه ای برای انتخاب یا پرداخت هزینه یا پایین آوردن عکس ، در ترغیب مجرم موثرترین عامل خواهد بود.

حداقل ، همیشه باید سعی کنید دیگران هر وقت کارهای شما را قرض گرفتند به شما اعتبار دهند ، حتی اگر این کار فقط برای اهداف ویراستاری باشد. به یاد داشته باشید که پیوندها به سایت نمونه کارهای شما نه تنها برای بازگشت بازدید به کارهای دیگر شما مفید نیستند ، بلکه برای بهینه سازی موتور جستجو و کمک به جایگاه شما در نتایج جستجوی Google نیز مفید هستند.

تبدیل اشتیاق خود به سود

همانطور که می بینید ، فروش عکس یک ایده عالی کسب و کار آنلاین است . خواه عکاسی سرگرمی شما باشد ، هم کنسرت شما باشد ، یا شلوغی تمام وقت شما ، وقتی که می خواهید به فروش آنلاین عکس بپردازید ، راه های بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد – این فقط کمی دانش فنی بیشتر می گیرد.

استعداد و عزم و اراده شما سرانجام در مورد پتانسیل درآمد شما تصمیم می گیرد ، اما درآمدی که از انجام کاری که دوست دارید و در آن مهارت دارید به دست می آورید بهترین پول نقدی است که می توانید بدست آورید.

فروش عکس 2

ویژگی های مشترک عکس هایی که بهتر فروخته می شوند

مطلب زیر چکیده ای از مطلبی است که پیشتر با عنوان ۵ ویژگی مشترک پر فروش ترین عکس ها از اشخاص در سایت لنزک منتشر شده بوده است که با تجربیات نگارنده تکمیل شده است:

۱- عکس های تکی

۲- عکس های بی هوا و فاقد ژست تصنعی

۳- عکس های واید

۴- نگاه بیرون از کادر و به دوردست سوژه

۵- سوژه های ناشناس

۶- عکس هایی با اتمسفر خاص

۷- عکس هایی در ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی روز
۸- عکس های هوایی

۹- عکس های زیر آب

۱۰-عکس هایی با مفهومی قابل درک برای عموم مردم

۱۱-عکس های خاص از نقاط شناخته شده

۱۲- عکس های پر احساس از اتفاقات روستایی

۱۳- معماری سنتی

۱۴- حیات وحش (بیشتر پرندگان زیبا)

اشاره مهم (از قوانین فروش عکس): اگر از فرد ناشناسی در عکس هایتان استفاده می کنید رضایت مدل یا سوزه داخل عکس شما نکته ی حقوقی مهم و کلیدی است.۶

واقع بینی در قیمت گذاری

ممکن است شما در اخبار مطالبی خوانده باشید که مثلا فلان اثر از رضا کیانیان یا عباس کیارستمی چند هزار دلار فروخته شد.

واقعیت این است که خریدار آثار شما کلکسیونر های بزرگ نیستند. به طور کلی اغلب سایت های فروش اثر به تجربه آموخته اند و محدودیت هایی را در کف و سقف قیمت گذاری در نظر گرفته اند. بد نیست اگر به تجربیات این مجموعه نیمچه توجهی داشته باشید.


فروختن یک اثر با قیمت متوسط بهتر از هرگز نفروختن آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *