Buy cheap website traffic
پاکسازی ساختار سایت

پاکسازی ساختار سایت

پاکسازی ساختار سایت را چگونه انجام دهیم؟

پاکسازی ساختار سایت : لحظه ای می رسد که سایت بیش از حد بزرگ می شود و تعداد زیادی صفحه دارید که در منو قرار می گیرد که هیچ هماهنگی با هم ندارند و چیزی را پیدا نمی کنید. در این مقاله  راه حل هایی برای تمیز و مرتب کردن ساختار سایت به شما ارائه می دهیم. در این مقاله می خواهیم به چیزهایی اشاره کنیم که ساختار سایت خود را تغییر دهید. مطمئناً این کار سختی است و شاید بازنویسی  یا ایجاد صفحات  کار سخت و طولانی باشد. اما این کاری بوده که مدت ها آن را به تعویق انداخته اید، پس از امروز ساختار بندی سایت خود را  شروع کنید!

پاکسازی ساختار سایت : از هرج و مرج تا مرتب شدن منو

ساختار ویژوال سایت شما در بیشتر موارد توسط منو سایت تعیین می شود. اما permalinks و موارد جزئی هم چیزهایی هستند که در اینجا بسیار کمک می کنند، اما این چیزهایی نیست که یک بازدید کننده معمولی در نظر بگیرد. به طور ایده آل منوی شما شامل تعداد محدودی آیتم سطح بالا است که وب سایت شما را متمرکز نگه داشته است.

پاکسازی ساختار سایت : چه تعداد سطح؟

در یک دنیای کامل، در بیشتر موارد،  ما همه چیز را در سطح پائین نگه میداریم. امروزه بیشتر سایت ها از منوهای ثانویه استفاده می کنند تا محتوای بیشتری را جای دهند. مدیران سایت ها نمی توانند به نتیجه برسند که تمام مواردی را که در چند صفحه دارند فشرده کنند. لطفا توجه داشته باشید که راه های زیادی برای دسترسی از یک صفحه به صفحه دیگر وجود دارد و فقط منو نیست که گزینه های ناوبری در سایت شما را انجام می دهد.

پاکسازی ساختار سایت
پاکسازی ساختار سایت

پاکسازی ساختار سایت : خانه و تماس

در اکثر وب سایت ها، منو با خانه شروع می شود و با تماس به پایان می رسد. ما نیز به این قانون عادت کرده ایم و هر بار که منویی را می بینیم که این موارد را ندارد احساس می کنیم که منوی درستی نیست. همه چیز باید بین این دو مورد مرتب شود. لیست محصولات و چیزهایی که می خواهیم در وب سایت روی آنها تمرکز داشته باشیم بین این دو مورد قرار می گیرد.

پاکسازی ساختار سایت : آیتم های منو مربوطه

یکی از سایت هایی که ما اخیراً به آن دسترسی داشتیم سه حوزه مهم را به خود اختصاص داده بود. سرگرمی، غواصی و ماهیگیری. واضح است که این موارد با هم مرتبط هستند. فقط مطالبی را که با هم مرتبط هستند در یک سایت بنویسید. به این ترتیب می توانید ساختار سایت خود را بهینه کنید.

پاکسازی ساختار سایت : بهینه سازی ساختار سایت

در مقالات قبلی در مورد محتوای پایه با شما صحبت کرده ایم. محتوای پایه به طور خلاصه در نظر گرفتن محتوای مهم است که لینک هایی از این مقاله به مقالات مرتبط داریم و برعکس. لینک های داخلی به ساختار سایت شما کمک می کند. اگر چه همه لینک ها در منو موجود می باشند. اما وقتی کسی یک مقاله را می خواند و مایل است اطلاعات بیشتری را کسب کند از طریق لینک داخلی راحت تر می تواند به موضوع مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

پاکسازی ساختار سایت : آن را بنویسید

آن را ارگانوگرام، فلوچارت، یا هر چیز دیگری که فکر می کنید مناسب است بنامید، اما ساختار سایت خود را ویژوال کنید. با منو مورد نظر خود (سطح یک یا دو ) شروع کنید و ببینید صفحاتی که طی سال ها ایجاد کرده اید متناسب هستند یا نه. خواهید فهمید که این صفحات هنوز معتبر هستند، اما برای منوی سایت شما خیلی مناسب نیستند. همان طور که گفته شد مشکلی نیست، فقط مطمئن شوید که در نقشه سایت خود آنها را به صفحات مرتبط لینک دهید. به این ترتیب گوگل و بازدید کنندگان این صفحات را پیدا خواهند کرد. شاید این نمودار شکاف های ساختار سایت را نشان دهد و نیاز داشته باشید که صفحاتی را برای پاکسازی ساختار سایت خود اضافه کنید.

اگر یک وب سایت شرکتی برای توسعه وب سایت ها دارید، یک موضوع در ساختار سایت شما می تواند این باشد:

توسعه وب   ،   سیستم مدیریت محتوا  ،   وردپرس ،   قالب های وردپرس    ،   قالب های وردپرس واکنشگرا

تمام مراحل لازم نیست که در منو باشد ( شاید تنها توسعه وب و وردپرس کافی باشد )، اما به صورت ایده آل باید همه صفحات در ساختار سایت شما تنظیم و بهینه سازی شوند. این یک مجموعه غنی از صفحات را ایجاد خواهد کرد که یکدیگر را تقویت می کنند.

به هر حال، من مطمئن هستم که یک گام در این مثال همچنین لینک هایی به سایر صفحات در ساختار سایت شما است، زیرا به سایر مجموعه صفحات نیز مربوط می شود.

پاکسازی ساختار سایت : حذف صفحات (آنها را تغییر مسیر دهید! )

آنچه که ما انتظار داریم، این است که صفحاتی را پیدا می کنید که نیازدارند به روز رسانی شوند یا بدتر از آن : واقعاً نباید در وب سایت شما باشند یا به سادگی با ساختار فعلی سایت شما مناسب نیستند. خدمات یا اطلاعاتی که دارید کاملاً دقیق نیستند. این صفحات را بنویسید یا URL را به یک فایل متنی کپی کنید. می توانید این صفحات را ری دایرکت ۳۰۱ کنید، ترجیحاً شما باید URL را به یک مقاله مرتبط هدایت کنید تا هر ترافیکی که در این صفحه دارید حفظ کنید. اگر مقاله مربوط به آن وجود نداشته باشد، آن را به یک صفحه دسته بندی شده مرتبط ری دایرکت کنید، یا به عنوان آخرین راه حل به صفحه اصلی سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب صفحه (قدیمی) با ساختار سایت شما تداخل پیدا نخواهد کرد.

پاکسازی ساختار سایت : طبقه بندی های خود را تجدید نظر کنید

هنگام استفاده از وردپرس، یک ساختار ظاهری توسط برچسب ها و دسته بندی ها ارائه می شود که پست ها و شاید صفحات تقسیم می شوند. در وردپرس  ” طبقه بندی ” نامیده می شوند. همانطور که قبلاً هم ذکر کرده ایم در وردپرس ۸ تا ۱۰ دسته بندی مناسب است. شاید دسته بندی در یک فروشگاه بیشتر باشد، اما دسته بندی سطح بالا باید طوری باشد که ساختار سایت متمرکز باشد. شاید سایت هایی وجود داشته باشند که بیشتر از ۳۰۰ دسته و بیش از ۵۰۰۰ برچسب داشته باشند، اما این ساختار مناسب نیست و ساختار مناسب برای سایت شما را از بین می برد.

برای ما دستورالعمل پایه این است که اگر فکر کنیم که یک برچسب را قرار است دوباره استفاده نکنیم، اصلاً آن را در پست استفاده نمی کنیم. و معمولاً از طبقه بندی یازدهم استفاده نمی کنیم. یعنی سایت ما بیشتر از ۱۰ طبقه بندی ندارد. بعضی از افزونه ها می توانند عمل طبقه بندی را انجام دهند، اما به نظر می رسد بعد از ادغام یا طبقه بندی آنها را ری دایرکت نمی کنند، حتماً خودتان این کار را انجام دهید.

پاکسازی ساختار سایت : این کار را سطحی انجام ندهید

اگر چه می توانید این کار را در چند پاراگراف بنویسید، اما سعی کنید یک روند طولانی را که سطحی نباشد بنویسید. هنگامی که ساختار یک وب سایت بزرگ را تغییر می دهید، این می تواند به معنی تغییر ساختار permalink نیز باشد که می تواند عواقب زیادی داشته باشد. در این مقاله ما بر بازسازی ساختار سایت و تجربه کاربر برای سئو  تمرکز کرده ایم و در مورد مفاهیم فنی صحبت نکرده ایم اگر بخواهید دوباره بازسازی کنید باید به سطح بعدی بروید و مسائل فنی را در نظر بگیرید.

پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را حتما بخوانید :

ساختار سایت

پاکسازی ساختار سایت : درباره آن به گوگل بگوئید

ساخت نقشه سایت  html به صورت دستی غیر ممکن است. نقشه سایت خود را پس از تغییر ساختار سایت خود به روز رسانی کنید. احتمالاً یک نقشه سایت XML که مثلاً توسط یواست ساخته شده است دارید، آن را دوباره از Google Search Console ارسال کنید. اگر باید صفحه ای را حذف کنید که نباید در گوگل باشد، آن را از وب سایت خود حذف کنید. آن صفحه را به صفحه ای که با آن مرتبط است تغییر مسیر دهید. اگر واقعاً سر نخی ندارید که به کدام صفحه ری دایرکت کنید از خطای ۴۱۰ که برای محتوای حذف شده می باشد کمک بگیرید. به این ترتیب حداقل می توانید گوگل را مطلع کنید که این محتوارا به دلائل هدفمند حذف کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *