Buy cheap website traffic
چگونه از لینکدین برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم؟

چگونه از لینکدین برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم؟

بیش از صدها میلیون کاربر در لینکدین فعالیت دارند و به توسعۀ کسب و کار خود در این شبکه اجتماعی مشغول هستند. برای این که درک بهتری از چگونگی تأسیس این شبکه اجتماعی آمریکایی داشته باشید، لازم است که به سال ۲۰۰۳ برویم.

از اهمیت و تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی مختلف بر گسترش کسب‌وکارها و موفقیت در بازاریابی دیجیتال نمی‌توان به‌سادگی گذشت. از میان بسیاری از شبکه‌های اجتماعی فعال، بعضی از آن‌ها مثل لینکدین به‌صورت اختصاصی برای گسترش فعالیت‌های تجاری طراحی شده‌اند. اگر دقت کرده باشید، بسیاری از شرکت‌ها و برندهای موفق در حیطه توسعه کسب‌وکار در لینکدین دستی بر آتش دارند و برنامه‌های خاصی را در این مورد در نظر گرفته‌اند. برای این که شما هم از این قافله جا نمانید، بهتر است ابتدا بدانید لینکدین چیست و تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با استفاده از این شبکه اجتماعی، کسب و کار خود را توسعه دهید.

معرفی لینکدین

بیش از صدها میلیون کاربر در لینکدین فعالیت دارند و به توسعۀ کسب و کار خود در این شبکه اجتماعی مشغول هستند. برای این که درک بهتری از چگونگی تأسیس این شبکه اجتماعی آمریکایی داشته باشید، لازم است که به سال ۲۰۰۳ برویم. شبکه اجتماعی تجاری و اشتغال‌محور لینکدین در ۵ می سال ۲۰۰۳ با هدف توسعه کسب‌وکارهای مختلف و ایجاد بستری مناسب برای ارتباط مستقیم کارفرما و صاحبان مشاغل راه‌اندازی شد.

یکی از نکات مهم توسعه کسب‌وکار در لینکدین به بازاریابی B2B مربوط می‌شود. این بازاریابی به معنای ارائه کردن خدماتی مشخص از یک شرکت به شرکتی دیگری (بدون واسطه) است. ابزارهای لینکدین این موقعیت را فراهم می‌کنند که شرکت‌ها به‌صورت مستقیم با شرکت‌های دیگر وارد معامله و قرارداد کاری بشوند.

از طرفی باید شرایطی را که لینکدین برای دیده شدن و تبلیغات بی‌واسطه کسب‌وکارهای مختلف فراهم می‌کند هم در نظر داشت. با این اوصاف، راه اندازی یک حساب کاربری در لینکدین در کنار طراحی سایت و تولید محتوای جذاب از جمله مهم‌ترین کارهایی است که شما می‌توانید برای جذب مشتریان بیشتر انجام دهید.

لینکدین مارکتینگ چیست و چه روش‌هایی دارد؟

 

لینکدین مارکتینگ (LinkedIn Marketing) در ترجمه عادی به معنای بازاریابی در این شبکه اجتماعی است و به‌صورت تخصصی به روش‌های توسعه کسب‌وکار در لینکدین مربوط می‌شود. به عبارت ساده‌تر شما با استفاده از روش‌های مختلف لینکدین مارکتینگ، ارتباطات منظم، هدفمند و هوشمندانه خود را با سایر کاربران این شبکه اجتماعی تداوم می‌بخشید.

انواع روش‌های بازاریابی در لینکدین با توجه به در نظر گرفتن چندین نکته بسیار مهم دسته‌بندی می‌شوند. مثلاً یکی از روش‌های مهم بازاریابی موفق و توسعه کسب‌وکار در لینکدین، بهبود جزئیات صفحه پروفایل و قراردادن اطلاعات مناسب و لازم است. همچنین مد نظر قرار دادن این نکته که چگونه می‌توان از طریق بازاریابی‌های تخصصی مثل بازاریابی B2B به سودآوری و موفقیت دست یافت هم از جمله روش‌های لینکدین مارکتینگ است.

چگونگی توسعه کسب و کار در لینکدین

تکنیک‌های بسیاری برای رشد و موفقیت وجود دارند که بدون رعایت کردن آن‌ها نمی‌توان در محیط لینکدین به اهداف خود رسید. در اکثر روش‌هایی که برای بازاریابی صحیح و هدفمند و همچنین توسعه مشاغل مختلف در لینکدین مورد استفاده قرار می‌گیرند، مسئله رفتارشناسی مشتریان بسیار حائز اهمیت است؛ این که شما بتوانید با استفاده از ترفندهای تخصصی به سلایق مشتریان خود دست یابید، بسیار مهم خواهد بود. همچنین لازم است که شما هم رفتار تجاری مناسبی از خود و برندتان بروز دهید تا مشتریان به عملکردتان اعتماد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این روش‌ها این بخش از مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

روش شماره ۱: ایجاد پروفایل حرفه‌ای برای توسعه کسب‌وکار در لینکدین

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته در رابطه با صفحات برندهای مختلف در لینکدین «خوب به نظر رسیدن» است. ازاین‌گذشته، لینکدین مملو از افراد متخصص در کار خودشان است که برای برجسته کردن رزومه خود تلاش می‌کنند؛ بنابراین هرچه پروفایل خود را در لینکدین حرفه‌ای‌تر بسازید، بیشتر در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت. برای شروع بهتر است از آپشن‌های قسمت بالایی یک صفحه در لینکدین شروع کنیم:

  • عنوانی که نقش برند و حوزه تخصصی شما را مشخص می‌کند؛ برای مثال اگر شما دارای یک شرکت تخصصی در زمینه محصولات تخصصی ساختمانی هستید، باید اسم برند و خدمات تخصصی خود در محصولات ساختمانی را به‌خوبی درج کنید.
  • یک تصویر پس‌زمینه با کیفیت بالا که حاوی نام شرکت یا لوگوی تجاری شماست.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین آپشن‌هایی که در قسمت پروفایل صفحه شما برای توسعه کسب‌وکار در لینکدین وجود دارد، بخش «درباره» یا «about» است. شما در این بخش به اندازه ۲۰۰۰ کاراکتر فرصت دارید تا تخصص، عملکرد و دستاوردهایتان را به دیگران نشان دهید. البته بهتر است بدانید که نیازی نیست رزومه خود را در این قسمت قرار دهید، چون جای رزومه در این قسمت نیست.
  • قابلیت مهمی که جدیداً به لینکدین اضافه شده است، Featured نام دارد. این ویژگی قابلیت برجسته کردن پروژه‌ها، مطالب منتشر شده در نشریات معتبر، وبلاگ‌ها و صفحات اختصاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • مرحله بعدی، رسیدگی به محتوای بخش Experience صفحه‌تان در لینکدین است؛ این بخش به مشتریان القا می‌کند که شما واقعاً اهل معامله هستید. تمام تجربیات و موفقیت‌های کاری خود را در این بخش درج کنید تا همه چیز در حرفه‌ای‌ترین حالت ممکن وجود داشته باشد.

روش شماره ۲: اهل معامله‌ها را بشناسید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید

روش‌های متعددی برای پیدا کردن آدم‌های اهل معامله یا به‌طورکلی افرادی که به درد برند شما می‌خورند، وجود دارد؛ یکی از آن‌ها استفاده از قسمت جست‌وجو یا Search است. برای مثال اگر شما به دنبال پیدا کردن یک برند، شرکت یا طرف معامله‌ای در زمینه تجارت فرش ایرانی هستید، کافی است تا اسم برند یا شرکت مد نظر و یا حتی اسم مدیر رسانه‌های اجتماعی آن را سرچ کنید.

البته ممکن است گاهی شما با در بسته مواجه شوید و شخصی که واقعاً در جست‌وجوی او هستید را پیدا نکنید؛ خونسردی خود را حفظ کنید و به بخش People در صفحه هر برند یا کمپانی مراجعه کنید. در این قسمت لیستی از مخاطبین ارائه می‌شود که با عناوین شغلی مد نظر شما مطابقت دارند.

قبل از درخواست دادن برای ارتباط با صفحه‌های مد نظر، مطمئن شوید که این شخص یا برند همانی است شما به دنبال آن بودید. یک ترفند مهم برای توسعه کسب‌وکار در لینکدین، درک تفاوت بین فالو کردن و درخواست دادن (Request) است. فالو کردن یک صفحه در لینکدین ربطی به پذیرش درخواست شما ندارد؛ شخص مورد نظر شما مختار است تا درخواست شما را بپذیرد. اما با فالو کردن صفحه او می‌توان بدون هیچ محدودیتی مشتری یا همکار آینده خود را زیر نظر داشته باشید.

روش شماره ۳: از ندانم‌کاری برای توسعه کسب‌وکار در لینکدین پرهیز کنید

انتظار نداشته باشید تا با نوشتن چند خط توضیح مختصر و رها کردن صفحه خود، با سیل مشتریان و مخاطبان روبه‌رو شوید. به‌جای رها کردن صفحه خود یا جواب ندادن به افراد مختلف که برای شما پیام می‌فرستند، روی برندینگ، رابطه‌سازی، تولید محتوا و شرکت در گفت‌وگوهای زیر پست‌های مختلف تمرکز کنید. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید برندینگ چیست، سری به مقاله ما در پونیشا بلاگ بزنید. موفقیت در دنیای B2B حاصل یک بازی نسبتاً طولانی با در نظر گرفتن روش‌های خاص است که با توجه به نحوه رفتار و تولید محتوای شما شکل می‌گیرد. مطمئن شوید که همه چیز به‌صورت دقیق و حرفه‌ای در سر جای خود قرار گرفته‌اند.

روش شماره ۴: تقویت پروفایل لینکدین از طریق پست‌ها

درک نحوه عملکرد الگوریتم لینکدین برای موفقیت در این شبکه اجتماعی بسیار مهم است؛ بهترین روش برای قرار گرفتن در لیست الگوریتم لینکدین برای دیده شدن، تبدیل شدن به یک کاربر فعال در این پلتفرم است. پس همین حالا دست‌به‌کار شوید و با تولید محتوای جذاب و دقیق، ارسال کامنت‌های مفید و به‌موقع و به اشتراک‌گذاری مطالب متنوع به یک کاربر فعال تبدیل شوید.

مزیت لینکدین در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها در این است که شما برای فعال بودن لازم نیست که ساعت‌ها در فضای آن چرخ بزنید؛ ارسال یک کامنت کوتاه یا قرار دادن یک مطلب در صفحه خود برای شروع کافی است. صبح و اوایل بعدازظهر روزهای هفته به‌نوعی ساعات پیک حضور کاربران در لینکدین است؛ این ساعات را به‌خوبی شناسایی کنید و با تولید محتوای جذاب به توسعه کسب‌وکار در لینکدین کمک کنید.

برای بهتر دیده شدن محتواهای خود بهتر است تا همکاران و دوستان خود را در متن‌ها منشن یا تگ کنید؛ این کار باعث می‌شود تا همکار یا دوست شما اول بازدیدکننده مطلب شما باشد. هشتگ‌ها را هم فراموش نکنید و از آن‌ها برای غنی کردن محتواهای خود استفاده کنید.

روش شماره ۵: آهنربای توسعه کسب‌وکار در لینکدین را فعال کنید

برخلاف فیس‌بوک که اجازه دسترسی به مطالب را فقط در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، لینکدین دروازه خود را به روی همه گشوده است. فرصت طلایی خود را برای تبلیغ وبینارها و ویدیوهای تبلیغاتی از دست ندهید؛ لینکدین می‌تواند شبیه به یک رسانه تمام‌عیار برای شما و کسب‌وکارتان عمل کند. فراموش نکنید که الگوریتم لینکدین روی محتواهای ویدیویی بسیار حساس است و آن‌ها را در اولویت انتشار برای دیگران قرار می‌دهد. به این ترفند فکر کنید که یک ویدیو را همیشه به‌عنوان تازه‌ترین یا آخرین محتوای صفحه‌تان قرار بدهید تا به چشم بیایید.

روش شماره ۶: تبلیغات و دیگر هیچ

توسعه کسب‌وکار در لینکدین با استفاده از تبلیغات غیر رایگان یا پولی بسیار کاربردی و مفید است. بازاریابان با در نظر گرفتن پارامترهای متنوع و مختلف مثل نوع صنعت، عنوان شغلی و فعالیت شرکت‌ها به تبلیغات غیر رایگان لینکدین رو می‌آورند.

همان‌طور که گفتیم، محتواهای ویدیویی همیشه گل سرسبد الگوریتم لینکدین هستند؛ به همین دلیل تبلیغات غیر رایگان ویدیویی هم می‌توانند نقش همان آهنربای توسعه کسب‌وکار در لینکدین را بهتر از هر چیزی ایفا کنند. البته ناگفته نماند که استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی برای بهتر دیده شدن برند یا کسب‌وکار شما در لینکدین می‌تواند بسیار مؤثر باشد. برای تشکیل کمپین تبلیغاتی بهتر است تا با چندین اینفلوئنسر قرارداد ببندید و از آن‌ها بخواهید تا با یک برنامه‌ریزی درست در زمان مناسب به وایرال کردن یا شناساندن برند یا کمپانی شما در فضای لینکدین بپردازند.

روش شماره ۷: بحث‌های گروهی و توسعه کسب‌وکار در لینکدین

یکی از روش‌های ارتباط‌سازی حرفه‌ای در فضای لینکدین، شرکت در بحث‌های گروهی است؛ این کار نشان می‌دهد که شما یک کاربر فعال یا فردی اهل معامله هستید و فقط برای تماشا کردن به این پلتفرم نیامده‌اید. گفت‌وگوهای خصوصی غیر کاری تمام پتانسیل ارتباط‌سازی درست را از شما سلب می‌کند. مطرح کردن گفت‌وگوهای خصوصی در فضای عمومی که جنبه تخصصی دارند، می‌تواند به آشنا شدن با دیگر همکاران یا مشتریان بالقوه منجر شود. گروه‌های لینکدینی یکی از بهترین فضاها برای گفت‌وگو و بحث‌های تخصصی است. بهتر است تا پیش از ورود به گفت‌وگو در گروه‌های این‌چنینی، قوانین آن گروه را به‌خوبی مطالعه کنید تا رفتاری مغایر با مقررات آن محیط نداشته باشید. احترام گذاشتن به قوانین یک گروه و رعایت مقررات، اولین گام برای فتح قله‌های توسعه کسب‌وکار در لینکدین است.

روش شماره ۸: حمایت‌های دو جانبه

از دوستانتان در لینکدین حمایت کنید و از آن‌ها هم بخواهید تا این لطف را در حق شما بکنند. این حمایت‌های دوجانبه باعث می‌شود تا هر دوی شما و همکارانتان به‌خوبی و بیش از همیشه در فضای این پلتفرم شناخته شوید. مثلاً با ایجاد یک محتوای مرتبط با کار خودتان و تگ کردن دوست یا همکارتان در آن می‌توانید به معرفی و گسترش کسب‌وکار او کمک کنید.

روش شماره ۹: بررسی و تجزیه‌وتحلیل پست‌های لینکدین

محتواهای برتر خود را (همان‌هایی که بیشترین بازدید و استقبال داشته‌اند) شناسایی و بررسی کنید. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل SHIELD محتواهای صفحه لینکدین خود را به‌صورت کامل و موشکافانه مورد بررسی قرار دهید. در صدد یافتن این موضوع باشید که دقیقاً چه چیزهایی باعث جلب توجه مخاطبان و کاربران لینکدین به سمت محتوای شما شده است. تقویت ویژگی‌های مثبت و جذاب محتواها می‌تواند به توسعه کسب‌وکار در لینکدین منجر شود. البته اپلیکیشن‌های تخصصی‌تر مثل Sprout هم وجود دارند که برای تجزیه‌وتحلیل عملکرد برند یا شرکت شما در لینکدین طراحی شده‌اند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان تعداد کلیک‌ها روی یک پست، بازدیدهای واقعی و بسیاری عوامل دیگر را به‌صورت جزءبه‌جزء زیر ذره‌بین برد.

جمع بندی

استفاده صحیح و مناسب از شبکه‌های اجتماعی به خصوص سرویس‌های تجاری و اشتغال‌محور لازمه رشد کردن در بازاریابی دیجیتال است. پلتفرم لینکدین با نزدیک به دو دهه فعالیت مستمر در زمینه توسعه و راه‌اندازی مشاغل مختلف شناخته شده است. بعد از راه اندازی کسب و کار، توسعه کسب‌وکار در لینکدین یکی از نیازهای امروزی هر برند و شرکت است و برای موفقیت در این حوزه باید روش‌ها و ترفندهای تخصصی و مفیدی را مد نظر قرار داد. در این مقاله به‌صورت تخصصی و مفصل به مفهوم، کاربرد، اهمیت و چگونگی موفقیت در لینکدین پرداختیم و امیدوارم برای شما و کسب و کارتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *