Buy cheap website traffic
چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ اگر می‌خواهید بدون تقلب و به سرعت در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید بدانید که رقبا را چگونه تحلیل کنید، نکات مثبت سئو آنها را یافته و استفاده کنید و از روش های منفی سئو آنها اجتناب کنید تا بتوانید به‌سرعت از رقبا پیشی بگیرید. در این مقاله روش‌های انجام این کار را آموزش می‌دهیم.

صفحه اول گوگل

تحلیل رقبا چیست ؟

گرفتن بهترین رتبه‌ها در گوگل و دیگر موتورهای جستجو، مانند یک جنگ واقعی است. به همین دلیل باید شناخت خوبی از رقبا و عملکرد آنها داشته باشید. تحلیل رقبا شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشخص کردن کلمات کلیدی سایت.
  • مشخص کردن تعداد صفحاتی که از سایت رقبا در گوگل ایندکس شده‌اند.
  • مشخص کردن تعداد صفحاتی که در صفحه نتایج جستجو با کلمات کلیدی اصلی در صفحه اول هستند.
  • مشخص کردن سایت‌های ارائه‌دهنده لینک به سایت رقیب.
  • مشخص کردن نوع لینک‌های سایت رقبا.
  • مشخص کردن کیفیت لینک‌های رقیب.
  • سنجش اعتبار دامنه و اعتبار صفحه لینک‌دهنده.

مشخص کردن کلمات کلیدی اصلی سایت رقبا

برای بررسی کلمات کلیدی که سایت رقیب شما روی آن فعالیت می‌کنند می‌توانید از ابزارهایی مانند سایت ahrefs استفاده کنید. این ابزارها که البته رایگان نیستند به شما نشان می‌دهند سایت مورد نظرتان روی چه کلماتی در رتبه‌های اصلی گوگل حضور دارد.

مشخص کردن تعداد صفحاتی از رقبا که در گوگل ایندکس شده‌اند

تعداد صفحه ایندکس شده و تعداد لینک دریافتی و اعتبار سایت‌های لینک‌دهنده از عوامل تعیین اعتبار یک دامنه هستند. اعتبار دامنه یکی از عوامل مستقیم برای تعیین رتبه‌بندی در نتایج جستجو است.

برای اینکه بدانیم سایت رقبا چند صفحه ایندکس شده دارد کافیست که ابتدا وارد سایت گوگل شوید و سپس دستور زیر را تایپ کنید:

Site:www.domain name.com

البته سایت ممکن است بجای com. دارای دامنه ir. و… باشد.

نتیجه این دستور در گوگل نمایش تعداد صفحات ایندکس شده سایت در بالای نتایج جستجو و نشان دادن کل صفحات ایندکس شده سایت در نتایج جستجو است. بنابراین از این روش می‌توانید برای فهمیدن ایندکس شدن یا نشدن صفحات سایت خود نیز بهره ببرید.

مشخص کردن تعداد صفحاتی که در صفحه نتایج جستجو با کلمات کلیدی اصلی در صفحه اول هستند

متاسفانه انجام اینکار فاقد هرگونه ترفند برای سریع انجام‌شدن است و باید آن را روی صفحات اصلی سایت رقیب به‌صورت دستی آزمایش کنید.

معمولا افراد می‌دانند در صنعت آنها چه کسی در کدام کلمات کلیدی اول است. مثلا یک فرش فروش می‌داند که با عبارت کلیدی فروش فرش اکلریک در تهران کدام سایت اول است. یا مثلا یک فروشنده خودرو می‌داند که رتبه یک گوگل برای واژه بنز 320 کلاس E فول در حد نو متعلق به کدام سایت است.

بنابراین انجام این مرحله برای مالکان یک سایت بسیار سریع‌تر از یک شرکت سئوکار خواهد بود.

مشخص کردن سایت‌های ارائه‌دهنده لینک به سایت رقیب

مشخص کردن سایت‌هایی که رقبا از آنها لینک دریافت کرده‌اند با هدف دریافت لینک از همان سایت‌ها انجام می‌شود. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید.

  • یک فایل اکسل ایجاد کنید و نام یک ستون را نام سایت، نام ستون دیگر را آدرس سایت، نام ستون سوم را نوع فعالیت سایت بگذارید.
  • به سایت Ranksignal بروید و در آن به‌صورت رایگان ثبت نام کنید.
  • آدرس سایت رقبایتان را وارد کنید و لیست لینک‌های آن‌ها را در فایل اکسل وارد کنید.

مشخص کردن نوع لینک‌های رقیب

برخی سایت‌ها را می‌شناسیم که نوع لینک‌های دریافتی خود را به صورت Follow , Nofollow و… دسته‌بندی می‌کنند. اگر قصد شوخی و وقت‌گذارانی دارید، اینکار مانعی ندارد. ولی برای سئو حرفه‌ای تنها با یک نوع لینک کار داریم آن‌هم فالو است. بنابراین هنگامی‌که می‌گوییم نوع لینک‌های سایت رقیب را مشخص کنید، منظور این است که ببینید مثلا به صفحه فروش باتری اتمی چگونه لینک داده‌ است. با کلمه کلیدی، با کلمه‌ای شبیه کلمه کلیدی، با کلمات کلیدی LSI (دارای مفهمی مشابه با کلمه کلیدی اصلی) یا مثلا با عکس. دلیل این امر این است که شما مجبورید تا زمانی‌که از رقیب جلو نزده‌اید بیش از رقیب هر کدام از این انواع لینک را برای سایت خود ایجاد کنید.

نتیجه جستجو گوگل

یعنی اگر رقیب برای خود با کلمه کلیدی اصلی ۲۰ بک لینک ایجاد کرده است، شما باید مثلا ۲۱ لینک ایجاد کنید.

نکته: بعد از رسیدن به رتبه دلخواه در گوگل باید نسبت دریافت بک لینک بین انواع مختلف بک لینک را توزیع کنید تا فرایند گرفتن بک لینک طبیعی به نظر برسد.

صفحه اول گوگل

مشخص کردن کیفیت لینک‌های رقیب

در گام‌های قبل، از یک فایل اکسل برای ردگیری لینک رقبا صحبت کردیم. در این صفحه مشخص کنید چند درصد لینک‌های دریافتی رقیب از سایت‌های دارای محتوای مرتبط است.

هدف از انجام این کار تهیه لینک معتبر بیشتر نسبت به رقیب و برتری نسبت به آن است.

سنجش اعتبار دامنه و اعتبار صفحه لینک‌دهنده

سایت‌هایی که به رقبا لینک داده‌اند را از نظر اعتبار دامنه و اعتبار صفحه کنترل کنید. کافیست عبارت Check domain authority free را در گوگل جستجو کنید تا هزاران سایت برای این‌کار به شما معرفی کند. یکی از ابزارهای خوب برای انجام این کار سایت moz.com است که با نصب نوار ابزار این سایت، به‌راحتی می‌توانید اعتبار صفحه و دامنه هر سایتی را بررسی کنید.

چگونه به صفحه اول گوگل بیاییم؟

شاید تعجب کرده باشید که در این مقاله از مواردی که معمولا برای سئو کردن یک سایت به آنها اشاره می‌شود، صحبتی نشده‌ است. چگونه بدون اصول اولیه سئو می‌خواهیم در گوگل اول باشیم؟ قطعا رعایت اصول سئو بسیار مهم است.

اما با تحلیلی دقیق رقبا حالا ما می‌دانیم که کدام بخش از اصول سئو توسط رقیب ضعیف و کدام بخش قوی است. به این ترتیب می‌توانیم به‌راحتی با یک برنامه‌ریزی درست بر رقبای خود پیروز شویم. برای اول بودن در گوگل مراحل زیر را انجام دهید.

  • تولید محتوای باکیفیت
  • دسته بندی دقیق محصولات فروشگاه سایت
  • سئو داخلی
  • تبلیغ محتوای در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغ محتوا در سایت‌ها
  • تبلیغ محتوا بیش از رقبا در سایت‌های مرتبط با انواع مختلف کلمات کلیدی

نکته: به هیچ عنوان و به هیچ دلیلی در سایتی که ارتباطی با محتوای سایت شما ندارد تبلیغی را منتشر نکنید، حتی اگر رقبا چنین کاری کرده باشند.

نکته: آدرس صفحه انگلیسی یا فارسی در بهتر بودن یا بدتر بودن سئو تاثیری ندارد. ولی برای سئو کلاه سیاه، انگلیسی بودن آدرس صفحات مزیت خوبی محسوب می‌شود. (به دلیل کد نشدن آدرس صفحات در لینک‌های ورودی از کامنت ها)

تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای باکیفیت گاهی تولید محتوای حجیم تصور می‌شود. با وجود سایت‌های اسپم که از صفحات کم محتوا سوءاستفاده کرده‌اند، داشتن یک صفحه با محتوای حجیم نکته خوبی است ولی حجم بالای مطلب مساوی با کیفیت بالای مطلب نیست.

مثال: در یک سایت فروش محصولات چرم مصنوعی صفحه‌ای برای محصول: کیف پول چرم جیبی کوچک، وجود دارد.

این محصول برای قرار داده شدن در جیب شلوار طراحی شده‌است و البته می‌توان آن را در جیب کت هم قرار داد ولی ابعاد آن از کیف پول مخصوص کت کوچک‌تر است.

جمله بالا به همراه عکس در تمام زوایا و البته قیمت و دکمه خرید را در نظر بگیرید.

حالا فرض کنید در این صفحه ۲۰۰۰ کلمه در باره چرم مصنوعی توضیح داده شده‌است.

 کدامیک از این دو نوع محتوا با کیفیت‌تر هستند. محتوای ۳۲ کاراکتری که به زحمت می‌تواند به‌عنوان متن توضیحات متا صفحه نقش بازی کند یا محتوای ۲۰۰۰ کلمه‌ای در باره چرم مصنوعی.

درواقع کاربری که به این صفحه مراجعه کرده، به‌دنبال یک نیاز خاص یعنی خرید کیف پول چرم کوچک بوده‌ است. بنابراین عکس از تمام زوایای کیف شامل تعداد زیپ و جیب آن و قیمت مناسب محصول تمام اطلاعاتی است که کاربر به آن نیاز دارد. دادن حتی یک واو اطلاعات بیشتر در این مرحله، یعنی پشیمان کردن کاربر از خرید. اگر این حرف را باور ندارید، هنگام خرید توجه کنید هنگامی‌که نیت خرید یک کالا را دارید و فروشنده شروع به پرحرفی می‌کند چطور دچار تردید در خرید خود می‌شوید.

توضیح درباره چرم مصنوعی  را در یک مقاله راجع‌به چرم قرار دهید و از آن صفحه لینکی به بخش خرید محصولات سایت ایجاد کنید.

کیفیت در شرایط مختلف معانی مختلفی پیدا می‌کند. گاهی یک ویدئو یک محتوای با کیفیت محسوب می‌شود. گاهی خیر، گاهی یک عکس محتوای با کیفیت محسوب می‌شود گاهی خیر.

 

مثال:

یک سایت مبل فروشی در صفحه فروش مبل راحتی هفت نفره مدل عرشیا به کاربر امکان می‌دهد که رنگ پارچه مبل را انتخاب کند و هنگامی‌که کاربر این‌کار را انجام داد، سایت عکسی از مبل با آن پارچه در یک خانه با پرده‌ای به همان رنگ به او نشان می‌دهد.

سوال: آیا این‌کار تولید محتوای با کیفیت است؟ پاسخ خیر!

کاربر عاشق شما می‌شود که این لطف را انجام می‌دهید! ولی خریدش را از سایت دیگر انجام خواهد داد! اغلب خریداران مبل خانم‌ها هستند. خانم ها اغلب در درک فضایی، دچار مشکل می‌شوند. هنگامی‌که شما عکس مبل را در یک تصویر سه‌بعدی از یک خانه با یک پرده با همان رنگ مبل به یک خانم نشان دهید در بیشتر موارد مشتری حس بدی نسبت به مبل پیدا می‌کند و اصطلاحا می‌گویند زشت شده‌ است. به این ترتیب برای یافتن مبلی که با پارچه دلخواهش زیبا شود به سراغ سایت رقیب خواهد رفت.

رتبه گوگل سایت 

مثال:

سایت رقیب بعد از امکان انتخاب رنگ پارچه یک افکت جاوا اسکریپت به مخاطب نشان می‌دهد و در آن عددی در دایره‌ای مدام زیاد می‌شود در بالای دایره متن: مشتریانی که همین مبل را با همین ترکیب رنگ از ما خریده‌اند و بعد از چیدن مبل در منزل از ترکیب رنگ آن با وسایلشان راضی بوده‌اند، نوشته شده‌است.

سوال؟ آیا این یک محتوای با کیفیت است؟ قطعا بله!

 ما هم مثل همه از این چیدمان رنگ راضی خواهیم بود. پیامی است که این یک خط محتوا به مخاطب القا می‌کند.

دسته‌بندی دقیق محصولات فروشگاه سایت

قطعا دسته‌بندی محصولات فروشگاه سایت، اندازه یک واحد دانشگاهی است و در این مقاله نمی‌گنجد، ولی اگر بخواهیم از بحث‌های آکادمیک نحوه تولید بانک داده یک فروشگاه چند محصولی با قابلیت دسته‌بندی محصولات بگذریم، دسته‌بندی محصولات باید نیاز مخاطبان را پاسخگو باشد. بنابراین قرار دادن قیمت، اندازه، رنگ،.. به‌عنوان قسمت‌هایی که کاربر می‌تواند چیدمان محصولات را براساس آنها مشاهده کند، بسیار مهم است. البته نوع محصول در این بحث بسیار تعیین‌کننده است. مثلا یک سایت فروش سگ، یک سایت فروش کتاب، یک سایت فروش آب معدنی و یک سایت فروش سانترفیوژ دسته‌بندی مختلفی برای جلب رضایت مخاطبان خود می‌خواهند.

اما نکته مهم اینجاست که در همه فروشگاه‌ها دسته‌بندی باید به نیازهای مخاطب پاسخگو باشد. تا زمانی که این شرط برقرار است، نحوه دسته‌بندی شما درست است. حتی اگر اصلا دسته‌بندی در سایت نداشته باشید. اما اگر این شرط برقرار نیست یک قسمت از طراحی دسته‌بندی محصولات ایراد دارد، حتی اگر به مشتری یک میلیون انتخاب برای نوع دسته‌بندی داده باشید.

سئو داخلی

اهمیت سئو داخلی برای بودن در صفحه اول گوگل، زمانی است که شما محتوای باکیفیت تولید کرده‌اید و حالا می‌خواهید این محتوا را با نوع جستجو مخاطب برای آن محتوا همگام کنید. بنابراین در محتوای خود تغییراتی ایجاد می‌کنید، تا مخاطبانی که به دنبال کالا و خدمات شما می‌گردند، راحت‌تر سایت شما را بیابند. هر کاری که در زمینه سئو داخلی انجام می‌دهید باید در خدمت ساده‌تر شدن جستجو سایت توسط کاربران باشد در غیر این صورت غلط است، حتی اگر رفرنس آن خود گوگل باشد، زیرا می‌توان بهترین راهنمایی را چنان بد اجرا کرد که جز ضرر هیچ چیزی نداشته باشد.

 تبلیغ محتوا در شبکه‌های اجتماعی

از تلاش برای فروش محصولات در کانال‌های تلگرام تا عرضه عکس محصولات در اینستاگرام، جزو تبلیغ در شبکه های اجتماعی محسوب می‌شوند. برخی از سئوکاران کاربران را از اینستاگرام و تلگرام فراری می‌دهند و می‌گویند این شبکه‌ها به سایت شما لینک دارای ارزش سئو نمی‌دهند. واقعیت این است که هیچ شبکه اجتماعی‌ای به شما لینک دارای ارزش سئو نمی‌دهد. بک لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی هیچ تاثیری روی رتبه سایت ندارد. میزان تعامل کاربران شبکه های اجتماعی با سایت شما است که ارزش سئو دارد و بر رتبه سایت شما به‌شدت تاثیر مثبت می‌گذارد. بنابراین لینک دادن یا ندادن شبکه‌های اجتماعی تا زمانی‌که بتوانند مخاطب را با شما در ارتباط نگه دارند اهمیتی ندارد.

تبلیغ محتوا در سایت‌ها

حتما شما هم درباره مضرات خرید بک لینک شنیده‌اید. بک لینک بخرید،  اما تعداد معدود مثلا ماهیانه 15 عدد بک لینک با کلمات کلیدی متنوع به هر صفحه، شامل خود کلمه کلیدی اصلی صفحه، کلمه کلیدی مشابه کلمه کلیدی اصلی، کلمه دارای معنای مشابه با کلمه کلیدی اصلی، عنوان صفحه و…از سایت‌هایی که محتوایی مرتبط با محتوای سایت شما دارند.

صفحه اول گوگل

تبلیغ محتوا بیش از رقبا در سایت‌های مرتبط با انواع مختلف کلمات کلیدی

اگر سایت رقیبتان ۹۰۰۰ لینک دارد، نروید ۱۰۰۰۰ لینک خریداری کنید. اول تعداد بک لینک‌های آن از سایت‌های مرتبط را مشخص کرده و به‌صورت دوره‌ای و در تعداد بسیار کم بک لینک اضافه کنید تا به تعداد بک لینک‌های مرتبط رقیب برسید. سایر بک لینک‌ها صرفا مانع رشد رقیبتان هستند.

استراتژی سئو 24 برای اینکه به صفحه اول گوگل بیایید چیست؟

برای موفقیت یک کسب‌وکار رعایت اصول اولیه سئو ضروری است، اما بدون تحلیل صحیح رقبا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در صفحه اول گوگل قرار بگیریم. این به آن معنی نیست که انجام هر چه سایرین انجام داده اند صحیح است، بلکه به آن معناست که پیش از هر تصمیمی لازم است از وضع موجود و عملکرد رقبا اطلاعات مناسبی در اختیار داشته باشیم.

این روزها همه از اصول اولیه سئو و اهمیت تولید محتوا آگاه هستند، آنچه باعث موفقیت یک کسب‌وکار و برتری نسبت به سایرین است، توانایی در اتخاذ استراتژی‌های مناسب است. 

سئو 24 با سال‌ها تجربه در طراحی و سئو به سایت‌ها کمک می‌کند ضمن شناسایی صحیح وضعیت وب سایت خود و بررسی رقبا یک استراتژی هدفمند و دقیق برای کسب رتبه اول گوگل طراحی و پیاده‌سازی کنند.

ما در تمام مراحل کار در کنار شما هستیم و ضمن ارائه مشاوره‌های کاربردی تلاش می‌کنیم به تقویت نقاط قوت شما پرداخته و نقاط ضعفتان را بر طرف کنیم. 

رتبه گوگل سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *