رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست؟ جذب ترافیک و مخاطب با رپرتاژ

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست؟ جذب ترافیک و مخاطب با رپرتاژ

کسب‌و‌کار‌ها همواره برای به‌دست آوردن مشتریان جدید و آشنایی مخاطبان با برند خود (Brand awareness)، از رپرتاژ (Reportage)  استفاده می‌کنند. استفاده از رپورتاژ آگهی از قدیم با انتشار مقالات تبلیغاتی در مجلات، روزنامه‌ها و به تدریج در رادیو و تلویزیون رواج داشته است. امروزه و با گسترش بیزینس‌های آنلاین، این نوع از تبلیغات به سمت اینترنت و انتشار رپورتاژ خبری در وب‌سایت‌های خبری و بزرگ رفته است.

در این مطلب قصد داریم تا به شکل کامل شما را با مفهوم ریپورتاژ آشنا کرده و به سوالات اساسی در این مورد پاسخ دهیم؛ با تسمینو همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی درواقع از زبان فرانسوی گرفته شده و به معنای گزارش تبلیغاتی است. این کلمه در زبان انگلیسی با عنوان (Advertorial) نیز شناخته می‌شود؛ اما ریپورتاژ در بستر سئو و دیجیتال مارکتینگ به چه معناست و چه کمکی به کسب‌وکارهای آنلاین می‌کند؟

رپورتاژ آگهی به معنای انتشار محتوای کاربردی در یک سایت یا رسانه با هدف رفع نیاز کاربران، معرفی محصول، خدمات و دریافت لینک دائمی از آن رسانه برای سایتتان است. در این محتوا شما باید خدماتی که برندتان ارائه می‌دهد، به بهترین شکل برجسته کنید تا در کاربر احساس نیاز برای دریافت این خدمات ایجاد شود؛ با قراردادن لینک در این محتوا می‌توانید کاربران زیادی را به سمت سایت خود روانه کرده و از دید گوگل نیز به اعتبار بیشتری دست پیدا کنید.

تصور کنید مالک یک فروشگاه اینترنتی هستید که به تازگی فعالیتتان را در بستر وب آغاز کرده‌اید و قصد دارید تا در زمینه مدنظر به رتبه‌های برتر گوگل برسید. گوگل از فاکتورهای مختلفی برای رتبه‌بندی صفحه نتایج استفاده می‌کند؛ یکی از این فاکتورها که اهمیت زیادی نیز دارد، اعتبار دامنه سایت است.

رپورتاژ آگهی چیست

بطور کلی، انتشار رپورتاژ آگهی (Advertorial) برای کسب‌وکارها مزایایی فراوانی همچون افزایش آگاهی از برند (Brand awareness)، افزایش فروش و افزایش ترافیک برای وب‌سایت هدف را دارد؛ علاوه بر این، انتشار رپرتاژ در رسانه‌های معتبر منجر به بهبود رتبه‌بندی سایت سفارش‌دهنده در موتور‌های جستجو می‌شود.

نظم در انتشار محتوا و دریافت لینک‌های قدرتمند از رسانه‌های معتبر، منجر به افزایش اعتبار دامنه سایت می‌شود. بهترین روش برای دریافت لینک به صورت طبیعی از سایت‌های مختلف، سفارش ریپورتاژ است. پس از دریافت لینک از رسانه‌های مختلف، گوگل به این نتیجه می‌رسد که سایتتان در زمینه مدنظر می‌تواند مرجع مطمئنی باشد و به همین دلیل رتبه شما را در صفحه نتایج بهبود می‌بخشد.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت

تفاوت ریپورتاژ آگهی با مقاله بلاگ در چیست ؟

تفاوتی که رپورتاژ آگهی با یک مقاله عادی و طبیعی در یک وب‌سایت دارد، این است که با اهداف تبلیغاتی تولید می‌شود. یعنی ضمن ارائه اطلاعات و نکات کاربردی به مخاطبان خود، آن‌ها را به سمت یک محصول خاص یا یک سرویس ارائه‌دهنده خدمات هدایت می‌کند؛ بنابراین متن مقاله نباید طوری نوشته شود که خواننده وقتی به جایی از متن شما رسید دیگر علاقه‌ای به خواندن ادامه مطلب نداشته باشد. تمام بخش‌های متن باید جذاب و مفید باشد؛ پس از کوتاه‌نویسی هرگز نترسید. به بیان دیگر رپورتاژ‌ آگهی‌ با گرایش‌های تجاری تولید می‌شود و هدف از انتشار آن‌ این است که مخاطب به نحوی موثر با خدمات و محصولات یک برند آشنا شود تا در نهایت به استفاده از آن محصول یا خدمت مجاب شده و به مشتری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای چگونه است؟

تاریخچه ریپورتاژ آگهی

اگرچه که در این مطلب تمرکز ما روی معرفی و بررسی رپورتاژ آگهی اینترنتی است؛ اما رپورتاژ قدمتی بیشتر از این دارد. یکی از اصلی‌ترین انواع آن که جزو قدیمی‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها نیز به حساب می آید، ریپورتاژ خبری تلویزیونی است؛ شیوه‌ای که هنوز نیز محبوبیت و تاثیرگذاری خود را دارد.

یکی دیگر از انواع قدیمی و کلاسیک، آن‌هایی است که در روزنامه‌ها و نشریات منتشر می‌شدند. در واقع می‌توان خاستگاه آن را به نشریات و روزنامه‌ها نسبت داد؛ زیرا برای اولین بار در روزنامه و مجله منتشر می‌شدند.

صاحبان روزنامه‌ها، مجلات و نشریات که به‌دنبال افزایش درآمد خود بودند، یک راه مناسب برای این رسیدن به این هدف یعنی انتشار رپرتاژ خبری برای محصولات و برندهای مختلف را انتخاب کردند. امروزه مهم‌‌ترین و رایج‌‌ترین شیوه‌ها، ریپرتاژهای آگهی اینترنتی هستند؛ مقالاتی که در وب‌سایت‌های پربازدید و معتبر درج شده و اهداف تبلیغاتی دارند.

کاربرد رپورتاژ آگهی چیست؟

همان‌طور که از نامش هم پیداست این مفهوم یک شیوه تبلیغاتی است که اتفاقا بسیار هم موثر است. تولید و انتشار Reportage، شیوه‌ای است که هم برای تولید کننده آن (که در واقع همان صاحب برند است)، هم برای وب‌سایت منتشر کننده آن و هم برای مخاطبانی که آن را می‌خوانند مفید است. در ادامه به توضیح کاربردش برای هر یک از سه دسته ذکر شده یعنی برند تولید کننده، وب‌سایت منتشر کننده و بازدیدکننده خواهیم پرداخت.

  •  کاربرد رپورتاژ خبری برای برند تولیدکننده

هر کسب‌وکاری که نسبت به تولید و انتشار Reportage اقدام کند، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و سودآور برای خود انجام داده‌است. در واقع، تولید آن یک سرمایه‌گذاری مطمئن در فرآیند برندینگ است. همه کسب‌وکارها یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند یا محصولی را به آن‌ها عرضه می‌کنند؛ بنابراین مهم است که آن کسب‌و‌کار در نظر مشتریان و مخاطبان خود معتبر شناخته شود. اعتبار همان صداقت و راستگویی یک محصول است. اعتبار میزان تخصص و تبحر در زمینه فعالیت است. اعتبار، همان چیزی است که در ذهن مردم و مخاطبان تحت عنوان برند ثبت می‌شود. فرض کنید شخصی که بسیار مورد اعتماد مشتریان‌تان است به آن‌ها توصیه کند تا از شما خرید کنند؛ به این صورت سیلی از مشتریان به سمت محصولات و خدمات شما روی خواهند آورد؛ کاربرد رپورتاژ آگهی هم همین است؛ به این صورت که یک سایت معتبر و شناخته شده از شما نام می‌برد و سیل مخاطبان را به سمت شما روانه می‌کند.

البته برندینگ تنها وجه سودآوری و فایده تولید ریپورتاژ‌های آگهی نیست. آن‌ها برای سئو سایت نیز بسیار موثر هستند. یکی از راه‌های بهبود کیفیت و ارزش سایت از نظر ربات‌های گوگل و افزایش رتبه در صفحه نتایج گوگل، خرید و انتشار رپورتاژ است؛ چرا که موجب جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش مخاطبان وب‌سایت می‌شوند؛ به همین ترتیب فروش محصولات و خدمات یک برند نیز با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

دلیل دیگر تاثیرگذاری بالا، این است که در منابع معتبر و قابل‌اطمینان منتشر می‌شوند. سایت‌هایی که نسبت به انتشار آن‌ها اقدام می‌کنند، دارای جایگاهی مطمئن در میان مردم و مخاطبان خود هستند. این اعتبار به نوبه خود به محتواهای درون سایت، از جمله Reportage نیز منتقل می‌شود و خوانندگان، احساس می‌کنند که این محتوا قابل‌اعتماد است.

  •  کاربرد ریپورتاژ آگهی برای وبسایت منتشر کننده آن

رپرتاژهای آگهی معمولا در وب‌سایت‌های خبری و سایت‌های پربازدید که ارزش و اعتبار خوبی دارند، منتشر می‌شود و انتشار محتوای خبری، برای این سایت‌ها از دو جنبه ارزش و سود به ارمغان می‌آورد: یکی سود مالی و دیگری ارزش محتوایی.

شما هم اگر با رپورتاژ آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که انتشار آن با هزینه همراه است. همان‌طور که گفته شد، سایت‌هایی که به عنوان مرجع انتشار مورد استفاده قرار می‌گیرند، سایت‌های مشهور و معتبر و پربازدید هستند که بازدیدکنندگان زیادی از صفحات آن‌ها بازدید می‌کنند. نرخ کلیک این سایت‌ها بسیار بالاست و به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، هزینه قابل توجهی در ازای انتشار محتوای تبلیغاتی سایر برندها دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر، رپرتاژهای خبری خود دارای ارزش محتوایی بوده و حاوی اطلاعاتی مفید و کاربردی برای بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت هستند؛ بنابراین انتشار آن‌ها به بهتر شدن و غنی‌تر شدن محتوای خود سایت و بیشتر شدن کاربران آن سایت نیز کمک می‌کند. همچنین، اگر از سوی یک برند معتبر منتشر شوند و در نهایت مخاطبان سایت از محصول یا خدمت معرفی شده در رپرتاژ رضایت داشته باشند، به اعتبار و محبوبیت سایت منتشر کننده نیز افزوده می‌شود.

  •  کاربرد رپورتاژ آگهی برای بازدیدکنندگان

اما در نهایت به سراغ سود و کاربرد رپورتاژ برای خوانندگان و مخاطبان سایت خواهیم رفت. حقیقت این است که اگرچه خود تبلیغات در ذات خود و به تنهایی معمولا جذاب نیست، اما مردم اکثرا از محتوای تبلیغاتی آموزنده و کاربردی بسیار استقبال می‌کنند.

در واقع رپورتاژهای آگهی با محتوای ارزشمند خود، نکات و اطلاعاتی که در بر دارند، می‌توانند دانش و آگاهی مخاطبان را افزایش دهند و از این طریق به آن‌ها سود برسانند. یک ریپرتاژ با محتوای خوب و کاربردی می‌تواند به مخاطبان در انتخاب محصولات و خدمات بهتر کمک شایانی کند.

تولید محتوای متنی سـئو شده

البته ناگفته نماند که محتوا باید درعین‌ حال که مفید و کاربردی است، برای مخاطب سرگرم‌کننده نیز باشد تا او را ترغیب کند که تا انتها این محتوا را مطالعه کند. موثرترین رپورتاژها، آن‌هایی هستند که حالتی روایت‌گونه دارند. اصطلاحا، یک آگهی خبری خوب و موفق، از فن «داستان‌گویی» به‌خوبی استفاده می‌کند.

مزایا رپورتاژ آگهی

مزایای انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

احتمالا تا اینجای کار متوجه شدید که رپورتاژ آگهی چیست و چرا سایت‌ها اقدام به انتشار آن در فضای وب می‌کنند، اما پرسش اصلی این است که این مفهوم در کدام یک از ابعاد فعالیت یک کسب‌وکار در فضای آنلاین، موثر است؟ در واقع این مزایا را می‌توان از نگاه سئو و جذب مشتری بررسی کرد، زمان آن رسیده است که این دو عینک را بر چشم بزنیم و با برخی از تاثیرات فوق‌العاده این سبک تبلیغات در دنیای وب، آشنا شویم

  •  تاثیرات رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

به‌جرئت می‌توان گفت که اکثر سایت‌ها برای دیده‌شدن در موتو‌رهای جستجو نزد کاربران، به انتشار ریپورتاژ آگهی در رسانه‌‌های معتبر نیاز دارند، حالا نوبت آن است که با مهم‌ترین اثرات آن بر سئو سایت آشنا شوید:

  1. بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو
  2. رتبه گیری آسان‌تر در کلمات کلیدی هدف
  3. اثرگذاری سریع برای افزایش رتبه
  4. افزایش اعتبار سایت نزد گوگل
  5. ایجاد برندینگ برای سایت
  •  مزایای ریپورتاژ برای جذب مشتری

زمانی که شما محتوای وب‌سایتتان را در قالب آگهی خبری، در یک سایت خبری منتشر می‌کنید، چنانچه متن خوب و مفیدی نوشته باشید، احتمال تبدیل‌شدن کاربران سایت میزبان به مشتریان دائمی کسب‌وکار شما به‌شدت بالاست، مهم‌ترین مزیت‌ها برای جذب کاربر هدفمند و پول‌ساز به شرح زیر است:

  1. ایجاد حس اعتماد
  2. انتقال کاربران از سایت میزبان به سایت شما
  3. احتمال بالای خرید کاربران
  4. آشنایی بیشتر کاربران با جزئیات خدمات و محصولات
  5.  نرخ کلیک بالا

چگونه یک رپورتاژ آگهی حرفه ای منتشر کنیم؟

بسیاری از وبمستران بعد از انتشار رپیورتاژ آگهی، نتیجه دلخواه را به دست نمی‌آورند و تصور می‌کنند این بی‌نتیجه بودن به علت نداشتن قدرت کافی است! بی‌نتیجه بودن انتشار به‌خاطر عدم تسلط بر نکات مرتبط با داشتن یک کمپین آگهی موثر است، در ادامه ۳ تا از مهم‌ترین اصولی که می‌‌توانید باتوجه‌به آن‌ها ریپورتاژهای‌ خود را به معدن طلا برای رشد سایتتان تبدیل کنید، معرفی می‌کنیم.

  •  با نوشتن اصولی رپورتاژ آگهی، سوخت آن را فول کنید

تولید محتوای درست و اصولی متن، اولین قدم برای داشتن یک کمپین حرفه‌ای و موفق است؛ بنابراین زمان نوشتن محتوای آگهی‌تان، ۹ نکته زیر را فراموش نکنید.

  1. بیش از حد تبلیغاتی در نظر گرفتن محتوا ممنوع
  2. استفاده مناسب و درست از انکر تکست (Anchor Text)
  3. نوشتن مقدمه و جمع بندی جذاب
  4. استفاده از تیتر بندی داخل رپورتاژ
  5. استفاده از کلمات lsi و مرتبط با کلمات کلیدی هدف
  6. عنوان کردن نقاط قوت محصولات یا خدمات
  7. عدم ایجاد کیورد استافینگ در متن رپورتاژ
  8. توجه به پرسونای مخاطبان سایت میزبان زمان انتخاب نوع نگارش
  9. استفاده از تصاویر باکیفیت و مرتبط با کسب‌وکار
  •   تاریخچه انتشار رپورتاژ رقبایتان را زیرورو کنید!
رپورتاژ آگهی  نکات

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موفق انجام دهید، آنالیز دقیق فرآیند انتشار آن توسط رقبایتان است، برای این کار دامنه سایت‌ رقیبتان را با ابزار Ahref تحلیل کنید. با این کار شما می‌توانید به‌صورت دقیق با بهترین بازه زمانی انتشار، رسانه‌های معتبر برای انتشار، انکرتکست‌های موثرتر و … آشنا شوید.انکر تکست یا متن قلاب شده، متنی است که شما توسط آن به سایت خودتان لینک می‌دهید. 

البته تحلیل فرایند کار رقبا بخشی از کار است و نباید چشم‌بسته از آن‌ها پیروی کنید، آنالیز کار رقبا سرنخی به شما برای حرکت بهتر در مسیر انتشار رپرتاژ می‌دهد و در نهایت همه چیز به کسب‌وکار و شرایط وب‌سایت شما بستگی خواهد داشت.

  •  داشتن استراتژی انتخاب انکر تکست و لینک سازی در رپیورتاژ را دست کم نگیرید

اصولا تعداد ۲ الی ۳ لینک در هر رپورتاژ آگهی مناسب است، البته این مورد به استراتژی سئو آف پیج شما و قوانین رسانه میزبان نیز بستگی دارد اما در کل اگر محدودیت زمانی در تعداد لینک‌ها نداشتید لازم نیست که صفحه رپورتاژ را با لینک خارجی پر کنید.

  •  یک نکته کلیدی: انکرتکست‌های تکراری ممنوع!

این موضوع را فراموش نکنید که استفاده از انکرتکست‌های تکراری در زمان لینک دهی می‌تواند منجر به مشکوک شدن گوگل به محتوای شما شود، پس بهتر است از ترکیبات مختلفی مثل موارد زیر برای انکرتکست‌ ها کمک بگیرید:

  1. کلمه کلیدی هدف به صورت کامل
  2. برند+ کلمه کلیدی
  3. آدرس URL صفحه
  4. عبارات عمومی
  5. ترکیب کلمات کلیدی مختلف
  •  انتخاب رسانه‌‌ مناسب، مهم‌ترین اصل موفقیت رپورتاژ شماست

بعد از بررسی دقیق فرآیند کار رقبا در مسیر انتشار و تولید بهترین محتوا، زمان انتخاب رسانه برای انتشار می‌رسد. برای این‌ کار نکات زیر را برای انتخاب بهترین و موثرترین رسانه جهت انتشار به‌خاطر بسپارید.

  1. مرتبط بودن موضوع
  2. اعتبار دامنه
  3. رتبه سیمیلار وب
  4. عدم داشتن فعالیت اسپم
  5. دامین آتوریتی مناسب
  6. پیج آتوریتی بالا
  7. ترافیک داشتن سایت میزبان

چه کنیم تا رپورتاژ خبری تاثیرگذاری بالایی داشته باشد؟

برای آن که رپورتاژ خبری شما تاثیرگذاری بالاتری داشته باشد، لازم است که نکات زیر را رعایت کنید:

  • در نوشتن متن اعتدال را رعایت کنید. متن رپورتاژ نباید بیش از اندازه طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.
  • از پرداختن به تمامی جزئیات خودداری کنید و به چند مورد خاص اشاره کنید تا مخاطب برای پیگیری سایر جزئیات به وب‌سایت شما مراجعه کند.
  • استفاده از متن روان فراموش نشود. از به کارگیری کلمات دشوار تا حد امکان خودداری کنید.
  • متن را نه بصورت تبلیغ، بلکه با محوریت مصاحبه یا گزارش بنویسید.
  • به تیتر اصلی متن باید توجه ویژه‌ای داشته باشید. از تیتر جذاب و فراگیر استفاده کنید.
  • در متن نوشتار حتما به ویژگی خاص محصول تاکید کنید تا بتواند کنجکاوی مشتریان را تحریک کند.
  • از عکس‌ها و فیلم‌های اختصاصی به همراه محتوای باکیفیت استفاده کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با رپورتاژ را فراموش نکنید.
  • از لینک‌های مرتبط در متن رپورتاژ استفاده کنید.
  • به تعداد بک لینک‌ها توجه کنید. (به طور معمول بک لینک‌ها نباید از ۴ عدد بیشتر شود.)
  • متنی که برای محتوای ریپورتاژ آگهی اختصاص می‌دهید، بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.
  • به هیچ وجه از مطالب کپی شده استفاده نکنید.
  • سعی کنید لینک‌های به کار برده شده، بصورت فالو باشد.

رپورتاژ آگهی یا بک لینک؟ مسئله این است!

احتمالا با واژه بک لینک در سئو آشنا هستید، زمانی که سایت‌های دیگر با کلمات مختلف به سایت شما لینک می‌دهند، در حقیقت شما بک لینک دریافت کرد‌ه‌اید. اما سوال اینجاست که آیا رپرتاژ آگهی همان بک لینک است یا اینکه بین این دو مفهوم در دنیای سئو و بهینه سازی سایت، تفاوت‌‌هایی وجود دارد؟

رپورتاژ و بک لینک یکی نیستند!

بک لینک‌ها شامل انکرتکست‌های دارای لینک خارجی به وب‌سایت شما هستند، اما رپورتاژ آگهی یک محتوای جامع و غنی است که حاوی لینک‌هایی به سایت شما نیز خواهد بود. یعنی می‌توان این‌گونه گفت که رپرتاژ آگهی یک بستر خوب برای قرار دادن بک لینک را برای شما فراهم می‌کند. همچنین برای اینکه درباره تفاوت بک لینک و رپورتاژ اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید مقاله فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک را در تسمینو مطالعه کنید.

و اما پیشنهاد ما داشتن یک معجون خوشمزه از سئو خارجی است!

انتخاب بین انتشار رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک در مسیر سئو خارجی سایت، ایده خوبی نیست! به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با کمک یک مشاور سئو حرفه‌ای از ترکیب بک لینک‌‌های مختلف و کمپین‌‌های رپرتاژ آگهی، یک استراتژی سئو خارجی حرفه‌ای را برای سایت‌تان ترسیم کنید تا احتمال موفقیت‌تان در آینده افزایش پیدا کند.

رپورتاژ آگهی  23
رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست؟ جذب ترافیک و مخاطب با رپرتاژ 5

از چه سایت‌ هایی ریپورتاژ آگهی بخریم؟

حالا در این قسمت به طور کامل و جامع درباره شرایط یک سایت خوب برای خرید رپورتاژ صحبت خواهیم کرد. به طور کلی سایت‌هایی می‌توانند اقدام به فروش رپورتاژ آگهی کنند که دارای ویژگی‌های خاصی باشند. همچنین شما در هنگام خرید می‌بایست به کلیه نکاتی که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم، توجه داشته باشید و نمونه رپورتاژ آگهی منتشر شده در سایت هدف خود را نیز مشاهده کنید. به طور کلی ۴ فاکتور بسیار مهم در رابطه با انتخاب سایت وجود دارد:

  1. رتبه سیمیلار وب

سیمیلار وب نام سایتی است که تمامی وب‌سایت‌هایی که در دنیا فعالیت دارند را با توجه به معیارهای خود طبقه‌بندی می‌کند. این طبقه‌بندی هم نسبت به کل جهان و هم نسبت به کشور مبدا انجام می‌شود.

هرچه یک سایت تعداد بازدید کننده بیشتری داشته باشد در این رتبه بندی جایگاه بالاتری دارد.

  1. سن دامنه

هر چقدر که سن دامنه بیشتر باشد، نشان دهنده این نکته است که سایت مدت زمان طولانی‌تری در حال فعالیت بوده است. به بیانی دیگر می‌توان گفت که این نوع سایت‌ها ریش سفید حساب شده و کاربران وفادار بیشتری دارند. این موضوع باعث می‌شود  تا مطالب رپرتاژ شما هم در چنین وب‌سایت‌هایی بازخورد بیشتری به دست بیاورد. از لحاظ بک لینک گرفتن نیز سن دامنه بسیار تاثیرگذار است.

  1. آتوریتی

بطور معمول زمانی‌که از آتوریتی صحبت می‌کنیم در حال اشاره به دامین آتوریتی و پیج آتوریتی هستیم که هر دو از فاکتور‌های امتیاز‌دهی سایت MOZ هستند. دامین اتوریتی اعتبار دامنه و سایت را به طور کلی به شما نشان می‌دهد؛ در مقابل پیج اتوریتی تنها اعتبار یک صفحه از سایت را نمایش می‌دهد.

شاخص رتبه بندی ماز بین ۰ تا ۱۰۰ است؛ هر چه دامین اتوریتی یک سایت بالاتر باشد، نشان دهنده اعتبار و قدرت بیشتر آن سایت است.

  1. موضوع سایت

بسیاری از سایت‌های قوی و معتبری که رپورتاژهای قدرتمندی می‌فروشند (مانند سایت‌های خبری)، دارای دسته‌بندی‌های موضوعی متفاوتی هستند. شما می‌توانید با توجه به زمینه و موضوع رپورتاژ آگهی خود، دسته‌بندی مناسبی را انتخاب کنید. ولی اگر در رابطه با موضوع  کسب و کار شما، سایت‌هایی با همان عناوین و یا موضوعاتی نزدیک به آن وجود دارند، بهتر است که رپورتاژ آگهی را از آن سایت‎ها خریداری کنید.

کمک از یک پلتفرم حرفه‌ ای، راز یک رپورتاژ موفق!

برای داشتن یک کمپین رپرتاژ آگهی موفق و حرفه‌ای جهت قدرت بخشیدن به سئو سایت و رسیدن به فروش بیشتر، پیشنهاد می‌شود از یک پلتفرم حرفه‌ای انتشار رپورتاژ مثل تسمینو کمک بگیرید. با این کار شما می‌‌توانید در زمان کوتاه، لیست کاملی از رسانه‌های مختلف منتشر کننده رپورتاژ را بررسی کنید و با مقایسه سیمیلار، آتوریتی، اسپم اسکور و تعداد لینک‌های خروجی مجاز هر رسانه، بهترین سایت را جهت انتشار رپورتاژ آگهی‌تان انتخاب کنید و یک معجزه را برای رشد سئو وب‌سایت‌‌تان رقم بزنید.

قیمت رپورتاژ آگهی چگونه مشخص می‌شود؟

در برخی موارد شما می‌توانید از رپورتاژ رایگان استفاده کنید. گاهی اوقات تعدادی از وب‌سایت‌ها با تعیین شرایط ویژه‌ای اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می‌کنند. ممکن است آن‌ها این خدمات رایگان را برای مدت زمان محدود و در جشنواره‌های معینی ارائه کنند و یا بعد از سفارشات متعدد نرخ تخفیفات را تا حدی بالا ببرند که رپورتاژ شما به صورت رایگان یا با هزینه بسیار اندک انتشار یابد؛ اما در بیشتر مواقع باید برای ثبت رپورتاژ آگهی، هزینه آن را پرداخت کنید. به‌طور کلی هزینه رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف، متفاوت است. مواردی که در ایجاد این اختلاف قیمت نقش دارند شامل:

  • میزان اعتبار یک سایت: سایت‌های مختلف از درجه اعتبار متفاوتی برخوردار هستند. برخی از سایت‌ها بسیار مشهور هستند؛ لذا هزینه دریافتی آن‌ها برای رپورتاژ بیشتر خواهد بود.
  • اسپم اسکور: یک فاکتور است که با استفاده از آن می‌توان فعالیت‌های لینکی مجاز یک سایت را بررسی کرد. برای بررسی از امتیاز صفر تا صد استفاده می‌‎شود. هرچقدر این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد، احتمال اسپم بودن سایت کم‌تر است؛ لذا هزینه رپورتاژ آگهی در آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • رتبه سیمیلار وب: یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت رپورتاژ آگهی نقش دارد، مربوط به رتبه سیمیلار وب آن است. رتبه سیمیلار نشانگر میزان ترافیک سایت است. زمانی که رتبه سیمیلار پایین باشد، یعنی سایت بازدید بالایی دارد؛ لذا برای درج آگهی در آن هزینه بیشتری در مقایسه با سایت‌هایی با بیشترین رتبه سیمیلار وب دریافت می‌شود.

دلایل استفاده از ریپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژها اگر با توجه به اصول حرفه‌ای نوشته و در سایت‌های معتبر انتشار داده شوند، می‌توانند مزیت‌های زیادی برای صاحبان کسب و کارها و همچنین وب‌سایت‌ها داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های رپورتاژ آگهی اشاره خواهیم کرد:

  •  به واسطه رپورتاژ بیشتر دیده می‌شوید

از آنجا که رپورتاژ آگهی و خبری از جامعیت و فراگیری بالایی برخوردار است، به شما این امکان را می‌دهد که از کمپین‌های مختلفی برای تبلیغات خود استفاده کنید. این کمپین‌ها می‌تواند سایت‌های پرترافیک و پرمخاطب، شبکه‌های مجازی، رسانه‌های مکتوب و… باشد. با توجه به گستردگی آن یک فرصت ایده‌آل برای شما است تا بتوانید آگهی خود را به دیگران برسانید و این سبب خواهد شد که بازدید از تبلیغات شما بیشتر شود و در نتیجه شما به هدف یا اهداف مورد نظر خود برسید.

  •  برای تمامی کسب و کارها مناسب است

مزیت مهم رپورتاژ برای یک سایت، این است که تمامی کسب و کارها می‌توانند از آن استفاده کنند و با توجه به اهدافی که دارند از ثبت رپورتاژ آگهی برای رسیدن به آن بهره ببرند. کسب و کار شما در هر درجه و مرحله‌ای که باشد، شما با استفاده از رپورتاژ آگهی می‌توانید در گسترش و رونق آن گام‌های مهمی بردارید.

  •  سبب برندسازی و افزایش اعتبار برند می‌شود

زمانی که شما محتوای مربوط به برند خودتان را در سایت‌ها، نشریات و کانال‌های پربازدید نشر می‌دهید، این سبب می‌شود که برند شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و تداوم انتشار آن در کمپین‌های مختلف موجب اعتبارسازی برند خواهد شد.

  •  سئوی سایت شما با رپورتاژ آگهی بهبود خواهد یافت

یکی از مهمترین مزایای رپورتاژ آگهی که باعث محبوبیت بیش از پیش این روش تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش‌ها شده است، تاثیر آن بر سئوی وب‌سایت و بهبود آن است. رپورتاژ آگهی با دریافت بک لینک منجر به بهبود سئوی سایت و در نهایت ارتقای رتبه گوگل شما می‌شود. بدین ترتیب که با انتشار یک رپورتاژ در وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید، علاوه بر معرفی برند خود، از این سایت‌ها لینک دریافت می‌کنید. این دریافت لینک بدان معنی است که گوگل شما را به عنوان یک وب‌سایت معتبر و مطرح شناسایی کرده و به تدریج شاهد بهبود وضعیت سایت خود در نتایج گوگل خواهید بود.

  •  یک ریپورتاژ خبری هرگز حذف نمی‌شود

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای رپیورتاژ آگهی که باعث محبوبیت آن در بین صاحبان مشاغل و کسب و کار شده است، دائمی بودن وضعیت انتشار آن است. شاید تا به امروز این موضوع که یک رپورتاژ آگهی وقتی که در یک سایت پربازدید منتشر می‌شود، هرگز از آن سایت حذف نخواهد شد را نمی‌دانستید.

به خصوص اگر محتوای مقاله‌ای که ارائه داده‌اید، جذاب و با کیفیت بوده و توانسته باشد نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب نماید. البته همیشه استثنا وجود دارد، اما بیشتر وب‌سایت‌ها، رپورتاژها را حذف نمی‌کنند. همین باعث می‌شود تا کاربران بیشتری با برند و محصولات شما آشنا شوند. پس زمان را هدر ندهید و برای ارتقای محبوبیت و شهرت برند خود، یک محتوای ایده‌آل تهیه و آن را در یکی از وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید منتشر کنید.

چقدر لازم است تا برای ریپورتاژ هزینه کنیم؟

ریپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که در حال حاضر از تاثیر فراوانی نیز برخوردار است. تاثیرگذاری رپرتاژ آگهی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی و همین‌طور هزینه مناسب آن در قیاس با این روش‌ها، می‌تواند ثبت رپرتاژ آگهی را به عنوان یکی از بهترین تکنیک‌های تبلیغات و جذب مخاطب قرار دهد.

البته توجه داشته باشید که برخی از سایت‌ها و کمپین‌ها وجود دارند که اقدام به درج رپورتاژ آگهی رایگان می‌کنند که شما می‌توانید از خدمات آن‌ها نیز استفاده کنید. اگر واقعا به دنبال رشد کسب و کار یا خدمات خود هستید، حتما بیشترین هزینه را برای رپورتاژ آگهی اختصاص دهید.

هزینه رپورتاژ کاملا بستگی به سختی و پر رقابت بودن حوزه مورد نظر شما و میزان بودجه‌ای که می‌توانید صرف کنید دارد. با داشتن یک استراتژی درست می‌توانید با هزینه بهینه بهترین نتیجه را از کمپین رپورتاژ آگهی خود بگیرید.

به دنبال وب سایت‌های ارزان برای درج ریپورتاژ آگهی نباشید!

بیشتر صاحبان وب‌سایت‌ها، به دنبال وب‌سایت‌های ارزان برای درج رپورتاژ هستند. لازم به ذکر است که این اقدام یک اشتباه محاسباتی فاحش است. اگر قصد افزایش رتبه وب‌سایت خود را دارید و می‌خواهید از طریق رپورتاژ این‌کار را انجام دهید، بهتر است در وب‌سایت‌هایی قوی رپورتاژ آگهی خود را ثبت کنید. این گونه وب‌سایت‌ها از کیفیت و نظم بهتری برخوردار هستند و گوگل به این‌گونه وب‌سایت‌ها اهمیت بیشتری خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *