Buy cheap website traffic
هاست وردپرس چیست و چه نکاتی هنگام خرید آن مهم است؟

هاست وردپرس چیست و چه نکاتی هنگام خرید آن مهم است؟

حالا اینکه هاست وردپرس چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و قبل از خرید هاست وردپرس به چه نکاتی باید توجه کنیم، موضوعی‌ست که قرار است در این مقاله راجع‌به آن صحبت کنیم.۴۳ درصد سایت‌های موجود در اینترنت روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده‌اند؛ یعنی چیزی حدود یک سایت از هر چهار سایتی که باز می‌کنید!

این سایت‌های وردپرسی برای اینکه بتوانند بهترین عملکرد و بیشترین سرعت و امنیت را داشته باشند، معمولاً روی هاست وردپرس که مختص نیازهای سایت‌ وردپرسی بهینه‌سازی شده است، میزبانی می‌شوند.

 

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست و چه نکاتی هنگام خرید آن مهم است؟

هاست یا میزبانی وب که می‌دانید چیست؟ فضایی از یک سرور که تمام فایل‌ها و داده‌های ریز و درشت سایت شما در آن ذخیره و نگهداری می‌شود.

وردپرس هم که یک سیستم مدیریت محتوا (cms) است که امکان ساخت و طراحی سایت را بدون کدنویسی و به‌صورت رایگان فراهم کرده است.

با این حساب هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس، هاستی است که مخصوص سایت‌های وردپرسی و مطابق با نیازها و ویژگی‌های آن‌ها بهینه‌سازی و پیکربندی شده است. 

ویژگی‌هایی مثل بهینه‌سازی سرعت وردپرس، تدابیر امنیتی ویژه در برابر ضعف‌های امنیتی وردپرس، پشتیبانی و مانیتورینگ دائمی و بهبود عملکرد کلی سایت باعث شده که این سرویس، برای کاربرانی که می‌خواهند بدون نگرانی‌های فنی یک وب‌سایت وردپرسی اداره کنند، ایده‌آل باشد.

 

انواع هاست وردپرس

هاست وردپرس، بسته به میزان دسترسی‌ای که شما به منابع آن دارید، به سه دسته اشتراکی، مدیریت‌شده و اختصاصی تقسیم می‌شود.

 

آموزش کسب درآمد از یوتیوب (کامل‌ترین راهنما)

چطور فروش محصولات دانلودی خود را افزایش دهید؟

۱. هاست وردپرس اشتراکی

هاست وردپرس اشتراکی یکی از ارزان‌ترین انواع میزبانی وب است که در آن بخشی از منابع یک سرور مانند فضای دیسک، پردازنده (CPU)، حافظه (RAM) و پهنای باند بین چندین وب‌سایت به اشتراک گذاشته می‌شود.

این سهیم بودن در منابع یک سرور، خوبی‌ها و بدی‌های خودش را دارد؛ مثلاً هزینه‌های نگهداری از سرور بین چندین مشترک تقسیم می‌شود و هر نفر، هزینه ناچیزی بابت اجاره هاست وردپرس پرداخت می‌کند.

از آن طرف عملکرد یکی از سایت‌ها می‌تواند روی بقیه هم تاثیر بگذارد و این یکی از نکات منفی هاست وردپرس اشتراکی است. مثلاً اگر ترافیک یکی از سایت‌ها بیشتر باشد یا منابع مشترک را بیش از حد اشغال کند، عملکرد سایت‌های همسایه هم مختل می‌شود.

در کل هاست وردپرس اشتراکی برای وب‌سایت‌های کوچکی که تازه شروع به کار کرده‌اند و بودجه و ترافیک محدودی دارند گزینه خوبی است. 

 

۲. هاست وردپرس مدیریت‌شده

در هاست وردپرس مدیریت‌شده، شما یک هاست کامل با منابع اختصاصی دارید، ولی شرکت هاستینگ به‌روزرسانی، نگهداری، پشتیبانی، تامین امنیت و کلا مدیریت آن را برعهده دارد. 

هاست وردپرس مدیریت‌شده از نظر سرعت، امنیت و پشتیبانی خیلی بهتر از هاست اشتراکی است و بزرگ‌ترین مزیت آن این است که می‌توانید بدون اینکه دغدغه نگهداری از هاست و مسائل فنی آن را داشته باشید، روی جنبه‌های دیگر کسب‌وکارتان تمرکز کنید. 

این نوع هاست وردپرس برای کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ که به دنبال عملکرد و امنیت بالاتر هستند، ولی فرصت رسیدگی به هاست و خدمات میزبانی‌شان را ندارند گزینه خوبی است.

 

۳. هاست وردپرس اختصاصی

همان‌طور که از اسمش حدس می‌زنید، هاست وردپرس اختصاصی نوعی از خدمات میزبانی وب است که در آن یک سرور کامل به‌طور اختصاصی به یک مشتری اختصاص داده می‌شود.

در این نوع هاست، کلیه منابع سرور از جمله CPU، حافظه RAM، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند و… صرفاً برای میزبانی از یک سایت در نظر گرفته شده و با دسترسی به روت سرور (root)، می‌توانید آن را با توجه به نیازهای خاص خودتان تنظیم و پیکربندی کنید.

هاست وردپرس اختصاصی از نظر عملکرد، آپتایم و امنیت بالاترین سطح را در بین خدمات میزبانی وب دارد و طبیعتاً قیمت آن هم به نسبت هاست وردپرس اشتراکی بیشتر است.

از آنجایی که پیکربندی، نگهداری و مسائل فنی این نوع هاست به پای خودتان است و دانش فنی می‌طلبد، پیشنهاد می‌شود که وب‌سایت‌های بزرگ و پرترافیک که به منابع زیادی نیاز دارند سراغ این گزینه بروند.

 

هاست وردپرس اقتصادی

هاست وردپرس اقتصادی، سرویسی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال کارآمد است برای کاربرانی که وب‌سایت‌های وردپرسی دارند. این نوع هاستینگ برای افرادی مناسب است که به دنبال راه‌اندازی وب‌سایت با هزینه‌ای کم هستند.
این هاست نسخه‌ای کم‌هزینه‌تر از هاست اشتراکی با منابع محدودتر است که می‌تواند برای وبلاگ‌نویسان، وب‌سایت‌های کوچک شخصی یا کسب‌وکارهای نوپا با نیازهای پایه‌ای مناسب باشد.

 

قبل از خرید هاست وردپرس این نکات را در نظر بگیرید

هاست وردپرس چیست و چه نکاتی هنگام خرید آن مهم است؟

تا اینجا گفتیم که هاست وردپرس چیست و چه انواعی دارد. قبل از خرید هاست وردپرس، مهم است که به نکات کلیدی توجه کنید تا مطمئن شوید که سرویس انتخابی شما نیازهای وب‌سایت‌تان را برآورده می‌کند.

این نکات عبارتند از:

عملکرد

عملکرد هاست مستقیماً به عملکرد سایت مربوط می‌شود و عملکرد سایت همه چیز را، از تجربه کاربری بگیرید تا سئو و سرعت سایت و … در بر می‌گیرد.

طبق آمار، به‌ازای هر یک ثانیه‌ای که سایت‌تان سریع‌تر بارگذاری شود، نرخ تبدیل ۱۷ درصد افزایش می‌یابد. 

برای اینکه عملکرد سایت‌تان بهینه شود، در درجه اول باید هاست شما آپتایم بالایی داشته باشد؛ یعنی سایت‌تان در تمام طول سال بالا و بدون قطعی و در دسترس کاربران باشد. 

برای نمونه هاستینگ لیموهاست، آپتایم ۹۹.۹ درصد را روی تمام سرویس‌هایش تضمین می‌کند؛ این یعنی سایت شما در طول سال فقط ۸ ساعت از دسترس خارج می‌شود و این بالاترین میزان آپتایم است.

علاوه بر این، هاست وردپرس انتخابی‌تان باید سرعت خوبی داشته باشد تا سرعت بارگذاری صفحات سایت بالا برود. 

مقیاس‌پذیری

مقیاس‌پذیری هاست یعنی آیا امکان ارتقاء و گسترش منابع هاست، همزمان با رشد وب‌سایت شما وجود دارد یا خیر. مثلاً اگر ترافیک سایت‌تان بالا برود، یا به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، شرکت هاستینگ امکان ارتقا سرویس را به شما می‌دهد یا خیر.

در لیموهاست، علاوه بر امکان ارتقاء پلن‌های هاستینگ، می‌توانید با توجه به نیاز و میزان بازدید روزانه سایت‌تان، هاست مورد نظرتان را انتخاب کنید.

امنیت

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید هاست وردپرس توجه داشته باشید، ویژگی و امکانات امنیتی هاست است. شرکت هاستینگ باید اقدامات امنیتی محکمی مثل گواهینامه SSL، محافظت در برابر حملات DDoS، اسکن بدافزار، فایروال و پشتیبان‌گیری منظم ارائه دهد. بررسی‌ها نشان‌دهنده این است که در سرویس‌های میزبانی لیموهاست تمام این موارد امنیتی در سطح بالایی اجرا می‌شوند.

قیمت

مقایسه هزینه‌ها با توجه به ویژگی‌ها و خدمات ارائه شده ضروری است. هاستینگی را انتخاب کنید که در مقایسه با رقبا قیمت منصفانه‌‌تری را ارائه دهد.

پشتیبانی

داشتن دسترسی به پشتیبانی فنی قابل اعتماد و سریع حیاتی است. خدمات پشتیبانی 24/7 حداقل کاری است که شرکت‌های هاستینگ باید برای مشتریان‌شان فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *