Buy cheap website traffic
افزایش سرعت ایندکس سایت در گوگل چگونه است؟

افزایش سرعت ایندکس سایت در گوگل چگونه است؟

قبل از اینکه به افزایش سرعت ایندکس سایت در گوگل بپردازیم بهتر است اول بدانیم گوگل چگونه صفحات را ایندکس می کند.

ایندیکس کردن

گوگل برای اینکار از ربات های خزنده خود بهره میبرد ، در واقع ربات های گوگل که به نام های searchbot یا spider نیز شناخته می شوند ، وظیفه پیدا کردن سایت ها و صفحات را به عهده دارند، سپس گوگل اطلاعات به دست آمده را پردازش می کند و سپس ایندکس می کند ، این روند بسته به وب سایت مورد نظر متفاوت است.

ترتیب ایندکس سایت

خزنده گوگل مخصوص موبایل و دسکتاپ

گوگل از وقتی نفوذ تلفن های هوشمند بیشتر شده به این نتیجه رسید که برای تلفن های هوشمند ربات خزنده مخصوص داشته باشد، در واقع هم ربات مخصوص دسکتاپ دارد هم موبایل و به خاطر داشته باشید اگر وب سایت شما مخصوص تلفن همراه طراحی نشده باشد. همیشه یادتاب باشد . سرعتسایت را بررسی کنید .

گوگل از رباط مخصوص دسکتاپ Googlebot Desktop برای کراول وب سایت استفاده می کند، پس اگر هنوز به فکر نسخه مخصوص موبایل نبودید همین حالا به آن رسیدگی کنید. به هر حال وب سایت ها توسط Googlebot Mobile و Googlebot Desktop خزیده می شوند و بهتر است هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه موبایل سایت خود را بهبود و نگه داری کنید.

چگونه بفهمیم گوگل چه زمانی و با چه خزنده ای آخرین بار وب سایتمان را بازدید کرده است؟

برای اینکه بدانیم گوگل آخرین بار و توسط چه رباتی وب سایت را خزیده باید به کنسول سرچ وب سایت در گوگل مراجعه کنیم طبق تصویر زیر:

Crawl stats

همانطور که مشاهده می کنید گوگل انواع ربات ها را برای ایندکس سایت فرستاده و می توانید با کلیک بر روی هر کدام از ربات ها به اطلاعات آخرین تاریخ بازدید و اطلاعات دیگر پی ببرید.

برای دیده این صفحه از لیست سمت چپ گزینه Settings و سپس در صفحه باز شده بر روی Crawl stats کلیک کنید. حتی در این صفحه با کلیک بر روی گزینه Host Status از صحت عملکرد هاست خود نیز می توانید اطمینان حاصل کنید.

چه عواملی بر افزایش سرعت ایندکس سایت تاثیر گذار است؟

همانطور که در بالا خواندید که ربات های گوگل چطور کار می کنند، باید پذیرایی از آنها را فراموش نکنید. اما در زیر به تعدادی از مهمترین عواملی که می تواند باعث بهبود سئو سایت و افزایش سرعت ایندکس سایت شما شود را آورده ایم.

افزایش سرعت ایندکس   2222

سرعت سایت را افزایش دهید

اولین عامل کارکرد درست ایندکس صفحات و افزایش سرعت ایندکس سایت در گوگل ، سرعت وب سایت است.

اهمیت این موضوع به تازگی بسیار بیشتر شده و حتی گوگل قصد دارد بروزرسانی جدید این عامل رتبه بندی را منتشر و قطعا بسیرای از وب سایت ها اگر آمادگی لازم را نداشته باشند ، تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

ربات های گوگل قطعا با برنامه ریزی و الگوریتم کار می کنند پس زمان و توان مشخصی پس از ورود به وب سایت شما دارند.

سرعت پایین می تواند این شانس که زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذارند را از دست بدهید.

آخرین مطالب در صفحه اول برای افزایش سرعت ایندکس سایت در گوگل

یکی دیگر راه های افزایش سرعت ایندکس سایت در گوگل قرار دادن آخرین مطالب و تازه در صفحه اول است ، جریان از این قرار است که گوگل توجه ویژه ای به صفحه اول هر سایتی دارد پس حتما روزانه به آن سر میزند و اگر قسمتی برای آخرین مطالب سایت داشته باشید قطعا سریع تر ایندکی خوهند شد. این مسئله ای است که بسیاری از از افراد به آن توجه ای نمی کنند.

لینک داخلی صفحات را بروز کنید

از مزایای لینک سازی داخلی و یا همان Internal link زیاد صحبت شده است ، اما یکی از مزایای اصلی لینک داخلی، تاثیر در سرعت ایندکس صفحات جدید سایت می باشد. به این صورت که در مطالب پر بازدید و قبلی خود حتما تا جای امکان لینک مطالب جدید را قرار دهید.

از URL inspection استفاده کنید

در نسخه قبلی کنسول سرچ که با نام وب مستر تولز شناخته می شد، گزینه ای بود با نام Fetch که البته حالا در کنسول جدید با نام URL inspection کار می کند ، پس از درج مطلب جدید ، لینک آن را در کادر URL inspection قرار داده و دکمه Enter را بزنید ، با این کار ضمن آگاهی از خطاهای احتمالی وب سایت ، با زدن دکمه Request indexing سرعت ایندکس صفحه را بالا ببرید.

URL inspection

راه کار برای افزایش سرعت index سایت

برای سایت های خبری و بسیاری از سایت ها که در زمینه های پر رقابت کار می کنند سرعت Index مطالب اهمیت ویژه تری پیدا می کند که با رعایت مواردی که در ادامه به توضیح در رابطه با آن ها پرداخته ایم می توان سرعت index شدن سایت را بسیار بهبود بخشید. 

1. زمان بندی برای انتشار محتوا

محتوای سایت در هر کاری که در سایت خود انجام می دهید تأثیر می گذارد. برای افزایش سرعت Index سایت و اینکه به خزنده های گوگل (Crawler) بفهمانید در چه زمانی به سراغ سایت شما بیایند، باید زمان‌بندی برای انتشار محتوای سایت داشته باشید. در یک زمان مشخص در هر روز مطالب خود را منتشر کنید.

حتی اگر روزی 1 مقاله می نویسید باز هم زمان بندی داشته باشید. مثلا ساعت 12 ظهر هر روز یا 12 ظهر شنبه ی هر هفته. این کار باعث می شود خزنده های گوگل (Crawler) بدانند که چه زمانی به سراغ سایت بیایند و آن ها به این زمان بندی عادت خواهند کرد. در نتیجه زودتر از قبل سایت را چک می کنند. 

2. داشتن فایل Robot.txt

داشتن فایل Robot.txt بی تأثیر در سرعت Index شدن سایت نیست و فایلی ضروری است. سایت های نو پا و یا خیلی از سایت ها ممکن است صفحاتی داشته باشند که قصد Index شدنش را نداشته باشند.

مانند صفحه ورود برای کاربران به حساب شخصی شان. صفحات این چنینی با استفاده از لینک ها قابل دسترس می شوند و نیازی نسیت که در صفحه های موتورهای جستجو به نمایش در بیایند. شما با کمک فایل Robot.txt با خزنده های گوگل (Crawler) ارتباط برقرار می کنید و راه ارتباط برقرار کردن و یا صحبت کردن با خزنده ها فایل Robot.txt است.  

3. کنسول جستجوی گوگل (webmaster tools)

با ابزار وب مستر تولز می توانید با چشم های گوگل سایت خود را ببینید! سرعت سایت، صفحات در دسترس، موقعیت صفحاتتان در گوگل، خطاها و اخطارهای احتمالی و … همگی در کنسول جستجو گوگل (webmaster tools) قابل درک هستند. با این ابزار می توان سایت را بررسی کرد و به افزایش سرعت Index سایت بسیار کمک کرد.  

4. داشتن نقشه سایت

نقشه سایت به خزنده های گوگل (Crawler) مسیر می دهد. با وجود نقشه سایت می توان تمامی صفحات سایت را به صورت یک فایل xml در اختیار خزنده های گوگل (Crawler) قرار داد تا بدون معطلی و بدون این که صفحه ای را جا بگذارند، زودتر صفحات سایت را بررسی کنند. این کار باعث می شود که خزنده های گوگل با داشتن نقشه کاملی از صفحات، سایت را Index کنند و عملیات Index با سرعت بیشتری انجام شود.مطالب مرتبط: آشنایی با خطاهای گوگل وبمستر تولز و راهنمای رفع آنها

5. انجام عملیات Fetch as Google 

با استفاده از Fetch as Google می توان سایت را ثبت کرد و به روز رسانی ها را به خزنده های گوگل (Crawler) اطلاع داد.

یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارهایی که برای Index سایت ها استفاده می شود Fetch as Google است.برای Index کردن سایت در Fetch as Google باید با استفاده از آدرس زیر به ترتیب این مراحل را دنبال کرد :- ابتدا باید به اکانت وب مستر تولز وارد شد.- در میان گزینه های سمت چپ صفحه وارد بخش Health شوید.-

 با انتخاب گزینه Fetch as Google در قسمت مربوط به وارد کردن URL که در وسط صفحه می بینید، می توان آدرس سایتی که قصد ثبت کردنش را دارید ، وارد کنید. – پس از زدن دکمه Fetch به گوگل پیغام می فرستید که به روز رسانی انجام شده و یا سایت جدیدی را وارد کرده اید.- با بارگذاری مجدد صفحه و ظاهر شدن پیغام Successful در پایان روی دکمه submit to index کلیک کنید. 

6. ثبت آدرس صفحه در موتورهای جستجو

با ثبت لینک آدرس صفحه در موتورهای جستجو، می توان به راحتی باعث افزایش سرعت index سایت شد. ثبت سایت در سرویس های محلی نیز بسیار تأثیر گذار خواهد بود و این تنظیمات به ‌صورت دستی انجام می شوند. علاوه بر افزایش سرعت Index سایت، این کار برای جلوگیری از اسپم شدن نیز بسیار تأثیر گذار است.

ثبت آدرس سایت در موتورهای جستجو باعث می شود که بر اساس موقعیت نزدیک بودن به کاربران، سایت نزدیک تر به آنها پیشنهاد داده شود، در چنین شرایطی حتی اگر سئوی سایت های دیگری از سایت شما بهتر باشد،

باز هم به عنوان سایت نزدیک تر پیشنهاد داده می شوید. به طور مثال شخصی که در جزیره کیش کلمه ی کلیدی (بهترین رستوران) را جستجو می کند، رستوران های شهر کیش را خواهد دید و شخصی که در تهران این کلمه را جستجو می کند رستوران های تهران را خواهد دید. 

7. بهره گیری از شبکه های اجتماعی 

استفاده و ساختن شبکه های اجتماعی به ویژه گوگل پلاس تأثیر خوبی در افزایش سرعت Index هر سایتی می گذارد. حداقل ساخت 2 اکانت در شبکه اجتماعی و به روز رسانی آنها را در برنامه های خود قرار دهید. شبکه های اجتماعی به طور کلی تأثیر مثبتی روی سایت ها می گذارند.

حتی در سئو کردن سایت نیز ساختن اکانت در شبکه های اجتماعی بسیار توصیه می شود. شبکه های اجتماعی به دلیل داشتن کاربران فعال و محبوب شدن سایت هایشان از نظر گوگل اهمیت زیادی دارند و به همین دلیل می توان از محبوبیت آن ها برای بهتر Index شدن صفحات و بهبود رتبه سایت استفاده کرد. 

8. اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی

قرار دادن امکان اشتراک گذاری مطالب در صفحات اجتماعی در زیر صفحات می تواند این شانس را بیاورد که مطالب توسط کاربران به اشترک گذاشته شوند. اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی، میزان ورودی خزنده های گوگل (Crawler) را به سایت افزایش می دهد و ورود خزنده ها به سایت به معنی زودتر Index شدن صفحات سایت است. 

افزایش سرعت index سایت

9. تأثیر ویدئوهای یوتیوب در Index شدن

گوگل به یوتیوب اهمیت ویژه ای می دهد. یوتیوب را می توان به عنوان سایت و ابزاری بسیار قوی برای ایجاد محبوبیت و افزایش ورودی برای سایت دانست. به همین دلیل می توان از این اهمیت استفاده کرد و در سایت خود از ویدئوهای مرتبط با محتوای سایت استفاده کرد.

به طور مثال اگر سایت در مورد روانشناسی است می توان از ویدئوهای مرتبط با مبحث روانشناسی در سایت استفاده کرد. حتما به مرتبط بودن محتوا با فیلم توجه کنید. نمی توان مطالبی در مورد سایت آشپزی نوشت و فیلمی در مورد آموزش فتوشاپ قرار داد. گوگل توانایی درک موضوع ویدئو را هم به خوبی دارد پس خطر پنالتی شدن را در نظر داشته باشید. 

10. استفاده از RSS

RSS مخفف “Really Simple Syndication” می باشد که علاوه بر اینکه برای موتورهای جستجو و افزایش سرعت Index سایت مفید است، کاربران نیز می توانند از این قابلیت استفاده کنند و از به روز رسانی سایت های مورد علاقه شان اطلاع یابند.

RSS ها در هر لحظه که سایت به روز رسانی شود می تواند به گوگل کمک کند که زودتر به سایت مورد نظر سر بزند و در نتیجه به افزایش سرعت Index سایت بسیار کمک خواهد کرد. RSS باعث می شود به جای منتظر موتورهای جستجو ماندن، خود سایت به گوگل علامت دهد که سایت به روز رسانی شده و Crawler ها را به سایت دعوت کند. 

11. ایجاد لینک سازی داخلی

از صفحات مرتبط به هم لینک داخلی بسازید. این کار هم برای بازدید دیگر مطالبتان مفید است، هم به افزایش سرعت Index سایت بسیار کمک می کند.

تار عنکبوتی بودن اینترنت این ویژگی را دارد که می توانید خزنده های گوگل را به دیگر صفحات سایت خود دعوت کنید و نگذارید از سایت شما زود خارج شوند. در بین مطالب خود با انکرتکست ها و یا لینک گذاشتن از مطالب دیگر می توان لینک سازی داخلی انجام داد. 

افزایش سرعت Index سایت

12. استفاده از بک لینک ها

استفاده از بک لینک ها و قرار دادن سایت در بلاگ ها به افزایش سرعت Index صفحات سایت بسیار کمک می کند. خزنده های گوگل در همه سایت ها در حال بررسی هستند تا اطلاعات سایت ها را در پایگاه داده های گوگل ذخیره کنند.

با عملیات لینک بیلدینگ از چندین سایت مختلف، خزنده ها را به سایت خود هدایت می کنید. اما برای این کار باید نکاتی را در نظر بگیرید:از بلاگ هایی بک لینک بگیرید که رتبه خوبی دارند و اینکه زبان سایت شان مطابق زبان سایت شما است.

اگر به طور مثال سایت خود را درفقط در بلاگ های ژاپنی قرار دهید اسپم خواهید شد. استفاده از بک لینک های دیگر زبان ها در صورتی تاثیرگذار است که تعدادش کمتر از بک لینک های زبان خودتان باشد. لینک بیلدینگ یا بک لینک عملیاتی است که به خوبی روی سئو سایت هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *