Buy cheap website traffic
بررسی طول کلمه کلیدی در افزونه سئو YOAST SEO

بررسی طول کلمه کلیدی در افزونه سئو YOAST SEO

حتما می دانید بررسی طول کلمه کلیدی  یا کلمه کلیدی سئو یکی از مهم ترین ارکان در سئوی محتوا هستند. استفاده صحیح از کلمه کلیدی در محتوای سایت می تواند به صورت جدی سئوی مقاله را مورد هدف قرار دهد و باعث رنک بهتر محتوا شود. از این رو چند مقاله را به بررسی روش استفاده صحیح از کلمه کلیدی در بخش های مختلف سایت به خصوص محتوا اختصاص دادیم. در مقالات گذشته به طور ویژه اهمیت کلمات کلیدی در پیوند یکتا، عنوان سئو، پاراگراف اول و مقدمه و هیدینگ ها را بررسی کردیم. اما داستان این مقاله کمی فرق دارد.
در این مقاله تصمیم دارم خود کلمه کلیدی را کالبد شکافی کنم!

کارتونی برای طول کلمه کلیدی

در واقع می خواهم به شما بگویم:

کلمه کلیدی سئو

  • برای انتخاب یک کلمه کلیدی چه کار باید بکنید؟
  • هم چنین کلمه کلیدی انتخابی شما باید دارای چه فاکتور هایی باشد؟
  • اگر اول راه هستید و تازه وارد دنیای تجارت آنلاین شده اید، چه عبارات کلیدی برای شما مناسب تر است؟
  • و در آخر چطور کلیدواژه بهتری برای سایت تان داشته باشید یا همان قبلی را بهتر کنید؟

اهمیت کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO

بررسی طول کلمه کلیدی

یکی دیگر از چک لیست های افزونه سئو Yoast SEO به کلمه کلیدی و طول آن تعلق دارد. این افزونه بررسی می کند که در حال حاضر برای محتوای خود عبارت کلیدی در نظر گرفته اید یا نه؟ هم چنین طول عبارت کلیدی شما را بررسی میکند.

نکته: به یاد داشته باشید اگر در بخش کلیدواژه کانونی افزونه هیچ کلمه کلیدی ننویسید، افزونه کلا نمیتواند سئو مقاله یا محتوای صفحه را آنالیز کند!

منظور از طول کلمه کلیدی چیست؟

در تصویر زیر نتایج گوگل برای کلمه کلیدی “منچستر یونایتد” را می بینید. برای هر کلمه کلیدی ما دو نوع کلمه کلیدی دیگر داریم. کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی مرتبط معنایی.

اگر به کلمه کلیدی “منچستر یونایتد” کلمه “تیم” را اضافه کنید، طولانی خواهد شد. اگر به این دو کلمه، کلمه “پیراهن” و “خرید” را اضافه کنید یک کلمه کلیدی طولانی یا چند سیلابی خواهید داشت:

  • منچستر یونایتد
  • تیم منچستر یونایتد
  • پیراهن تیم منچستر یونایتد
  • خرید پیراهن تیم منچستر یونایتد

کلمه کلیدی محتوا همیشه دارای کلماتی مرتبط از لحاظ موضوعی است. اگر به محتوای کلمه کلیدی “منچستر یونایتد” کلمات “محبوبترین تیم دنیا“، “دردانه های بازبی” و “سر الکس فرگوسن” را اضافه کنیم محتوایی داریم که مشخص می کند این مقاله تماما درمورد منچستر یونایتد است. هر چه از کلمات کلیدی مرتبط معنایی با ظرافت بیشتری در مقاله یا محتوای خود استفاده کنید، خواندن آن برای کاربر لذتبخش تر و درک آن برای گوگل ساده تر خواهد بود. که نتیجه آن کسب رنک بهتر توسط محتوا و رتبه بالاتر در نتایج گوگل است.

  • محبوب ترین تیم دنیا
  • تاریخچه جام حذفی
  • سر الکس فرگوسن
  • دردانه های بازبی

بهترین طول کلمه کلیدی کانونی چطور در سئو تاثیرگذار است؟

هرچه عبارت کلیدی طولانی تر باشد رقابت در آن کمتر است. از این رو راحت تر و سریع تر رتبه بهتری در نتایج گوگل را تصرف می کند. منظور از یک عبارت کلیدی طولانی نوشتن یک جمله کامل به عنوان کلیدواژه نیست. بلکه یک کلیدواژه کانونی با طول مناسب، کلیدواژه ای با حداکثر 4 کلمه مرتبط است.

همانطور که در پست های قبلی گفتیم از نظر افزونه سئو Yoast SEO برای حفظ چگالی کلمه کلیدی در رنج نرمال 2.5 تا 3 درصد و بهبود سئو محتوا، نیاز دارید در طول محتوا، عنوان و سر فصل ها بار ها و بارها از کلمه کلیدی استفاده کنید. آن هم به طوری که به خوانایی و قابلیت درک متن تان لطمه ای وارد نشود.
به همین دلیل هرچه کلیدواژه شما طولانی تر باشد، نوشتن متن برای شما سخت تر می شود.

چه کاریه که از کلمه کلیدی طولانی استفاده کنیم؟ همان کلمات کوتاه چه اشکالی دارند؟

سئو کلمات کلیدی

البته شاید با خودتان بگویید کلمات کلیدی کوتاه هم ساده ترند، هم راحت تر در متن می توان آن ها را گنجاند. پس چه نیازی است کار خودمان را سخت کنیم و از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم؟

حرف شما کاملا متین و بجاست. اما باید بدانید این کلیدواژه های کوتاه شاید راحت تر در متن شما جای بگیرند، اما رقابت در آن ها شدیدتر است و وارد میدان نبرد این کلمات شدن، کار بسیار سخت و زمان بری است.

کلماتی مثل “اجاره ماشین” یا “تور ترکیه” کلمات به شدت سختی برای کسب رتبه هستند. زیرا برند های قدرتمندی در بازار رقابتی آن ها فعال هستند. با اضافه کردن چند کلمه به این عبارت کلیدی مدنظر تان می توانید دایره بازار رقابت را کوچک تر کنید و شانس بیشتری برای کسب رتبه بهتر در گوگل به دست آورید.

سئو کلمات کلیدی

مثال کلمات کلیدی طولانی “اجاره ماشین”

  • اجاره ماشین با راننده
  • اجاره ماشین لوکس در تهران
  • اجاره ماشین عروس ارزان
  • اجاره ماشین بدون ضمانت

نمونه کلمات کلیدی طولانی “تور ترکیه”

  • تور ارزان ترکیه
  • تور زمینی ترکیه
  • خرید تور زمینی ترکیه
  • تور لحظه آخری ترکیه
  • تور بی بازگشت ترکیه برای فرار از کشور  😀 
کلمه کلیدی سایت

چطور کلمه کلیدی بهتری انتخاب کنیم؟

همیشه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای نوشتن هر مقاله یا ساختن استراتژی محتوا کار دشواریست. نه تنها یک مقاله بلکه برای ساختن استراتژی انتخاب کلمات کلیدی بهتر نیاز به تحقیق درباره مشتریان و کلیدواژه ها دارید. پیشنهاد می کنم برای کلمات کلیدی سایت تان یک استراتژی داشته باشید وسئو کلمات کلیدی در آن زمینه ای که می خواهید در آن رتبه بگیرید و اینکه چطور می خواهید به این رتبه برسید را مشخص کنید. پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب و عبارات و مفاهیم و اصطلاحات مربوط به آن، همه و همه بستگی به این مسئله دارند که بدانید مشتریان شما برای دسترسی به محصولات یا خدمات شما چه کلماتی را در گوگل، جستجو می کنند. پس عملا شما به یک تحقیق کلمه کلیدی جامع نیاز دارید و همینطور آنالیز رقیب هم در انتخاب کلمه کلیدی خوب به شما کمک می کند.

نرم افزار دیگری که برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت وجود دارد Keyword Planner شرکت گوگل می باشد که به جای Google Keyword Tool توسط گوگل پیاده سازی شده است. برای استفاده از این ابزار می بایست ابتدا در گوگل عضو شوید. با ورود به این ابزار و جستجوی عبارت مورد نظر شغلی خود نیز می توانید کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی خود را بیابید. در حقیقت Google Trends به شما مهترین کلمات و Google Keyword Planner به شما کلیه کلمات کلیدی مرتبط به سایت را نمایش می دهد.

در صورتی که در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی خود هستید تا در وب سایت خود از آنها استفاده نمایید می توانید به سایت Google Trends گوگل مراجعه نمایید. این سایت مهمترین کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی شما را در اختیار شما قرار می دهد. کافی است به سایت مورد نظر مراجعه نمود و کلمه اصلی زمینه شغلی مورد نظر خود در باکس بالای صفحه جستجو نمایید. به عنوان مثال زمینه شغلی اصلی طراحی سایت cpardaz “طراحی سایت” می باشد، کلمه مورد نظر را در باکس جستجو نمایید.

پس از انجام این کار شما به صفحه دیگری ارجاع داده می شوید در این صفحه آمار مربوط به جستجوی کلمه ای که شما وارد نموده اید به شما نمایش داده می شود. به بخش پایین صفحه یعنی Related searches مراجعه نمایید تا اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی مربوط به کلمه کلیدی جستجو شده خود را بیابید. در این بخش دو تب وجو دارد، Top و Rising که تب Top به شما مهمترین کلمات کلیدی مرتبط و تب Rising کلمات کلیدی مرتبط به جستجوی شما را که دارای رشد بسیار در جستجو کاربران می باشد نمایش می دهد.

این کلمات کلیدی مهترین کلمات کلیدی زمینه شغلی شما هستند که مهترین های آن ها کلماتی هستند که هم در Top و هم در Rising وجود دارند. می توانید از این کلمات برای ساخت مقالات جدید خود استفاده نمایید و آن ها را در سایت خود استفاد نمایید. البته به شما توصیه می نمایم قبل از ایجاد مقاله حتما با متخصص سئو مشاوره نمایید.

همچنین در Goolge Trends می توانید چندین کلمه و عبارت را با یکدیگر مقایسه نمایید و آمار جستجوی آنها را مشاهده نمایید که این کار را می توانید از طریق اضافه نمودن کلمه کلیدی (Add term) جدید در بخش Compare این نرم افزار انجام دهید.

Google Insights قبلا ابزار دیگری از گوگل بود که می توانستید کلمه کلیدی خود را بررسی نمایید که این نرم افزار جای خود را به Google Trends داد و با آن ادغام شد. با یافتن مهمترین کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی خود می توانید عناوین درست و پر بازدیدی برای مطالب خود بیابید و مقالات مرتبط برای کلمات کلیدی خود ایجاد نمایید.

Google Trends

برای استفاده از Google Keyword Planner با توجه به وجود تحریم ها می بایست از آی پی خارج از ایران استفاده نمایید.

پس از ورود به Keyword Planner بر روی Search for new keywords using a phrase, website or category کلیک نموده و سپس در باکس مورد نظر عبارت کلیدی خود را وارد نمایید و سپس بر روی کلید Get Ideas کلیک نمایید. سپس نتیجه به صورت دو تب Ad group ideas و Keyword ideas نمایش داده می شود که برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط می بایست بر روی تب Keyword ideas کلیک نمایید. در این گزارش تعداد جستجوهای انجام گرفته شده هر عبارت نمایش داده می شود و همچنین سایر اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی نمایش داده می شود.

نتیجه گیری

نتیجه گیری از طول کلمه کلیدی برای بهترین کلمات کلیدی سایت

انتخاب کلمه کلیدی بستگی به خودتان دارد. می تواند یک کلمه یک سیلابی باشد، یا یک عبارت چند سیلابی! اما اگر نظر من را بخواهید می گویم بهتر است در بازاری که تازه به آن وارد شده اید سمت کلیدواژه های یک یا دو سیلابی نروید و دست از تلاش برای کسب رتبه در این کلمات بردارید، چون رقابت برای آن ها سخت است. پس ابتدا سراغ کلیدواژه های طولانی یا دم دراز بروید. وقتی در چندین کلمه کلیدی طولانی به رتبه اول رسیدید، زمان آن فرا می رسد که کلمات کلیدی سخت تری را نشانه بگیرید.

امیدوارم این پست کاملا اهمیت طول کلمه کلیدی را براتون روشن کرده باشه. اگر نظری یا سوالی دارید، خوشحال میشم همین حالا برام بنویسید تا پاسخ بدم.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *