Buy cheap website traffic
تست وب سایت

تست وب سایت

در این مقاله، در مورد فرآیندهای اصلی درگیر در تست وب سایت بحث خواهد شد، مشاغل باید بعد از راه اندازی وب سایت، به طور مداوم و در مسیر رشد خود، هنگام تغییر تقاضای مصرف کننده یا تغییر روند دیجیتال، سایت خود را با تغییرات جدید همگام و همسو کنند.

pingdom

تصویر(1)

عملکرد تست وب سایت

آزمایش عملکرد شامل آزمایش برنامه وب برای تعیین چگونگی ثبات، سرعت و پاسخگوی در شرایط مختلف است. این تست به شما اجازه می دهد تا تعیین کنید که وب سایت شما چقدر می تواند حجم درخواست های خود را هندل کند. همچنین عملکرد benchmark را ارزیابی و بر اساس این نتایج برای بهبود عملکرد سایت به شما کمک خواهد کرد.

جنبه های اصلی تست عملکرد شامل آزمایش بارگذاری وب سایت، تست استرس، سرعت اتصال و بهینه سازی عملکرد وب است.

تست بارگذاری وبسایت

آزمایش بارگذاری سایت جهت بررسی سایت در زمان هایی است که چندین کاربر به صورت همزمان به صفحاتی مشابه در سایت دسترسی پیدا می کنند. نتایج به دست آمده از این آزمایش نشان می دهد که آیا سیستم شما می تواند در زمان اوج بار همچنان به سرویسی دهی ادامه دهد یا خیر. وب سایت شما باید بتواند درخواستهای همزمان کاربر، اتصالات همزمان، بارگیری صفحات سنگین و ورودی داده زیاد را مدیریت کند.

هدف اصلی این آزمایش تعیین حداکثر میزان توانایی یک سیستم نرم افزاری قبل از شروع سرویس دهی است. در عمل، بسته به نوع وب سایتی که آزمایش می کنید، آزمایش load به روش های مختلفی انجام می شود. به طور خلاصه، یک آزمایش load شامل مراحل زیر است:

  • یک محیط آزمون اختصاصی و سناریوهای آزمون را تعیین کنید.
  • ترسیم معاملات یک برنامه و ترسیم سفر کاربر (user journey).
  • سناریوی آزمون را اجرا کنید.
  • نتایج را با توجه به معیارهای مختلف کنترل و اندازه گیری کنید.
  • برای تنظیم دقیق سیستم از نتایج استفاده کنید.

تست استرس وب

تست استرس وب شامل ارسال درخواست های همزمان و بیش از حد مجاز به وب سایت است تا مشخص شود حداکثر چند درخواست و کاربر را به صورت همزمان می تواند هندل کند. تفاوت بین آزمایش load و تست استرس این است که در تست استرس حجم عظیمی از درخواست ها به سایت ارسال می شود تا نقطه شکست آن مشخص گردد. با انجام این تست overload شدن سایت را شبیه سازی کرده و کارائی سیستم را ارزیابی نمایید.

همچنین در این نوع آزمون، استرس معمولاً بر روی فیلدهای input و صفحات sign-in انجام می شود تا گلوگاه های موجود در سیستم را شناسایی کرده و مناطق احتمالی خرابی را مشخص کند. فرایند آزمایش استرس معمول شامل چند مرحله ساده است:

  • با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های سیستم و تشریح اهداف آزمون، تست استرس را برنامه ریزی کنید.
  • داده های سناریوی آزمون را ایجاد کنید و اسکریپت های آزمایشی ایجاد نمایید.
  • آزمون را اجرا کنید.
  • نتایج آزمایش استرس را تجزیه و تحلیل کنید و هرگونه گلوگاه در سیستم را شناسایی نمایید.
  • تنظیم و بهینه سازی سیستم برای بهبود عملکرد سایت.
تست موثر وبسایت

تصویر(2)

سرعت اتصال

مهم است که عملکرد وب سایت یا نرم افزار را بر روی سرعتهای مختلف مانند ADSL و اینترنت همراه موبایل نیز آزمایش کنید.

بهینه سازی عملکرد وب

40٪ از کاربران اگر بعد از گذشت 3 ثانیه سایت لود نشود، آن را ترک می کنند. سرعت بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی SEO است و وب سایت هایی که سریعتر بارگیری می شوند به احتمال زیاد به رتبه های بالاتر SERP دست پیدا می کنند.

اطمینان از تکنیک های بهینه سازی سرعت مانند فشرده سازی gzip و مرورگر و کش سمت سرور برای بهینه سازی زمان بارگذاری صفحات سایت بسیار مهم است. علاوه بر این، در اینجا چند کار دیگر وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی عملکرد وب سایت خود برای سئو و دستیابی به نرخ تبدیل بیشتر انجام دهید:

یک ارائه دهنده میزبانی قابل اعتماد انتخاب کنید.

برای اطمینان از اینکه افزونه ها بر عملکرد سایت تأثیری ندارند، افزونه ها را کنترل کرده و آزمایشات سرعت صفحه را انجام دهید.

تصاویر را بهینه کرده و از انواع مختلف کش ها استفاده کنید.

برای کاهش مصرف پهنای باند و منابع مورد نیاز برای بارگذاری یک وب سایت، پرونده ها را کوچک و ترکیب کنید.

قابلیت استفاده

تست قابلیت استفاده توسط آزمایش کنندگان یا گروه های متمرکز کوچک بر اساس مخاطبان هدف وب سایت انجام می شود. این فرایند شامل آزمایش نحوه تعامل کاربر با سیستم و شناسایی نقاط ضعف و اصلاح آن است. برخی از جنبه های اصلی تست قابلیت استفاده :

پیمایش

آزمایش قابلیت استفاده شامل تجزیه و تحلیل نحوه تعامل کاربر با صفحات وب است. این به معنای اطمینان از ساده بودن پیمایش و عملکرد کلیه دکمه ها، بخش ها و پیوندها است. در طی مراحل آزمایش پیمایش، کاربر با انجام یک کار خاص به رابط کاربری شما دسترسی پیدا می کند. تمامی مراحل، از جمله موقعیت کلیک و زمان، ضبط می شود.

محتوا

اطمینان حاصل کنید که درک تمامی محتوای موجود در سایت به آسانی انجام می شود. این قسمت از آزمایش شامل اطمینان از بهینه سازی، معنی دار بودن محتوا و پیروی از بهترین روشهای سئو است. اساساً، این بدان معناست که تمام عملکردهای anchor text، اندازه تصاویر، alt تصاویر و استفاده از رنگهای مناسب که برای کاربران سایت آزار دهنده نباشد.

محتوا باید از هجی و دستور زبان صحیح برخوردار باشد. خوانایی و بهینه بودن متن بسیار مهم است.

تست رابط

این قسمت از فرآیند تست وب شامل آزمایش ارتباط بین نرم افزار، سخت افزار، شبکه و پایگاه داده است. این آزمایشات زمان پاسخ و قطعی سیستم را در نظر می گیرند.

برخی از موارد برای بررسی هنگام آزمایش رابط:

  • تأیید کنید که ارتباطات سیستم به درستی کار می کنند
  • آزمایشی که از عملکردهای سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی می کند
  • بررسی کنید که آیا اسناد مرتبط در همه پلتفرم ها پشتیبانی می شوند یا خیر
  • تست کنید آیا وب سایت می تواند با قطع شبکه بین سایت و سرور کنار بیاید.

عملکرد

آزمایش عملکرد شامل بررسی عملکرد هر ویژگی با توجه به توصیفی است که در مورد آن داده شده است. این بدان معنی است که همه پیوندها، فرم ها و عملکرد اتصالات پایگاه داده را آنطور که باید آزمایش کنید.

تست لینک

در مرحله بعد، بررسی کنید که تمام پیوندهای وب سایت شما به درستی کار می کنند. این یعنی:

  • بررسی پیوندهای خروجی از صفحات به دامنه مورد آزمایش.
  • آزمایش پیوندهای داخلی بین صفحات تحت همان دامنه.
  • بررسی عملکرد پیوندهای لنگر.
  • آزمایش اینکه آیا پیوندهای Mailto به آدرس موردنظر منتقل می شوند به درستی کار می کنند.
  • آزمایش لینک های خراب که به هیچ کجا نمی رسند و برطرف کردن یا رفع آنها.
  • یافتن صفحاتی که در دامنه نمایش داده نمی شوند و راهی برای هدایت کاربر به سمت خود ندارند.

تست فرم

یکی دیگر از اجزای جدایی ناپذیر تست در وب سایت، تست فرم است. به احتمال زیاد وب سایت شما دارای فرم های مختلفی است که کاربران با آنها ارتباط برقرار می کنند. در تست فرم ها موارد خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • اعتبار سنجی فیلدها بسیار مهم است. باید اطلاعات دقیق در مورد آنچه که در هر فیلد باید قرار داده شود، در اختیار کاربران قرار دهد.
  • هنگام باز کردن فرم جدید، مقادیر پیش فرض را بررسی کنید تا صحیح باشند.
  • بررسی اینکه آیا کاربر می تواند داده ها را در هر قسمت وارد کند و آنها را با موفقیت ارسال کند.
  • آیا با وارد کردن اطلاعات نادرست، پیام های خطا ظاهر می شوند؟
  • بررسی کنید که فرم کاملاً در دسترس و کاربرپسند باشد.

تست کوکی

کوکی ها به پرونده های کوچک ذخیره شده در دستگاه کاربر اشاره می کنند که جلسات فعال را در مرورگر ذخیره کرده تا در مواردی مثل اطلاعات ورود، شخصی سازی ها و … بتوانید از آنها استفاده کنید. آزمایش کوکی شامل بررسی اینکه کوکی ها داده ها و اطلاعات کاربر را هنگام ورود به سیستم ذخیره می کنند، مدت زمان ذخیره سازی آنها و زمان حذف آنها چقدر است. آزمایش کوکی شامل موارد زیر است:

  • آزمایش اینکه کوکی ها بعد از پاک شدن حافظه کش پاک می شوند یا منقضی می شوند.
  • حذف جلسات کوکی و آزمایش اینکه آیا جزئیات ورود به سیستم ذخیره می شود یا هنگام شروع جلسه بعدی دوباره درخواست می شود.
  • اطمینان از عدم استفاده بیش از حد از کوکی ها در سایت برای کاهش مزاحمت برای کاربر. اگر مرورگر بیش از حد معمول کوکی ها را درخواست کند، ممکن است تجربه کاربری خوبی به کاربر منتقل نکند و منجر به از دست دادن بازدید و فروش وب سایت شود.

تست HTML و CSS

آزمایش HTML و CSS اطمینان حاصل می کند که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را جستجو کرده و اطلاعات لازم برای رتبه بندی مناسب صفحات شما را پیدا کنند. این تست شامل موارد زیر است:

اعتبارسنجی کدها و بررسی خطاهای syntax برای اطمینان از اینکه جزئیات به درستی در دامنه نمایش داده می شوند.

اطمینان از اینکه رنگ های استفاده شده در سایت خوانایی لازم را داشته باشند و متن ها به خوبی نمایش داده شود.

a b testing

بررسی اینکه آیا سایت با استاندارد های W3C ،OASIS ،IETF ،ISO ،ECMA و WS-I مطابقت دارد یا خیر.

تست سازگاری

آزمایش سازگاری شامل اطمینان از سازگاری برنامه وب شما با مرورگرها و دستگاه های مختلف است. امروزه، افراد از طریق سیستم عامل های مختلف، مرورگرها و دستگاه های همراه و دسکتاپ به اینترنت دسترسی دارند. در اینجا برخی از عناصر اصلی تست سازگاری برای بهینه سازی وبسایت آورده شده است.

  • سازگاری با مرورگرها

وب سایت ها باید عملکرد اصلی و تجربه کاربری یکسانی را در مرورگرهای مختلف ارائه دهند. هر مرورگری (فکر کنید: Chrome ، Firefox ، Internet Explorer ، Safari و …) کد را کمی متفاوت تفسیر می کند. این بدان معنی است که آنها به طور بالقوه ممکن است تصویری متفاوت از سایت شما را به کاربران نمایش دهند.

برای اطمینان از اینکه بازدید کنندگان از تجربه یکسان (یا مشابه) در هر یک مرورگر ها برخوردار هستند، ظاهر و عملکرد وب سایت خود را حتماً در مرورگرهای مختلف آزمایش کنید. این کار باید در مراحل اولیه انجام شود. آزمایش سازگاری مرورگر شما را ملزم به بررسی مواردی مانند:

  • جاوا اسکریپت
  • AJAX
  • HTML و CSS
  • اعلان های مرورگر
  • درخواست های احراز هویت
  • همچنین بررسی عملکردهای برنامه تحت وب در نسخه های مختلف مرورگرها بسیار مهم است.
  • سازگاری سیستم عامل

اطمینان از سازگاری بین سیستم عامل ها نیز به همان اندازه مهم است. سیستم عامل های اصلی ویندوز، مک و لینوکس هستند. تست و بررسی کنید که آیا وب سایت شما در هر یک از این سیستم عامل ها تجربه یکسانی به کاربر ارائه می کنند.

  • سازگاری با موبایل

این روزها، بیش از نیمی از کل بازدید وب سایت توسط دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود. علاوه بر این ، 61٪ از مصرف کنندگان اعلام می کنند که احتمال خرید آنها از یک وب سایت مناسب برای موبایل، بیشتر از سایر دستگاه ها می باشد. اینها تنها برخی از دلایلی است که بهینه سازی موبایل را بخشی اساسی از آزمایش سازگاری می داند.

برنامه شما باید عملکرد و تجربه کاربری یکسانی را در هر دو دستگاه Android و iOS ارائه دهد.

تست موثر وبسایت

تصویر(3)

تست امنیت

تست امنیت وب سایت فرایندی است که به شما امکان می دهد نقاط ضعف وب سایت خود را بررسی کنید. این بخش از فرآیند تست وب به شما امکان می دهد با استفاده از معیارهای صحیح امنیت سایبری در برابر هکرها و متجاوزان، از وب سایت خود محافظت کنید.

این تست به شما امکان می دهد اطمینان حاصل کنید که داده ها و منابع محرمانه، به خوبی محافظت می شوند. آزمایش امنیت برای وب سایت های تجارت الکترونیکی بسیار مهم است، زیرا می توانید از ایمن بودن اطلاعات مشتریان خود اطمینان حاصل کنید. برخی مواردی که باید در هنگام آزمایش امنیت در نظر بگیرید:

  • آزمایش محدودیت های دسترسی کاربر برای اطمینان از وجود محدودیت های صحیح برای صفحات مختلف، حساب های کاربری، اطلاعات محدود یا چت های نرم افزاری کنفرانس ویدیویی.
  • واکنش به ورودی نامعتبر
  • تست CAPTCHA
  • لاگ های مربوط به اقدامات انجام شده توسط کاربران
  • ذخیره شدن صحیح لاگ ها را بررسی کنید

آزمایش جمعیت

آزمایش ازدحام جمعیت شامل تأمین منابع جمعیتی برای انجام آزمایشات در وب سایت یا برنامه تحت وب است. آزمایش Crowd، کاربران را قادر می سازد وب سایت ها و برنامه ها را بر روی دستگاه های خود آزمایش کنند. با آزمایش در چندین دستگاه در تنظیمات مختلف، دید خوبی از عملکرد سایت به شما می دهد. به شما امکان می دهد نقص های سایت را کشف کرده و با تجربه ای که کاربران در اختیار شما قرار می دهند، به سرعت آنها را برطرف کنید.

تست موثر وبسایت

تصویر(4)

برخی از ابزار تست وب سایت

. ابزار PageSpeed Insights گوگل

PageSpeed Insights گوگل یک ابزار تست سرعت وب‌سایت است که از 1 تا 100 به سرعت وب‌سایت شما امتیاز می‌دهد. هر چه این امتیاز بالاتر باشد، سایت شما وضعیت بهتری دارد. به طور کلی، کسب امتیاز بالاتر از 85 به معنی عملکرد مطلوب وب‌سایت خواهد بود. PageSpeed هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه موبایلی وب‌سایت شما را آنالیز کرده و توصیه‌های لازم را نیز ارائه می‌کند. 

این ابزار کاربردی هر صفحه را بر مبنای عملکرد آن در موارد زیر ارزیابی می‌کند:• زمان بارگذاری قسمت بالایی صفحه (بخش above-the-fold): فاصله زمانی بین درخواست کاربر برای بارگذاری یک برگه جدید تا لحظه‌ای که محتوای بالای صفحه توسط مرورگر پردازش شده و نمایش داده می‌شود.‌ زمان بارگذاری کل صفحه: فاصله زمانی بین درخواست کاربر برای بارگذاری یک برگه جدید تا لحظه‌ای که کل محتوای صفحه توسط مرورگر پردازش شده و نمایش داده می‌شود.

گزارش موبایلی یک مقوله دیگر با عنوان «تجربه کاربری» را نیز در برمی‌گیرد که در امتیازدهی وب‌سایت لحاظ خواهد شد. به‌عنوان‌مثال در تست نسخه موبایل برای مواردی مانند پیکربندی Viewport (ناحیه قابل مشاهده کاربران از یک صفحه وب)، اندازه اهداف لمسی (دکمه‌ها و لینک‌ها) و همچنین اندازه فونت اهمیت خاصی در نظر گرفته می‌شود. اخیراً کارگروه PageSpeed Insights یک ابزار جدید تست سرعت وب‌سایت را در سایت think with Google راه‌اندازی کرده‌اند که امتحان کردن آن نیز خالی از لطف نیست. 

تست سرعت سایت

2. GTmetrix

وب‌سایت GTmetrix یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت سایت‌هاست که با توجه به PageSpeed و شاخص YSlow (بر مبنای استانداردهای یاهو) از A تا F به وب‌سایت شما امتیاز می‌دهد. گزارش‌های GTmetrix در شش بخش مختلف، شامل PageSpeed، YSlow، نمودار آبشاری، محور زمانی بارگذاری، ویدئو و تاریخچه یا سوابق ارائه می‌شود. با ثبت‌نام و دریافت یک حساب کاربری رایگان می‌توانید وضعیت وب‌سایتتان را از هفت موقعیت جغرافیایی مختلف ارزیابی کنید. علاوه بر این، امکان انتخاب نوع مرورگر (کروم یا فایرفاکس) و نحوه اتصال (دایال آپ یا اینترنت پرسرعت) نیز وجود دارد. ازجمله سایر ویژگی‌های پیشرفته‌تر این ابزار، می‌توان به قابلیت تهیه ویدئو از بارگذاری سایت (ضبط و نمایش لحظه به لحظه بارگذاری وب‌سایت برای پیدا کردن بخش‌هایی که بارگذاری سایت را بیشتر به تعویق می‌اندازند) و همچنین امکان مستثنا کردن تبلیغات و نمایش تأثیر آن‌ها بر بارگذاری سایت اشاره کرد. توجه داشته باشید که بدون ثبت‌نام و ایجاد یک حساب کاربری رایگان علاوه بر اینکه به بسیاری از گزینه‌های بالا دسترسی نخواهید داشت، معمولاً در ابتدای درخواست برای بررسی سرعت سایت باید مدتی در صف وب‌سایت‌های متقاضی منتظر بمانید. 

تست سرعت سایت

3. WebPageTest

وب‌سایت WebPageTest شباهت زیادی به ابزارهای بالا دارد، اما امکان انتخاب موقعیت‌های جغرافیایی و مرورگرهای بسیار بیشتری (ازجمله مرورگرهای موبایل و مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند) را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ابزار کاربردی بر اساس تست‌های مختلف عملکردی خود، مانند تست‌های TTFB، فشرده‌سازی، کش کردن، استفاده مؤثر از CDN و موارد مشابه، از A تا F به وب‌سایت شما امتیاز می‌دهد. گزارش WebPageTest در هشت بخش ارائه می‌شود؛ شامل خلاصه گزارش، جزئیات، مرور عملکرد، جزئیات بارگذاری محتوا، اسکرین‌شات‌ها و همچنین دو بخش آنالیز تصاویر و نقشه سرعت بارگذاری اجزای مختلف برگه مورد نظر. علاوه بر این، روش سنجش این ابزار تا حدی منحصر به فرد است؛ از این بابت که می‌توانید تست را با استفاده از دکمه RE-RUN THE TEST در صفحه خلاصه گزارش (Summary) تکرار کنید و نتایج اولین بازدید و بازدیدهای تکراری را با هم مقایسه کنید. این قابلیت می‌تواند در تشخیص تأخیر اولیه DNS (که قبلاً به آن اشاره شد) کارساز باشد. در مجموع، WebPageTest قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد که از آن میان می‌توان به قابلیت ضبط و نمایش ویدئویی بارگذاری سایت (مشابه GTmetrix)، غیرفعال سازی جاوا اسکریپت، نادیده گرفتن SSL و امکان انتخاب گوشی‌ها، کشورها و مرورگرهای مختلف برای انجام تست سرعت وب‌سایت اشاره کرد. 

تست سرعت سایت

4. dotcom-monitor

dotcom-monitor یک ابزار تست سرعت نسبتاً ساده است، اما تست سرعت وب‌سایت از نواحی جغرافیایی مختلف را به طور هم‌زمان اجرا می‌کند و نتایج تست را در یک صفحه نشان می‌دهد که با کلیک بر روی هرکدام از مناطق می‌توانید گزارش وضعیت آن را در ستون سمت چپ مشاهده کنید. اگر امکان بررسی وضعیت سرعت سایت در نواحی مختلف جهان برایتان اهمیت دارد، این قابلیت می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت شما شود؛ چرا که در بقیه ابزارهای تست سرعت وب‌سایت برای بررسی وضعیت سرعت بارگذاری سایت در هر منطقه باید مجدداً تست را اجرا کنید. علاوه بر این، در ستون سمت چپ دو زبانه وجود دارد که وضعیت سرعت سایت در اولین بازدید (زبانه First Visit) و بازدیدهای بعدی (Repeat Visit) را به صورت مجزا نشان می‌دهد. 

تست سرعت سایت

5. Yellow Lab Tools

Yellow Lab Tools یک ابزار تست عملکرد و کیفیت وب‌سایت است که اطلاعات فراوان و برخی ویژگی‌های منحصر به فرد را ارائه می‌دهد که در سایر ابزارهای تست سرعت وب‌سایت‌ها وجود ندارد. این ابزار بر اساس شاخص‌هایی مانند حجم صفحه، تعداد درخواست‌ها، DOM (Document Object Model)، ایرادات جاوا اسکریپت و CSS و پیکربندی سرور، از A تا F به وب‌سایت امتیاز می‌دهد.  

تست سرعت سایت

6. DevTools گوگل کروم

یکی دیگر از ابزارهای سهل‌الوصولی که برای تست سرعت وب‌سایت نباید از قلم بیندازید، DevTools مرورگر محبوب کروم است. این ابزار علیرغم سادگی، ویژگی‌های پیشرفته‌ای نیز دارد و با استفاده از کلیدهای میانبر زیر در هر زمانی که بخواهید می‌توانید آن را اجرا کنید:• ویندوز: F12 یا Ctrl + Shift + I• مک: Cmd + Opt + Iگوگل در جدیدترین به‌روزرسانی‌های خود امکان نمایش جزئیات بارگذاری سایت را به نمودار آبشاری DevTools اضافه کرده است. از این طریق به‌راحتی و با جزئیات دقیق می‌توانید ببینید که بارگذاری چه مواردی بیشتر وقت می‌گیرد. برای استفاده از این قابلیت به زبانه Performance بروید و با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl + E فرآیند تست را آغاز کنید. پس از چند ثانیه با فشردن دکمه Stop می‌توانید گزارش تست را در بخش‌های مختلف این قسمت مشاهده کنید. 

7. Sucuri Load Time Tester

Sucuri Load Time Tester نیز ابزار سریع و ساده‌ای برای سنجش عملکرد وب‌سایت از نقاط جغرافیایی مختلف است. این وب‌سایت، سرعت اتصال و TTFB هر یک از مناطق را به همراه نمودار مقایسه‌ای و امتیاز کلی وب‌سایت نمایش می‌دهد.  

تست سرعت سایت

8. Pagelocity

Pagelocity یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت وب‌سایت است که در امتیازدهی به سایت‌ها روش خاصی دارد. این ابزار با توجه به مؤلفه‌هایی مانند عملکرد، سئوی داخلی و وضعیت کدهای وب‌سایت از 1 تا 100 به آن امتیاز می‌دهد. به‌علاوه، برای بهینه‌سازی هر یک از این قسمت‌ها توضیحات و توصیه‌های متناسبی را نیز ارائه می‌کند. ضمناً این ابزار یک افزونه برای کروم دارد که با نصب آن می‌توانید صفحه‌ای که بازکرده‌اید را فوراً آنالیز کنید. 

تست سرعت سایت

نتیجه گیری

آزمایش وب پس از یک بار اجرا به پایان نمی رسد. این کاری نیست که فقط قبل از راه اندازی وب سایت انجام دهید، بلکه باید برای اهداف نگهداری، حتی برای موفق ترین وب سایت ها به طور مداوم اجرا شود.

آزمایش وب نیاز به یک رویکرد یکپارچه برای ارتباط و همکاری دارد. به همین دلیل، ایده خوبی است که برای اتصال برنامه های نرم افزاری جداگانه و راه های ارتباطی، همکاری و به اشتراک گذاری داده ها برای تیم های تجاری و مشتریان، یک راه حل IPaaS (پلت فرم ادغام به عنوان یک سرویس) پیاده کنید.

تست وب فرآیندی مداوم است که شامل مهارت های حل مسئله، زمان و تلاش بسیار زیاد است. این یک قسمت اساسی در ایجاد یک تجربه کاربری استثنایی و اطمینان از موفقیت وب سایت یا برنامه شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *