Buy cheap website traffic
پیدا کردن موقعیت سایت در نتایج گوگل

پیدا کردن موقعیت سایت در نتایج گوگل

برای صاحبان وب سایت ها خیلی مهم است که نتایج گوگل را در مورد وب سایت خود بدانند . ما در این مقاله سعی میکنیم تا شما را با وشهایی آشنا کنیم تا بتوانید نتیجه بهتری کسب کنید . در کل باید چند نکته را برای شما بازگو کنم، دقت داشته باشید برای این‌که از ابزارهای مختلف استفاده کنید باید موقعیت مکانی را روی World Wide قرار دهید تا بتواند نتیجه‌های بهتری را به شما نشان دهد. و متاسفانه به دلیل این‌که ایران تحریم است نمی‌توانیم اطلاعات و دیتاهای دقیقی از کشورمان را به دست بیاوریم. فعلا تا وقتی که این مشکلات وجود دارد باید از همین ابزارها و بامحدودیت‌هایشان استفاده کنیم. این است کسب‌و‌کار اینترنتی در ایران! 🙂 در ادامه روش‌هایی برای این‌که متوجه شوید در گوگل صفحه چندم هستید را معرفی می‌کنم.

استفاده از سایت searchenginegenie

یکی از این ابزارها که کمک می‌کند تا بدانیم در گوگل صفحه چندم هستیم سایت searchenginegenie است. وارد این لینک شوید. پس از آن وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید.

پیدا کردن موقعیت کلمه کلیدی با SEG
پیدا کردن موقعیت کلمه کلیدی با SEG

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید در کادر شماره 1 نام سایت خود را وارد کنید، در کادر شماره 2 کلمه‌ی کلیدی موردنظر را وارد کنید، سپس در کادر شماره 3 سوال امنیتی که شامل جمع دو عدد است را وارد کنید و بعدازآن روی گزینه‌ی submit کلیک کنید. چند لحظه صبر کنید تا نتیجه را به شما نشان دهد.

از کادر زیر کلمه کلیدی می‌توانید کشور خودتان را انتخاب کنید تا نتایج درست‌تری را به شما نشان دهد اما متأسفانه کشور ما جزو این لیست نیست. پس World را انتخاب کنید.

راهنمایی روش های تبلیغ در گوگل را بخوانید

در قسمت Keyword کلمه‌ی کلیدی مورد نظر را نشان می‌دهد و در قسمت Position رتبه‌ی سایت شما را نشان می‌دهد. در این تصویر کلمه‌ی کلیدی موردنظر “آموزش برنامه نویسی” است که رتبه‌ی آن در سایت مورد نظر 19 است.

منظور از Position این است که در آن کلمه‌ی موردنظر رتبه‌ی چندم هستیم نه اینکه صفحه‌ی چندم!! مثلاً اینجا Position عدد 19 را نشان می‌دهد که با توجه به این‌که هر صفحه از گوگل شامل ده سایت است، عدد 19 نشان‌دهنده‌ی این است که سایت شما در صفحه‌ی دوم، رتبه‌ی 9 قرار دارد. چون هر صفحه ۱۰ نتیجه را نمایش می‌دهد.

البته ممکن است شما با تصویر زیر نیز روبه‌رو شوید.

 در SEG لینک و کلمه کلیدی را وارد کنید
در SEG لینک و کلمه کلیدی را وارد کنید

اگر قسمت Position شما هیچ عددی نشان نداد و عبارت Not Found را نشان داد، نگران نباشید این به این معنا نیست که شما در هیچ صفحه‌ای از گوگل وجود ندارید بلکه ممکن است این موضوع به‌ این خاطر باشد که سایت شما تازه تاسیس است یا مقاله‌ی شما به‌تازگی منتشرشده، بنابراین تنها کاری که از دستتان برمی‌آید این است که صبور باشید تا گوگل مقاله‌ی شمارا با کلمه‌ی کلیدی موردنظرتان بشناسد.

استفاده از سرچ کنسول برای تعیین جایگاه مقاله در صفحات گوگل

روش دوم برای اینکه بدانیم در‌ گوگل صفحه چندم هستیم استفاده از سرچ کنسول است، برای این کار کافی است به گوگل سرچ کنسول خود بروید و به قسمت queries سایتتان مراجعه کنید در آنجا می‌توانید همه کلمات کلیدی را که کاربران استفاده کردند و به سایت شما هدایت شدند را ببینید. اگر علاقه دارید با سرچ کنسول گوگا آشنا شوید در دوره رایگان سئو همین الآن شرکت کنید.
وقتی روی یکی از کلمات کلیدی ظاهرشده کلیک کنید، جایگاه آن کلمه‌ی کلیدی را در صفحات نتایج سرچ می‌توانید ببینید.

 روش دوم استفاده از سرچ کنسول برای تعیین جایگاه مقاله در صفحات گوگل
روش دوم استفاده از سرچ کنسول برای تعیین جایگاه مقاله در صفحات گوگل

استفاده از سایت serprobot و پیدا کردن جایگاه سایت در گوگل

روش سوم برای اینکه بدانیم در‌ گوگل صفحه چندم هستیم استفاده از سایت serprobot است برای این‌ که از این سایت استفاده کنید به آدرس serprobot مراجعه کنید.

سپس با صفحه‌ی زیر مواجه می‌شوید.

 استفاده از سایت serprobot و پیدا کردن جایگاه سایت در گوگل
استفاده از سایت serprobot و پیدا کردن جایگاه سایت در گوگل

روی کادر ‌Free SERP check کلیک کنید، سپس وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید.

  serprobot و پیدا کردن جایگاه سایت
serprobot و پیدا کردن جایگاه سایت

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید کادر مشخص‌شده با شماره‌ی 1 برای انتخاب کشور موردنظر است که البته در این لیست هم نام کشور ما نبود!!

راهکارهای مهم در پیداکردن  نتایج گوگل

 نتایج گوگل

در کادر شماره‌ی 2 آدرس سایت خود را وارد می‌کنیم و سپس در کادر شماره‌ی 3 کلمات کلیدی خود را وارد می‌کنید، مزیتی که این سایت نسبت به سایر ابزار دیگر دارد این است که نیاز نیست کلمات کلیدی را یکی‌یکی وارد کنید و نتیجه را ببینید بلکه می‌توانید کلمات کلیدی خود را به‌صورت لیستی وارد کرده و سپس نتیجه را مشاهده کنید. همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید من آدرس سایت موردنظر و کلمات کلیدی را وارد کردم.

بعد از آن طبق تصویر زیر صفحه را اسکرول کنید و تیک Im not robot را فعال کنید و روی گزینه‌ی Check SERP Now کلیک کنید و چند لحظه منتظر بمانید تا نتایج را به شما نشان دهد.

  استفاده از سایت serprobot
استفاده از سایت serprobot

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید نتایج را در سمت راست به ما نشان می‌دهد، سایت ما در کلمه‌ی کلیدی آموزش سئو عدد 22 را برای Position آن نشان می‌دهد که بدین معناست که سایت ما صفحه‌ی سوم رتبه‌دوم قرار دارد به همین ترتیب در کلمه‌ی کلیدی آموزش وردپرس صفحه‌ی 1 رتبه‌ی 2 قرار دارد و در کلمه‌ی کلیدی آموزش طراحی سایت صفحه‌ی دوم در رتبه‌ی ششم قرار دارد.

استفاده از ابزار Fat Rank برای پیدا کردن جواب سوال صفحه چندم گوگل هستیم

روش چهارم برای اینکه بدانیم در‌ گوگل صفحه چندم هستیم استفاده از ابزار فت رنک است این ابزار را می‌توانید به راحتی دانلود و روی مرورگر کروم خود نصب کنید.

فت رنک یک ابزار رایگان است که کار با آن بسیار ساده است، همچنین این ابزار بسیار سرعت دارد برای استفاده از این ابزار ابتدا حتما وارد سایتی که می‌خواهید رتبه‌ی کلمات کلیدی آن را بیابید شوید و سپس افزونه‌ی FatRank را بازکنید و کلمه‌ی موردنظر را جست‌وجو کنید. پس از چند ثانیه رتبه‌ی سایت شمارا در کلمه‌ی کلیدی موردنظر نشان می‌دهد.

 استفاده از ابزار Fat Rank برای پیدا کردن جواب سوال صفحه چندم گوگل هستیم
استفاده از ابزار Fat Rank برای پیدا کردن جواب سوال صفحه چندم گوگل هستیم

همان‌طور که درتصویر بالا می‌بینید، افزونه‌ی Fat Rank را در سایت موردنظر باز کنید سپس در کادر مربوط به KEYWORD، کلمه‌ی کلیدی موردنظر را بنویسید و سپس روی گزینه‌ی Check کلیک کنید پس از چند لحظه رتبه‌ی سایت شما را در کلمه‌ی کلیدی موردنظرتان نشان می‌دهد.

استفاده از افزونه‌ی SEO Search Simulator by Nightwatch

روش پنجم برای اینکه بدانیم در‌ گوگل صفحه چندم هستیم استفاده از افزونه‌ی SEO Search Simulator by Nightwatch است. شما می‌توانید این افزونه را در مرورگر کروم خود نصب کنید و سپس جایگاه شمارا در گوگل نشان می‌دهد.

در تصویر زیر کار با این افزونه را به شما نشان می‌دهم.

استفاده از افزونه‌ی SEO Search Simulator by Nightwatch
استفاده از افزونه‌ی SEO Search Simulator by Nightwatch

طبق تصویر بالا زمانی که شما افزونه‌ی SEO Search Simulator by Nightwatch را در مرورگر کروم خود نصب کردید، برای استفاده از آن، افزونه را باز کنید سپس طبق تصویر در کادر شماره‌ی یک کلمه‌ی کلیدی را وارد کنید و در کادر دوم نشانی سایت را وارد کنید و بعدازآن روی گزینه‌ی PERFORM SEARCH کلیک کنید.

سپس در سمت چپ لیست صد نتیجه‌ی برتر را به شما نشان‌ می‌دهد، در تصویر بالا کلمه‌ی کلیدی موردنظر در رتبه دوم قرار دارد.

این افزونه نسبت به افزونه فت رنک جایگاه کلمات کلیدی را در نتایج دقیق‌تر نشان می‌دهد.

استفاده از سایت Serp fox برای مشخص کردن جایگاه صفحات در گوگل

روش ششم برای اینکه بدانیم در‌ گوگل صفحه چندم هستیم استفاده از سایت Serp fox است که با استفاده از آن می‌توانید ببینید در یک کلمه‌ی کلیدی خاص در چه رتبه‌ای قرار گرفتید. این ابزار یکی از کارآمدترین ابزارها است.

برای استفاده از این ابزار ابتدا وارد سایت serpfox.com می‌شویم سپس با صفحه‌ی زیر مواجه می‌شویم آدرس ایمیل خود را در کادر موردنظر وارد کنید و سپس روی گزینه‌ی sign up for free کلیک کنید.

 استفاده از سایت Serp fox برای مشخص کردن جایگاه صفحات در گوگل
استفاده از سایت Serp fox برای مشخص کردن جایگاه صفحات در گوگل

پس‌ازآن کادر زیر باز می‌شود که در باکس‌های مشخص شده در آن نام کوچک و بزرگ خود را بنویسید و آدرس ایمیل و پسورد آن را وارد کنید.

  استفاده از سایت Serp fox
استفاده از سایت Serp fox

بعد از طی کردن این مراحل با صفحه‌ی زیر مواجه می‌شوید که در کادر اول آن آدرس سایت و در کادر دوم هر تعداد کلمه‌ی کلیدی که بخواهید را می‎توانید وارد کنید.

کلمه کلیدی خود را  وراد کنید
کلمه کلیدی خود را وراد کنید

در قسمت url آدرس سایت را وارد می‌کنیم و در قسمت keywords کلمات کلیدی را وارد می‌کنیم. همان‌طور که طبق تصویر بالا می‌بینید.

 رنک هر کلمه‌ی کلیدی را به شما نمایش می‌دهد
رنک هر کلمه‌ی کلیدی را به شما نمایش می‌دهد

سپس به این صفحه هدایت می‌شویم که رنک هر کلمه‌ی کلیدی را جلوی آن نوشته است. مثلا آموزش سئو در صفحه‌ی دوم رتبه نه نشان داده می‌شود و کلمه‌ی کلیدی آموزش وردپرس در سایت مورد نظر ما توانسته در صفحه‌ی اول در جایگاه دوم قرار بگیرد.

استفاده از  Semrush برای پیدا کردن موقعیت سایت در نتایج گوگل

روش هفتم برای اینکه بدانیم در‌ گوگل صفحه چندم هستیم استفاده از ابزار Semrush است. مزیت این ابزار راحتی کار با آن است، فقط کافی است کلمه‌ی کلیدی موردنظر را با آدرس سایت وارد کنید سپس نتیجه را ببینید اما از معایب آن این است که برای فهمیدن جزئیات بیشتر باید هزینه پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *