Buy cheap website traffic
چرا باید وای فای را آخر شب خاموش کنیم؟

چرا باید وای فای را آخر شب خاموش کنیم؟

خیلی وقتا ها می شود در مورد خاموش یا روشن بودن وای فای نمیدانیم . ما در این مقاله سعی داریم کمیشما را بیشتر راهنمایی کنیم .

چرا باید وای فای را آخر شب خاموش کنیم؟

مودم ها ( wi fi ) يكي از تجهيزاتي هستند كه امروزه در بسياری از خانه ها جهت استفاده افراد از اينترنت و مشاهده سایت ها و ارتباط در دنیای مجازی مي توان آنها را ديد، اما يكي از مهمترین موضوعاتي كه چند سالی است درمورد آن صحبت مي شود اين است كه آيا مودم ها و روشن بودن آنها ضرری بر سلامتي انسان دارد يا خير؟

شايد اولين دليلي كه به ذهنمان برسد خطر امواج وای فای برای بدن باشد ، اما دلايل ديگری نيز وجود دارد كه در زير به طور خلاصه به آنها اشاره خواهد شد.دلايلي كه با تأمل بيشتر بر آنها مي توان به اين نتيجه رسيد كه در مواقعي كه نياز به اينترنت نداريد خاموش كردن اين دستگاه را فراموش نكنيد.

کارآیی وای فای wi fi :

وای فای(wifi) یک نام تجاری است که توسط اتحادیه وای فای به محصولاتی اعطا می شود که مورد تأیید این اتحادیه جهت کار در شبکه های محلی بدون سیم هستند. ارتباط وای فای بیشتر بر پایه شبکه اینترنت بی سیم است و به دلیل سهولت استفاده و همچنین دارا بودن قدرتی فراتر از بلوتوث محبوبیت زیادی در میان افراد پیدا کرده است. نام اولیه و رسمی این فناوری WLAN (Wireless Local Area Network)  به معنی شبکه محلی بی سیم بوده که این نام به مرور زمان به وای فای تغییر پیدا کرد.

وای فای بر پایه امواج رادیویی کار می کند که با بالا رفتن فرکانس این امواج امکان انتقال اطلاعات بیشتری فراهم می شود. به جهت استفاده از این فناوری می بایست از یک مبدل مثل مودم یا روتر استفاده کرد.اطلاعات از شبکه اینترنت وارد این دستگاه شده و پس از کد گذاری به امواج رادیویی تبدیل می شود.دستگاه های خروجی (کامپیوترها,تبلت و…)پس از دریافت این امواج و رمزگشایی کدها تبادل اطلاعات بین دستگاه های سخت افزاری را فراهم می کنند.

مضرات روشن ماندن وای فای:


خطر امواج وای فای برای انسان به خصوص كودكان:

هرچند كه اين موضوع به طور كامل اثبات نشده اما بيشتر پزشكان و كارشناسان روي اين مورد توافق نظر دارند كه امواج مايكروويو روی سلامت ذهن انسان تاثير منفي دارند به طوری كه حتي افرادی كه كمتر در معرض امواج راديويي موبايل ، نوت بوك و… هستند سلامت رواني بهتری دارند.در ضمن كودكان و خردسالان نيز به علت اينكه ساختار بدني و مغزی آنها آسيب پذيرتر و درحال تكامل است بيشتر در معرض خطر هستند.

وای فای

بي خوابي به علت امواج وای فای:

محققان توصيه مي كنند كه بهتر است افراد در اتاقي بخوابند كه در آن هيچ مودم و يا دستگاه روتري روشن نباشد چرا كه امواج اين دستگاه ها موجب اختلال در خواب افراد خواهند شد.خطر اين دستگاه ها در فاصله كمتر از ۱۰ متر بيشتر است، پس بهتر است كه حداقل ۱۰۰ متر از يك مودم روشن فاصله داشته باشيد. در مورد اين موضوع نيز تحقيقات زيادي انجام شده و مشخص شده كه افرادی كه شب ها و قبل از خوابيدن مدت زمان زيادی با تلفن همراه كار مي كنند بيشتر دچار مشكلات كم خوابي مي شوند.

مصرف بيهوده انرژی:

مودم ها، مودهايي دارند كه زماني كه دستگاهي به آن ها وصل نباشد به مقدار زيادي مصرف برق را كاهش مي دهند اما باز هم در اين حالت مقداری مصرف برق دارند كه علاوه بر مصرف انرژی هزينه برق را نيز افزايش مي دهند.

افزايش احتمال خرابي دستگاه:

به طور معمول عمر مفيد اين دستگاه ها بين دو الي سه سال است بنابراين هرچه بيشتر روشن باشند قطعات داخلي آن ها زودتر مستهلك شده و كارايي خود را از دست مي دهند.

دیگر اثرات مخرب وای فای wi fi ها:

سردرد، خستگی و اختلال در عملکرد مغز و حافظه

مشکلات گوارشی

افسردگی

مختل شدن رشد و ترمیم سلول ها

ناباروری

احتمال بروز تومورهای سرطانی

و…

wi fi

پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز به قدری گسترده است که نمی توان تاثیر آن را در زندگی نادیده گرفت.اختراع مودم ها نیز از جمله همین موارد است که در بالا به تعدادی از تاثیرات مخرب آنها در زندگی انسان اشاره شد. اما به علت اینکه در عصر حاضر اینترنت نقش بسزایی در ارتباطات انسانی و کاری بین افراد دارد نمی توان از آن به طور کامل چشم پوشی کرد.اما می توان با استفاده صحیح و بجا از تأثیر منفی آنها تا حد زیادی کاست. به طور مثال می توان زمان استفاده از وای فای را کاهش داد و مودم را درجایی قرار داد که با آن فاصله نسبتا زیادی داشت.از همه مهمتر اینکه به هنگام عدم نیاز ، مودم را خاموش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *