وقتی چندین سال گذشته را به سختی بر روی وب سایت خود کار کرده اید، محتوای عالی تولید کرده اید و ترافیک زیادی به دست آورده اید، آخرین چیزی که می خواهید این است که بینندگانی که به سختی به دست آورده اند شما را فراموش کنند.چطور بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش دهید .
ایجاد یک وب سایت موفق و سودآور آسان نیست، اما افزایش نرخ بازدید کننده بازگشتی (و در نتیجه افزایش درآمد وب سایت شما ) بسیار ساده تر از آن چیزی است که بیشتر سازندگان محتوا می دانند. در این مقاله، شما قصد دارید یاد بگیرید که چگونه نرخ بازدیدکننده بازگشتی خود را افزایش دهید و سایت خود را به یکی از مکانهای مورد علاقه مخاطبان خود تبدیل کنید تا برای نیازهای خود به آن مراجعه کنند.
اگر میخواهید بازدیدکنندگان وب سایت بازگشتی داشته باشید، دقیقاً آنچه را که میخواهند به آنها بدهید
من مدام همان شعار بیلبوردی را می بینم که در همه جای شهر چسبانده شده است، و باید اعتراف کنم که این یک شعار عالی است: « 100% تبلیغات خسته کننده اهمیتی ندارند. ”
همین امر در مورد محتوا، وبسایت و نام تجاری شما نیز صادق است – اگر خسته کننده یا بی مزه باشد، مخاطبان شما تمایلی به بازگشت ندارند. رقبا و جایگاه های زیادی وجود دارند که به گروه های خاصی پاسخ می دهند و دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند به روش های سریع تر، سرگرم کننده تر یا منحصر به فردتر ارائه می دهند. اگر میخواهید بهعنوان یک ناشر پیشرفت کنید، باید متمایز شوید و به گروه خاصی از مردم پاسخهای دقیقی که میخواهند بدهید.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از تولیدکنندگان محتوای مبتدی (و بسیاری از افراد کهنهکار) مرتکب میشوند این است که سعی میکنند همه را راضی کنند، پیام و تلاشهای خود را برای دسترسی به افراد بیشتری گسترش دهند. متأسفانه، این دلیل دقیق عدم ترافیک آنهاست. همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید: ” اگر تلاش کنید و همه را راضی کنید، در نهایت هیچ کس را راضی نمی کنید. ”
به جای اینکه سعی کنید تا حد امکان به افراد بیشتری رسیدگی کنید، دقیقاً مشخص کنید که مخاطب خاص شما چه می خواهد و دقیقاً آن را به آنها ارائه دهید. راسل برانسون، بازاریاب چند میلیون دلاری و بنیانگذار ClickFunnels، توصیه میکند که حداقل سه سطح عمیق در موضوعات خود شناسایی کنید ، تا اطمینان حاصل شود که خطر تولید محتوای عمومی و مبهم را ندارید که بازدیدکنندگان را از خود دور کند.
تقریباً در هر جایگاهی میتوانید مقدار قابل توجهی پول به دست آورید – افزایش مخاطب، تولید مداوم محتوای با کیفیت و کسب درآمد موفقیتآمیز از وبسایتتان همگی بر اساس اصول اولیه یکسان هستند. وقتی صحبت از بازاریابی مبتنی بر اطلاعات به میان می آید، بیشتر کسب و کارها در یکی از این سه دسته قرار می گیرند:
- سلامتی
- ثروت
- روابط
منبع: DotCom Secrets by ClickFunnels
سلامت می تواند شامل بازارهای فرعی مانند کاهش وزن برای سلامت روان، بهبود اعتیاد و افزایش بهره وری در محل کار باشد. بازارهای فرعی ثروت میتوانند شامل ارزهای دیجیتال تا برنامهریزی بازنشستگی، تأمین مالی راهاندازی و بازاریابی دیجیتال باشند. طیف وسیعی از خرده بازارها و سوله ها وجود دارد.
اما جادوی واقعی محتوای شما بعد از اینکه به سطح دیگری عمیق تر بروید اتفاق می افتد: به عنوان مثال، از سلامت > بهبود اعتیاد > سوء مصرف الکل در بین هزاره های شرکتی. در اینجا یکی دیگر وجود دارد: ثروت > صندوق های راه اندازی > تامین سرمایه سرمایه گذار برای مادران میانسال. ببینید چقدر مشخص است؟ چه تعداد وب سایت به طور خاص به آن مخاطبان پاسخ می دهند؟ احتمالا زیاد نیست. اگر بتوانید به مخاطبان خاص خود محتوای دقیقی را ارائه دهید که با نیازهای آنها مطابقت دارد، به احتمال زیاد شاهد افزایش نرخ بازدیدکننده بازگشتی خواهید بود.
منبع: DotCom Secrets by ClickFunnels
اگر می خواهید بازدیدکنندگانی دوباره داشته باشند، دقیقا همان چیزی را که می خواهند به آنها بدهید. دن هنری، مربی چند میلیون دلاری و بنیانگذار Digital Millionaire Coaching، یک بار گفت که شما می خواهید منحصر به فرد باشید. شما می خواهید هر کسی را که در جایگاه دقیق شما قرار نمی گیرد حذف کنید. به این ترتیب، افرادی که با محتوای شما درگیر هستند، عاشق شما و کار شما خواهند شد و همیشه به سراغ شخصی میآیند که به نیازهای ویژه آنها پاسخ میدهد.
ایجاد یک لیست ایمیل را در اولویت قرار دهید
یکی از دشوارترین موانعی که سازندگان محتوا با آن روبرو هستند، تلاش برای بازگرداندن بازدیدکنندگانی است که برای اولین بار به محتوای آنها باز می گردند. اگر سخت کار کنید، ممکن است محتوای شما در نهایت به صفحه اول رتبه بندی جستجوی گوگل برسد، یا ممکن است مقاله ای بنویسید که در رسانه های اجتماعی به سرعت منتشر شود. این رویدادها معمولاً منجر به افزایش ناگهانی بازدیدکنندگان سایت میشوند… تا زمانی که این اوج ترافیک از بین برود و شما با جریان ترافیک معمول خود باقی بمانید. اگر ساختن یک لیست ایمیل را در اولویت قرار ندهید، ممکن است همه این نماها در دراز مدت هیچ معنایی نداشته باشند.
من خودم مدتی پیش برای وبلاگم یک سنبله مشابه دیدم. یکی از مقالات من اتفاقی توسط یک اینفلوئنسر محبوب بازنشر شد و من از 5000 بازدید معمول روزانه به 30000 تا 50000 بازدید چند روزه رسیدم! اما پس از آن، ترافیک متوقف شد و به نرخ معمول خود بازگشت:
اما از آنجایی که من یک تماس ساده برای اقدام در انتهای مقاله برقرار کرده بودم، توانستم آن بینندگان را به مشترکین ایمیل تبدیل کنم. من فقط در 48 ساعت هزاران ثبت نام دریافت کردم، و اکنون می توانم هر زمان که محتوای جدید منتشر شود، برای آنها ارسال کنم، نرخ بازگشت بازدیدکنندگانم را افزایش می دهم و اطمینان حاصل می کنم که مشترکان من از هر فرصتی برای دیدن کار من برخوردار هستند.
به یاد داشته باشید، شما مالک دنبال کنندگان فیس بوک خود نیستید – فیس بوک دارد. شما مالک ترافیک Google خود نیستید – گوگل مالک آن است. ببینید با این به کجا می روم؟ اگر مالک ترافیک خود نباشید، نمیتوانید در درازمدت با آنها ارتباط برقرار کنید و باید برای افزایش نرخ بازدیدکننده بازگشتی خود به عوامل خارجی تکیه کنید . مخاطبان شما ممکن است تولید کننده محتوای دیگری را پیدا کنند که هفته آینده در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، یا بعد از شما یک پست شبکه اجتماعی ویروسی بنویسد و آنها از بین بروند.
اگر ایجاد یک لیست ایمیل را در اولویت قرار دهید، می توانید از همه اینها جلوگیری کنید.
ایمیل یکی از صمیمی ترین و شخصی ترین اشکال ارتباطی است که یک فرد می تواند داشته باشد. جایگزین موتورهای جستجو، الگوریتمهای رسانههای اجتماعی و تبلیغات میشود – میتوانید هر زمان که بخواهید برای دنبالکنندگان خود پیام ارسال کنید و احتمالاً آن را مشاهده خواهند کرد.
مطالعات بیشماری برای تجزیه و تحلیل کاربران تلفن همراه و اعلانهای ایمیل وجود دارد، و طبق یک نظرسنجی در سال 2020 ، کاربران نرخ باز شدن اعلانهای ایمیل خود را به طور پیوسته در هر سه ماهه افزایش میدهند. طبق مطالعه فلوئنت در سال 2018 ، از هر 5 مصرفکننده، 3 نفر ایمیلهای خود را در حال حرکت (موبایل) چک میکنند و 75 درصد از کاربران گفتهاند که اغلب از گوشیهای هوشمند خود برای بررسی ایمیل استفاده میکنند. به طور خلاصه – فرصت عظیمی برای ایجاد بازدیدکنندگان بازگشتی از طریق ایمیل وجود دارد.
یکی از راههای آسان برای شروع ساختن یک لیست ایمیل این است که در انتهای پستهای خود یک فراخوان ساده را شروع کنید و ترافیک را به صفحه فرود هدایت کنید که معمولاً یک جایزه رایگان (یک کتاب الکترونیکی، یک PDF، یک چک لیست، یک تخفیف، و غیره) در ازای یک ایمیل.
بهعنوان یک تولیدکننده محتوا، اهمیت داشتن یک لیست ایمیل قوی را در اوایل آموختم. به عنوان یکی از نویسندگان برتر در Medium.com، صدها هزار بازدید در ماه داشتم. اما من مالک ترافیک نبودم – مدیوم صاحب ترافیک بود. بنابراین من شروع کردم به قرار دادن یک فراخوان ساده در پایان تمام مقالاتم، ارائه یک PDF رایگان در مورد محبوب ترین موضوعاتم در ازای یک ایمیل.
من توانستم یک لیست ایمیل عظیم، خیلی سریع بسازم. من حدود 16000 مشترک ایمیل در حدود پنج ماه به دست آوردم و در طی چند سال آینده بیش از 100000 مشترک بیشتر به دست آوردم . من دوستی داشتم که وبلاگش توسط Medium بسته شد و او 200000 فالوور خود را یک شبه از دست داد و راهی برای بازگرداندن آنها وجود نداشت. اگر چنین اتفاقی برای من افتاده باشد، مشکلی نیست – من لیست ایمیل خود را دارم.
این همچنین یکی از قویترین استراتژیها برای جذب بازدیدکنندگان برگشتی به سایت شما است – میتوانید ایمیلهای روزانه، هفتگی یا ماهانه را برای مشترکین خود درباره محتوای جدیدی که پست کردهاید، پروژههای جدیدی که روی آن کار میکنید یا هر چیز دیگری که دارید ارسال کنید. می خواهم به آنها بگویم این یک راه ساده برای دریافت کلیک های بیشتر در وب سایت شما است که به شما کمک می کند از طریق تبلیغات / محصولات / خدمات درآمد بیشتری کسب کنید و در عین حال رتبه سئوی سایت خود را نیز افزایش دهید . چرا؟ از آنجایی که مشترکین ایمیل شما احتمالاً زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند، به موتورهای جستجو سیگنال می دهند که محتوای خوبی دارید که ارزش بررسی دارد.
اگر میخواهید همیشه مخاطب ثابتی داشته باشید و نرخ بازگشت بازدیدکننده خود را افزایش دهید، روی ایجاد یک لیست ایمیل تمرکز کنید. این یکی از سادهترین و مؤثرترین راهها برای به دست آوردن ترافیک برگشتی و افزایش رتبه سئو است.