Buy cheap website traffic
رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه می‌گوید که:
رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است. که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود.
در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است. که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود . البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

چه موقع مقاله، رپورتاژ تبلیغی تلقی می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال درباره ماهیت تجاری یک متن یا مقاله، باید گفت در نوشتن رپورتاژ هم درست مثل مقالات سایت‌های خبری، جنبه‌های روزنامه نگاری مانند عینیت و عمق تحقیق رعایت شده است.

علاوه بر این، همیشه مسئله ارزش افزوده مطرح است. اگر لحن اساسی مقاله پیام «من را بخر!» باشد. یا بیش از اندازه‌ تبلیغاتی باشد. هیچ بار اطلاعاتی نداشته باشد قاعدتا مناسب سایت‌های خبری نخواهد بود و خوانندگان هم با خواندن آنها، احساس اطمینان لازم و سندیت لازم را نخواهند دید. بنابراین بهتر است برای انتشار رپرتاژ قوانین خاص نگارشی و قوانین خاص هر رسانه کاملا رعایت شود.

رپورتاژ آگهی چه اثری بر سئو دارد؟

رپرتاژنویسی یک اصل مهم در بازاریابی محسوب می‌شود. در حقیقت یک رپرتاژ را می‌توان تلفیقی از هنر تولید محتوا و علم بازاریابی دانست. البته نوشتن یک رپرتاژ آگهی کاملا حرفه‌ای از بازریابی نیز بسیار دشوار‌تر است.

زیرا در بازاریابی شما می‌توانید از طریق تماس چشمی، تن صدا یا زبان بدن، کمی از شخصیت مخاطب خود را تحلیل کنید یا ارتباط بهتری با او داشته باشید. اما در رپرتاژنویسی، شما باید بر اساس تحلیل‌های انجام شده، شخصیت مخاطب را حدس بزنید و بر اساس آن، سناریوی مناسبی را پیدا کنید.

درج رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر باعث می شود که بک لینک گیری علاوه بر افزایش در تعداد با کیفیت بالایی انجام شود. از آن جا که کاربران از سایت های معتبر وارد سایت شما می شوند، گوگل بک لینک های شما را صحیح و مناسب تشخیص داده و اعتبار سایت شما را افزایش خواهد داد.

بازدید سایت شما را افزایش خواهد داد

از دیگر مواردی که می تواند بر سئو سایت تاثیر مستقیم بگذارد، تعداد بازدیدکنندگان روزانه از سایت شما است. رپورتاژ اگهی همانند یک تبلیغات وسیع و گسترده می تواند تعداد کاربران و بازدید کنندگان سایت شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد. با افزایش تعداد بازدید کنندگان از سایت، هم میزان فروش و کسب و کار شما بهتر شده و هم سئوی سایت ارتقا پیدا خواهد کرد.

بک لینک های دائمی خواهید داشت

یکی از ویژگی های منحصر به فرد رپورتاژ آگهی که شما را حیرت زده خواهد کرد، آن است که رپورتاژ آگهی همانند دیگر روش های تبلیغ، موقت نیست. همان طور که می دانید درج هر محتوا تبلیغاتی در هر رسانه از صدا و سیما تا بیلبوردها تنها محدود به زمان مشخص است.

در حالی که رپورتاژ آگهی برای همیشه در سایت درج کننده آن باقی می ماند. اگر شما از یک محتوای مناسب با رعایت اصول سئو استفاده کرده باشید، هر زمان افراد کلمه کلیدی مورد نظر را جست و جو کنند، از طریق سایت درج کننده رپورتاژ می توانند وارد سایت شما شوند.

بک لینک ها از داخل مقاله گرفته می شوند

در صورتی که بک لینک های گرفته شده از یک مقاله تنها در بخش های خاص مانند منو، فوتر و یا جایگاه های تبلیغاتی خاص باشد، اعتبار بک لینک های آن برای گوگل کم است. الگوریتم های گوگل در این حالت احتمال بک لینک پولی و یا یک ارتباط تجاری بین دو سایت را داده و اعتبار کم تری برای آن در نظر می گیرند.

در رپورتاژ آگهی، بک لینک ها معمولا بین 3 تا 5 مورد از بخش های مختلف داخل مقاله گرفته می شود. این مساله باعث می شود که گوگل متوجه اعتبار بک لینک ها شده و به آن ها اعتماد می کند.

فرآیند اندیس گذاری را ساده تر می کند

در صورتی که برای وب سایت خود از رپورتاژ آگهی استفاده کنید، جایگاه سایت شما برای کلمه کلیدی مورد نظر افزایش پیدا خواهد کرد.

در واقع اگر قبل از استفاده از رپورتاژ سایت شما در صفحه اول موتورهای جست و جو ظاهر نمی شد، درج رپورتاژ آگهی باعث افزایش و بهبود جایگاه آن شده و سایت شما را آسان تر و در زمان کوتاه تری پیدا می کند.

پیش از انتخاب صحیح کانال‌های توزیع محتوا برای انتشار رپورتاژ و رساندن پیام به مخاطب، یک مرحله مهم به نام آماده‌سازی و تدوین رپورتاژ وجود دارد. از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای تهیه رپورتاژ آگهی نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم و در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد.
رعایت ساختار
برای نوشتن هر نوع متنی، ساختار مشخصی وجود دارد که شما باید اصول درست آن را رعایت کنید. رپورتاژ نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید گام به گام بتوانید ساختار درست آن را از لحظه شروع تا نقطه پایان و نوشتن کال تو اکشن (CTA) رعایت کنید.
مقاله یا خبر بنویسید
قرار نیست به صورت مستقیم تبلیغاتی را منتشر کنیم و ما همان طور که از نام رپورتاژ آگهی پیداست، به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق متنی که ماهیت خبری و مقاله‌ای دارد انجام شود.
کپی نکنید
تمام ارزش یک رپورتاژ آگهی خوب در تولیدی و منحصربه‌فرد بودن آن است. به هیچ عنوان نباید رپورتاژ شما کپی باشد یا شباهت زیادی به نمونه رپورتاژهای دیگر داشته باشد.
استفاده کلمات کلیدی
حتما در طول رپورتاژ آگهی خود از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم‌خانواده آن استفاده کنید تا مخاطب شما خیلی زود متوجه شود که تمرکز شما روی چه مواردی است. ضمن اینکه موضوع روی بهبود سئوی سایت موثر است.‌
ارزش‌ آفرینی و کاربردی بودن
در طول رپورتاژ خود بعد از بیان مشکلات و ارائه یک سری از حقایق باید نکاتی را درج کنید. که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگر کاربردی باشد. یعنی باید طوری مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازی را از او برطرف می‌کند.
تیتر  جذاب بنویسید
هیچ چیز به اندازه یک تیتر جذاب نمی‌تواند مخاطب را به بازکردن لینک رپورتاژ و خواندن تمام آن ترغیب کند. نوشتن تیتر و لید حرفه‌ای و جذاب کار ساده‌ای نیست و قطعا به همکاری یک متخصص نیاز خواهید داشت.

رپورتاژ آگهی2222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *