Buy cheap website traffic
کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی و راه های جلوگیری از آنها

کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی و راه های جلوگیری از آنها

به طور نسبی، رسانه های اجتماعی هنوز بسیار جدید هستند. در مدتی که رسانه های اجتماعی وجود داشته است، ما شاهد افزایش و سقوط پلتفرم های مختلف بوده ایم.

ما همچنین نسبت به بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی – و شرایط و ضوابط آن‌ها – آنقدر مرتباً تغییر می‌کنند که به سختی تلاش می‌کنیم تغییرات را پیگیری کنیم. برای بسیاری از ما آسان‌تر است که از رسانه‌های اجتماعی به عنوان راهی برای سرگرمی و ارتباط آنلاین با دیگران لذت ببریم.

اما به دلیل این نگرش، بسیاری از افراد طعمه کلاهبرداری و کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی می شوند. در نیمه اول سال 2020 تقریباً 117 میلیون دلار از کلاهبرداری هایی که در رسانه های اجتماعی شروع شده بود به سرقت رفته بود . این رقم نسبت به سال 2019 تقریباً 50 درصد افزایش داشت و انتظار می‌رود که این تعداد همچنان به رشد خود ادامه دهد.

خواندن در مورد کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی – و اغلب کلاهبرداری ها به طور کلی – آسان است و فکر می کنید که گرفتار چنین چیزی نمی شوید. اما مقدار هنگفتی که هر سال برای آنها از دست می‌رود نشان می‌دهد که همه ما باید مراقب نحوه تعامل خود با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و غریبه‌هایی باشیم که از آنها استفاده می‌کنند.

در انواع کلاهبرداری های رسانه های اجتماعی که ما می بینیم و راه هایی که می توانید از آنها جلوگیری کنید، شباهت های زیادی وجود دارد. اکثر آنها یا از احساسات انسانی ما یا بی احتیاطی عمومی ما در اینترنت سوء استفاده می کنند – و گاهی اوقات هر دو. آگاهی بیشتر از این موضوع می تواند به شما کمک کند از کلاهبرداری در رسانه های اجتماعی جلوگیری کنید.

پیامهایی در ضمینه جایزه تبلیغ تلویزیونی یا تبلیغ های کالا را واقعا با دقت بررسی کنید و به راحتی تسلیم نشوید

کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی 53

کلاهبرداری های رایج در شبکه های اجتماعی

آزمون ها و برنامه های شخص ثالث

کلاهبرداری آزمون رسانه های اجتماعی یک مجرم بسیار رایج در دنیای کلاهبرداری اجتماعی است. آنها یا با راه اندازی یک برنامه جداگانه کار می کنند که شما سهواً اجازه می دهید اطلاعات شخصی را از نمایه شما خارج کند (معمولاً از پذیرش شرایط و ضوابط آنها) یا با پرسیدن سؤالاتی که سؤالات امنیتی رایج ورود به سیستم برای دریافت اطلاعات شما هستند و سپس حساب های شما را هک می کنند. .

اگر یک مسابقه از شما خیابانی را که در آن بزرگ شده‌اید، طلسم دبیرستان یا نام اولین حیوان خانگی‌تان را می‌پرسد، احتمالاً آنها واقعاً نمی‌خواهند به شما بگویند شما کدام رام کام اوایل سال ۲۰۰۰ هستید. آنها در حال تلاش برای هک کردن حساب های شما هستند.

و راه اندازی یک برنامه جداگانه همیشه باید با احتیاط رفتار شود زیرا کلاهبرداران می دانند که کاربران به ندرت شرایطی را که با آنها موافقت می کنند بررسی می کنند.

آیا شما در این عکس یا ویدیو هستید؟

در این کلاهبرداری، یک غریبه به شما پیام می‌دهد و از شما می‌پرسد که آیا شما در تصویر یا ویدیویی که پیدا کرده‌اید ، با یک لینک در انتهای پیام. آنها شما را به یک سایت آینه ای که شبیه فیس بوک است می فرستند، از شما می خواهند که دوباره وارد شوید و سپس اعتبار ورود شما را می دزدند. این کلاهبرداری به این دلیل کار می کند که اضطراب و کنجکاوی ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

چرا عکس من دست به دست می شود؟ آیا در عکس بد به نظر می رسم؟ این غریبه از کجا می داند که در عکس من هستم؟

تسلیم شدن در برابر این نوع کنجکاوی آسان است، اما دریافت یک پیام مستقیم از یک غریبه اغلب می تواند یک پرچم قرمز باشد، به خصوص زمانی که آنها برای شما پیوندی ارسال می کنند. سعی کنید فقط با افرادی که واقعاً آنها را می شناسید – چه در پاسخ دادن باشد، چه دنبال کردن یک پیوند – درگیر شوید.

کلاهبرداری از اتهامات پنهان و اتهامات تکراری

کلاهبرداری های مخفی شارژ با یک مسابقه خنده دار خستگی شما را وسوسه می کند و پس از اتمام آن، شماره تلفن همراه شما را می خواهد تا نتایج را برای شما ارسال کند. شما قبلاً وقت خود را با مسابقه تلف کرده اید، بنابراین پیش بروید و شماره خود را وارد کنید تا نتایج را ببینید. و در حالی که آنها نتایج شما را برای شما ارسال می کنند – احتمالاً ناخواسته هزینه اضافی را انتخاب کرده اید که هر ماه به صورت حساب تلفن همراه شما اضافه می شود.

ممکن است حتی یک مسابقه هم نباشد. این می تواند هر چیزی باشد که علاقه شما را به اندازه کافی برای دریافت شماره تلفن همراه خود جلب کند. این کلاهبرداری‌ها به‌ویژه مؤثر هستند، زیرا از آنجایی که قبلاً عادت کرده‌اید هر ماه هزینه‌ای را از ارائه‌دهنده تلفن همراه خود ببینید، اغلب زمان زیادی طول می‌کشد تا مردم متوجه شوند که حتی دچار کلاهبرداری شده‌اند.

کلاهبرداری های عاشقانه و دستکاری عاطفی

کلاهبرداری عاشقانه وقتی کسی شما را متقاعد به وارد ارتباط آنلاین با آنها به منظور رسیدن به پول خود را. آنها قبلاً محدود به برنامه های دوستیابی بودند، اما این نوع کلاهبرداران به طور فزاینده ای شروع به هدف قرار دادن افراد در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی محبوب کرده اند.

اگر نمایه یک غریبه بیش از حد کامل به نظر می رسد، مراقب خود باشید. برخی از پرچم‌های هشداردهنده نیز می‌توانند این باشند که حرکات و احساسات عاشقانه آنها بسیار سریع افزایش می‌یابد، اتفاقاً در دوردست‌ها زندگی می‌کنند، شغلی دارند که نمی‌توان آن را تأیید کرد، یا به نظر می‌رسد هرگز برای چت ویدیویی در دسترس نیستند. این عوامل به خودی خود ممکن است نشان ندهند که کسی نیت کمتری دارد. اما، اگر پس از نزدیک شدن به شما و برقراری ارتباط عاطفی، آنها بگویند که برای کارهایی مانند پرداخت بدهی، هزینه های پزشکی یا سفر (اغلب برای دیدن شما) به پول نیاز دارند، اینها پرچم قرمز هستند.

برای بسیاری از مردم این یک کلاهبرداری آشکار به نظر می رسد که هرگز گرفتار آن نمی شوند، اما در سال 2020 گزارش شده است که ضررهای ناشی از کلاهبرداری های عاشقانه به رکورد 304 میلیون دلار رسیده است. همه ما نیاز به ارتباط انسانی را احساس می کنیم و کلاهبرداران این واقعیت را طعمه می کنند. فکر می‌کنید تا زمانی که این کار را انجام ندهید عاشق آن نمی‌شوید – پس اگر یک بو آنلاین پیدا کردید مراقب باشید.

ببینید چه کسی کلاهبرداری های پروفایل شما را مشاهده کرده است

کلاهبرداری‌هایی که به شما نشان می‌دهند چه کسی نمایه شما را مشاهده می‌کند تقریباً از ابتدای راه‌اندازی فیس‌بوک وجود داشته است، اما انواع آن‌ها هنوز هم تقریباً در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

دلیل اینکه این کلاهبرداری‌ها هرگز از کار نمی‌افتند این است که با تمایلات خودخواهانه و کنجکاوی ذاتی ما بازی می‌کنند. مطمئناً همه ما برای این اطلاعات جان خود را از دست می‌دهیم – حتی اگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه هرگز آن را ارائه خواهند کرد، ارائه نکرده‌اند.

معمولاً این پیشنهادات شما را به یک برنامه شخص ثالث می برد که باید قبل از اینکه به شما نشان دهد چه کسی ظاهراً نمایه شما را مشاهده کرده است، مجوز آن را صادر کنید و در طی آن مجوز می توانند حساب شما را هک کنند یا اطلاعات شخصی ارزشمند را به سرقت ببرند.

همه ما در حال مرگ هستیم تا بدانیم که آیا آن یکی از افراد سابق هنوز هم ما را درگیر می کند یا خیر، اما لطفاً گرفتار این نوع کلاهبرداری نشوید.

URL های پنهان و مشکلات لینک های کوتاه شده

ما عادت کرده ایم به آدرس های اینترنتی کوتاه برای برنامه هایی مانند توییتر عادت کنیم، اما اینها می توانند خطرناک هم باشند. از آنجایی که هرگز URL کامل را نمی‌بینید، در نگاه اول نمی‌توانید مطمئن باشید که این URL شما را به کجا می‌برد. ممکن است شما را به سایتی ببرد که سعی کند بدافزار را روی دستگاه شما نصب کند و اطلاعات شخصی شما را هک کند.

از آنجایی که URL های کوتاه شده بسیار آنلاین هستند، اجتناب از آنها کاملاً دشوار است. بهترین کار در اینجا این است که سعی کنید و محتاط باشید. اگر فکر می‌کنید احتمال کلاهبرداری وجود دارد یا از قانونی بودن آن مطمئن نیستید، سعی کنید URL را در ExpandURL یا Google Safe Browsing کپی کنید تا قبل از کلیک روی آن، ایمنی آن را بررسی کنید.

چگونه از کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی جلوگیری کنیم

کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی

متأسفانه، ماهیت کلاهبرداری ها همیشه در حال تغییر است و مرتکبین دائماً راه های جدیدی را برای گول زدن افراد پیدا می کنند زیرا روش های قدیمی کمتر مؤثر هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، لیست فوق مطمئناً تمام کلاهبرداری هایی را که باید در رسانه های اجتماعی مراقب آنها باشید، پوشش نمی دهد.

اما از آنجایی که بسیاری از کلاهبرداری های مختلف رسانه های اجتماعی بر مفاهیم یا تاکتیک های اولیه یکسانی تکیه می کنند، چند نکته وجود دارد که می توانید برای ایمن ماندن در رسانه های اجتماعی به خاطر داشته باشید.

در مورد شرایط و ضوابط خود کمی انتخابی تر باشید

دادن مجوزهای تصادفی یک موضوع واقعاً رایج در کلاهبرداری های رسانه های اجتماعی است. از آنجایی که کمتر و کمتر از ما واقعاً شرایط و ضوابط مربوط به هر چیزی را می خوانیم، کلاهبرداری های زیادی حول محور راه اندازی یک برنامه شخص ثالث و دادن ناخواسته به آن ها برای برداشتن اطلاعات شخصی، هزینه ها و موارد دیگر به آنها می چرخد.

اگر خواندن شرایط و ضوابط چیزی نیست که هرگز خود را در معرض آن قرار دهید، سعی کنید در مورد نوع برنامه‌هایی که می‌خواهید برای چه نوع برنامه‌هایی کلیک کنید و چرا می‌خواهید کلیک کنید، کمی انتخاب کنید. آیا واقعا ارزش ریسک کردن را دارد؟

اطلاعات خود را خصوصی نگه دارید

فرقی نمی کند شماره تلفن شما، اطلاعات کارت اعتباری شما یا اعتبار ورود به حساب های رسانه های اجتماعی شما باشد. شما باید آگاه باشید که این اطلاعات را کجا و چرا وارد می کنید.

ما نسبت به ارائه چنین اطلاعاتی بسیار بی‌حس شده‌ایم، اما دقیقاً به همین دلیل است که برخی از این کلاهبرداری‌ها – همان‌هایی که تصور می‌کنیم هرگز آنقدر احمق نخواهیم بود که به آن‌ها بیفتیم – به همین دلیل است. هر زمان که نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی خود داشتید، از خود بپرسید که آیا منبع مشروع به نظر می رسد و آیا ارزش وارد کردن اطلاعات خود را دارد یا خیر. اگر آن را برای چیزی به عنوان بی معنی به عنوان نتیجه مسابقه، آن را احتمالا یک مورد بهتر امن از متاسفم.

حواستان باشد که با چه کسانی به صورت آنلاین تعامل دارید

ما همچنین عادت کرده‌ایم افرادی را که واقعاً نمی‌شناسیم، دنبال کنیم – و توسط آنها دنبال شویم. در حالی که اغلب اوقات این احتمالاً مشکوک نیست، اگر یک غریبه سعی دارد مستقیماً به شما پیام بدهد، حداقل باید از خود بپرسید که چرا.

در ابتدا به اندازه کافی بی‌گناه شروع می‌شود – همیشه اینطور است – اما اگر چیزی در مورد تعامل شما با کاربر دیگری احساس می‌کند، احتمالاً همینطور است.

و اگر آن غریبه از شما نوعی اقدام می خواهد، به ویژه هوشیار باشید. فرقی نمی کند پیوند باشد، انتقال سیم یا چیز دیگری. اگر یک غریبه در پیام های شما باشد و از شما درخواست هر نوع اقدام مستقیمی کند، ممکن است کلاهبرداری باشد.

البته درخواست پول آنلاین مانند یک کلاهبرداری به نظر می رسد، اما از آنجایی که بسیاری از این کلاهبرداری ها شامل سطوحی از دستکاری عاطفی قبل از درخواست پول هستند، محتاط بودن در تعامل آنلاین با غریبه ها واقعا می تواند به شما کمک کند تا برخی از کلاهبرداران را حتی قبل از اینکه آنها پول بخواهند قطع کنید. شروع.

سرگرمی رسانه های اجتماعی و اطلاعات خود را ایمن نگه دارید

دو موضوع مشترک در سراسر این مقاله وجود دارد. اولین مورد مربوط به افرادی است که فکر می کنند آنقدر احمق نیستند که در شبکه های اجتماعی کلاهبرداری کنند. مورد دوم این است که در اطراف ما چنان با پلتفرم‌های آنلاین – و رفتارهای موجود در آن‌ها در هم آمیخته می‌شویم که به ندرت مکث می‌کنیم تا آنها را زیر سوال ببریم.

هکرها و کلاهبرداران برای بدست آوردن موفقیت آمیز اطلاعات شخصی یا پول شما به شدت به هر دوی این موارد متکی هستند.

بسته به محل زندگی شما، آژانس های محلی مختلفی وجود دارند که به گزارش و جلوگیری از کلاهبرداری های این چنینی کمک می کنند. با آژانس حمایت از مصرف کننده محلی خود تماس بگیرید تا ببینید اخیراً چه کلاهبرداری هایی در رسانه های اجتماعی گزارش شده است و اگر از شما سوء استفاده شده است، یک کلاهبرداری را گزارش دهید.

و وقتی صحبت از کلاهبرداری به میان می آید، رسانه های اجتماعی فقط شروع کار است. کلاهبرداری های تلفنی و کلاهبرداری های خیریه نیز روز به روز رایج تر می شوند. در اینجا می‌توانید درباره گرایش‌های مختلف در اعتماد بیشتر بدانید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *