خلاصه مطلب
آمار مهم seo موارد زیر لیست کاملی از آمار به روز سئو است.
- عوامل رتبه بندی گوگل
- استفاده از موتور جستجو
- جستجوی صوتی
- سئو ویدئو
- بهینه سازی موبایل
- بک لینک
- سئو محلی
- کلمه کلیدی
ویکی دمی در این مقاله به شما کمک میکند، تا به آسانی به این آمار دسترسی پیدا کنید.
فهرست آمارهایی گه قرار است در این مقاله به آن پرداخته شود، به شرح زیر است:
- آمار کلیدی سئو
- آمارجستجوی صوتی SEO
- آمار سئو ویدئو
- آمار محلی SEO
- آمار سئو موبایل
- آمار بک لینک
- آمار کلمات کلیدی
- آمار موتور جستجو
1- آمار کلیدی سئو (Key SEO Stats)
ویکی دمی موارد زیررا از مطالعات، نظرسنجی ها، گزارش ها و حتی بیانیه های گوگل به دست آورده است.
- گوگل برای رتبه بندی وب سایتها از بیش از 200 فاکتور در الگوریتم خود استفاده می کند. (Backlinko)
- گوگل در حال حاضر 86٪ ازسهم موتورهای جستجو را در اختیار دارد. (Statista)
- Google تقریباً 32٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. (Backlinko)
- 49٪ از کاربران گزارش داده اند که جستجوی ارگانیک، بهترین بازده برای کسب و کارهای اینترنتی را داشته است.
- نتایج جستجوی ارگانیک که در صفحه اول گوگل قرار دارند به طور متوسط حاوی 1،447 کلمه است. (Backlinko)
- 53٪ از مخاطبان آمریكایی قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید، با استفاده از موتور جستجو در مورد محصولات تحقیق می كنند. (Google)
- حقوق متوسط برای یک متخصص SEO حدود 60.5 هزار دلار در سال است. (Backlinko)
- نزدیک به 60 درصد از صفحات موجود در 10 نتیجه برتر، بیش ازسه سال عمر دارند. (Ahrefs)
- لینک ها، محتوا ها و استراتژی دقیق و کاربردی از عوامل مهم در نتایج جستجو گوگل هستند. (Search Engine Watch)
- 59.2٪ از ترافیک وب در دنیا از جستجوی ارگانیک در Google است. (Sparktoro)
گوگل روزانه چه تعداد جستجو انجام می دهد؟
در حال حاضر ، تعداد جستجوها در گوگل در طول روز، بیش از 7 میلیارد است که به معنای واقعی، در هر 81000 ثانیه دارای جستجو است. اگر بخواهیم سالانه تعداد افرادی را که از Google استفاده می کنند بررسی کنیم ، این تعداد بیش از 2.55 تریلیون جستجو در سال 2020 خواهد بود.
منبع : Worldometers.
تعداد جستجوها در گوگل در سال 2020
در این قسمت می توانید ارقام واقعی که گوگل اعلام کرده است را مشاهده کنید:
- 81،000 جستجو در هر ثانیه در سال 2020 ، در حالی که 63،000 جستجو در سال 2016 بوده است.
- 4.9 میلیون جستجو در هر دقیقه در سال 2020 ، در مقایسه با 3.8 میلیون جستجو در سال 2016.
- 292 میلیون جستجو در هر ساعت در سال 2020 ، در مقایسه با 228 میلیون جستجو در سال 2016.
- 7 میلیارد جستجو در روز در سال 2020 ، در مقایسه با 5.5 میلیارد جستجو در سال 2016.
- 212 میلیارد جستجو ماهانه در سال 2020 ، در مقایسه با 167 میلیارد جستجو در سال 2016.
- 2.55 تریلیون جستجو در سال در سال 2020 ، در مقایسه با 2.00 تریلیون جستجو در سال 2016.
با این حال ، برای آن دسته ازافرادی که می خواهند ارقام واقعی را ذکر کنند، باید توجه داشته باشند که Google مدتی است که داده های خود را ارائه نمی کند و اطلاعات بالا جدیدترین آمار موجود در اینترنت است.
چند نفر روزانه از Google استفاده می کنند؟
به طور متوسط ، کاربر معمولی اینترنت 4 بار در روز در گوگل جستجو می کند. بر اساس این ارقام، تعداد افرادی که روزانه از جستجوی Google استفاده می کنند. با توجه به 7 میلیارد جستجو روزانه، تقریباً 1.7 میلیارد نفر تخمین زده شده است.
Google چند صفحه وب سایت را جستجو می کند؟
تعداد وب سایت ها در جهان امروز حدود 1.72 میلیارد تخمین زده شده است. در سال 2020 ،58 میلیارد صفحه وب در جستجوی Google وجود دارد که در مدت 5 سال 38.1 درصد افزایش یافته است. در سال 2013 ، گوگل 30 میلیارد صفحه را در فهرست خود گزارش داد که ماهانه 100 میلیارد صفحه را بررسی می كردند.
2- آمار جستجوی صوتی (SEO Voice Search)
جستجوهای صوتی در حال جایگزینی جستجوی سنتی و مبتنی بر متن هستند. بدیهی است که جستجوی صوتی، سریعتر و آسان تر از تایپ کردن روی صفحه کلید یا صفحه گوشی هوشمند است.
11- برایان دین پس از تجزیه و تحلیل 10،000 نتایج جستجوی گوگل دریافت که 40.7٪ از کل پاسخهای جستجوی صوتی از یک قطعه ویژه گرفته شده است. Search Console Insights چیست؟ رونمایی از بخش جدید سرچ کنسول
12- وب سایت های HTTPS حدودا 70.4٪ صفحات نتایج جستجوی صوتی را تشکیل می دهند. (Backlinko)
13- نتایج جستجوی صوتی به طور متوسط فقط 29 کلمه دارد. (Backlinko)
14- صفحات با استفاده از Schema فقط 36.4٪ از نتایج جستجوی صوتی را تشکیل می دهند. (Backlinko)
15- در جستجوی صوتی وب سایت هایی که دارای لینک های قوی و مرتبط هستند، از رتبه خوبی برخوردارند. (Backlinko)
16-به طور متوسط از نتایج جستجوی صوتی در گوگل، 1،199 اشتراک در فیس بوک و 44 توییت دریافت می کنند. (Backlinko)
17- سطح متوسط خواندن نسبت به شنیدن در یک جستجو، 9 برابر کمتر است. (Backlinko)
18- نتایج جستجوی صوتی معمولاً در مدت زمان 4.6 ثانیه بارگیری می شود، که 52٪ سریعتر از زمان بارگیری صفحه متنی است. (Backlinko)
19- صفحه نتایج جستجوی صوتی گوگل به طور میانگین شامل 2312 کلمه است. (Backlinko)
20- تقریباً 75٪ از نتایج جستجوی صوتی، یکی از 3 صفحه برتر رتبه بندی دسک تاپ برای یک جستجو خاص است. (Backlinko)
21- استفاده از جستجوی صوتی با تلفن همراه 3 برابر بیشتر از جستجوهای متنی است. (Watch Engine Watch)
22- 50٪ از کل درخواستهای جستجو تا سال 2020، جستجوی صوتی هستند. (ComScore)
گوگل و seo
سهم بازار جستجوی صوتی چه مقدار است؟
براساس داده های گوگل، جستجوی گفتاری، 20٪ سهم بازار از کل جستجوهای Google در ایالات متحده را دارد. انتظار می رود تا سال 2022 بیش از نیمی از خانه های آمریکایی دارای دستگاهی با بلندگوی هوشمند باشند.
چند نفر از جستجوی صوتی تلفن همراه استفاده می کنند؟
طبق گفته گوگل، 27٪ از کل جمعیت جهان در جستجوی صوتی از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. در سطح جهانی، از 3.50 میلیارد کاربر تلفن هوشمند، بیش از 1.1 میلیارد کاربرحداقل هفته ای یک بار از فناوری جستجوی صوتی استفاده می کنند.
چند نفر از الکسا یا Google Home استفاده می کنند؟
بیش از 50 میلیون بلندگوی هوشمند الکسا و Google Home در آمریکا وجود دارد که 2.52 نفرازآنها به طور متوسط در خانواده های آمریکایی دارای این بلندگوها هستند. رتبه بهتر seo در سال 2018 ، سایت آمازون 24٪ بین آمریکایی های 18 تا 24 ساله بازدید داشته است، که 44٪ آنها، هفته ای یک بار محصولات را با استفاده از جستجوی صوتی سفارش می داده اند.
3- آمار سئو ویدئو (Video SEO Statistics)
شکی نیست که ویدئوی آنلاین به سرعت در حال رشد است. سوال این است: چگونه فیلم های خود را بهینه کنیم تا در معرض دید افراد قرار بگیرند؟ و چگونه می توانید فیلم های خود را در رده دوم موتور جستجوی بزرگ جهان (YouTube) قرار دهید؟
23- تجزیه و تحلیل 1.3 میلیون ویدئو یوتیوب نشان داد که تعداد نظرات، تعداد بازدید، تعداد اشتراک و تعداد پسندیدن ها با رتبه بندی بالاتر YouTube ارتباط مستقیم دارد. (Backlinko)
24- مدت زمان فیلم های صفحه اول در YouTube به طور متوسط 14 دقیقه و 50 ثانیه است. (Backlinko)
25- 68.2٪ از نتایج صفحه اول YouTube ویدیوهای HD هستند. (Backlinko)
26- ویدیوهایی که مشترکان جدیدی دارند، در YouTube دارای رتبه بالاتری هستند.(Backlinko)
27- پست های وبلاگ حاوی یک ویدیو، 53 برابر بیشتر در رتبه بندی صفحه اول Google می باشند. (Convince & Convert)
28- پست های دارای ویدیو، بک لینک بیشتری کسب می کنند و افزایش 157 درصدی در بازدید جستجو را دارند. (Search Engine People)
29- برخلاف تصورعمومی، هیچ ارتباطی بین رتبه بندی YouTube و توضیحات ویدئویی که کلمات کلیدی آنها بهینه شده است وجود ندارد. (Backlinko)
پشتیبانی سئو
آمار بازاریابی ویدئویی(Video Marketing Engagement Statistics)
49٪ از بازاریابانی که در استراتژی خود، از ویدئو استفاده می کنند، سریعتر به کسب درآمد می رسند. 51٪ از متخصصان، آن را به عنوان محتوای مفید ROI معرفی می کنند. علاوه بر این ، 64 درصد از کاربرانی که در شبکه های اجتماعی، فیلم محصول را دیده اند اقدام به خرید کرده اند.
در آمریکا، 85٪ از کل کاربران اینترنت، با محتوای ویدئویی ارتباط بهتر و موثرتری برقرار می کنند.
چه تعداد فیلم در YouTube وجود دارد؟
تعداد فیلم های موجود در YouTube، بیش از 5 میلیارد است. که 50 میلیون کاربر در حال بارگذاری آنها هستند. طبق آمار YouTube ، آنها در هر دقیقه بیش از 500 ساعت ویدیو بارگذاری می کنند.
YouTube یکی از معدود سیستم عامل های شبکه های اجتماعی است که توسط تلفن همراه تحت تأثیر قرارنگرفته است.
چه تعداد بازدید روزانه ویدئو در فیس بوک وجود دارد؟
تعداد بازدید روزانه فیلم در فیس بوک بیش از 8 میلیارد است. به طور متوسط، 100 میلیون ساعت صرف دیدن این فیلمها می شود. با کمال تعجب باید گفت که، 85 درصد از این فیلم ها با صدای خاموش مشاهده می شوند. از هر پنج ویدیو، یک نفر نیز پخش زنده مشاهده می کند. 98 درصد کل بازدیدها، از دستگاه های تلفن همراه است.
4- آمار نقشه ای یا محلی سئو (SEO Local Statistics)
هیچ شک و شبه ای نیست که گوگل، از فاکتورهای رتبه بندی دیگری، معروف به ” نقشه مکان” استفاده می کند. این آمار تا حدودی مشخص می کند که استراتژی SEO برای هر کسب و کاری که در یک منطقه خاص فعالیت می کند، چقدر حائز اهمیت است.
30- 46٪ از کل جستجوها در Google، مربوط به مشاغل محلی یا خدمات محلی است. (SEO Expert Brad)
31- 25٪ از وب سایت های مشاغل کوچک دارای عنوان و برند نیستند.(Fresh Chalk)
32- در جستجوی محلی با تلفن هوشمند، 76٪ از افراد در طی 1 روز از این یرنامه بازدید می کنند. (Google)
رتبه بهتر سئو چطور بدست می آید ؟
33- در یک صفحه Yelp در 5 نتیجه برتر، 92٪ از جستجوها که حاوی دسته ای از شهرها و تجارتهای مختلف است، وجود دارد.(Fresh Chalk)
34- 25٪ از جستجوهای محلی منجر به خرید می شوند. (Google)
ماهانه چند جستجوگر محلی وجود دارد؟
بر اساس گزارش بیان شده، 46٪ از کل جستجوها، محلی هستند. تعداد جستجوی محلی، ماهانه 97 میلیارد است که در طی 12 ماه، این رقم 1.17 تریلیون در سال خواهد بود. به همین ترتیب، اگر بخواهیم این مقدار را خورد کنیم به عبارتی 3.2 میلیارد در روز است. پس 37000 جستجوی محلی در ثانیه انجام می شود.
به گفته گوگل، افرادی که از جستجوی محلی استفاده می کنند هر ماه از 1.5 میلیارد مکان بازدید می کنند. این رقم 32.8٪ از کل کاربران اینترنت است.
در واقع چند درصد از افراد با جستجوی محلی خرید می کنند؟
تعداد افرادی که پس از جستجو به صورت محلی، خرید می کنند، 78٪ است؛ که شامل خریدهای آنلاین و فروشگاهی از مشاغل محلی است. در کل سطح جهانی، 56٪ از افراد هم بصورت آنلاین و هم بصورت آفلاین خرید می كنند.
5- آمار سئو موبایل (Mobile SEO Statistics)
الگوریتم گوگل، اخیراً از ” دسک تاپ” به ” تلفن همراه” تغییر کرده است. اکثر جستجوهای Google، اکنون در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد.
35- 30 ٪ از کل جستجوهای تلفن همراه مربوط به مکان است. (Google)
36- تلفن همراه، 58٪ از کل جستجوهای Google را تشکیل میدهد. (hitwise)
CTR -37 ارگانیک در تلفن همراه تقریباً 50٪ کمتر از دسک تاپ است. (SparkToro)
38- 51 ٪ از کاربران تلفن های هوشمند هنگام جستجو، یک شرکت یا محصول جدید پیدا می کنند.(Google)
39-جستجوی ارگانیک، در تلفن همراه 27.7٪ کلیک در مقابل 19.3٪ کلیک روی دسک تاپ است.(SEOClarity)
40- 87٪ صاحبان گوشی های هوشمند روزانه از موتور جستجو استفاده می کنند. (Go-Globe)
41- با جستجوی صوتی از طریق تلفن همراه به 20٪ از سوالات کاربران به راحتی پاسخ داده می شود. (Search Engine Land)
مقایسه جستجو با تلفن همراه در برابر تبلت
در مشاهده کلی موتورهای جستجو، میزان استفاده از تلفن همراه 53.81٪ و تبلت ها 2.92٪ برای همه موتورهای جستجو در سراسر جهان است.
دسک تاپ و تبلت هر دو بین سال های 2019 و 2020 روند نزولی داشته اند. با این حال، سهم بازار تلفن همراه 5 برابر افزایش یافته است.
از نظر Google، دستگاههای تلفن همراه 58٪ از کل جستجوها را تشکیل می دهند.
همانطور که در بالا ذکر شده است، دستگاه های تلفن همراه 62٪ از کلیک های پرداخت شده در Google را شامل می شوند، که این عدد بسیار قابل توجه است.
6- آمار بک لینک (Backlinks Statistics)
آیا گوگل بعد از این همه سالT همچنان از بک لینک در الگوریتم خود استفاده می کند؟ پاسخ این سؤال مثبت است. بیایید نگاهی به آماری بیندازیم که ثابت می کند پیوند سازی هنوز برای بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار مهم است.
42- یک مقاله منتشر شده در Backlinko، نشان داده است که تعداد دامنه های لینک شده به یک صفحه، عاملی است که بیشترین ارتباط را با رتبه بندی در گوگل دارد. (Backlinko)
43- بیش از 55٪ صفحات هیچ بک لینکی ندارند. (Ahrefs)
44- به طور متوسط، محتوای طولانی 77.2٪ بک لینک بیشتری نسبت به مقاله های کوتاه دریافت می کند. (Backlinko)
45- صفحه رتبه بندی 1 در نتایج جستجو هر ماه، 5٪ الی 14.5٪ بک لینک بیشتری از وب سایت های جدید دریافت می کند. (Ahrefs)
46- 43.7٪ از صفحات رتبه بندی برتر در Google حاوی لینک های متقابل هستند. (Ahrefs)
47- شرکت هایی که مشغول وبلاگ نویسی هستند 97٪ بک لینک بیشتری به سایت خود دریافت می کنند. (HubSpot)
7- آمار کلمات کلیدی (Keywords Statistics)
بیایید آمار مربوط به چگونگی جستجوی افراد در موتورهای جستجو رامورد بررسی قرار دهیم.
48- 67.6٪ از کل کلیک ها مربوط به 5 نتیجه برترجستجو هستند. (Zero Limit Web)
49- 50٪ از درخواستهای جستجو شامل 4 کلمه یا بیشترمی باشد.(WordStream)
50- بیش از 29٪ کلمات کلیدی با بیشتر از 10K جستجو ماهانه، بیش از 3 کلمه دارند.(Ahrefs)
51- تقریباً 8٪ جستجوها به صورت سوال بیان می شود. (Moz)
8- روند موتور جستجو (Search Engine Trends)
سئو همیشه در حال تغییر است. این تغییرات بسیار سریع رخ می دهند. به همین دلیل ویکی دمی در این مقاله تصمیم گرفته است، مجموعه ای از آمار را که بر روندهای نوظهور در دنیای بهینه سازی موتور جستجو تمرکزدارد را بررسی کند. که شامل موارد مهمی مثل: به روزرسانی های الگوریتم Google ، ROI فعلی ، CTR ارگانیک و موارد دیگرمی باشد.
52- 12.3٪ از درخواستهای جستجو شامل یک قطعه ویژه است. (Ahrefs)
53- 18٪ از جستجوگران، قبل از کلیک بر روی هر نتیجه ای برای جستجوی اصلی خود، جستجوی جدیدی را وارد می کنند.
54- 75٪ از جستجوگران هرگز از صفحه دوم نتایج جستجو بازدید نمی کنند.(HubSpot)
55- 21٪ از جستجوگران بر روی بیش از 1 نتیجه جستجو، کلیک می کنند.(Moz)
56- گوگل گزارش کرده است که بیش از 3000 راه، جهت افزایش کیفیت و بهبود جستجو از سال 2018 ایجاد کرده است.(Moz)
57- روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو در Google انجام می شود.(Ardor SEO)
58- 94٪ کلیکها در SERP به نتایج اصلی و مورد هدف کاربران می رسد.(Watch Engine Watch)
59- ترافیک تجزیه و تحلیل موتورهای جستجوی در دسک تاپ به شرح زیر است:
Google (75.5٪) ، Bing (9.8٪) ، Baidu (9.5٪) ، Yahoo (2.8٪) (NetMarketShare)
60- بیش از 40٪ درآمد حاصل از خرده فروشی ها، رسانه ها، خدمات بازرگانی، تکنولوژی و اینترنت از ترافیک ارگانیک حاصل می شود. (BrightEdge)
61- 36٪ از صفحات 1 تا 3 در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نرخ کلیک ایجاد می کنند.(Searchmetrics)
62- 99.5٪ از جزئیات مهم در حال حاضر در موقعیت های 1 تا 10 در Google قرار دارند.(Ahrefs)
63- در هر ثانیه بیش از 75000 جستجو در Google اتفاق می افتد. (Internet Live Stats)
64- نام تجاری یک برند به افزایش 2-3 برابری CTR کمک میکند.(WordStream)
65- کاربران هر بار پس از جستجو در یک وب سایت، از 3 الی 3.5 صفحه بازدید می کنند.(SEMrush)
66- میانگین bounce rate دامنه ها در 3 صفحه برتر گوگل 49٪ است. (SEMrush)
67- مطالعات انجام شده نشان داده است که میانگین زمان حضور در سایت برای 10 نتیجه برتر جستجو، 3 دقیقه و 10 ثانیه است. (Searchmetrics)
68- در جستحوی ارگانیک، کاربران 300٪، بیشتر به وب سایت ها نسبت به شبکههای اجتماعی مراجعه می کنند. (IronPaper)
69- تقریباً 91٪ از صفحات Google مورد بازدید قرار نمی گیرند. (Ahrefs)
70- موتورهای جستجوی اصلی (Google ، YouTube ، Bing ، Yahoo) در حدود 70.6٪ از کل بازدید وب سایت ها را تشکیل می دهند. (SparkToro)
نتیجه خدمات سئو
از داده هایی که مشاهده کردید مشخص است که عناصر برجسته ای وجود دارد که باید از آنها محافظت کنیم.
1- 55٪ از خانوارهای آمریکایی حداقل یک بلندگوی هوشمند تا سال 2022 خواهند داشت.
2- در کل دنیا ، 1.1 میلیارد کاربر تلفن هوشمند از فناوری صوتی در طول هفته استفاده می کنند.
3-در آمریکا، جستجوی صوتی 20٪ از بازار جستجوهای Google را دربر گرفته است.
شرکت cpardaz ارائه دهنده خدمات سئو و پشتیبانی وب سایت به عنوان مجموعه ای که این آمار را جمع آوری کرده است، با کنار هم قرار دادن این اطلاعات به شما در جهت روند بهبود وب سایتتان یاری می رساند.