Buy cheap website traffic
انتخاب نام دامنه اینترنتی

انتخاب نام دامنه اینترنتی

انتخاب دامنه سایت و بررسی آن یکی از مهمترین بخش های طراحی وساخت وب سایت است .  علاوه بر تعریف سایت شما ، نام دامنه شما اطلاعات مهمی را به بازدید کنندگان انسانی و ربات های موتور جستجو منتقل می کند.

خوشبختانه ، چند روش قابل اعتماد وجود دارد که می توانید نام دامنه خود را تا حد ممکن کارآمد کنید. به عنوان مثال ، می توانید درباره کلمات کلیدی قوی تحقیق کنید تا در محتوای خود بگنجانید ، از یک نام ساز وبلاگ برای ایده گرفتن استفاده کنید و تصمیم نهایی خود را بر اساس برخی معیارهای مهم قرار دهید.

در این پست ، ما شما را با چگونگی انتخاب نام دامنه آشنا خواهیم کرد که با استفاده از چهار مرحله ساده و برخی ابزارهای مفید ، به نفع سایت شما خواهد بود.نحوه انتخاب نام # دامنه برای سایت # وردپرس خود: 4 مرحله سادهبرای توییت کردن کلیک کنید 

انتخاب دامنه

چرا پرداختن اندکی در مورد انتخاب دامنه سایت شما هزینه دارد

نام دامنه شما آدرس خانه وب سایت شما در اینترنت است. و گرچه این  تنها چیزی نیست که در موفقیت سایت شما تأثیر می گذارد ، دلایل زیادی وجود دارد که باید نام دامنه را با دقت انتخاب کنید:

انتخاب نام دامنه سایت اینترنتی

  • دامنه انتخابی شما باید متناسب با کسب و کارتان باشد.
  • برای دامنه خود از مخفف کسب و کارتان استفاده کنید.
  • نام دامنه باید ساده باشد.
  • نام دامنه نباید به وسیله خط تیره شروع یا خاتمه پیدا کند.
  • تلفظ دامین نباید برای افراد مختلف سخت باشد، بنابراین نامی انتخاب کنید که تمام اقشار جامعه بتوانند آن را تلفظ تایپ کنند.
  • غلط املائی نداشته باشید
دامنه مناسب
  • یک نام بی نظیر و به یاد ماندنی به احتمال زیاد در بین بازدیدکنندگان می ماند و آنها را ترغیب به بازگشت می کند.
  • نام دامنه شما می تواند بلافاصله به بازدیدکنندگان جدید (یا کاربران موتور جستجو) ایده ای از آنچه سایت شما دارد ، بدهد.
  • نام دامنه در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تأثیر دارد .
  • تغییر نام دامنه شما پس از ایجاد سایت می تواند منجر به عوارض زمانبر شود.

نام ها قدرت دارند – این مورد برای یک وب سایت مانند هر چیز دیگری صدق می کند. بنابراین انتخاب نام دامنه مناسب باید یک فرآیند دقیق باشد ، و شما می خواهید قبل از اینکه برنده شوید ، تمام گزینه های خود را در نظر بگیرید.

نحوه انتخاب نام دامنه برای وب سایت وردپرس خود (در 4 مرحله)

بدیهی است که ما نمی توانیم به شما بگوییم چه دامنه ای برای وب سایت خاص شما مناسب است. با این حال ، ما می توانیم شما را در فرآیند انتخاب دقیق ، کاملاً فکر شده راهنمایی کنیم.

این قوانین مطلق نیستند – نام دامنه ها علمی نیستند (شما با رعایت این قوانین هرگز “Google.com” را پیدا نکرده اید!) – اما بهترین روش های عالی برای  اکثر وب سایت ها هستند.

مرحله 1: یک یا چند کلمه کلیدی را انتخاب کنید که نمایانگر سایت شما باشد

روش های زیادی برای شروع تولید ایده برای نام دامنه وجود دارد. شما می توانید دامنه سایت خود را بر اساس نام خود یا تجارت موجود خود قرار دهید. با این حال ، عنصر اصلی یک نام دامنه واقعاً موثر ، یک کلمه کلیدی قوی است.

استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه شما هوشمندانه است به همان دلایلی که استفاده از آنها در محتوای خود نیز هوشمند است. مزایای SEO می تواند با کمک به رتبه بندی سایت شما در نتایج موتور جستجو ، بازدید بیشتری داشته باشد . به علاوه ، کلمات کلیدی می توانند به بازدیدکنندگان بالقوه کمک کنند تا درک و تمرکز سایت شما را بهتر درک کنند.

خوشبختانه روند تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای نام دامنه شما همان یافتن کلمات کلیدی موثر برای سایر کاربردها است. برای جستجوی عباراتی که هم از حجم جستجوی بالایی برخوردار هستند و هم از نظر ایده آل رقابت کم ، می توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و KWFinder استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که در این حالت ، شما به دنبال یک کلمه کلیدی هستید که وب سایت و محتوای شما را به طور کلی نشان دهد.

مرحله 2: از یک مولد نام دامنه برای مرور گزینه های خود استفاده کنید

هنگامی که چند گزینه کلمه کلیدی دارید ، وقت آن است که ایده هایی را برای نام دامنه خود ایجاد کنید. اگرچه می توانید این کار را بدون هیچ ابزار خاصی انجام دهید ، اما اغلب دشوار است زیرا به نام هایی که قبلاً گرفته شده اند ادامه خواهید داد.

ایا می توان به دامنه رایگان اعتماد کرد و ایا برای گسترش وب سایت . که باید روی آن برنامه ریزی کنیم دامنه رایگان مفید است ؟

این سوالی است که اکثر طراحان در مورد آن یک نظر دارند دامنه رایگان نه …

استفاده از یک تولید کننده نام دامنه مانند Domain Wheel به شما کمک می کند تا روند کار با طوفان فکری برای شما ساده شود و همچنین مطمئن شوید که تمام پیشنهادات آن برای خرید در دسترس است:

دامنه رایگان

تمام کاری که شما باید انجام دهید بازدید از وب سایت و وارد کردن یک کلمه کلیدی در جعبه جستجو است. برای نشان دادن این ، بیایید تصور کنیم که در حال راه اندازی یک وبلاگ مشاوره در مورد نحوه آموزش سگ ها هستید. برای کلمه کلیدی خود ، به “آموزش سگ” بسنده کرده اید. وارد کردن این اصطلاح به نوار جستجو ، این نتایج را برمی گرداند:

Domain Wheel به شما در نحوه انتخاب نام دامنه کمک می کند

همانطور که می بینید ، تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر هیچ یک از آنها را دوست ندارید ، می توانید یک کلمه کلیدی کمی متفاوت را امتحان کنید یا برای ایده های تصادفی و پیشنهادات کلمات کلیدی به پایین پیمایش کنید. ما پیشنهاد می کنیم وقت خود را بگذارید و چند گزینه خوب ارائه دهید ، بنابراین می توانید در مرحله بعدی آنها را محدود کنید.

مرحله 3: بهترین نام دامنه را بر اساس معیارهای ساده انتخاب کنید

در این مرحله ، شما آماده هستید تا لیست کوتاه خود را محدود کرده و روند انتخاب نام دامنه را به پایان برسانید. بخشی از این فرآیند ذهنی است – پس از همه ، مهم است که یک نام دامنه را که دوست دارید انتخاب کنید. با این حال ، معیارهای ساده ای نیز وجود دارد که می توانید برای سهولت تصمیم گیری استفاده کنید.

نام دامین باید برای خواننده قابل درک باشد

برای دامنه خود نامی متناسب با وب سایت خود انتخاب کنید،نه رامنه رایگان که زیر مجموعه باشد . تا برای خواننده قابل درک باشد اگر وب سایت شما خبری از دامنه khabarfori یا khabaronline  استفاده کنید. یا اگر رستوران است از دامنه restoransheek استفاده کنید. تا خواننده بتواند آن را درک و به حافظه خود بسپارد. اگر نام دامنه با نام وب سایت یکی باشد و تفاوت معنایی چندانی نداشته باشد مخاطب بهتر با آن ارتباط برقرار می کند.

برای بهترین نتیجه ، می خواهید یک نام دامنه انتخاب کنید:

  • مختصر و روشن  نام طولانی و گیج کننده به سختی به یاد می آورد و به راحتی تایپ می شود.
  • خلاق و به یاد ماندنی.  هرچقدر بتوانید نام دامنه خود را بی نظیر کنید (ضمن شفاف و مختصر نگه داشتن آن) ، به یادماندنی تر خواهد بود.
  • خواندن و تلفظ آسان است.  از اعداد و نویسه های خاص خودداری کنید زیرا هنگام بلند گفتن گیج کننده هستند. همچنین ارزش دارد که از دوستان خود بخواهید آن را تلفظ کنند ، بنابراین از قرار گرفتن تصادفی در این لیست جلوگیری می کنید .

در آخر ، مهم است که به دقت دامنه سطح دامنه (TLD) نام دامنه خود را نیز در نظر بگیرید .

دامنه ir یا دامنه com

پسوند دامنه نشانگر هویت سایت یا ملیت آن است . در هنگام خرید بسیاری از افراد سردرگم میشوند که دامنه مورد نظر خود را با پسوند دامنه ir یا دامنه comخریداری نمایند . اصولا دامنه ها یکی از پسوندهای آن خالی است مگر آنکه اسمی کاملا فارسی و منحصر به فرد برای سایت را انتخاب کنید . اسم های انگلیسی اصولا com. خالی ندارند مگر آنکه خیلی طولانی باشد . هر کدام از پسوندهای دامنه مزایا و معایب خود را دارند که به بررسی آنها می پردازیم .

بهترین دامنه

بهترین دامنه

به زبان ساده ، این قسمت در انتها است – .com ، .org ، .net ، و غیره. برای بسیاری از سایت ها .com بهترین انتخاب است ، زیرا آن چیزی است که بیشتر بازدیدکنندگان انتظار دارند و به راحتی به خاطر سپرده می شود. با این وجود یافتن نام دامنه های .com  با کیفیت سخت تر و دشوارتر می  شود و کاربران به سایر پسوندها عادت می کنند. بنابراین اگر کاملاً به نام غیر دات کام علاقه دارید ، پیش بروید و آن را بخرید.

از انتخاب دامنه مشابه خودداری کنید

بسیاری از اوقات نام دامنه شما با وب سایت های مشهوری مشابه است، بنابراین آن را انتخاب نکنید چرا که بازید شما کاهش پیدا می کند و شما نیز قدرت رقابت ندارید بنابراین در انتخاب نام نهایت دقت خود را انجام دهید.

تنها چیزی که باید مراقب آن باشید TLD است که در یک منطقه خاص اعمال می شود (مانند  .co.uk  یا  .ca). گوگل از این موارد برای کمک به وب سایت های goetarget استفاده می کند ، بنابراین فقط درصورتی که می خواهید Google سایت شما را هدف قرار دهد ، این برنامه های افزودنی را انتخاب کنید.

تاثیر نام دامنه بر سئو

نکته ای که وجود دارد این است که نام دامنه بر سئو سایت تأثیری ندارد، ولی ناگفته نماند که تجربه در این زمینه ثابت کرده که انتخاب دامنه مناسب چندان بر سئو بی تاثیر نیز نیست و بر روی موتورهای جستجوگر تاثیر می گذارد و نمی توان آن را کتمان کرد،  ولی تاثیر آن چنان نیست که بخواهیم از کلمات پر تکرار و پیچیده که هیچ تناسب معنایی ندارد استفاده کنیم و به واقع سئو سایت را فدای کمیت کنیم. از سال 2012 تغییرات چشمگیری در این زمینه پدید آمده و گوگل وب سایت های را که دارای دامنه ای پیچیده و نا مفهوم هستند را اسپم می کند.

مرحله 4: نام دامنه جدید خود را ثبت کنید

پس از استقرار در ترکیب مناسب نام مبتنی بر کلمات کلیدی و TLD ، تنها کاری که باید انجام دهید خرید نام دامنه است. روش انجام این کار اغلب به ارائه دهنده میزبانی که تصمیم دارید از آن استفاده کنید بستگی دارد .

معمولاً می توانید در هنگام ثبت نام در یک برنامه میزبانی ، یک نام دامنه خریداری کنید . علاوه بر این ، می توانید دامنه را به طور جداگانه از طریق یک ثبت کننده اختصاصی یا یک شرکت میزبان خریداری کنید.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *