برای اشنایی با مراحل طراحی مسابقه اینستاگرامی میتوانید این مقاله را تاانتها بخوانید و کلید هایی که ما در اختیارتان قرار میدهیم استفاده کنید .
- قوانین مسابقه تعیین کنید.
- چه کسانی هدف اجرای مسابقه هستند؟
- از انواع مسابقه اینستاگرامی یک مورد را انتخاب کنید
- مقداری محدودیت هم اعمال کنید.
- نوع جایزه را مشخص کنید.
- مسابقه دارای زمان باشد.
- قرعه کشی اینستاگرام را آنلاین اجرا کنید ( برنامه قرعه کشی آخر مقاله درج شده )
مسابقه اینستاگرامی به دو روش برگزار می شود؛ اول برگزاری مسابقات معمول با ایده های مختلف در پست و استوری اینستاگرامی و دوم ایجاد مسابقه دو یا چند مرحله ای که یک مرحله در پست اینستاگرام و ادامه آن در وبسایت شما توسط لینک شدن در بیو پیج و استوری انجام می شود.
ایجاد شفافیت در روش اجرای مسابقه، انتخاب برنده، اطمینان شرکت کنندگان از واقعی بودن مسابقه و دیدن جایزه گرفتن نفرات برگزیده باعث می شود به شرکت کنندگان حس خوب منتقل شود.
همه این ها احتمالا باعث درگیر شدن مخاطب مسابقه با سایر پست های شما نیز خواهد شد.
خلاصه مطلب
مسابقه اینستاگرامی برای افزایش فالوور
پست های مسابقه اینستاگرامی در هر صفحه با هر سطحی، میزان Engagement و محبوبیت بالایی را تجربه می کند اما نتایج محبوبیت این پست ها تاثیر زیادی روی سایر پست های صفحه ندارد ولی باعث چند اتفاق خوب می شود.
- می توانید فالوئرهای جدید پیدا کنید.
- کاربرها با سایر محتوای شما درگیر می شوند.
- احتمال دارد محتوای شما را به اشتراک بگذارند.
- و احتمالا در هر مسابقه جدید، میزان بیشتری از مشارکت را تجربه می کنید.
هدف از برگزاری مسابقه چیست؟
- آیا می خواهید میزان محبوبیت سایر پست های صفحه تان را بالا ببرید؟
- آیا می خواهید یک ایده برای تولید یا روش فروش به دست بیآورید؟
- آیا می خواهید فالوئر بیشتری در اینستاگرام جذب کنید؟
- آیا می خواهید مجموعه مسابقات شما باعث برندسازی و معروف شدن شما بشود؟
- آیا می خواهید مستقیما باعث افزایش فروش یک محصول شود؟
برای تعیین نوع مسابقه اینستاگرامی، اول باید هدف خود را از بین اهداف بالا مشخص کنید.
تبلیغات مسابقه در اینستاگرام
برای جذاب تر شدن مسابقه نیاز به شرکت کنندگان بیشتر دارید بنابراین باید مسابقه را تبلیغ کنید.
اگر از Promotion خود اینستاگرام استفاده می کنید احتمالا در ایران نیستید چون ما اینجا تحریم هستیم ؛ پس یک سر به دستورالعمل تبلیغاتی اینستاگرام برای مسابقه بزنید.
اما برای کاربران ایرانی تنها یک روش وجود دارد و آن هم تبلیغ مسابقه در سایر صفحات پربازدید اینستاگرامی است. برای تبلیغات در اینستاگرام می توانید از سایت مارکتینگ 98 کمک بگیرید
برای تبلیغات مسابقه اینستاگرامی صفحاتی را انتخاب کنید که کاربر هدف شما را داشته باشند.
لزوما نیازی نیست که یک صفحه میلیونی باشد.
ترجیحا برای تبلیغ مسابقه از یک تیزر ویدئویی استفاده کنید.
برای مسابقات کوچک، در زمان شروع مسابقه شروع به تبلیغ کنید نه پیش از شروع آن چون افراد فراموش خواهند کرد.
اگر دسترسی به رسانه های دیگری هم دارید (مثلا وبسایت) در آنجا هم تبلیغات انجام بدهید.
جایزه مسابقه را مناسب انتخاب کنید
انتخاب یک جایزه گران قیمت که به برند و نوع محصول یا خدمات شما مرتبط نیست می تواند باعث شود پس از پایان مسابقه، ارتباط کاربر با شما قطع شود.
این نوع کاربران مخاطب شما نخواهند بود؛ بنابراین جایزه هوشمندانه انتخاب کنید.
- اختصاص دادن کالا از برند خودتان
- خدمات رایگان
- مدت زمان گارانتی بیشتر رایگان (شرایط خاص دارد)
- ارائه کوپن های تخفیف ویژه
تنها راه حفظ کردن فالوئرهایی که از طریق مسابقه جذب کرده اید ارائه جوایزی است که مرتبط با کسب و کار شماست.
انواع مسابقات اینستاگرامی
- کمپین مسابقه هشتگ
- مسابقه عکس در اینستاگرام
- مسابقه اسپانسری اینستاگرام
- مسابقه کامنت و تگ اینستاگرام
- مسابقه طراحی یا نویسندگی
- مسابقه استوری یا نظرسنجی
- مسابقه بر اساس جذب بهترین ایده
- مسابقه افزایش نرخ تعامل اینستاگرام
- مسابقات مناسبتی و جشن ها
مسابقه اینستاگرامی شما می تواند بر ۲ اساس شکل بگیرد؛ مسابقه بر اساس شانس یا مسابقه بر اساس مهارت!
کمپین مسابقه هشتگ
برای شرکت در مسابقه اینستاگرامی هشتگ مراحل زیر را انجام دهید پیشنهاد می کنیم مقاله مراحل راه اندازی کمپین هشتگ موفق را مطالعه نمایید
اکانت اصلی و اکانت پارتنر را در اینستاگرام فالو کنید.
این عکس را با هشتگ #نام_مسابقه در متن پست بنویسید.
یکی از عکس های پست اکانت “نام برگزار کننده” را پست کنید.
به [برندگان مسابقه] از طریق قرعه کشی در تاریخ (زمان اعلام شده) جایزه (مشخص شده) اهداء می شود.
مسابقه اینستاگرامی عکاسی
برای شرکت در مسابقه اینستاگرامی عکاسی یک موضوع مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید. فرضا برگزار کننده تولیدات کالای خواب دارد.
- از دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب عکس بگیرید.
- دقت کنید که حتما تخت خواب یا تشک خواب در عکس پیدا باشد.
- در متن پست نکات مهم چیدمان تان را بنویسید و اینستاگرام شرکت ما را تگ کنید.
- سپس عکس خود را پست کنید و اکانت ما را حتما فالو کنید.
در پایان تاریخ (مشخص شده) بهاز بین تصاویر شرکت کنندگان به ۵ نفر از طریق نظر هیئت داوران جایزه اهدا خواهد شد.
مسابقه اسپانسری اینستاگرام
یکی از موثرترین روش های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام برگزاری مسابقات اسپانسری است از یک اینفلوئنسر یا سلبریتی برای ساخت یک ویدئو جذاب کمک بگیرید و یک کلیپ بسازید که در آن یک کار خاص انجام می دهد.
از پیش نیازهای این مسابقه برای جذب مشارکت بیشتر، جوایز ارزشمند (برای حضور افراد متخصص) است.
یک توضیح متنی برای متن پست آماده کنید به این شکل که شرکت کننده در منزل یا یک محل خاص باید همین کارها را در فلان زمان مشخص (مثلا ۵۰ ثانیه) با همان موزیک انجام بدهد و سپس با زدن هشتگ #نام_مسابقه و تگ کردن صفحه (اکانت برگزار کننده) در صفحه خود پُست کند.
بعد از آماده شدن متن قوانین و شرایط شرکت، ویدئو را با این متن پُست کنید و زمان شروع و پایان مسابقه را نیز بنویسید.
شرایط انتخاب ویدئوی چالش برتر (از طریق قرعه کشی یا هیئت داوران یا بر اساس لایک گرفتن ویدئو) را اطلاع رسانی کنید.
پس از پایان مسابقه، ویدئوی برتر را پست کنید و برنده را در متن پست اعلام کنید.
مسابقه کامنت و تگ اینستاگرام
برای شرکت در مسابقه اینستاگرام تگ مراحل زیر را انجام دهید
اکانت ما را حتما باید فالو داشته باشید.
آخرین پست ما را لایک و Save کنید.
تعداد ۳ نفر از دوستان تان را در پست تگ کنید / یا هر تعداد نفری که می توانید تگ کنید (مورد هر تعداد به دلیل اسپم پیشنهاد نمی شود)
از بین شرکت کنندگان به کسی که بیشترین افراد را تگ کرده یا کامنت گذاشته به قید قرعه یا بر اساس میزان فعالیت (بر پایه شانس/تلاش) جایزه اهدا خواهد شد.
مسابقه طراحی یا نویسندگی
در این مسابقه اینستاگرامی یک عکس یا ویدئوی خاص از محصولات بیزنس تان را به چالش نویسندگی می گذارید.
باز هم به عنوان اولین قانون می توانید فالو کردن صفحه و لایک آخرین پست را مطرح کنید.
از شرکت کنندگان بخواهید بهترین توضیحات یا توصیفات را در وصف پست مسابقه در بخش نظرات یا کامنت بنویسند. (می تواند توصیف عملکرد یا نحوه ساخت، متن ادبی و هنری یا بهترین توضیح شیوه کارکرد یک دستگاه باشد.
می توانید از مخاطب بخواهید پست شما را در استوری خود Share کند.
مشخص کنید که به قید قرعه یا نظر داوران چه جایزه ای و در چه زمانی اهدا خواهد شد.
این نوع مسابقه علاوه بر افزایش میزان تعامل کاربران و دیده شدن توسط کاربران دیگر باعث آشنا شدن شما با نقطه نظراتی از دیگران که تا کنون با آن مواجه نشده اید نیز بیانجامد.
مسابقه استوری یا نظرسنجی اینستاگرام
برای برگزاری این مسابقه یک یا چند سوال با موضوع محصولات یا خدمات موجود در بخش استوری اینستاگرام به صورت نظرسنجی مطرح کنید.
سوالات طرح شده می تواند از بین موضوعات موجود در صفحه یا وبسایت شما باشد.
پاسخ دهی می تواند از طریق پرسش و پاسخ استوری اینستاگرام یا ایجاد یک فرم پرسش و پاسخ Quiz در سایت باشد.
ارجاع به سایت می تواند از طریق لینک در استوری و بیو پیج صورت بگیرد.
از بین پاسخ های صحیح به یک یا چند نفر به قید قرعه، جایزه اهدا می شود.
این نوع مسابقه به نوعی تبلیغ محتوایی یا زیرپوستی محصولات شما و همینطور افزایش تعامل کاربر با محتوای پیج یا وبسایت شما است.
مسابقه اینستاگرامی بهترین ایده
اگر فکر می کنید مخاطب با سواد و فرهیخته ای دارید یک تیر و دو نشان بزنید!
هم مسابقه برگزار کرده اید و هم برای افزایش فروش و توسعه کسب و کار یا محصول تان ایده جذب کرده اید یا صاحب ایده را حتی می توانید استخدام کنید.
یکی از چالشی ترین موضوعاتی که با آن درگیر هستید را در عنوان مسابقه مطرح کنید و به مخاطبان تان اعلام کنید که به بهترین ایده که دربرگیرنده ی بهترین روش انجام آن کار است جایزه ای ارزشمند اهدا می شود.
- در این روش سعی کنید ایده ها را در یک روش ضابطه مند و پنهانی بگیرید تا ایده لو نرود.
- به مخاطب اطمینان بدهید اگر ایده ای پذیرفته نشود از آن استفاده نخواهد شد.
- حتی می توانید اطلاع رسانی کنید که به یک یا چند ایده جایزه اهدا می شود و در صورت پذیرفته شدن سایر ایده ها، با صاحب آن مذاکره خواهد شد.
- کسانی که صاحب ایده خوب هستند بهترین نشان ها برای استخدام در کسب و کار شما هستند.
مسابقه افزایش نرخ تعامل اینستاگرام
این نوع مسابقه یکی از معمول ترین روش هاست که کمتر اعتمادی به آن وجود دارد
صفحه ما را باید فالو داشته باشید.
آخرین پست ما را لایک کنید.
پست ما را برای یک یا چند نفر از دوستان تان ارسال کنید.
تعداد یک یا چند نفر از دوستان خود را در بخش کامنت ها تگ کنید.
تا پایان مسابقه باید ما را فالو داشته باشید.
به یک یا چند نفر از شرکت کنندگان که بیشترین تعداد تگ/منشن کردن و ارسال پست برای دیگران را داشته باشد به قید قرعه جایزه اهدا می شود.
به دلیل سادگی این روش، به شکل گسترده ای در حال انجام است و تقلب های زیادی نیز در آن می شود و همینطور موجب اسپم و مزاحمت برای دیگران می شود بنابراین پیشنهاد نمی شود و البته تعامل مثبت زیادی هم ندارد.
دقت کنید که جایزه تعیین شده با میزان تلاش شرکت کننده در مسابقه اینستاگرامی شما تناسب داشته باشد.
راه اندازی مسابقات در مناسبت ها و جشن ها
گاهی می توانید در مناسبت های خاص جشن بگیرید، ویدئو ضبط کنید، از مخاطب بخواهید زیر پست ویدئو کامنت بگذارد و از بین نویسندگان کامنت قرعه کشی کنید و جایزه بدهید.
- سالگرد تاسیس برندتان را جشن بگیرید.
- به مناسبت ۱۰k شدن یا ۷۰k شدن یا هر عددی در اینستاگرام جشن بگیرید.
- به مناسبت رونمایی از یک محصول جدید جشن بگیرید.
- اگر یک شعبه جدید افتتاح کرده اید جشن بگیرید.
- و یا هر دلیل دیگری که می توانید پیدا کنید.
میزان هیجان در مخاطب با دیدن یک جشن و همینطور احتمال گرفتن جایزه بالا خواهد رفت و همین باعث بالا رفتن تعامل وی با صفحه شما خواهد شد.
اگر جوایز ارزشمند می دهید
اگر جایزه ای به ارزش صد میلیون تومان یا یک جایزه با ارزش مالی زیاد می خواهید اهدا کنید سعی کنید ترافیک ورودی مسابقه را به وبسایت خود هدایت کنید و در آنجا یک فرم ثبت نام شرکت کنندگان ایجاد کنید تا بتوانید اطلاعات ارزشمندی از قبیل نام، شماره موبایل، ایمیل، شهر یا منطقه محل سکونت و یا ترجیحا اطلاعات برخی علاقه مندی های افراد را هم در بانک اطلاعاتی خود برای مقاصد بلند مدت تجاری ثبت کنید.
این داده ها یک معدن طلای بزرگ هستند اگر بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. این کار در پیشبرد اهداف تجاری و اقتصادی بلند مدت شما می تواند مفید باشد.
ایده های موثر در مسابقات اینستاگرامی
- اگر قرار است همیشه مسابقه برگزار کنید یک هشتگ ثابت مسابقه داشته باشید.
- برای موضوع مسابقه بعدی از مخاطبان تان نظرخواهی کنید.
- پس از برگزاری مسابقه، از مخاطب خود در خصوص نحوه برگزاری مسابقه قبلی و نوع جایزه نظر خواهی کنید.
- از برندگان بخواهید یک پست در پروفایل خودشان در خصوص مسابقه و جایزه شما منتشر و شما را تگ کنند.
- برای افزایش ترافیک سایت در کنار مسابقه اینستاگرامی، در یکی از صفحات سایت یک فرم ثبت نام ایجاد کنید و میزان درصد مشخصی شانس برای آن در نظر بگیرید.
پس از برگزاری مسابقه در اینستاگرام متوجه خواهید شد که چقدر این کار در رشد برند و آگاهی مخاطب تاثیر مثبت داشته و پس از برگزاری مسابقه به این مهم خواهید رسید که با داشتن یک استراتژی دقیق، چقدر برگزاری مسابقه ساده بوده است.
اگر به جایزه دادن علاقه مند شدید می توانید با دادن جوایز هفتگی ساده و نسبتا ارزان بین کسانی که بیشترین تعامل را در صفحه شما در هفته گذشته داشته اند، با بالابردن میزان تعامل افراد، الگوریتم های اینستاگرام را متوجه خودتان کنید و باعث دیده شدن هر چه بیشتر پست هایتان در میان هشتگ های اینستاگرام یا در بخش ذره بین یا اکسپلور اینستاگرام شوید.
نحوه قرعه کشی اینستاگرام
برنامه قرعه کشی کامنت اینستاگرام یک نرم افزار آنلاین می باشد که جهت قرعه کشی اینستاگرام و انتخاب برنده مسابقه اینستاگرامی بر اساس بیشترین تگ یا تصادفی را انجام می دهد
قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به شرایط مسابقه اینستاگرامی و اکثرا به 4 روش زیر توسط برندها و ادمین پیج های اینستاگرامی برگزار می شود
- قرعه کشی کامنت اینستاگرام
- قرعه کشی لایک اینستاگرام
- قرعه کشی فالوور های اینستاگرام
- قرعه کشی استوری اینستاگرام
آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
با مشاهده فیلم آموزش قرعه کشی در اینستاگرام می توانید با چند کلیک ساده قرعه کشی و انتخاب برنده را انجام دهید جهت ورود به برنامه قرعه کشی اینستاگرام کلیک کنید
طراحی مسابقه جدید
اگر شما همیشه مسابقه برگزار می کنید، فاکتوری که مشخص می کند روش اجرای یک مسابقه تکرار شود این است که در مرحله قبل چقدر بازدهی داشته اید؟
اگر جواب شما “خوب” و بازدهی قابل قبول بوده می توانید همان روش قبلی را مجددا تکرار کنید و این پروسه تا زمانی ادامه پیدا کند که هر بار یک روند با شیب صعودی قابل قبول داشته باشد؛ در غیر این صورت باید استراتژی خود را برای روش انجام مسابقه اینستاگرامی خود تغییر دهید.
نظرات شما در مورد طراحی مسابقه اینستاگرامی
به نظر شما بهترین روش برگزاری مسابقه در اینستاگرام کدام است شما کدام یک از روش های طراحی مسابقه را انتخاب کردید در صورت داشتن هر گونه سوال یا پرسشی می توانید از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بزارید .
دیدن این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود:
- ربات قرعه کشی اینستاگرام رایگان
- سایت قرعه کشی اینستاگرام
- بهترین سایت قرعه کشی اینستاگرام
- 4 روش ایجاد کمپین های تبلیغاتی
- فالوورهایتان به مشتریان تبدیل کنید
- سئو اینستاگرام
- چگونه در مسابقات اینستاگرام برنده شویم?