Buy cheap website traffic
نحوه ساخت درگاه پرداخت

نحوه ساخت درگاه پرداخت

اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید ، برای پردازش ایمن پرداخت ها باید یک درگاه پرداخت تعبیه کنید. در پست های قبلی ، نحوه ادغام آن در وب سایت یا برنامه تلفن همراه را در نظر گرفته ایم. امروز ، من پیشنهاد می کنم سخت ترین و در عین حال قابل تنظیم ترین روش را بررسی کنم. بیایید توسعه درگاه پرداخت و بیشتر ، تبدیل شدن به یک ارائه دهنده خدمات پرداخت را در نظر بگیریم. در واقع ، این یک کار پرهزینه است. با این حال ، این مزایای خاصی دارد.

در صورت توقف بیش از حد ، در اینجا توقف های ما وجود دارد:

درگاه پرداخت چیست؟

درگاه پرداخت یک سیستم پیچیده است که پرداخت بدهی / کارت اعتباری را برای بازرگانان آنلاین و آفلاین امکان پذیر می کند. با رمزگذاری داده های محرمانه و انتقال آنها بین خریدار ، فروشگاه آنلاین و بانک ، عبور و مرور صحیح این معاملات را تعیین می کند. فروشگاه به عنوان درگاه پرداخت و بانک به عنوان پردازنده پرداخت عمل می کند. بنابراین ، درگاه پرداخت بین سه شرکت کننده در فرآیند پرداخت ارتباط برقرار می کند. این تضمین می کند که هر معامله با استفاده از ابزارهای مختلف ضد کلاهبرداری و اعمال تحت انطباق با PCI با خیال راحت انجام می شود.

از نظر فنی ، درگاه پرداخت یک لایه بالاتر از پردازنده پرداخت است. داده را از کاربر دریافت می کند و بسته به روش پرداخت انتخاب شده ، پرداخت را به یک فرمت قابل فهم به پردازنده هدایت می کند.

چرا یک دروازه سفارشی درست کنیم؟

بسیاری از روش های پرداخت آماده وجود دارد که می توانید به سادگی از فروشگاه خود استفاده کرده و به آنها متصل شوید. در آخرین مقاله ، بهترین ارائه دهندگان درگاه پرداخت را بررسی کردیم و یک نمودار مقایسه پردازش کارت اعتباری ارائه دادیم. با این وجود ، هیچ یک از این گزینه ها کنترل کامل روند پرداخت را برای شما فراهم نمی کنند. علاوه بر این ، همیشه نکاتی وجود دارد که می خواهید تغییر دهید یا اضافه کنید.

با توجه به این ، ما تصمیم گرفتیم که دیدگاه خود را در مورد ایجاد یک دروازه سفارشی به اشتراک بگذاریم. ما جوانب مثبت ، منفی ، و برخی لحظات روی حیله و تزویر چنین پروژه ای را فهرست می کنیم.

درگاه پرداخت در مقابل ارائه دهنده پرداخت

درک تفاوت بین درگاه پرداخت و ارائه دهنده پرداخت ضروری است. در حالی که اولین نرم افزار است ، دوم توانایی استفاده از این نرم افزار برای هدف مورد نظر است.

بنابراین ، نوشتن یک برنامه کاری به این معنی نیست که می توانید آن را در سایت خود جاسازی کنید یا بلافاصله آن را به بازرگانان دیگر بفروشید. ابتدا باید مراحل صدور گواهینامه را طی کرده و با پردازنده پرداخت ارتباط برقرار کنید. توجه داشته باشید ، ساخت نرم افزار کار چالش برانگیزی نیست. در مقابل ، مراحل ثبت نام ممکن است ماهها یا حتی سالها طول بکشد. فقط پس از اخذ مجوزهای لازم می توانید به عنوان یک ارائه دهنده خدمات فعالیت کنید.

چه کسی به دروازه سفارشی نیاز دارد؟

در اینجا انواع شرکتهایی آورده شده است که ممکن است از ایجاد دروازه سفارشی سود زیادی ببرند:

  • بازرگانان بزرگ با گردش مالی بالا که نمی خواهند به ارائه دهنده شخص ثالث وابسته باشند
  • شرکت های صدور صورت حساب فعلی که می خواهند نرم افزار خود را جایگزین یا به روز کنند
  • ارائه دهندگان پرداخت با رشد سلامتی که به سیستم پردازش پرداخت پیشرفته تری نیاز دارند
  • شرکت های فناوری اطلاعات که قصد دارند با فعالیت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات پرداخت ، تجارت خود را گسترش دهند
  • خرید بانک هایی که می خواهند راه حل خود را بهبود بخشند

جوانب مثبت و منفی توسعه سفارشی

طرفداران

هزینه کمتری با استفاده از روش های پرداخت آنلاین آماده ، به ازای هر عملیات به هزینه های عالی محکوم می شوید. علاوه بر این ، در بیشتر موارد ، شما باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. راه حل سفارشی به شما امکان می دهد رئیس خود باشید و هزینه های پردازش پرداخت را کاهش دهید.

ویژگی های سفارشی حتی بهترین پردازنده پرداخت جهانی نیز نمی تواند تمام انتظارات شما را برآورده کند. اگر لیستی از روش های پرداخت را مرور کنید ، می بینید که برخی از معاملات چند ارز پشتیبانی نمی کنند ، موارد دیگر با شارژهای مکرر کار نمی کنند ، اما برخی دیگر بسیار گران هستند. با توسعه سفارشی ، می توانید محصول دقیق مورد نظر خود را دریافت کنید.

درآمد اضافی با داشتن درگاه پرداخت ، خود می توانید یک ارائه دهنده شوید. این بدان معنی است که شما می توانید هزینه های ثبت نام و هزینه های معامله را از سایر بازرگانان دریافت کنید. بنابراین ، شما می توانید به یک روش جدید برای توسعه تجارت فکر کنید که به رشد سود شما کمک می کند.

منفی ها

زمان توسعه با توسعه دروازه سفارشی ، شما وقت خود را صرف مرحله آماده سازی ، توسعه خالص ، آزمایش و نگهداری خواهید کرد. در مقایسه با یکپارچه سازی یک راه حل آماده ، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. با این حال ، در دراز مدت ، شما سود خواهید برد ، زیرا از هزینه های مکرر رها می شوید و منبع درآمد اضافی به دست می آورید.

هزینه های صدور گواهینامه برای اجرای دروازه خود ، باید به پردازنده پرداخت متصل شوید و از الزامات PCI پیروی کنید. بیایید روشن باشیم این یک راه طولانی و آهسته است. علاوه بر این ، به هزینه های زیادی نیاز دارد. اگر یک محلول با برچسب سفید انتخاب کنید ، از اتصال به دروازه با تمام گرد و غبار جلوگیری از چنین سردردی جلوگیری می کنید.

درگاه اینترنتی

جوانب مثبت و منفی درگاه پرداخت سفارشی

چگونه می توان یک ارائه دهنده خدمات پرداخت شد

اکنون ، ما مراحل گام برداشتن در مسیر ارائه دهنده پرداخت را لیست می کنیم. 

مرحله 1. زیرساخت را تنظیم کنید

یا می توانید دروازه خود را بر روی سرور شخص ثالث میزبانی کنید یا خود به تنهایی سرور را آماده کنید. گزینه دوم به شما قدرت کامل می دهد ، با این حال ، شما باید مرکز داده را حفظ کنید و سالانه یک ممیزی PCI انجام دهید. اگر تصمیم دارید میزبان بیرون باشید ، توصیه می کنم AWS را در نظر بگیرید. آنها یک پایگاه تجهیزات پیشرفته دارند و راه حل هایی را برای انواع تجارت ارائه می دهند.

مرحله 2. با پردازنده پرداخت ادغام شوید

پردازنده پرداخت یک شرکت یا موسسه مالی است که معاملات آنلاین را پردازش می کند. این یک بانک یا یک سیستم پرداخت است ، مانند Visa ، Mastercard ، AmEx و غیره. برای ادغام با پردازنده ، باید مستندات API آنها را دریافت کرده و طبق دستورالعمل اجرا کنید. همچنین باید برای مشتریان خود یک API خارجی تهیه کنید. آنها از آن برای ارسال پرداخت (یک بار یا مکرر) برای پردازش و دریافت مجدد وضعیت پرداخت استفاده می کنند.

مرحله 3. CRM را توسعه دهید

سیستم CRM ابزاری قدرتمند برای نگهداری اطلاعات مشتری ، مدیریت معاملات و کنترل مدیران است. این به شما امکان می دهد پیش بینی هوشمندانه انجام دهید و از بسیاری از اشتباهات جلوگیری کنید. اساساً CRM یک مشتری عظیم است. برای شما ، به عنوان یک ارائه دهنده پرداخت ، کمک زیادی به شما در مدیریت مشتریان جدید و موجود می کند.

مرحله 4. اجرای توکن سازی

توکن سازی به معنای نگهداری اطلاعات کارت اعتباری در سمت دروازه است تا سرور فروشگاه تجارت الکترونیکی. توکن سازی قصد دارد تاجرها را از ذخیره اطلاعات حساس در هنگام اتهامات مکرر آزاد کند. برای آن ، شماره کارت خریدار با یک رمز جایگزین می شود ، که بیشتر توسط فروشگاه آنلاین استفاده می شود.

در صورتی که قصد دارید دروازه را بر روی سرور خود اجرا کنید ، باید توکن سازی را تنظیم کنید. این فرآیند شامل تهیه سخت افزاری است که داده های کارت را رمزگذاری می کند و نرم افزاری که با قوانین PA-DSS مطابقت دارد. اگر میزبانی را در جای دیگری انتخاب کنید ، این مشکلات بر دوش ارائه دهنده سرور است.

درگاه پرداخت

مرحله 5. گواهی 3DS را از EMVCo دریافت کنید 

EMV مخفف Europay + MasterCard + VISA است. این یک استاندارد بین المللی برای معاملات کارت بانکی با تراشه است. برای دریافت گواهینامه ، باید موارد زیر را انجام دهید:

  1. برای دریافت شماره ثبت ارائه دهنده محصول EMVCo با EMVCo تماس بگیرید.
  2. در آزمایشگاه ثبت نام کنید و برای دسترسی آزاد به سکوی آزمایش 3DS آزمایشگاه ، قیمت امضا کنید.
  3. منتظر تایید رسمی نتایج آزمون باشید.
  4. نامه تأییدیه را از EMVCo دریافت کنید
  5. با مرکز صدور گواهینامه تماس بگیرید و مراحل صدور گواهینامه را طی کنید
  6. گواهینامه و مجوز را دریافت کنید

مرحله 6. برای PCI اقدام کنید

اگر می خواهید با پرداخت های آنلاین سرو کار داشته باشید این یک مرحله اجباری است.   استاندارد PCI DSS قصد دارد با تنظیم دوازده قانون اجباری برای نرم افزاری که با کارتهای اعتباری کار می کند ، تقلب را کاهش دهد. علاوه بر این ، بسته به حجم معاملات ، شرکتها را به چهار سطح تقسیم می کند. برای دریافت تأیید ، باید حسابرسی PCI را سفارش دهید. توجه داشته باشید ، این یک کار پرهزینه است که باید حداقل سالی یک بار آن را تکرار کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی

چگونه می توان یک ارائه دهنده خدمات پرداخت شد

نکات اضافی برای ساخت درگاه پرداخت

در این بخش ، من قصد دارم چند توصیه برای کمک به شما در ایجاد یک دروازه رقابتی ارائه دهم.

با بسیاری از پردازنده ها ادغام شوید. هرچه پردازنده پرداخت با شما بیشتر شود ، فرصت بیشتری به بازرگانان خود می دهید. به طور خاص ، فروشندگان می توانند از بین بانک های متخلف مختلف برای افتتاح حساب عملی یکی را انتخاب کنند. همچنین ، آنها گزینه های نرخ معامله را انتخاب خواهند کرد.

دروازه خود را انعطاف پذیر و سازگار کنید. یک درگاه پرداخت پیشرفته می تواند به سرعت با نیازهای بازرگان سازگار شود. بنابراین ، مطمئن شوید که فرصت های سفارشی سازی قابل دسترسی را اضافه می کنید. به طور خاص ، به انواع روش های پرداخت توجه کنید. خریدار هرچه گزینه های بیشتری داشته باشد ، فروش بیشتری می تواند افزایش یابد.

رابط حل اختلاف را پیاده سازی کنید. بازرگانان در طول فعالیت های تجاری خود اغلب با نکات قابل بحث روبرو می شوند. بنابراین ، با ارائه یک رابط کاربری مناسب برای تماس با یک بانک صادر کننده ، به آنها لطف خواهید کرد.

به بازرگانان API قابل دسترسی دهید. صاحبان مشاغل به دنبال راهی آسان برای ادغام درگاه پرداخت در فروشگاه خود هستند. اگر سازوکاری روان برای انجام آن ارائه دهید ، احتمال جذب مشتری جدید را افزایش می دهید.

پشتیبانی مشتری را ارائه دهید. یک درگاه واسط حتی مسائل جزئی در درگاه پرداخت ممکن است ضررهای سنگینی به تجار وارد کند. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که مدیران ماهر استخدام کرده و چت بات هایی را که به صورت شبانه روزی در دسترس هستند ، پیاده سازی کنید . در صورت بروز مشکلات ، به شما کمک می کند تا به زودی عیب یابی کنید.

نحوه ساخت درگاه پرداخت اینترنتی

برای گرفتن درگاه پرداخت آنلاین نیازی به رفتن به بانک ندارید و باید درخواست خودتونو برای شرکت‌هایی که مسئول ارائه درگاه پرداخت اینترنتی هستند ارسال کنید. این کار توسط شرکت‌های واسطه که زیر نظر بانک فعالیت دارند انجام میگیره که برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت آنلاین، شما باید فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی بانکی که به صورت آنلاین هست پر کنید. بعد از پر کردن این فرم آنلاین درخواست شما توسط شرکت مورد بررسی قرار میگیره و باقی مراحل رو میتونید برای گرفتن درگاه پرداخت بانک طی کنید که در ادامه به توضیح این مراحل می‌پردازم.

درگاه اینترنتی

به طور کلی ما دو نوع درگاه پرداخت آنلاین داریم. مرسوم‌ترین حالت این هست که به صورت مستقیم این درگاه رو تهیه کنیم که دارای شرایطی هست که از جمله اونها اینه که نماد اعتماد داشته باشید. دومین حالت هم درگاه پرداخت واسط هست که در این نوع درگاه پرداخت یک سری شرکت‌ها به عنوان واسطه عمل می‌کنند و با فراهم کردن بستر پرداخت اینترنتی امکان پرداخت پول را به صورت آنلاین به سایت شما خواهند داد. اما تفاوتی که در درگاه پرداخت مستقیم و واسط وجود داره این هست که در این درگاه نیازی به داشتن نماد اعتماد ندارید. گذشته از این باید مبلغی رو به عنوان کارمزد به شرکت بدین و علاوه بر این هم تسویه حساب در درگاه پرداخت واسط به صورت خودکار نیست.

درگاه پرداخت مستقیم یا واسطه؟

درگاه واسط

استفاده از هر کدوم از این درگاه‌های پرداخت دارای مزایا و معایبی هست که در زیر بنا به تجربه شخصی خودم به معرفی مزایا و معایب استفاده از درگاه پرداخت واسط و مستقیم میپردازم.

درگاه پرداخت مستقیم

  1. استفاده از این درگاه به دلیل نیاز به برخی مجوزها و ارسال قرارداد مدتی زمانبر خواهد بود.
  2. نیاز به گرفتن نماد اعتماد الکترونیک دارید.
  3. هنگام پرداخت پول کارمزدی از مشتری دریافت نخواهد شد. همچنین برای تسویه حساب نیز کارمزدی از شما دریافت نشده و میتونید از درگاه پرداخت اینترنتی رایگان استفاده کنید.
  4. تسویه حساب به صورت خودکار بوده و نهایتا پس از 24 ساعت از پرداخت مشتری، وجه واریزی از سمت شرکت به حساب شما واریز خواهد شد.
  5. تسویه حساب‌ها به صورت پایا هستند و مستقیما به حساب واریز می‌شوند. بنابراین کارمزدی بابت پرداخت مبلغ از شما دریافت نخواهد شد.
  6. به دلیل مستقیم بودن، افزونه و ماژول‌های پرداخت مستقیم به صورت عمومی نبوده و باید از سایت‌های ارائه دهنده، افزونه درگاه پرداخت اینترنتی را برای بانک مورد نظر خریداری کنید. سپس اطلاعات درگاه پرداخت خود را که شامل شماره ترمینال، نام کاربری و رمز میشه رو در تنظیمات افزونه وارد کرده و از آن استفاده کنید.
  7. امکان ساخت درگاه پرداخت تلگرام یا اینستاگرام برای دریافت هزینه از طریق شبکه‌های اجتماعی در این روش فراهم نیست.

درگاه پرداخت واسط

  1. استفاده از این درگاه‌ها در زمان کوتاهی فراهم است. به طوری که به محض شروع کار برای دریافت درگاه پرداخت در کمتر از یک ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید.
  2. نیاز به گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی ندارید.
  3. درگاه‌های واسط بر اساس تنظیماتی که روی درگاه انتخاب می‌کنید میشه کارمزد را از مشتری دریافت کرد یا اینکه خودتون هنگام تسویه حساب این کارمزد رو پرداخت می‌کنید. این کارمزد پایین بوده و معمولا کمتر از 2 درصد مبلغ پرداخت شده است. در برخی درگاه‌ها شرایطی فراهم شده که اگر مبلغ پرداختی بیش از X تومان بود کارمزدی دریافت نخواهد شد.
  4. پس از واریز وجه توسط مشتری پول به حساب شرکت واسط واریز میشه و برای تسویه حساب باید درخواست خود را از طریق تیکت برای تسویه حساب ارسال کنید.
  5. پس از تسویه حساب اگر به صورت کارت به کارت باشه یا نیاز به پرداخت سریعتر داشته باشید مبلغ 500 تومان کارمزد ازش کم میشه. اما اگر به صورت پایا باشه رایگان خواهد بود.
  6. به دلیل وجود ماژول‌ها و افزونه‌های مختلف برای سیستم‌های مدیریت محتوای آماده همچون وردپرس، نیازی به برنامه نویسی ندارید و میتونید از ابزاری که این درگاه‌ها به صورت افزونه قرار داره استفاده کنید.
  7. امکان ساخت درگاه پرداخت تلگرام یا اینستاگرام برای دریافت هزینه از طریق شبکه‌های اجتماعی در این روش وجود داره. حتی میتونید از قابلیت‌هایی مثل خواندن کد QR برای پرداخت آنلاین یا صفحه پرداخت شخصی با امکان ساخت فرم دلخواه استفاده کنید.
  8. امکان استفاده به صورت مستقیم با پرداخت هزینه یا کارمزد بیشتر فراهم است. یعنی میتونید در صفحه درگاه پرداخت شاپرک، به جای نمایش نام و آدرس شرکت واسط نام، آدرس سایت و لوگو خودتونو نمایش بدین. در این صورت مثل این میمونه که شما از درگاه پرداخت مستقیم استفاده می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *