Buy cheap website traffic
پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب وب سایت

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب وب سایت

برای هر وب سایت که می خواد در نتایج گوگل دیده شود . کلمات کلیدی مناسب وب سایت را پیدا کردن بسیار مهم است و با انتخاب درست می توانید بهترین نتیجه را در کار سئو ببینید .این کلمات اگر با دقت و تحقیق درست انتخاب شوند بهترین بازدید ها و نتایج را در گوگل پیدا میکنند. این روش کمکی فراوان در تولید محتوای سبز دارد . در این دوره که رقابت بر سر پیدا کردن مشتریو مخاطب افزایش پیدا کرده و همچنین بازار بسیار رقابتی شده توجه به این نکته خیلی مهم است .

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش های درست و غلط این کار اشنا کنیم تا بتوانید نتیجه بهتری از کار خود دربافت کنید .

کلمات کلیدی مناسب 2022

یافتن کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های فعالیت یک متخصص سئو است. اما طبق یک تحقیق انجام شده در سال های گذشته افراد کمی در واقع علاقه مند به این کار هستند.

طبق نظر متخصصین سئو، یافتن کلمات کلیدی جز سه تا از دشوار ترین کارهای سئو پس از تولید محتوا و لینک سازی تلقی شده است. دلیل این امر نیز احتمالا اینست که 66% کاربران، فرایند یافتن کلمات کلیدی را به جای برونسپاری، خود انجام می دهند.

یافتن کلمات می توانید فرایندی دلهره آور تصور شود و به همین دلیل است که 44% کاربران قبل از مجبور شدن به انجام این کار، دست به آن نمیزنند که البته کاملا منطقیست.

اگر به تنهایی اقدام به یافتن کلمات کلیدی وب سایت خود کنید، می تواند به یک پروژه بسیار بزرگ برای شما تبدیل شود. در این صورت این کار به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده و علاوه بر احتمال رخ دادن اشتباهات فراوان، زمان بسیار زیادی نیز از شما گرفته خواهد شد.

در ادامه لیستی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی را برایتان گرداوری کرده ایم که بایستی از آنها پرهیز کنید.

1. فراموش کردن خواسته جستجو کنندگان

آیا کسب رتبه برای صفحه ای از وب سایت در جستجوی عبارتی که با خواسته کاربران در یک راستا نیست، شدنیست؟ مطمئنا خیر.

بسیاری از بازاریابین به جای آنکه درگیر نرخ تبدیل کاربران باشند، درگیر میزان ترافیک می شوند. اینجاست که موضوع درک نیاز کاربران به وسط کشیده می شود. منظور از نیاز کاربران، خواسته اصلی او از جستجوی عبارت سرچ شده توسط او است.

به عنوان مثال اگر وب سایت شما مجموعه ای از دستور پخت غداهای مختلف است، سایت شما در زمانی دیده خواهد شد که کاربران به دنبال دسنور پخت غداها هستند. در صورتی که وب سایت شما شامل خواص مواد غدایی و اطلاعاتی از این قبیل باشد، در جستجوی دستور پخت غذاها دیده نخواهد شد.

بنابراین محتوای سایت را متناسب با آنچه کاربران به دنبال آن هستند تهیه کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که ترافیک وب سایت شما از گوگل به ازای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط به دست می آید.

کلمات کلیدی مناسب 2022

2. عدم توجه به نتایج جستجو

بخشی از خواسته کاربران و آنچه که موتورهای جستجو از عبارت مورد جستجو درک می کنند را می توانید با مشاهده نتایج جستجو بفهمید.

بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف کار با ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی کرده و نگاهی به نتایج واقعی جستجو در کلمات کلیدی نمی کنند. شاید شما بلاگی را برای کلمه کلیدی ایجاد کرده باشید، در صورتی که گوگل صفحات محصولات سایت های مختلف را برای آن کلمه کلیدی نشان دهد.

همیشه به نتایج جستجو در یک کلمه کلیدی نگاه کرده و محتوای خود را با توجه به الگوی کلی نتایج جستجو مدلسازی کنید.

3. توجه نکردن به تعداد جستجو ها

بسیاری از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پارامترهایی را برای کلمات کلیدی ارائه می کنند که عدم درک درست آنها موجب تصمیمات نادرستی خواهد شد.

عموما ما به دنبال کلمات کلیدی می رویم که بیشترین ترافیک را برای وب سایتمان به همراه داشته باشد، اما لزوما انتخاب کلمات کلیدی پر جستجو موجب کسب چنین نتیجه ای برای شما نمی شود. در ابتدا بایست فهمید که کسب رتبه در چه کلمات کلیدی برای سایتتان منطقی بوده و کاربرانتان در حقیقت چه نوع عباراتی را برای محتوای تولید شده توسط شما جستجو می کنند.

تنها بر روی تعداد جستجوها تمرکز نکرده و به دیگر فاکتوهای تاثیر گذار بر روی محتوا نیز دقت کنید.

4. اهمیت ندادن به کلمات کلیدی بلند

تمرکز زیاد بر روی تعداد جستجو ها غالبا منجر به اهمیت ندادن به کلمات کلیدی بلندتر می شود.

با اینکه کلمات کلیدی بلندتر کمتر جستجو می شوند، اما درصد بیشتری از جستجو کنندگان این نوع کلمات کلیدی، به مرحله خرید یا تبدیل شدن به مشتری نزدیک هستند. کلمات کلیدی بلندتر دارای رقابت کمتری بوده و محتوای تولید شده برای این گونه عبارات به احتمال بیشتری به نیاز کاربران نزدیک است. در نتیجه آنها به برند شما بیشتر اعتماد کرده و در آینده مجددا به وب سایت شما باز می گردند.

5. صحبت نکردن با افراد

در کنار مشاهده نتایج جستجو بهتر است که در انتخاب کلمات کلیدی با افراد هم صحبت کنید.

در این راستا راه هایی وجود دارد که می توانید از آن طرق به صحبت با مشتریان خود بپردازید. همچنین صحبت کردن با کارمندانی از وب سایت که مستقیما با کاربران رو به رو هستند نیز در این کار موثر است. زبان آنها را درک کرده، مشکلات آنها را بیابید و از سوالاتی که آنها در وب سایت ممکن است به دنبال پاسخشان باشند آگاه شوید.

6. درج کلمه کلیدی بعد از نوشتن محتوا

همه متخصصین سئو این جمله را شنیده اند که “میشه این مطلبو سئو کنید؟!”

متاسفانه فرایند جستجوی کلمات کلیدی در بسیاری از مواقع بعد از نوشتن محتوا انجام می شود. نویسندگانی هم که از سئو چیز زیادی نمی دانند تصور می کنند که منظور از سئو کردن محتوا، تکرار کلمات کلیدی به دفعات در مطالب است.

فرایند یافتن کلمات کلیدی بایستی پایه و اساس تمام استراتژی های سئو، PPC و تولید محتوا باشد، نه اینکه به عنوان یک الحاقیه به آنها اضافه شود. در صورت عدم توجه به کلمات کلیدی در ابتدای کار، وب سایت شما قادر به پاسخگویی درستی به خواسته کاربران نخواهد بود.

7. عدم آگاهی از فضای مورد جستجوی کاربران

علاوه بر گوگل مکان های دیگری نیز وجود دارد که کاربران در آن به جستجو می پردازند. به عنوان مثال در صورت نیاز به آموزش تعمیر یک وسیله برقی ممکن است که شما مستقیما سراغ یوتیوب بروید. بنابراین بهتر است که علاوه بر گوگل در سایت های دیگری که مخاطبین شما به دنبال پاسخ سوالات خود هستند هم سری بزنید تا از نیازهای آنان آگاه گردید.

8. توجه زیاد بر روی کلمه کلیدی (به جای مفهوم آن)

با توجه به افزایش درک گوگل نسبت به زبان طبیعی کاربران دیگر مثل سابق نیازی به استفاده افراطی از تمام کلمات کلیدی و هم خانواده های آن در محتوا و سایر قسمت های آن نیست. به عنوان یک راهکار می توانید این طور اقدام به نوشتن محتوا کنید که قرار است موضعی را در تلفن به فردی توضیح دهید. در چنین شرایطی شما کلمات متفاوتی را در گفتگو به کار نمی برید.

توجه و تست وب سایت را فراموش نکنید .

9. فراموش کردن پارامترهای مرتبط با لوکال سئو

در جستجوی برخی از کلمات کلیدی متوجه میشویم که نتایج جستجو به گونه ایست که گوگل به پارامتر مکان وب سایت ها و کسب و کارها اهمیت زیادی می دهد. در واقع جستجوی برخی کلمات کلیدی به گونه ایست که هدف کاربر یافتن مکانی برای مراجعه حضوری به آنجاست. در چنین شرایطی بایستی از کلمات کلیدی مناسب تری استفاده نمود.

10. عدم تمرکز بر روی موضوعات کلی تر

در هنگام تولید محتوا بهتر است که کمی از بالا به موضوع نگاه کرده تا به شکل عمومی تری به شرح موضوع بپردازیم. اینگونه تولید محتوا برای وب سایت نیز طبیعی تر به نظر رسیده و به ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی میرسیم.

باور غلط در باره سئو را پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید .

11. عدم شناخت رقبا

بعضا پیش می آید که کسب و کارها به دنبال شناخت رقبای خود نمی روند. شناخت رقبا در کلمات کلیدی مورد نظر شما امری ضروریست، چرا که این گونه از مدل محتوایی که گوگل آن را به عنوان مدل برتر می داند آگاه می شوید. بنابراین بررسی رقبای خود را جزیی از فرایند آگاهی از کلمات کلیدی کنید.

12. ارزیابی اشتباه سختی کلمات کلیدی

بسیاری از ابزارهای کلمات کلیدی معیاری برای ارزیابی سختی کسب رتبه برای آنها دارند. با این حال این ارزیابی شامل در نظر گرفتن وضعیت و رتبه حال حاضر سایت شما نیست.

ممکن است که وب سایت شما در حول موضوعی بسیار قدرتمند بوده و کسب رتبه برای سایتتان در موضوعاتی در این بین کار سختی نباشد. اما در شرایطی که وب سایت شما تازه ایجاد شده باشد و اعتباری نیز نداشته باشد، بنابراین واضح است که کسب رتبه در همان کلمه کلیدی کار بسیار دشواریست.

13. انتخاب کلمات کلیدی از طرف مشتریان

تمام متخصصین سئو مشتریانی دارند که علاقه مند به کسب رتبه در یک کلمه کلیدی به خصوص را دارند. بعضا کلمات کلیدی مورد نظر آنها نامناسب بوده و حتی کسب رتبه در آنها فایده ای نیز برایشان ندارد.

در اینجا به عنوان یک متخصص سئو باید دست به انتخاب کلمات کلیدی بزنید که منجر به افزیش درامد مشتریانتان شود. البته توجیه این مسئله بعضا کار بسیار سختیست، مخصوصا اگرمشتری از اصول سئو آگاه نباشد.

14. عدم توجه به حالت مفرد یا جمع کلمه کلیدی

همواره چک کنید که در یک محتوا بایستی از نسخه مفرد یک کلمه کلیدی بایست استفاده کنید یا نسخه جمع آن. در برخی از موارد پیش می اید که گوگل نسبت به حالت جمع یا مفرد یک کلمه کلیدی نتایج متفاوتی را نمایش می دهد. چرا که هدف کاربر از نسخه جمع و مفرد دو چیز متفاوت است. این حالت را در جستجوی کلمه “کار” و “کارها” می توانید مشاهده کنید.

کاربری که دست به جستجوی حالت مفرد یک کلمه کلیدی میزند احتمالا به دنبال دنبال اطلاعاتی از آن است، در حالی که کاربر جستجو کننده نسخه جمع، احتمالا به دنبال مقایسه محصولات یا خدمات است. بنابراین این نکته را همواره در نظر داشته باشید.

این مقاله را پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر مطلب بالا بخوانید .نتایج غنی برای محصولات با داده های ساختاریافته .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *